Lezersvraag: Voornaam verkeerd op mijn vliegticket
23 december 2019
Beste lezers,
Ik vertrek 30 december met Etihad airways. Nu kom ik erachter dat op mijn ticket Rob staat en niet Robert. Ja dom maar ik ben bang dat ik zo niet kan afreizen? Heb schiphol tickets gebeld en zij hebben dat in hun systeem veranderd. Ze zeiden tegen mij, neem contact op met Etihad, maar het lukt niet om contact op te nemen. Zijn niet bereikbaar. Wat moet ik nou doen?
Ik pak mijn koffer en ga maar op goed geluk? Geeft stress dit.
Groet,
Rob
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
Immigratie infobrief15 september 2025Thailand Immigration Infobrief Nr 047/25: Immigration Udon Thani – Jaarverlenging
Lezersvraag15 september 2025Thailand lezersvraag: vragen over het gebruik van de Mytello app
Lezersvraag15 september 2025Thailand lezersvraag: Zijn er Belgen die problemen hebben ondervonden met Itsme?
Leven in Thailand14 september 2025Dagboek van een Thailandganger (deel 14) – Eens maar nooit weer!
kantoor Nederland 24/7 bereikbaar: 020-2035444
succes
Ik heb afgelopen jaar verschillende keren met Etihad gebeld. Nooit een probleem gehad met bereikbaarheid, en altijd vriendelijk en efficient te woord gestaan.
Bij wie heb je de boeking gemaakt?
Heb je geprobeerd in te loggen op de website van Etihad airways met je gegevens?
Daar kan je soms gegevens aanpassen in het ergste geval naar luchthaven gaan naar een balie van Etihad airways om het te melden ik moest in het verleden 75 euro betalen met Aeroflot maar naar ik vernam zou dat niet meer mogen.
Beste Rob,
Ik denk dat het niet zoveel problemen geeft, mijn partner heeft een keer mijn achternaam verkeerd gespeld en toen we bij de incheckbalie stonden werd dat zonder probleem verandert op mijn ticket.Je kan het beste even wat eerder vertrekken naar Schiphol en langs de balie van Ethidad die moeten dat zo kunnen regelen voor je.Fijne vakantie!
Beste Rob,
Gewoon even via internet bij Ethiad airways een account aanmaken. En je juiste gegevens invullen. wellicht kan je zelfs de naam op je ticket veranderen. Via de site kan je ook mail contact hebben.
Succes
Antonius
Idd, account aanmaken via internet. Wrsl heb je ook wel frequent flyer? Dat kan je ook nog bijvoegen als je wil op je account. Dan heb je nog een paar dagen de tijd om je naam aan te passen op je ticket. Als je account hebt dan kan je ook ineens 24 hr voor vertrek inchecken online. Zorg dan dat je naam correct is bij inchecken online
Heb je facebook? Probeer daar hun messageservice: https://www.facebook.com/etihad.airways/
Dat werkt vaak snel mits in het Engels.
Zorg maar dat je het voor die tijd in orde hebt .op wat voor manier dan ook .Stond op Don Muang bij de incheckbalie met op de tickets Henk in plaats van Hendrikus .Kon of omdraaien of een nieuwe ticket kopen zowel voor de heen als de retourvlucht ,misschien heb je geluk omdat de dame achter de balie zei dat ze 3 letters mochten veranderen zonder problemen .Dus bij jou zou dat net voldoende zijn maar zou er toch mijn uiterste best voor doen om te laten veranderen .Je hebt wel het geluk dat er altijd een ticket beschikbaar is voor jou op dezelfde vlucht omdat ze jou gecancelde ticket gewoon nog een keer aan jou verkopen ,succes !!!
Op donmuang … nok air
Geweigerd want met creditkaart betaald.
Creditkaart C. Etc.
Paspoort Carlos etc
Ja nieuw ticket gekocht.
Vorige week AirAsia
2 tickets a 20kg bagage …
44 kilo dat kon niet …
Alles uit de laatste koffer gehaald…
Die bleek leeg al 3 kilo te wegen
Lege koffer meegestuurd totaal op 2 tickets
Dus 41 kilo.
Alle kleding in de handbagage gepropt…
En gewoon meegenomen …
Wie is er gek ?
Groeten Carlos
Gewoon rustig kijken wat kan en wat mag dan heb je geen problemen . Je moet het niet opzoeken . Dus wie is er gek ???
Een verkeerde naam op een ticket kan altijd problemen geven.
Mocht je op de heenreis geluk hebben dat iemand het overziet,is dit nog lang geen garantie dat het op de terugreis ook overzien word.
In ieder geval veranderen laten,en contact opnemen met de hulpdienst van Etihad,die op de onderstaande link na zeggen 24 uur bereikbaar is.
https://www.etihad.com/nl/help/contact-us
Hallo,
Heb dit 1 keer gehad. Hadden Hub i.p.v. Hubertus ingevuld. Omdat er meer dan 5 letters verschil in zat moesten we ter plaatse een nieuw ticket kopen. Is wel inmiddels 5 jaar geleden. Oude ticket werd gedeeltelijk terugbetaald. Ong. 3/4 van de betaalde prijs. Dus proberen vooraf te regelen.
https://www.etihad.com/en/help/contact-us
Bedankt voor jullie antwoorden,ben er nog niet uit ik vind het telefonish contact niet echt geweldig van kastje naar muur gestuurd.Ga morgen naar Schiphol om te kijken of ik het daar kan regelen.
Hier staat een en ander uitgelegd.
https://www.etihad.com/nl-nl/manage/modification-guide