()

Nu de meivakantie is begonnen gaat ook het zomerseizoen op Schiphol van start. Dat gaat gepaard me extra drukte zorgt voor een passagierspiek die tot na de herfstvakantie in oktober zal aanblijven. Op basis van de huidige prognoses zijn er aankomende maanden ruim honderd extreem drukke dagen met meer dan 200.000 reizigers per dag.

KLM roept daarom haar passagiers via verschillende communicatiekanalen op om niet twee maar drie uur voor vertrek aanwezig te zijn op Schiphol. Dit geldt voor zowel Europese als internationale vluchten van KLM.

Schiphol zet tijdens de piekperiode extra personeelsleden in. Zo zijn bij topdrukte alle ‘securitylanes’ (daar waar jij en jouw handbagage gecontroleerd worden) open en zijn er in de vertrekhal meer medewerkers die jou kunnen helpen. Schiphol zet ook extra zuilen neer waar je eventueel zelf de paspoortcontrole kan doen.

Reizigers wordt geadviseerd om direct na het inchecken van de koffers door te gaan naar de veiligheids- en/of paspoortcontrole. Dan weet je zeker dat je op tijd door alle controles heen bent. Wat ook tijd kan besparen is van te voren zelf inchecken en zorgen dat je niet meer of andere vloeistoffen bij je hebt dan toegestaan. Maar het allerbelangrijkste advies blijft: Kom op tijd!



Hoe leuk of nuttig was deze posting?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering / 5. Stemtelling:

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Omdat je dit bericht nuttig vond...

Volg ons op sociale media!

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor je was!

Laten we dit bericht verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.

2 reacties op “KLM en Schiphol: Zorg dat ruim op tijd op de luchthaven bent!”

  1. Jack G. zegt op

    Dit ‘Eftelinggebeuren’ zal Schiphol minder waardering van de klanten gaan opleveren. Het wordt tijd om de plannen voor ergens na 2030 voor een nieuwe terminal aan de overkant van de A4 heel snel naar voren te halen. Alles lekker ruim opzetten qua openbaar vervoer, parkeren en snelle inchecken en veiligheidscontroles en verblijfsruimtes voor alle maatschappijen die dat wensen. Ik wil na de aanslagen in Brussel en Istanbul niet lang in een openbare vertrekhal staan in rijtjes. Eigenlijk zou de huidige situatie gewoon afgekeurd moeten worden vanwege de veiligheid van de klanten en personeel. Dus bouwen en geen clowns of ander straattheater bij de lange rijen die mij gaan irriteren met flauwe grapjes en valse ketelmuziek.

    0
  2. radiobericht zegt op

    Heden op het nieuws: ruim 120 (of was het 200?) mensen hebben door die lange rijen al hun vlucht moeten laten gaan zonder er zelf in te zitten. Diverse ICA (=intercontinental) hebben flinke vertraging opgelopen omdat ze wel moesten wachten.

    0

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website