De contracten voor twee nieuwe metroroutes worden deze maand getekend. Het gaat om de Yellow Line van Lat Phrao naar Samrong, dat is route van 30,4 km en het gaat hierbij om een investering van 52 miljard baht. De tweede route is de Pink Line van Khae Rai naar Min Buri van 34,5 km en een investering van 54 miljard baht. De aanleg duurt drie jaar.
De lijnen zijn een uitbreiding van het netwerk van Bangkok naar de naast gelegen provincies. Maandag werd een sectie van de Southern Green Line in gebruik gesteld, Soi Bearing naar Samrong.
Minister Arkhom van Transport is tevreden over de voortgang, volgens hem liggen de meeste projecten op schema. Voor drie andere metroprojecten vraagt de MRTA in juni toestemming aan het kabinet, waaronder de Orange Line van station Thailand Cultural Centre naar Min Buri.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Maatschappij5 oktober 2025Opinie: Psychische nood in Thailand vraagt om dringende en structurele aanpak
Weer en klimaat5 oktober 2025Tyfoon Matmo zorgt voor zware regenval in Thailand ondanks koers richting China
Geld en financiën5 oktober 2025Nieuwe ATM-licenties moeten financiële toegang in Thailand vergroten
Bangkok5 oktober 2025Bangkok blijft verbazen als de meest onderschatte wereldstad
Een metrolijn aanleggen tussen oude luchthaven en de nieuwe zou wel verstandig zijn !
Die metrolijnen hebben ze wel aardig in de vingers en uitbreiding zal wellicht tot betere vervoers- mogelijkheden leiden. In mijn optiek is het beter om eerst landelijke bereikbaarheid met de treinen te verbeteren zoals was beloofd. Bij ons in Pattaya komt alleen nog maar het boemeltje twee keer per dag. Thaise mensen gratis vervoer en voor ons een habbekrats. Wel even geduld hebben voor je in Bangkok bent.
De trein is een achterhaald concept in Thailand. Je kunt door heel Thailand met de bus : snel,goedkoop en van eenvoudig tot luxe met bijvoorbeeld Nakhonchaiair. Zelfs op de luxe bussen een maaltijd en drankje. Kortom de trein is overbodig, zelfs je bagage kan prima met de bus mee en deze rijdt vaak in tegenstelling tot de treinen .
Als iemand een voordeel weet van de trein ? En dan niet aankomen met het argument dat je van de reis en landschap kan genieten want dat kan in de bus ook.