()

​Met ingang van 10 juli verstuurt de IND zijn post ook digitaal, via de Berichtenbox van MijnOverheid. Als klant krijgt je dan een e-mail zodra er post voor je klaarstaat in deze digitale brievenbus.

​In het streven om het voor klanten steeds makkelijker te maken, is dit de nieuwste stap in het proces van e-Dienstverlenen. De Berichtenbox kent vele voordelen:

  • de digitale brievenbus is altijd beschikbaar en je kan jouw post dus inzien waar en wanneer je dat wilt, dus ook aals je in Thaiand woont;
  • je hebt al jouw post van de overheid overzichtelijk bij elkaar;
  • je kan je post digitaal bewaren en alleen printen wanneer je dat nodig vindt;
  • jouw berichten zijn beveiligd met je DigiD.

Het aanmelden voor de Berichtenbox is eenvoudig. Hier lees je hoe je dat in vier korte stappen regelt en daarna met jouw DigiD kan inloggen. Heb je nog geen DigiD? Je leest daar ook hoe u die aanvraagt.

Maak je al gebruik van de Berichtenbox? Dan hoef je na het inloggen de IND alleen nog maar aan te vinken als afzender.



Hoe leuk of nuttig was deze posting?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering / 5. Stemtelling:

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Omdat je dit bericht nuttig vond...

Volg ons op sociale media!

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor je was!

Laten we dit bericht verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.

1 reactie op “Ontvang nu ook digitaal de post van de IND”

  1. Rob V. zegt op

    Het is een stapje in de goede richting (niet meer achter de brievenbus liggen, niet meer hoeven vrezen of de stukken naar een verkeerd adres zijn gegaan etc.), maar helemaal bij de tijd zijn ze nog niet:

    – Laat vreemdelingen en referent actueel de status van het dossier zien. Desnoods iets simpels als door invoeren V-nummer en Z-nummer (vreemdeling en zaak nummers) zien of de aanvraag nog on behandeling is. Nog fijner zou wat verdere specificatie zijn van de fase (ontvangen, ingescanned, ligt ter inzage bij eerste beslisambtenaar, beslissing ligt ter accordering bij de resumptor etc.).

    – Digitaal aanleveren en naleveren van stukken. Dit is natuurlijk lastiger ivm virussen, hacken etc.

    – Een tussen oplossing zou zijn dat je als vreemdeling/referent in ieder geval wel kan zien welke documenten bekent zijn (ingescanned) zodat je ziet of de IND wel alle stukken heeft ontvangen en welke dit zijn. Bij het ingescannen wil er bijvoorbeeld wel eens iets doorheen slippen en INDers kunnen natuurlijk ook over een pagina heen kijken als je een dik dossier hebt aangeleverd. Als je iets (na)stuurt kun je dan zelf na enkele dagen zien of dit in de IND computer staat en kun je desnoods samen met een IND-er hier over in overleg bijvoorbeeld als de IND zegt ‘de ongehuwdheidsakte mist’ en jij dan zegt ‘ nee hoor, zie pagina 5, daar staat dat document’.

    0

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website