Nieuw NL paspoort laten regelen door een bedrijf?
3 december 2022
Beste lezers,
Zijn er bedrijven in Thailand die het verlengen van een Nederlands paspoort voor je regelen? Ik zag laatst er één in Hua Hin maar die deed enkel Britse paspoorten en doet dit voor een bedrag van 5.000 baht + uiteraard de kosten van het paspoort.
Ik vraag dit om niet zelf die rompslomp te hoeven doen, graag een betrouwbaar adres uiteraard.
Groet,
William
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
Belgie vraag20 september 2025Thailand – Belgie vraag: Hoelang kan ik in Thailand verblijven zonder mijn Belgische rechten te verliezen?
Visumvraag20 september 2025Thailand Immigration vraag Nr 148/25: Jaarverlenging – Veranderen van bankbedrag naar inkomen
Visumvraag20 september 2025Thailand Immigration vraag Nr 147/25: Verlenging Thai Marriage – Financiële bewijzen
Belgie vraag19 september 2025Thailand – Belgie vraag: Kan een Belgische expat in Thailand zijn dochter met terugwerkende kracht ten laste zetten?
Je kan een paspoort natuurlijk niet verlengen. Je vraagt een nieuwe aan. Hoezo rompslomp. Een pasfoto en een bewijs van legaal verblijf in Thailand heb je nodig. https://www.nederlandwereldwijd.nl/paspoort-id-kaart/buitenland/paspoort-thailand
Ik zou nooit een paspoort zomaar aan een commercieel bedrijf meegeven, je weet niet wat ze er mee doen.
Zou niet weten of een bedrijf het Nederlandse paspoort kan vernieuwen.Volgens mij moet jezelf naar het consulaat in Bangkok. Daar moeten ze de pasfoto’s controleren ( ja ik heb ze eens bij een Nederlandse foto zaak laten maken en die waren ook niet goed!) en ze nemen vingerafdrukken van je. Hoe kan een bedrijf dat dat voor je doen??
Is voor zo ver, ik weet niet mogelijk, naamgenoot.
Zoals Peter al aangeeft met de link kom je een heel eind.
Kan alleen bij Nederlandse ambassade of consulaat.
Checklist volgen om teleurstellingen te voorkomen en een dagje bezig.
Succes.
In principe is dit onmogelijk natuurlijk. Zowel een Nederlands als een Belgisch paspoort is, en dat is reeds verschillende jaren zo, BIOMETRISCH’. Dit betekend dat er vingerafdrukken moeten afgenomen worden en dit moet PERSOONLIJK gedaan worden in aanwezigheid van een ambassade ambtenaar. Hoe een advocaat dit ‘legaal’ kan regelen is mij een vraag. Er zijn nu reeds vele valse paspoorten in omloop maar dan zouden er nog veel meer zijn…..
In heel UITZONDERLIJKE gevallen is het wel mogelijk om een nieuw paspoort te verkrijgen zonder aanwezig te zijn op de ambassade. Ik heb het, twee jaar geleden gedaan gekregen, voor een Belg, welke intussen overleden is. Het was niet eenvoudig. De man was totaal onbekwaam te reizen, wegens ziekte zelfs onbekwaam zelf te ondertekenen. Met de nodige officiele documenten van specialist artsen heeft hij een nieuw paspoort verkregen doch het was niet BIOMETRISH en kon het dus ook niet gebruiken om ermee te reizen, wat wegens zijn toestand, toch niet meer mogelijk was of zou worden. Hij kon het echter wel gebruiken om bij de immigratie een jaarverlenging te verkrijgen en dat was het hoofddoel.
Zie echt uw probleem niet in. Wat is de, volgens jou, de hiermee gepaard gaande rompslomp? Naar de ambassade gaan, dat je hiervoor een advocaat nodig hebt? Ik vraag me dan wel af hoe je in Thailand geraakt bent zonder hulp.