Bruggen in Bangkok onveilig door slecht onderhoud
Veel bruggen in Bangkok zijn in slechte staat door gebrek aan onderhoud. Zes bruggen zijn er slecht aan toe.
Deze waarschuwing komt van afdeling constructie en onderhoud van de gemeente Bangkok. De Saphan Sung Bang Sue brug in het district Bang Sue is er het slechts aan toe, die is al veertig jaar niet onderhouden. In totaal zijn er 1.000 bruggen op veiligheid onderzocht. De genoemde zes hebben ernstig te lijden van het zware vrachtverkeer. Tot nu toe zijn alleen noodreparaties uitgevoerd.
Voorlopig zal er niets worden ondernomen omdat de aanvraag voor een budget van 90 miljoen baht is afgewezen. De afdeling hoopt dat in de begroting van volgend jaar geld er wel geld wordt vrijgemaakt voor de hoognodige reparaties.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Nieuws uit Thailand7 oktober 2025Pattaya ondernemers vragen Senaat om herziening van alcoholverbod op stranden
Nieuws uit Thailand7 oktober 2025Dodental door overstromingen in Thailand stijgt naar 22, Bangkok blijft vooralsnog gespaard
Economie7 oktober 2025Thailand pompt 44 miljard baht in consumptie om economie nieuw leven in te blazen
Reizen6 oktober 2025Is Vietnam het nieuwe Thailand? (met poll)
Weer een geval van regulier onderhoud plannen en ook uitvoeren. Dat is dus kennelijk niet gebeurd in afgelopen decennia en nu is het opeens zo blijkt 5 voor 12!
Er wordt – zoals steeds en overal – pas actie ondernomen als de boel op instorten staat. Maar dan zijn natuurlijk de kosten van herstel ook heel hoog.
Er zal waarschijnlijk eerst een brug moeten instorten. En pas dan ……
Tot die tijd wel duikboten en HSL projecten nastreven. Die gaan – als ze ooit gerealiseerd worden – te zijner tijd ook onderhoud nodig hebben. Dat blijft dan jaren uit en pas als HSL-treinen ontsporen en duikboten op bodem Golf van Thailand belanden zal er iets worden ondernomen.
Ik ga wachten op eerste brug die daadwerkelijk instort.