Wie heeft er ook een negatieve ervaring met Agoda?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
13 januari 2025
()

Beste lezers,

Op 29-11 jl. hotel geboekt online. Mijn vrouw had een fout gemaakt, twee, i.p.v. een kamer geboekt, direct 30-11 dit gemeld aan Agoda. Alsnog duidelijk gemaakt dat we maar een kamer wilden. We hadden 18.000 Thb overgemaakt. Enkele dagen later meldde Agoda dat men had geannuleerd.

Vandaag 8-01, is de 18.000 nog steeds niet aan ons overgemaakt, ondanks vele verzoeken. Iedere keer smoesjes over de bank, waar we niets van snappen.

Wie heeft dezelfde negatieve ervaring met Agoda

Groet,

Henk

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.



Hoe leuk of nuttig was deze posting?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering / 5. Stemtelling:

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Omdat je dit bericht nuttig vond...

Volg ons op sociale media!

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor je was!

Laten we dit bericht verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

14 reacties op “Wie heeft er ook een negatieve ervaring met Agoda?”

  1. Toon Phayao zegt op

    Niet met Agoda maar met Booking.com maar dat is naar mijn mening een pot nat. Vorige jaar een ticket geboekt van Chiangmai naar Hanoi. Door een ziekenhuis op namen en operatie het advies gekregen van mijn arts deze reis voorlopig niet uit te voeren met Booking gebeld om de reis te annuleren. Zij verzochten mij mijn medisch dossier op te sturen. Daar hebben ze naar mijn mening geen recht op en dit is privé. Toen ben ik gestopt met telefonisch met hen te. Communiceren en de hele claim schriftelijk via de mail af te handelen. Daar waren ze duidelijk niet van gediend en kreeg ik een telefoon nummer van een callcenter in Singapor gebeld en een lokale damen gaf me te verstaan dat ik niet moeilijk moest doen en ik en dat ik veel van haar kostbare tijd vergde. En ik vertelde dat mijn ticket geboekt en betaald was bij en aan Booking.com in Amsterdam en dat de corona crisis ons geleerd had daar tot annuleren en claimen en nog eens herhaald dat ik verder alleen schriftelijk wilde corresponderen en het verder zou afhandelen als ik half maart terug in Nederland zou zijn toen stuurden ze mij telefoon nummer in Den Haag waar ik gezien mijn eerdere mails dat ik alleen schriftelijk wenste communiceren. Buiten wat advertentie mail niets meer gehoord. We zien in maart wel samen met de juiste mensen en instanties.

    0
  2. john zegt op

    Met Agoda, inmiddels als reisverkoper door mij geschrapt, meerdere aanvaringen gehad die nooit werden beantwoord. Verleden jaar naar de Maldiven met Agoda vanwege hun schitterende omschrijving van de op het Atol gelegen resort. Maar wat men niet vertelde was dat het een Moslimeiland was en dat ongekleed zwemmen en alcohol drinken niet was toegestaan. Het antwoord ter plaatse was dat ik met een boot na een naburige atol moest gaan waar in zwembroek zwemmen en een biertje wel is toegestaan. Ook was mijn hut omgeven door oerwoud en een pad bewandelen daarna toe levensgevaarlijk. Nooit iets van Agoda Vernomen. Agoda is inderdaad overgenomen door Booking.com en nog andere bookingsites ook. Met booking.com overigens zelfde ervaring. Weliswaar eerst communiceren met Bangkok kantoor waar tiental wachtenden voor je zijn en dan als verificatie een telefoon vanuit Singapore of Hongkong met eerst talloze vragen alvorens het probleem te behandelen en dan geen antwoord krijgen. Zelfs aangetekend schrijven aan Amsterdam, waar een zogenaamd hoofdkantoor zit aan de Herengracht maar inmiddels verhuisd naar een ander adres, ook nooit werd beantwoord, En dan die idiote commissie op banktransfer kosten: hoe hoger het huurbedrag hoe hoger de transactiekosten, vreemd. En op bijkomende kosten als vooruit betaalde wasserij en schoonmaakkosten wordt ook commissie berekend. Dus niet alleen commissie voor ‘bemiddeling’ maar ook over extra’s.

    0
  3. Martin de Jong zegt op

    Ik had een hotel geboekt in Chiangkhon voor 1190 bath. Zag ik later dat er 1560 bath was afgeschreven. “Had ik maar beter de voorwaarden moeten lezen”!! Zag ik in het hotel dat ik voor dezelfde kamer ter plaatste maar 800 bath zou moeten betalen.

    0
  4. Dick zegt op

    Anders dan de andere reageerders zijn mijn ervaringen met Agoda uitermate positief. Ik heb b.v. wel eens geld teruggekregen van een “non-refundable” boeking en een stomme datumfout van mijzelf werd probleemloos gecorrigeerd. Ook is het altijd gelukt contact te krijgen en mijn probleem in elk geval uit te leggen.

    0
  5. Cornelis zegt op

    Ik boek al jaren via Agoda vluchten als ook hotelboekingen en tot op heden nooit problemen ondervonden. Voordat ik een hotel boek ga ik wel zelf op zoek naar informatie hotel en omgeving en belangrijk de gewoonte en cultuur te kennen wat wordt geaccepteerd en niet. Ook cashback aanvraag loopt prima, 5 minuten later op mijn rekening. Ik heb geen ervaring met annuleren en om die rompslomp te voorkomen neem ik een reis / annulering verzekering. En natuurlijk als er gevraagd wordt om welke reden zij terug moeten betalen lijkt mij dat ze het volste recht hebben het dossier in te kijken zou ik daar geen probleem mee hebben.

    0
  6. antoon van kempen zegt op

    ook ik heb al vele malen bij Agoda geboekt vooral in Azie en heb er prima ervaringen mee . ook met Booking.com nog nooit problemen gehad ..maar natuurlijk altijd verstandig om een annulering- verzekering af te sluiten…en zelf informatie te verzamelen wat en welke plek de accommodatie staat het is natuurlijk onzin te verwachten dat info over geloof en andere gebruiken op de bookings site zou moeten staan.

    0
  7. Jan Nicolai zegt op

    In Surin een kamer geboekt voor 5 nachten.
    Bij no-show zou ik de eerste nacht verschuldigd zijn.
    Toch werd het gehele bedrag afgeschreven van mijn creditcard.
    20+ maal bij het betreffende hotel en bij Agoda.
    Het hotel antwoordde eindelijk, na verschillende agressieve e-mails dat ik bij Agoda moest zijn.
    Maar van Agoda nooit een antwoord gekregen.
    Booking.com is vaak duurder, maar correct.

    0
  8. Cornelis zegt op

    Ik heb geen negatieve ervaringen met Agoda, maar ik check wel zoveel mogelijk op de website van de accomodatie of het niet voordeliger is daar te boeken. Regelmatig blijkt dat inderdaad het geval te zijn.

    0
  9. Sier zegt op

    Ik ook twee kamers geboekt maar kon niet annuleren een te veel geboekt wacht nog steeds op mijn geld retour voor mijn andere kamer

    0
  10. Dick41 zegt op

    Henk,
    Ik heb vele jaren zakelijk reizen geboekt bij ze maar ben er na een nare ervaring vorig jaar mee gestopt.
    Een boeking van een hotel in IJsland was binnen 5 minuten bijna EUR 500 lager geprijsd voor zelfde hotel, kamers en periode. Onder hun prijs/garantie voorwaarden heb ik direct een mail gestuurd maar welke bewijzen ik ook zond, ze waren niet thuis. Nee ze moesten een screen-print hebben van de boeking en de lage prijs. De verwijzing naar tijdstip, mijn boeking en alle andere info mocht niet baten. Nooit meer Agoda en zeker niet via Booking.com die bekend staan om hun klant onvriendelijke werkwijze.
    Ik boek nu alleen nog maar rechtstreeks bij de hotels, meestal goedkoper want ze hoeven dan geen tot 10% commissie te betalen.

    0
  11. Sander zegt op

    Ik heb recent weer eens een hotel via Agoda geboekt en zag in de zeer beperkte historie dat dat alweer even geleden was. Ongetwijfeld speelde er destijds iets, maar ik zal er wel geen nadeel van hebben ondervonden, anders had ik dat wel onthouden.

    Het valt natuurlijk te verwachten (dat ligt nu eenmaal besloten in de vraagstelling), dat dit topic een beeld van overwegend negatieve ervaringen oplevert. Maar daartegenover staan de vele miljoenen positieve of neutrale ervaringen, anders zou zo’n organisatie simpelweg niet blijven bestaan.

    Goede tips zijn inderdaad om niet te snel op ‘boeken’ te klikken: die kamer is niet de laatste, die prijs is geen speciale aanbieding voor jou en die foto’s zijn onder de meest optimale omstandigheden genomen… vlak na de opening of renovatie. Doe ook zelf research naar de omgeving, zodat je niet gefopt wordt. Weet wat is inbegrepen bij die ‘aanbieding’ die je boekt en wat juist niet. Boek bewust. Laat je niet leiden door die laatste euro voordeel!

    0
  12. Herman Buts zegt op

    Ook ik heb dezelfde ervaring meegemaakt , per ongeluk 2 bungalows geboekt ipv 1.Heb alles geprobeerd om Agoda te contacteren , hopeloos. Gelukkig was het een boeking die ik kostenloos kon annuleren, heb dus de 2 bungalows geannuleerd. En nadien dezelfde bungalow geboekt bij Booking.Ik moet eerlijk zeggen dat ik al talloze keren, probleemloos, zowel bij Agoda als bij Booking kamers geboekt heb. maar als er iets fout loopt is er meestal niemand niet thuis.

    0
  13. UbonRome zegt op

    Men kan het zelf ook makkelijk maken, er zijn genoeg aanbiedingen waarbij men voor een of een paar euro tot vlak voor of zelfs tot op GE dag van aankomst kostenloos kan annuleren, over t algemeen boek ik zelf bijna altijd deze kamers, handig als je je reis wilt of moet aanpassen of een vergissing hebt begaan tijdens t reserverings proces

    0

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website