Laatste waarschuwing voor parkerende minibusjes Bangkok
Parkerende minibusjes, die passagiers laten in- en uitstappen zorgen voor verkeersopstoppingen in Bangkok. Daarom krijgen ze een laatste waarschuwing.
Passagiers mogen vanaf aanstaande dinsdag alleen nog maar worden opgepikt op de busterminals Mor Chit 2, Ekamai en Sai Tai Mai. De exploitanten mogen ook geen tickets verkopen buiten deze terminals.
Er komen pendelbussen voor passagiers naar de drie bus-terminals er zijn opstappunten voor deze bus bij het Victory Monument, de BTS Skytrain en Chatuchak. Wie zich niet aan de regels zal houden krijgt te maken met juridische consequenties.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Eilanden16 augustus 2025Zo bespaar je geld en beleef je meer op weg naar Koh Samui
Reistips16 augustus 2025Ontdek Vietnam op jouw manier
Achtergrond16 augustus 2025Geen paniek: een gebruiksaanwijzing voor Thaise hurktoiletten
Achtergrond16 augustus 2025Een kunstenaar op de vlucht, een tentoonstelling gecensureerd: hoe China probeerde een Thaise kunsttentoonstelling het zwijgen op te leggen
de juridisch consequenties kopen ze af voor 100 bath en de faag krijgt het weer op de rekening.
na 27 jaar dat ik in Thailand kom sta ik nog altijd versteld van de regels die ze kunnen maken en die toch niet worden nageleefd.
behalve dan de regels die ze maken voor de toerist of gepensioneerde die hier zijn geld na toe brengt wat ook nooit genoeg is.
maar toch een mooi land waar ik graag verblijf.
Niet alleen in het centrum, ook in de buitenwijken staan minibusjes en taxi’s bij bushalte’s, met als gevolg, dat de “stads” bus op de tweede baan passagiers moet laten in/uitstappen. Bij een 3 baans weg is er nog slechts één rijstrook beschikbaar.
Dan klagen taxi chauffeurs dat de Chang Wathanna road altijd vol staat.
De laatste tijd staan er bij de Chang Watthana Road in Lak-Si (Bangkok), tijdens de spits, politie bij iedere stoep tussen twee straten en walla, er is weer doorstroming. En nog proberen sommige minibusjes langer te stoppen. Maar na een indringend fluitconcert van ome agent, gaat deze dan toch rijden.
Ik heb zelfs al gezien dat er een werd bekeurt.
Tja, naleven van regels, daar is een Thai niet voor geboren.
Groetjes Nico vanuit Lak-Si
90% van alle traffis jams in Bangkok worden inderdaad veroorzaakt door taxis en minibusjes die parkeren bij bushaltes waardoor de bus in het midden van de weg zijn passagiers moet afzetten. De andere 10% word veroorzaakt door autobestuurders die gewoon op de rijstrook parkeren om een 7eleven binnen te stappen, of eten uithalen bij een eetstalletje.
Als dit echt zo is, Henry, is het probleem van files in Bangkok in een paar maanden de wereld uit. Maar daar geloof ik helemaal niks van.
Zou dit ook gevolgen hebben voor Bell Travel dat travel service aanbiedt aan toeristen? Aan de klanten vragen ze te wachten aan de receptie, de chauffeur parkeert dan z’n minibusje op straat (Sukhumvit/Asok) voor het hotel, stapt uit en wandelt dan naar het hotel om de klant zijn bagage naar het busje te dragen en in te laden. Als het een beetje tegenzit kan dit tot 10 minuten duren.
Nou, balen, als je voor een mini-bus eerst naar een van die stations moet, dat kost je flink wat reistijd.
In Chiang Mai is het al niet anders met die mafkezen die met die stinkende rode songtheaw’s rondrijden. Ze gaan met een slakkengang door het centrum in de hoop iemand op te pikken. Meer dan de helft is leeg en ze stoppen overall en nergens, zich geen zier bekommeren over het verkeer wat er eventueel net achter staat. Als er dan toevallig nog zo’n falang ki nok mee moet duurt het nog langer omdat die eerst loopt te zeuren om de prijs een bath naar beneden te krijgen alvorens hij instapt.
Ik heb als eens gedacht dat ze gemakkelijk de helft van de dingen thuis kunnen laten, ze zouden bijvoorbeeld even en oneven kentekens om de dag kunnen laten rijden, de helft van die roetspuwers en dubbel zoveel werk per dag gerekend en ook de helft minder ergernis van de rest van het verkeer.