
Pojana Jermsawat / Shutterstock.com
Dat de coronacrisis slachtoffers maakt in de luchtvaart is geen verrassing meer. Singapore Airlines eigenaar van het Thaise NokScoot heeft besloten de stekker uit de maatschappij te trekken.
NokScoot werd in 2013 opgericht als budgetmaatschappij en is een joint venture tussen Singapore Airlines-dochter Scoot (49%) en het Thaise Nok Air (51%). Met Boeing 777-200’s, vliegtuigen van Singapore Airlines, werden tot voor de coronacrisis budgetvluchten uitgevoerd tussen Thailand, China, India, Japan en Taiwan. De prijsvechter had haar basis op Don Mueang International Airport in Bangkok.
Singapore Airlines laat weten dat het opheffen van NokScoot de moedermaatschappij zo’n 80 miljoen euro kost.
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Taal15 september 2025Thais leren met ChatGPT: zo pak je het slim aan
Geld en financiën15 september 2025Bank of Thailand wil sneller bevroren rekeningen vrijgeven
Economie15 september 2025Premier Anutin wil stijgende baht aanpakken, nieuwe Thaise regering wacht op koninklijke goedkeuring
Shoppen15 september 2025Bangkok heeft een nieuw winkelcentrum met het grootste dakterraspark van Thailand
Benieuwd hoe dat opgelost gaat worden met een combinatie ticket. Wij zouden gedeeltelijk met scoot en gedeeltelijk met SA vliegen
hallo
Nok scoot geeft dat iets te maken met Nok Air ? is dat hetzelfde ?
bedankt
Nokscoot was onderdeel van Nok Air en Singapore Airlines.
Nok Air en Singapore Airlines bestaan nog gewoon
Tja,
Ik had gelezen, dat Singapore eerst de 49% aandelen had aan geboden aan NOK. maar deze weigerde.
Dan had Singapore beter zijn aandelen, via bijvoorbeeld Troostwijk, kunnen veilen.
In Europa hebben ze geen flauw idee wie Nokscoot is.
De 7 stuks Boeing 777-200 heb ik niet kunnen achterhalen van wie die eigenaar zijn, in vedergeval niet van een lease maatschappij.
Peter in de inleiding staat dat nokscoot nok air is
Nee dat staat er niet.
Het is een venture tussen Singapore Airlines en Nok Air.
Singapore Airlines en Nok Air zijn niet failliet.
Zij hebben Nokscoot opgeheven.
Nok Scoot verzorgde alleen internationale vluchten vanaf Don Mueang naar 4 landen. Zoals in het artikel staat is Nok Scoot een samenwerking tussen Nok Air en Singapore Airlines. Nok Air is een maatschappij welke 21 bestemmingen in Thailand aandoet alsmede enige internationale. De maatschappij Nok Air is voor 67 % in handen van de familie Jurangkool, deze zit in de automaterialen-business, en zoonlief is directeur van NokAir. Daarnaast is 16 % van de aandelen Nok Air in handen van Thai Airways.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nok_Air
Oei oei…wij hebben eindelijk een vlucht vanuit Nieuw-Zeeland naar A’dam kunnen boeken op 25 juli met … Singapore Airlines.
Als dat maar goed komt…