Lezersvraag: Hoe kunnen wij onze vlucht annuleren?
17 maart 2020
Beste lezers,
Wij zijn regelmatige Thailand reizigers omdat mijn vrouw van Thaise nationaliteit is. Wij wilden op 30.03.20 vertrekken naar Thailand voor ondermeer een familiebezoek. Door covid19 is dit blijkbaar niet mogelijk. Hoe kunnen wij deze vlucht (TG935) annuleren en zo ons geld terugkrijgen? Wij kunnen THAI Airways niet bereiken.
Groet,
Walter (BE)
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
Immigratie infobrief15 september 2025Thailand Immigration Infobrief Nr 047/25: Immigration Udon Thani – Jaarverlenging
Lezersvraag15 september 2025Thailand lezersvraag: vragen over het gebruik van de Mytello app
Lezersvraag15 september 2025Thailand lezersvraag: Zijn er Belgen die problemen hebben ondervonden met Itsme?
Leven in Thailand14 september 2025Dagboek van een Thailandganger (deel 14) – Eens maar nooit weer!
Als er geen negatief reisadvies is (wat er momenteel niet is) is het niet mogelijk om je geld terug te krijgen.
Sommige luchtvaartmaatschappijen hebben wel hun mogelijkheden om om te boeken versoepeld.
Het lijkt me dat je je vlucht moet annuleren bij de organisatie waar je de tickets gekocht hebt.
Als je de tickets online hebt gekocht en niet direct bij Thai Airways moet je daar dus niet zijn.
Hallo Walter,
Zelf had ik ook n vlucht geboekt voor volgende week vrijdag (27/3) te vertrekken.
Heb verschillende keren vergeefs gebeld op onderstaand telf.nr., toen maar een e-mail gestuurd.
Mijn gegevens,mijn Royal Orchid Plus member ID, vlucht nummer en reservatie nummer doorgegeven met de vraag of ik de vlucht niet kon laten doorgaan op een latere datum vanwege covid-19.
Gisteren antwoord gekregen.
Vlucht wordt geannuleerd, binnen de 12 maanden kan ik een nieuwe boeking maken. Mocht dan het ticket duurder zijn dan ik nu betaald heb moet ik gewoon het verschil bij betalen. Zowel voor mijn Thai Airways ticket alsook het ticket van Thai Smile van mijn binnenlandse vlucht naar Ubon.
De gegevens van Thai Airways in Brussel
Info & Reservations:
Office: THAI AIRWAYS INTERNATIONAL (General Sales)
Address: AVENUE DE LA TOISON DOR 21 1050
BRUSSELS
BELGIUM
Office hours: Monday – Friday: 9am-5pm
Phone: +32 02 502 47 44
Fax: +32 02 502 69 47
Email address:
reservations@thaiairways.be
Prima informatie en uitstekende service.
Er zijn er zovelen die Thai airways bellen dat de lijnen overbelast zijn. Gewoon blijven proberen tot er aansluiting is. Familie heeft het gisteren ook zo gedaan, eerste omboeking is kosteloos.
Dat is dan bijzonder netjes van Thai Airways. Ben benieuwd hoe het met mijn vluch op 24 april zal vergaan.
Luchtvaartmaatschappijen geven geen geld terug ze geven je een voucher om op een andere datum te reizen
Per email zijn ze bereikbaar, maar u moet zich melden waar u heeft geboekt.
Hopelijk is KLM ook zo soepel om annulering te accepteren en tot 12 maanden om alsnog het ticket te gebruiken. (Eventueel prijsverschil is uiteraard geen probleem en zeer begrijpelijk)
Mijn vrouw zou 07/04 vertrekken maar gaat nu liever niet.
Zal jullie op de hoogte houden zodra we tot definitieve annulering van haar ticket overgaan.
Vriendelijke groet
Cor
Wij gaan zouden ook begin april naar Thailand gaan, mijn vrouw wil ook niet meer gaan. Ik probeer de KLM al een paar dagen te bellen en appen om een Voucher te bemachtigen. Dit lukt me echter nog niet, heb al een keer 2 uur in de wacht gezeten…. Iemand nog een goede tip?
Groeten, Ruudje.
Probeer het eens via een reisbureau/agentschap. Succes!
Beste Cor,
Ik kan er natuurlijkniks niks aan doen dat KLM moeilijk te berijken is.
Hieronder wat info waar je misschien wat aan kan hebben.
Contact over vlucht wijzigen of annuleren
Neem contact op
☎
Bel het KLM Contactcentrum: +31 20 4747 747>
Stuur KLM 24/7 een tekstbericht via WhatsApp naar +31206490787 >
F
Neem 24/7 contact op met KLM via Facebook >
Neem 24/7 contact op met KLM via Messenger >
T
Neem 24/7 contact op met KLM via twitter >
KLM Contactcentrum
Telefoonnummer: +31 20 4747 747
Openingstijden en details
Voor vragen over een bestaande reservering via onze website (wijzigen of annuleren van een online reservering) en het indienen van een verzoek tot teruggave van ticketkosten van een door KLM uitgegeven ticket. Ook voor vragen over online inchecken of wanneer u contact met ons wilt opnemen in het geval van technische problemen op onze website. Indien u niet direct bij KLM geboekt heeft, verzoeken wij u vriendelijk om bij vragen contact op te nemen met het punt waar u uw ticket aangekocht heeft.
24/7
Elke dag
Openingstijden:
Contactgegevens voor KLM Nederland
Selecteer een land of regio en klik op ‘Verzenden’ om de lokale contactgegevens weer te geven
Meest gestelde vragen
Hoe kan ik mijn ticket wijzigen
Hoe kan ik mijn ticket wijzigen
F T
Neem contact op
☎Telefoon
24/7 via WhatsApp
F24/7 via Facebook
24/7 via Messenger
T24/7 via Twitter
KLM
Met vriendelijke groet,
Erwin
Van KLM krijg je een uitstelling om je tickets uitstellen tot 12 maanden ik kreeg een email,
Mijn vrouw zou op 2 april vertrekken met Eva air. Echter we hebben gecanceld voor een refund. Ik heb gebeld (meerdere keren geprobeerd maar erg druk) en begreep dat ik zelfs mijn hele bedrag terug krijg. Heb we laangegeven dat het met Corona te maken heft de annulering.
Mijn vrouw zou op 29 maart voor drie weken vertrekken met KLM, maar vreest dat ze twee weken in quarantaine moet. Dan maar niet gaan. Hopelijk krijgt ze een voucher voor een andere keer dit jaar.
Die krijg je hoor geen stress
Met qatar ook voucher voor een jaar of gratis omboeken
Zijn er hier eigenlijk mensen die nog wel naar Thailand vertrekken de komende weken?
Ja mijn reis staat gepland voor de 19e. Dit ivm ziekte familielid in Thailand.
ik wil in maand mei gaan, benieuwd welke maatschappen daar nog heen gaan ???