Nieuw HSL station komt in centrum van Hua Hin
In tegenstelling tot eerdere berichten komt het nieuwe HSL station voor Hua Hin toch in het centrum en niet zeven kilometer ten zuiden van de stad in Ban Nong Kae. Het eerdere bericht in de media zorgde voor onrust onder de plaatselijke bevolking die tegen het plan waren.
In overleg met minister van transport Arkhom Termphitayaphaisit is afgesproken dat het nieuwe station zal worden gebouwd in het centrum van de badplaats. Het nieuwe station moet op slechts 225 meter ten zuiden van het huidige treinstation komen.
Het pittoreske en historische treinstation van Hua Hin is een bijzonder gebouw met een unieke architectuur, die oorspronkelijk diende als ontvangstruimte voor de koninklijke familie. Het wordt beschouwd als het mooiste station in Thailand en is een beroemde bezienswaardigheden in de stad.
Het nieuw station wordt aangelegd op een verhoogd deel van de 33 miljard baht kostende snelweg tussen Nakhon Pathom en Chumphon.
Bron: Der Farang
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Shoppen15 augustus 2025De top 10 winkelcentra van Bangkok die je niet mag missen
Geld en financiën15 augustus 2025Baht op weg naar sterkste koers in jaren door verzwakkende dollar
Nieuws uit Thailand15 augustus 2025Thaise overheid krijgt zware kritiek op aanpak corruptie
Verkeer en vervoer15 augustus 2025Mercedes-Benz verlaagt prijzen om verkoop luxeauto’s in Thailand te stimuleren
Dat lijkt mij een verstandige beslissing.
Er zijn bij ontwerpen van de infrastructuur rond Hua Hin al veel vergissingen begaan.
Het nieuwe station komt pal achter Market Village. De werkzaamheden zijn al maanden bezig, tussen soi 88 en 94. Waarom eerst de grondwerkzaamheden voor een nieuw station terwijl er nog geen meter rails ligt ontgaat me, maar het zal logisch zijn.
Eerst de bodem en dan de opbouw en afwerking. Geen station geen passagiers. Geen rails geen TREIN ?