Thailand lezersvraag: Wat is er aan de hand bij Bangkok Bank?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
9 september 2025
()

Beste lezers,

Ik woon in Chiangmai met een retirement visa. Ik heb een bank rekening bij de Bangkok bank, waar een hoop problemen zijn. Rekeningen worden bevroren, geld van Thaise mensen worden zomaar geplukt.

Mensen woest en schreeuwen en bijna over de balie springen, sommige kunnen niet hun rekeningen betalen.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Groet,

Paul.

Met vriendelijke groet,

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

Hoe leuk of nuttig was deze posting?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering / 5. Stemtelling:

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Omdat je dit bericht nuttig vond...

Volg ons op sociale media!

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor je was!

Laten we dit bericht verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

14 reacties op “Thailand lezersvraag: Wat is er aan de hand bij Bangkok Bank?”

  1. Geertg zegt op

    Wil wonen in Buriram en hebben n Bangkok bank account. Maar hier is er tot op heden niets aan de hand.
    Ik kan gewoon mijn bankkaart gebruiken of met de app betalen. Wel is een Bangkok bank vestiging in BigC verdwenen.

    0
  2. Henk Vlierman zegt op

    Paul, ik denk dat er veel mensen zijn die schulden hebben en geen moeite doen om deze af te betalen of niet kunnen afbetalen. Zou het kunnen zijn dat de bank daardoor hun rekeningen onverwachts blokkeert.
    Zouden ze vooraf gewaarschuwd worden door de bank, dan zullen ze gelijk hun geld daar weg halen.

    1
  3. Sandor zegt op

    Bangkok Bank is genoemd in de onderzoek naar witwas zaken in Thailand door buitenlanders. Dus Bangkok Bank is met een grote onderzoek bezig naar accounts. Als er maar iets in je gegevens niet klopt dan bevriezen ze je account. Ik was bijvoorbeeld vergeten mijn nieuwe paspoort nummer door te geven bij AIS. Dus mijn telefoon gegevens kwamen niet overeen met de gegevens bank. Gevolg mijn account bevroren. Gegevens bijgewerkt bij AIS en uitdraai gevraagd. Naar Bangkok Bank gegaan en mijn rekening is gewoon weer heropend. Achteraf bleek dat ze me al een paar keer een sms hadden gestuurd met verzoek gegevens bij te werken. Dus de berichtgeving van je bank in de gaten houden.

    2
  4. A merken zegt op

    Heb op eens ook problemen met Bangkok bank. Kan plotseling geen geld meer overmaken via Wise, melding die ik krijg is dat de account gegevens niet kloppen. Dit terwijl ik nooit iets heb veranderd. Diverse keren geprobeerd op 2 rekeningen. Zie dat het geld is overgemaakt naar Bangkok bank, met melding van Wise dat het geld snel door hen op de rekeningen wordt geplaatst. Echter Bangkok bank stuurt het geld na 3 uur terug. Via internet en telefoon contact gehad maar dat is een onbegonnen weg. Dus naar het kantoor daar krijg ik de melding dat het aan Wise ligt en dat zij meer problemen hebben. Echter Wise wijst weer naar Bangkok bank en ik moet zeggen geloof hen eerder ook omdat je kan zien dat ze het geld hebben ontvangen maar niet naar mij doorzetten. Dus geld maar overgemaakt naar Kbank rekening van mijn vrouw binnen seconden en dan as het binnen.

    Ga nu maar een rekening openen bij Kbank en al weer een hele gedoe is je moet weer een resident verklaring hebben etc etc terwijl alles al in je paspoort staat (men wil het er weer extra inwrijven dat je er niet bij hoort) hoeze voor de Thaise bureaucratie van papier, moet wel erkennen dat het mensen aan het werk houdt

    3
    • Seantung Trat zegt op

      Zelfde probleem gehad.
      Wise moet controleren of de gegevens met de begunstigde (ikzeld dus) kloppen.
      Geld kwam telkens terug met de mededeling dat de gegevens onjuist ewaren.
      Mailen/bellen/kastje/muur.
      Toen heb de gegevens begunstigde (ikzelf dus) gewist en opnieuw ingevoerd,
      Er bleek achteraf dat er een verschil was omdat de voornamen niet volledig waren ingevuld.
      Je moet hetzelfde aanhouden zoals in je paspoort staat.

      Groeten uit Trat

      0
      • A merken zegt op

        Het op nieuw invoeren heb ik ook gedaan. Niet gelukt probleem bleef het zelfde

        0
        • Seantung Trat zegt op

          Wel eerst oude ontvanger verwijderen.
          Nieuwe ontvanger aanmaken zoals in uw paspoort.
          Dus als u Johannes maria hubertus gertruda Janssen heet ook voluit schrijven.
          niet John Janssen, dan accepteren ze het niet.

          Groeten uit Trat.

          0
        • Ger-Korat zegt op

          Had een vergelijkbaar probleem, de Bangkok Bank rekening begint met mijn achternaam en dan de voornamen en bij Wise net omgekeerd. Voorheen geen probleem maar nu wel, heb toen het bankboekje erbij gehaald (om te kijken wat er aan de hand was ) en daarna een nieuwe begunstigde in Wise aangemaakt met mijn naam exact zoals in het bankboek / rekening staat vermeld ( in mijn geval eerst de achternaam etc.) Daarna ging het overmaken wel naar mijn rekening.

          0
    • Wim zegt op

      Je kunt van BKB geen geld meer overmaken via Wise. Enkel andersom. Dat zul je wel bedoelen. Als je een melding krijgt is dat de accountgegevens niet .kloppen, check die dan. In het internationaal bankverkeer en geldtransities gelden anno 2025 expliciete regels. Zeker voor banken. Thaise banken zijn, net als banken in andere landen, onderworpen aan strenge regels voor internationale geldovermakingen.
      Thailand heeft zijn regelgeving afgestemd op internationale standaarden om witwassen van geld en terrorismefinanciering tegen te gaan. De belangrijkste aspecten zijn die van de Financial Action Task Force (FATF): Thailand is lid van de Asia/Pacific Group on Money Laundering (APG), die samenwerkt met de FATF. Het land heeft zijn anti-witwaswetgeving aanzienlijk aangescherpt om te voldoen aan de aanbevelingen van de FATF, waardoor Thialnd van de zogenaamde “grijze lijst” van landen met strategische tekortkomingen is verwijderd. Dat willen graag zo houden.

      1
      • Dimitri zegt op

        Het is een leuke uitleg. Het maffe is echter dat het erop lijkt dat deze problemen enkel voorkomen bij Bangkok bank. Ik heb zelf Krungsri en Kasikorn en nog nooit problemen gehad. En ook nooit van andere mensen gehoord dat ze problemen hadden. Het is enkel Bangkok bank.

        2
  5. Gerardus zegt op

    Wonen ook in chiang mai. Wij hebben al heel lang meerdere rekeningen bij de Bangkok bank. Dit zonder problrmen. 1 keer per jaar meestal krijgen we de melding om even langs te komen om alles te updaten. Gezichtscan, paspoort controleren etc. Verder voorlopig nog geen problemen gehad. Wel hadden we enkele maanden geleden bij de kasikorn, dat we de app niet meer konden gebruiken. Moesten bij dtac bewijs van simkaart halen. Dan na 3 dagen werkte alles weer

    2
  6. Theo Janssen zegt op

    Ik heb hetzelfde probleem bij Bangkok Bank en kan al meer dan 3 weken niets met mijn rekening doen.
    Is er onder jullie iemand die de rekening geblokkeerd heeft gehad jl en deze is gedeblokkeerd en na hoveel tijd te hebben moeten wachten?

    0
    • Wim zegt op

      Als je al meer dan 3 weken niets met jouw BKB rekening kunt doen wordt het hoog tijd dat je er eens langs gaat. Zie ook de reactie van Sandor van 03:06. Paspoort- en telefoongegevens moeten van overheidswege kloppen. Je hebt diverse keren sms’en gehad, plus dat een dergelijk bericht boven in je app te lezen valt als je die opent. Met een beetje moeite van jouw kant is het in een mum van tijd opgelost.

      4
  7. Jg zegt op

    Ik had ook problemen met bangkok bank. Met wise geld sturen en bangkok bank niet accepteren
    Ik heb bij wise mijn gegevens opnieuw ingevuld.
    Daarna kon ik weer geld overmaken naar bangkok bank.

    0

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website