Beste lezers,
Bij een retourticket Amsterdam-Koh Samui wordt je bagage dan doorgelabeld en kan je meteen doorlopen naar domestic of is het bagage afhalen en door de douane en dan naar domestic?
Is er op het vliegveld intern vervoer voor slechtlopende?
Zie een reactie met vriendelijke groeten tegemoet.
Dirk
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
Visumvraag30 september 2025Immigratie vraag 157/25: Gebruik visum
Visumvraag30 september 2025Immigratie vraag 156/25: NON-O Visum aanvragen in Nederland of in Thailand
Lezersvraag30 september 2025Thailand lezersvraag: Hoe zit het met campers in Thailand?
Lezersvraag30 september 2025Thailand lezersvraag: Postbezorging met lange wachttijden
Hallo Dirk,
Wij zijn verleden week op Koh Samui aangekomen, op schiphol hebben we aangegeven dat we doorvlogen naar Koh Samui.
Aangekomen op Koh Samui kwam de bagage uit het vliegtuig van Bangkok naar Koh Samui, super makkelijk!
Goeie reis,
Anjo
Als er voor het gehele traject één ticket is afgegeven, zoals je vraagstelling doet vermoeden, is het vanzelfsprekend dat je bagage ook rechtstreeks naar je eindbestemming wordt doorgelabeld. Zijn het afzonderlijke tickets, dan hangt het af van de betreffende luchtvaartmaatschappijen. Bangkok – Koh Samui zal met Bangkok Airways zijn en die maatschappij heeft over dit onderwerp overeenkomsten afgesloten met een groot aantal luchtvaartmaatschappijen. Zie voor de lijst http://www.bangkokair.com/pages/view/check-in-through
Hallo,
Dank voor je reactie, maar houdt dat ook in dat je direct naar domestic door kan lopen en op Koh Samui door de paspoort controle kan gaan en daar je toeristen visum krijgt?
Is er voor moeilijk lopende een interne mogelijkheid van vervoer?
Beste Dirk,
Je kunt inderdaad door lopen naar je domestic flight,en je krijgt de douane controle eerst op je plaats van bestemming,waar je te voor je koffer in ontvangst neemt.
Wij zijn afgelopen april van Koh Samui via Bangkok naar Amsterdam gevlogen (Bangkok Airways > China Airways).
De bagage werd op Koh Samui direct doorgelabeld voor Amsterdam en kwam zonder problemen (en omkijken) aan.
Ik neem aan dat vice versa hetzelfde geldt.
Hoi Dirk,
Het is best wel een eindje lopen vind ik. Misschien kan je aan het grondpersoneel vragen of je met zo’n karretje mee mag rijden.
Alvast een fijne vakantie.
Hallo, Dank voor de reacties. Voor het ontbrekende zal ik verder info zoeken.
Mvg. Dirk
Dirk, vervoer voor hulpbehoevenden moet je van te voren regelen met de maatschappij waarmee je naar Bangkok vliegt, ik meen dat het bij China Airlines ook een vraag in het boekingsproces is op internet.
Fijne vacantie, Ron.
Als je slecht ter been bent, kun je dit al (veelal) reeds bij aankoop van ticket, dit later telefonisch doorgeven aan de desbetreffende maatschappij, dan wel bij inchecken. Op schiphol minder goed geregeld dan in thailand waar men je aldaar reeds opwacht met een rolstoel en je brengt waar je wezen moet inclusief de bagageband en douanepassage.
Ben helaas ervaringsdeskundige
Beste Dirk,
alle info klopt wat doorzenden van bagage betreft. Wat intern vervoer betreft: zowel in BKK als op Samui Airport is dit mogelijk en zelfs vooraf te bestellen, wat je best doet. Je zal een kleine extra voor deze extra dienst moeten betalen. Bij aankomst op Koh Samui moet je wel uitstijgen uit het vliegtuig via een trap, hou daar dus rekening mee. Voor de rest is op Samui Airport alles voorzien voor minder valide personen.
groeten en prettig verblijf op Koh Samui
Lung addie
even over het slecht ter been zijn. Ieder vliegveld heeft daarvoor een service. Als je dit aangeeft bij de vliegtuigmaatschappij (of reisbureau) zul je begeleidt worden van in het vliegtuig tot aan de overstap. Meestal kost deze service wel iets, maar het gemak is er dan ook naar en je wordt overal met voorrang behandeld.
als je slecht ter been bent meld dat bij de vliegmy waarmee je vliegt, of bij het inchecken.
In thailand word je dan opgewacht met een rolstoel bij de uitgang van het vliegtuig, ze loodsen je dan overal naar toe, van de bagageband, douane etc
Bij deze wil ik een ieder bedanken voor de, voor ons nuttige info.
Met vriendelijke groeten wens ik jullie goede verblijven toe.
Dirk