()

Tijdens de Actieweek Reisprijzen van 17 tot 21 juni gaat de Consumentenbond rechtstreeks bij reisaanbieders aandringen op eerlijke reisprijzen.

Bart Combée, directeur Consumentenbond: ‘Nog steeds zien wij kunstmatig lage advertentieprijzen, vooraf aangezette vinkjes, verborgen kosten en dubieuze toeslagen. Een veel te groot deel van de reissector zet consumenten op het verkeerde been. Daar moet een einde aan komen!’. Als de partijen geen gehoor geven aan de oproep, overweegt de Consumentenbond verdere stappen.

Vandaag (17 juni) laat de Consumentenbond een zeppelin op langs de A4 (ter hoogte van afrit 5 Roelofarendsveen) met de waarschuwing: ‘Let op, World Ticket Center rekent extra kosten!’. Andere organisaties waar de Consumentenbond deze week actie tegen gaat voeren zijn: Solmar Tours, Center Parcs, Arke, Kras, Bizztravel, Landal en Belvilla.

60 onderzochte websites

In de Consumentengids van januari 2013 concludeerde de Consumentenbond dat geen enkele van de 60 onderzochte reiswebsites zich voor 100% aan de regels voor eerlijke prijzen houdt. Consumenten konden onder andere bij het meldpunt Reisprijzen aangeven welke reisaanbieders zich schuldig maken aan oneerlijke prijzen. Er kwamen honderden meldingen binnen, ook over de bedrijven die de Consumentenbond deze week aanpakt.

Zie voor meer informatie over de komende acties de site voor de actieweek reisprijzen: www.consumentenbond.nl/reisprijzen



Hoe leuk of nuttig was deze posting?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering / 5. Stemtelling:

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Omdat je dit bericht nuttig vond...

Volg ons op sociale media!

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor je was!

Laten we dit bericht verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.

1 reactie op “Consumentenbond gaat oneerlijke reisorganisaties aanpakken”

  1. HermanLobbes zegt op

    Niet alleen deze reis organisaties doen dit. Ook de vliegmaatschappijen adverteren met lage prijzen en die zijn net niet meer te krijgen, maar ze hebben wel een duurdere plaats. Ik heb ook eens een enkele reis geprobeerd { retour 6 a 700 maar enkele reis 11 tot 1700 euro] Sorry dit is voor mij niet te volgen.

    0

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website