Veerdienst Pattaya – Hua Hin v.v. tijdelijk uit de vaart

littleman / Shutterstock.com
De Prajuab Khiri Khan havenmeester heeft bekendgemaakt, dat de veerdienst van Pattaya naar Hua HIn vice versa tijdelijk uit de vaart is genomen.
Vanaf vandaag 20 september tot 31 oktober, gedurende 6 weken dus, zal de boot niet varen. De reden is tweeërlei: in de genoemde periode in het laagseizoen zijn er te weinig passagiers om de tocht rendabel te maken en en bovendien is het weer onbetrouwbaar voor een overtocht.
De dienst met de Royal Passenger Line zal op 1 november, het begin van het hoogseizoen, weer hervat worden.
Bron: The Thaiger
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Taal15 september 2025Thais leren met ChatGPT: zo pak je het slim aan
Geld en financiën15 september 2025Bank of Thailand wil sneller bevroren rekeningen vrijgeven
Economie15 september 2025Premier Anutin wil stijgende baht aanpakken, nieuwe Thaise regering wacht op koninklijke goedkeuring
Shoppen15 september 2025Bangkok heeft een nieuw winkelcentrum met het grootste dakterraspark van Thailand
Ik denk, weet zeker dat deze veerdienst niet snel rendabel zal zijn, de volgende redenen zijn volgens mij daar oorzaak van.
1.veerdienst, Hua Hin naar Pattaya en op de zelfde dag weer terug is onmogelijk.
2.prijs is te hoog, te veel mogelijkheden die natuurlijk afhankelijk zijn van een (te) hoge prijs
3.mogelijkheden beperkt, zoals geen huisdieren aan boord, etc.
4.bij zwaarder weer kan de boot niet varen, dus geen garantie dat je op de door jou gekozen dag aankomt of vertrekken kan
5. ik ben menigmaal met de boot van Champon naar Kho Tao gegaan ook bij zwaar weer of weer terug gekomen
De eerste voorspelde tegenvallers dienen zich aan:
@ Het tegenvallende aantal passagiers. (laagseizoen)
@Het ongunstige weer, waardoor de veiligheid in gevaar kan komen.
Maar ik heb bewondering voor het (ongegronde) optimisme om toch weer een veerdienst te starten!
Deze zomer een paar keer met deze veerdienst heen en weer gevaren, en ik vond het best relaxt. Allebei de keren zat de boot zowel op de heen als terugvaart voor zo’n 80 % vol. Ik zal dat nog wel vaker doen, beter dan met de auto of motorbike nar Hua Hin.
Twee maanden geleden het volgende al meegemaakt.
Bij vertrek uit Pattaya, stipt op tijd leek de zee nog rustig.
Een half uurtje later begon het te waaien en te regenen en de zee werd onstuimig.
De golven werden hoger en steeds meer passagiers zagen bleek.
De situatie werd vervelend, alle passagiers werden naar de middenplaatsen van de boot gedirigeerd. De personeel rende heen en weer met plastic kotszakjes.
Ik zag zelfs een grote, getatoeëerde, meer dan honderd kilo wegende man huilend op de grond liggen.
De (ervaren) bemanning scheen geen last van zeeziekte te hebben en probeerde zoveel mogelijk de passagiers te helpen.
Om elf uur draaide de boot om en werd er terug naar Pattaya gevaren.
Daar was de keuze geld terug, reis om boeken naar een andere datum of met een minivan naar Hua Hun vervoerd te worden.
Ik koos voor de laatste oplossing en was uiteindelijk om zes uur (en dus zes uur later dan oorspronkelijk gepland) op mijn bestemming.
Conclusie: bij ruw of onstabiel weer is de catamaran niet geschikt om de overtocht te maken.
Eerder had ik daar verschillende keren wel met genoegen gebruik van gemaakt.