Thaise staatsspoorwegen willen af van diesellocomotieven
De Thaise Spoorwegen (SRT) wil versneld af van de vervuilende dieseltreinen. Er ligt een investeringsplan om 500 km aan spoorbanen elektrisch te maken, dat kost naar schatting 30 miljoen baht per kilometer. Door deze omschakeling moeten ook de diesellocomotieven worden vervangen door moderne elektrische locomotieven en rijtuigen.
De overstap op elektrische vervoer ligt in lijn met de ontwikkeling van de Red Line door de SRT. Deze 26 km lange route van Bang Sue naar Rangsit met tien stations wordt begin 2021 in bedrijf genomen, gelijktijdig met de opening van Bang Sue Central Station. Dat station maakt deel uit van het Red Line netwerk.
Er moet ook nog een verlenging komen van de Red Line van Rangsit naar de Rangsit campus van de Thammasat universiteit. Daarnaast wil de SRT de lijn in noordelijke richting doortrekken naar Ban Phachi in Ayutthaya.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Vliegtickets11 september 2025Nieuwe vluchten naar Chiang Mai en Hanoi versterken Etihad’s Aziatische netwerk
Economie11 september 2025Consumentenvertrouwen in Thailand op dieptepunt in bijna drie jaar
Nieuws uit Thailand11 september 2025Voorzichtig optimisme over heropening van de grens tussen Thailand en Cambodja
Politiek11 september 2025Paetongtarn Shinawatra blijft partijleider van Pheu Thai ondanks politieke turbulentie
Een prachtige kans!
Op naar Duitsland om te kijken hoe men daar de diesellocs vervangt door de waterstoftrein!