
Reizigers die vanaf Bangkok’s Mo Chit Bus Terminal (Chatuchak), beter bekend als Mo Chit 2, een taxi willen nemen, kunnen sinds 11 augustus rekenen op een beter georganiseerd systeem. De Bangkok Mass Transit Authority (BMTA) heeft het ophaalpunt voor taxi’s in de vroege ochtenduren verplaatst en uitgebreid, met als doel een snellere, veiligere en comfortabelere dienstverlening.
Verplaatst en verbeterd ophaalpunt
Het nieuwe taxipunt is gevestigd bij perrons 96-98 van de terminal en is geopend van 03.00 uur tot 06.00 uur ’s ochtends. Deze verandering moet de doorstroming verbeteren, wachttijden verkorten en reizigers meer gemak bieden. De locatie wordt nu actief beheerd, wat zorgt voor orde en efficiëntie. Taxi’s die op deze aangewezen plek staan, betalen bovendien geen parkeerkosten, wat de bedrijfsvoering soepeler maakt.
Toegang en regels
Het gebied van de nieuwe taxistandplaats is alleen toegankelijk voor geautoriseerde passagiers en personeel. Onbevoegden riskeren juridische stappen. Passagiers worden geadviseerd vooraf duidelijke afspraken te maken over de ritprijs en erop te letten dat chauffeurs zich beleefd en professioneel gedragen.
Extra veiligheid voor passagiers
Voor langere ritten naar populaire bestemmingen wordt aangeraden het kenteken van de taxi te noteren. Bij eventuele problemen kunnen reizigers direct contact opnemen met het personeel van de terminal. Deze aanpak moet bijdragen aan meer veiligheid en transparantie in het taxivervoer.
Vervolg van de gewone busdiensten
De reguliere BMTA-busdiensten blijven ongewijzigd. In- en uitstappen kan nog steeds op de vertrouwde plek bij het vlaggenmastgebied voor het stationsgebouw van Mo Chit 2.
Conclusie
Met deze aanpassingen hoopt de BMTA het comfort, de veiligheid en de betrouwbaarheid van de taxiservice bij Mo Chit 2 te vergroten. De veranderingen maken het makkelijker voor reizigers om vroeg in de ochtend snel en zonder gedoe een taxi te nemen naar hun bestemming.
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Nieuws uit Thailand1 oktober 2025Verzakking treft opnieuw Bangkok, dit keer op Charoen Krung Road
Economie1 oktober 2025Thaise minister van Handel presenteert zeven ‘Quick Big Win’-maatregelen voor handel, boeren en consumenten
Nieuws uit Thailand1 oktober 2025Myanmarese vluchtelingen krijgen toestemming om in Thailand te werken
Flora en fauna30 september 2025Neushoornvogels spotten in de bossen van Bang Kama in Ratchaburi
Wat moet ik verstaan onder “geautoriseerde passagiers”?
Hoe word je dat? Moet je bewijzen dat je met de bus kwam door het busticket te tonen of zo?
“Passagiers worden geadviseerd vooraf duidelijke afspraken te maken over de ritprijs”
Ik zou adviseren op te letten of de chauffeur de meter aanzet.
Zeker en vooral ook dat hij blijft op staan en of die meter niet plotseling sneller gaat beginnen lopen.
Maar ook het eventueel gebruik van de Tolwegen valt ook onder afspraken natuurlijk .
Het beste zou zijn om voor ALLE taxi’s een app in te voeren a la Grab/Bolt.
Dit geeft duidelijkheid voor de toerist, die weet zeker dat ie niet te weinig hoeft te betalen 😉 en er komen minder negatieve verhalen op social media.
Bijkomend voordeel is dat de chauffeurs niet eindeloos hoeven rond te rijden op zoek naar klanten.