()

Vanaf juni kunnen toeristen en belangstellenden veiliger een ritje maken over de beruchte Birmaspoorlijn (Death Railway). Dan zijn de herstelwerken klaar waarbij bielzen en rails worden vervangen.

De 335 meter lange houten Tham Krasae brug (foto) wordt in de tussentijd verstevigd. Boven de Tham Krasae sectie, waar in februari rotsblokken op de rails vielen, worden ter bescherming netten opgehangen. De herstelwerkzaamheden worden uitgevoerd op 126 kilometer van de 415 kilometer spoorlijn. Het gaat daarbij om het stuk tussen het station Nong Pladuk (Ratchaburi) en Nam Tok (Kanchanaburi). De hele spoorlijn loopt van Ban Pong (Ratchaburi) naar Thanbyuzayat in Myanmar (Birma).

Veel toeristen combineren een excursie naar Kanchanaburi met een bezoek aan de beruchte Birma-spoorlijn, ook wel Dodenspoorlijn genoemd. Deze spoorweg, die Thailand met Birma moest verbinden, werd gedurende de Tweede Wereldoorlog onder erbarmelijke omstandigheden door krijgsgevangenen aangelegd onder dwang van de Japanners. Er vielen daarbij vele slachtoffers.

Om een indruk te krijgen van de verschrikkingen mag een bezoek aan het oorlogsmuseum niet ontbreken. Op de erebegraafplaats kom je ook veel graven tegen van Nederlandse slachtoffers van de Birmaspoorlijn.



Hoe leuk of nuttig was deze posting?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering / 5. Stemtelling:

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Omdat je dit bericht nuttig vond...

Volg ons op sociale media!

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor je was!

Laten we dit bericht verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.

Er zijn geen reacties mogelijk.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website