Beste lezers,
Ik vlieg meerdere malen per jaar in business class naar Thailand. Echter ik doe dit steeds met Etihad. Nu zie ik mooie promoties van British Airways, nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met de business class van BA?
Graag zie ik jullie mening tegemoet.
Groet,
Johan
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
Visumvraag30 september 2025Immigratie vraag 157/25: Gebruik visum
Visumvraag30 september 2025Immigratie vraag 156/25: NON-O Visum aanvragen in Nederland of in Thailand
Lezersvraag30 september 2025Thailand lezersvraag: Hoe zit het met campers in Thailand?
Lezersvraag30 september 2025Thailand lezersvraag: Postbezorging met lange wachttijden
Vlieg ook altijd business met Etihad. Dat is toch wel heel goed. Hoop hier ooit van jou het verschil tussen de twee te kunnen lezen.
Hallo Eugeen
idd etihad is top vlieg 4 keer per jaar met hun maar ik ga in juli BA eens proberen en zal mijn bevindingen hier nalaten
kan je wel vertellen heb ook met emirates gevlogen en deze kunnen er niet aan tippen hoor geef mij dan maar etihad
De British Airways Club World Business Cabin is wat mij betreft 1 van de beste die je kunt treffen. Ik heb geen ervaring met BC van Etihat maar wel met hun economie class. Ook dan prefereer ik BA, dus lijkt mij dat ook de BC van Etihat het niet red tegen die van BA.
Hier staat een leuk verslag van iemand die een upgrade kreeg naar BA Club World Business Cabin: http://www.insidethetravellab.com/british-airways-business-class-review/
Hey michel
bedankt voor je reactie , vertrek binnen 2 weken weer met etihad maar ga in juli zeker BA proberen .
Wat Etihad betreft , ik zou zeggen moet je echt eens proberen heb met verschillende airlines in business gevlogen maar deze van etihad is echt de top .
in ieder geval bedankt en ik laat het achteraf weten
grt
Beste Johan,
Ik vlieg al jaren elke week op en neer met BA.
Een absolute aanrader die BA!
John
Op en neer tussen Amsterdam en Londen – of echt wekelijks lange afstanden. Dat maakt namelijk nogal eat verschil qua voorzieningen en cabine-indeling.
Ik heb regelmatig op de lange routes business gevlogen, met British Airwayz, Singapore Airlines, Cathay Pacific en Emirates. British Airways was in alle opzichten de mindere – op grote afstand!
Ik kan dit alleen maar beamen, helaas. Toch veel met BA gevlogen omdat ze vaak mooie aanbiedingen hebben. Volgende week vlieg ik terug op punten met BA:) De stoelen zijn ok maar zeker niet zoals bij Qatar, Singapore Airlines of vergelijkbare airlines. LHR is verder een ramp om over te stappen, vaak vertraging, lange wachtrijen bij security (ja ook als je business vliegt). Dus liever kiezen voor een iets langere overstap op de heenreis. Denk er bij het boeken aan niet per ongeluk een ticket naar Gatwick te boeken en dan nog naar Heathrow moet voor de vervolgvlucht.
De zitplaatsen aan de raamkant zijn wel mooi prive. Er is eigenlijk geen plek om iets neer te leggen, zelfs voor een bril moet je een plekje zoeken.
Eten: tja, Brits zullen we maar zeggen. Hit or miss.
Al met al is BA best acceptable maar zijn de Aziatische maatschappijen beter. BA is trouwens wel vrij royaal met punten (Avios), zeker als je net bij hun start, dan zijn er geregeld aanbiedingen voor extra Avios.
Business Class van BA is prima. Als je een goede deal (prijs) vindt, gewoon doen, je krijgt er geen spijt van.
Waarom probeer je niet eens Eva Air. Wij vliegen hiermee al een paar jaar Business Class en zijn daar zeer tevreden over. Ze zijn ook goedkoper dat de meeste maatschappijen. Het is het proberen waard zou ik denken. Succes.
misschien helpt onderstaande link wel,BA komt niet in de eerste 10 voor.de enigste bussines class ervaring die ik heb is met Etihad,en ik vind die super,maar ja ik kan niet vergelijken daar ik al 10j+ vlieg met Etihad.
http://airlinepassenger.guru/nl/de-beste-luchtvaartmaatschappijen-voor-business-class/
Ingrid heeft gelijk!
Dineren bij EVA air business is voortreffelijk, de wijnen exquise en de bediening is subliem.
En hebben ze bij BA óók privéplaatsen met 180 gr bed (dus hélemaal horizontaal!) van 2 mtr ??
Goeie vlucht
Peer
De prijs is zeker interessant te noemen. Wat mij wel eens opviel is dat op skytracker of scanner? nogal wat aanbiedingen staan met verplaatsingen tussen Londense luchthavens. Ik heb alleen ervaring met BA in de 777 en uiteraard de op en neer dienst van Amsterdam/Londen vv. Ik vind de stoel wat aan de smalle kant door de hoge afscherming. Een paar keer om armen gestoten. Kan ook door onhandigheid zijn. Aan de andere kant zit je aan het raam dan goed afgeschermd. Dat is dan weer prettig. Tv scherm is ook vrij klein ivg met anderen. En de helft zit achteruit qua vliegrichting. Vindt ook niet iedereen even prettig. Vrij kleine tafel. Je kan er niet uit met uitgeklapte tafel. Positief: Prima eten in de lounge op Heathrow. Wel erg druk kwam de lounge over. Misschien even uitbreiden? Je hoeft niet over je buurman te klimmen als je naar het toilet wilt. Eten aan boord is prima te doen. Maar goed, ik stel daar misschien niet zulke hoge eisen aan. Personeel heeft vaak leuke humor, dat is weer eens wat anders dan glimlachende FA’s. Ik heb alleen BA voor een opdrachtgever gevlogen dus ik weet niet of het veel vliegers programma interessant is qua vliegkilometers en wat voor voordelen je kan scoren. Maar kijk even op YouTube en je kan een indruk krijgen van het toestel dat op de Bangkokroute vliegt.
NIET DOEN
Als je Etihad gewend bent is BA een economy plus.
Acht op een rij, oude toestellen zeker naar Bangkok, maaltijden slechte kwaliteit en drankjes kunnen niet goedkoper.Wij hebben het juli 2016 nog een keer geprobeerd maar zijn in januari weer met Qatar gegaan. Over drie weken gaan we weer en dit keer met Finn Air, ook een uistekende maatschappij in business class.
En als je goed zoekt kun je voor niet veel mee met een betere airline.
Op de laatste vlucht met ba zijde purser dat de service steeds minder word omdat ba gewoon geen geld heeft voor betere toestellen, catering en service, en daarom zijn de tarieven de laatste tijd goedkoper dan andere, maar voor het product voor mij nog steeds te duur.
Helaas zijn de stoelen in de nieuwe A350 niet erg goed te noemen, erg smal. Het eten was deze keer ook zozo. Beetje zuinigjes allemaal. Maar wel korte vlucht vanuit Helsinki! Anders dan de vlucht vanuit London, waar je eerst de verkeerde kant opvliegt.
Lounge van Finnair is erg druk.
Het gaat mij veel te ver BA Economy plus te noemen.
Waarom vlieg je niet met KLM? de 777 zijn allemaal in de Nieuwe BC en de prijs is ongeveer gelijk en je hebt een direct vlucht.