Beste lezers,
Binnenlandse vluchten zijn weer mogelijk in Thailand. Echter daar ik nu in Nederland ben en in het verleden een binnenlandse retourvlucht Bangkok – Koh Samui voor de maand juli hebt geboekt, zal ik deze ticket niet kunnen gebruiken, want je kunt naar verwachting niet naar Thailand komen in juli.
Zal Bangkok Airways een verzoek tot restitutie honoreren? Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet,
Rob
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
Immigratie infobrief15 september 2025Thailand Immigration Infobrief Nr 047/25: Immigration Udon Thani – Jaarverlenging
Lezersvraag15 september 2025Thailand lezersvraag: vragen over het gebruik van de Mytello app
Lezersvraag15 september 2025Thailand lezersvraag: Zijn er Belgen die problemen hebben ondervonden met Itsme?
Leven in Thailand14 september 2025Dagboek van een Thailandganger (deel 14) – Eens maar nooit weer!
Ik zou in maart een binnenlandse vlucht nemen en deze werd enkel verzet naar een later tijdstip diezelfde dag,( vanwege Covid) maar dat was voor mij geen optie. Onder hun covid19 beleid heb ik mijn geld teruggestort gekregen. Heeft wel 3 maanden geduurd, maar toch.
Rob.
Je moet even chatten met BKK airways op hun website helemaal onderin zie je een link naar PG chat, wat kleine dingen invullen waarvoor je chat en je komt in de wachtrij te staan
Ik heb het zelfde gedaan BKK-USM-BKK, kosteloos annulering ongeacht type ticket, geld terug duurt wel 60 werkdagen.
Met redenen omkleed annuleren en om compensatie vragen of omboeken naar een latere datum.
Een korte mail naar Bangkok Airways met de mededeling dat je gezien de maatregelen van de Thaise regering onmogelijk deze reeds geboekte vlucht kunt aantreden,moet voor een refund eigenlijk genoeg zijn.
Bij de refund van mijn vlucht op de 26-04jl ,lag het een beetje anders omdat Bangkok Airways zelf hun vlucht gecanceld had.
Ik zou de maatschappij een mail sturen met de volledige gegevens van het geboekte vluchtnummer met datum en bookingscode,en er vriendelijk op wijzen dat je voor die tijd het land verlaten moest,en nu vanwegen de regerings maatregelen onmogelijk terugkomen kunt om de geboekte vlucht te aanvaarden.
In mijn geval had ik binnen 36 uur een retour mail met de mededeling dat ik binnen 60werkdagen voor een refund in aanmerking kwam.
Beste,
In april jl zouden wij met Bangkok airways vliegen naar Siem Raep.
Eind maart refund aangevraagd en ze zeiden dat het ong 50 a 60 dagen zou duren voordat we het geld teruggestort kregen.
Binnen 2 weken stond het terug op de rekening, was goed geregeld door Bangkok Airways.
Inderdaad mail naar Bkk Airways sturen en vragen om restitutie, wij zouden in april vliegen met KLM, Bangkok Air en met de bus ook nog naar Hua Hin.
Van de KLM vouchers ontvangen en van Bangkok Airways al het geld terug ontvangen net als van de busmaatschappij van Bangkok naar Hua Hin.
Prima service…..
Succes Sandra