Graag had ik onderstaand verhaaltje met jullie willen delen. Heb ik vorige week persoonlijk meegemaakt.

La nostra ambasciata belga è accessibile solo su appuntamento per la maggior parte delle procedure di gestione. Avevo un appuntamento la scorsa settimana alle 13.00:13 del pomeriggio. Eravamo mezz'ora in anticipo e abbiamo dovuto aspettare al piano di sotto perché l'ambasciata non apriva fino alle XNUMX:XNUMX.

Op hun website worden afspraken per kwartier afgehandeld. Wij waren dus de eerste voor de namiddagshift.
Stipt om 13 uur mochten we de lift nemen naar de 17de verdieping. Samen met ons stormde een Thaise dame de lift binnen. Boven gekomen rende ze naar buiten om zich aan te melden aan het loket.

Tot mijn grote verbazing stonden er al 2 wachtenden. Hadden die ook een afspraak om 13 uur? Maar goed, niet getreurd. Ik zag dat de arrogante Thaise dame een dikke bundel papieren bij zich had en op de kaft stond er in grote letters: “Appointment Embassy 13.30 … Mevrouw was dus een half uur te vroeg!

Ik maakte mijn vrouw erop attent dat wij eerst aan de beurt waren. Ze vroeg heel beleefd aan de andere dame hoe laat zij moest komen en die antwoordde: 13u30. We zeiden dat wij een half uur vroeger gereserveerd hadden en vroegen haar om haar beurt af te wachten.

Tot onze verbazing gaf ze geen kik. De andere 2 personen waren in 10 min terug buiten en toen probeerde onze arrogante vrouw alsnog voor te dringen. Dat was uiteraard zonder mij gerekend! Ik wendde mij tot de loketbediende met de melding dat ik om 13 uur stipt moest aanwezig zijn.

Maar owee, ik had beter gezwegen … Onze vroegkomer begon op een totaal ongepaste manier te schelden dat ze voor ons aan het loket was en dat zij eerst aan de beurt was! Gelukkig reageerde de loketbediende op een professionele manier door ons onze namen te vragen en te kijken op de afsprakenlijst.

De roepende dame werd netjes gevraagd een plaatsje op te schuiven en de afsprakenlijst te volgen. Ondertussen was al een ander koppel aanwezig en blijkbaar hadden die een afspraak om 13u15. De boze dame mocht nog maar eens opschuiven 🙂 De stoom kwam werkelijk uit haar oren. Toen ik naar buiten ging heb ik haar nog een mooie glimlach gegeven.

Ik heb altijd begrepen dat Thaise mensen vriendelijke mensen zijn maar dat blijkt niet altijd de waarheid.

Nu weet ik nog altijd niet waarom er al 2 wachtenden voor mij waren als ik als eerste een afspraak had in de namiddag 😉 Ben ik dan toch zo een ongeduldige gepensioneerde oude vent?

Inviato da Maurizio (BE)

4 reacties op “Waarvoor dienen afspraken? (lezersinzending)”

  1. Raymond dice su

    Zoals U zelf al aangeeft, “voor de MEESTE afhandelingen een afspraak gemaakt moet worden”. Dan lijkt mij het logisch dat de 2 wachtenden voor U een afhandeli g hadden waarvoor geen afspraak nodig was. Zij worden dan, tussen de geplande afspraken in, even snel geholpen. Heb hier persoonlijk geen ervaring mee ( ben ook geen
    Belg), maar lijkt mij een normale gang van zaken.

    • Kris dice su

      Die 2 wachtenden waren waarschijnlijk niet het grote probleem. Wel de houding van de arrogante dame die al roepend haar beurt niet kon afwachten.

  2. martyn dice su

    Zou me er voor je leeftijd en gezondheid niet aan storen, hahaha

    Ik kom ook altijd netjes op tijd, maar als de loketten (waar dan ook) opengaan stormt iedereen
    naar binnen en wordt eea op een stapel gelegd. Heb inmiddels geleerd dat als ik even wacht ik
    bovenop de stapel kom en vaak als eerste wordt opgeroepen. En uiteraard vermoeden de Thai dat de farang
    een voorkeursbehandeling krijgt terwijl het gewoon met logistiek te maken heeft ;-D

    Voordringers heb je overal en dat begint in de supermarkt als er een kassa lijn wordt geopend..
    Degenen die achteraan staan stormen naar de nieuwe rij…

    Ik wil en kan me niet meer druk maken over dat soort, niet erg sociale zaken, ondanks dat de meerderheid
    hieraan meewerkt…
    Over het algemeen heb je hier minder agressie als in NL, maar dat is mijn persoonlijke mening

  3. RonnyLatYa dice su

    Gezien de 2 personen voor jullie in 10 minuten zijn afgehandeld zal het ook wel niet meer geweest zijn dan wat documenten ophalen, binnenbrengen, oid. Misschien waren die van de voormiddag nog en hadden die wat documenten vergeten te kopiëren en heeft ze gezegd dat ze die dan nog om 1300 konden binnenbrengen. Voor zoiets dan een nieuwe afspraak maken lijkt me ook niet nodig.

    Lijkt me dat de loketbediende van de ambassade in dat geval pragmatisch en vervolgens correct heeft gehandeld door daarna iedereen op volgorde taf te handelen.


Lascia un Commento

Thailandblog.nl utilizza i cookie

Il nostro sito web funziona al meglio grazie ai cookie. In questo modo possiamo ricordare le tue impostazioni, farti un'offerta personalizzata e ci aiuti a migliorare la qualità del sito web. Leggi piu

Sì, voglio un buon sito web