Vlieg je begin augustus naar Thailand vanaf Schiphol en ben je van plan met de trein naar de luchthaven te reizen, dan moet je rekening houden met vertragingen.

In 2016 voert ProRail spoorvernieuwingen uit rond Schiphol die invloed kunnen hebben op uw treinreis. Van maandag 1 t/m dinsdag 9 augustus worden er meerdere spoorwerkzaamheden uitgevoerd. Zo worden er nieuwe sporen gebouwd en worden er wissels en seinen geplaatst en getest. Een goede bereikbaarheid van Schiphol is belangrijk voor de duurzame ontwikkeling van de luchthaven als economisch centrum. Vernieuwing van de spoorverbindingen is noodzakelijk om in de toekomst meer treinverkeer van en naar Schiphol mogelijk te maken.

Gevolgen voor uw reis

Od ponedeljka, 1. do torka, 9. avgusta

Promet vlakov ni možen na naslednjih relacijah:

  • Letališče Schiphol – Amsterdam jug – Amsterdam RAI – Duivendrecht – Diemen jug
  • Letališče Schiphol – Amsterdam Jug – Amsterdam Bijlmer ArenA

U kunt gebruikmaken van de buslijnen R-300 en R-310 van het R-Net.

Torek, 2. avgust

Op 2 augustus is er op het traject Schiphol Airport – Amsterdam Sloterdijk tevens geen treinverkeer mogelijk. Er rijden NS-bussen in plaats van treinen.

Četrtek, 4. in petek, 5. avgust

Op 4 en 5 augustus is er tevens geen treinverkeer mogelijk tussen Diemen Zuid en Weesp. U kunt gebruikmaken van de buslijnen R-300 en R-310 van het R-Net. Houdt u in alle gevallen rekening met een extra reistijd van 15 tot 30 minuten.

Planning werkzaamheden in 2016

Ook in onderstaande periodes staan werkzaamheden gepland rond Schiphol Airport die gevolgen kunnen hebben voor uw treinreis. Op deze pagina houden we u op de hoogte en volgt er binnenkort meer informatie.

  • Sobota, 24. in nedelja, 25. september: letališče Schiphol – Amsterdam Sloterdijk in letališče Schiphol – Duivendrecht / Amsterdam Bijlmer ArenA;
  • Sobota, 12. in nedelja, 13. november: letališče Schiphol – Amsterdam Sloterdijk in letališče Schiphol – Duivendrecht / Amsterdam Bijlmer ArenA.

2 reacties op “Schiphol begin augustus slecht bereikbaar per spoor”

  1. Rien van de Vorle pravi gor

    Heel praktisch om deze informatie te krijgen maar het ergste zijn de bijna dagelijkse onverwachte vertragingen, zelfs uitvallen van trein verbindingen op weg van Noord Limburg naar Schiphol. Hoe vaak zijn er storingen? Ik zou moeten overstappen en er in de spits 2 uur over doen terwijl ik een rechtstreeks verbinding van 1 uur heb naar Dusseldorf Airport en niet door ’n tunnel met verhoogd risico voor storingen en vertragingen hoef. Ik lees ook nooit over vertraging en uitvallen van diensten naar Dusseldorf. Ook lees ik niets over lange wachtende rijen mensen voor aangescherpte controles.
    Als Nederlander dan maar geen Nederlandse luchthaven gebruiken, ook niet in Belgie maar bij de Oosterburen.

  2. G. Bojangles pravi gor

    Ik heb ongeveer 14 dagen geleden deze ingezonden brief in de Telegraaf laten plaatsen:

    “Ik boek altijd een verre vakantie, vertrek vanaf Schiphol. Om problemen bij de NS en bij de douane te ondervangen vertrek ik altijd zodanig vroeg, dat ik 4 u voor vertrek van het vliegtuig op Schiphol aankom, mits er onderweg geen problemen zijn. In maart helaas hielp dat niet. Ik kom uit Oost-Brabant en reis via Eindhoven-den Bosch, etc. Vanaf den Bosch was ik genoodzaakt om een taxi te nemen naar Schiphol om nog tijdig te kunnen arriveren, want bij Utrecht was een probleem. Sindsdien hou ik vrijwel dagelijks de storingen bij. Nou, ik kan u vertellen: er gaat letterlijk geen dag meer voorbij of er is ergens tussen Eindhoven en Schiphol wel een storing. Mensen uit Oost-Brabant en Limburg die op vakantie gaan en via Schiphol vertrekken, zou ik dus met klem willen aanraden om zich te laten brengen en niet meer op de NS te vertrouwen. Maar meneer Prorail woont denk ik niet in dit deel van Nederland, en weet daarenboven schijnbaar zelf totaal niet hoeveel problemen er zich dagelijks voordoen binnen zijn organisatie. Het is godgeklaagd dat wij Schiphol – zowat de belangrijkste bestemming binnen Nederland – niet meer fatsoenlijk kunnen bereiken.”

    Uiteraard vielen er wat mensen over me heen, die werken vast zelf bij de NS, maar ook nadien: er gaat echt geen dag voorbij zonder een plotselinge storing op dit traject.


Pustite komentar

Thailandblog.nl uporablja piškotke

Naša spletna stran najbolje deluje zahvaljujoč piškotkom. Tako si lahko zapomnimo vaše nastavitve, vam izdelamo osebno ponudbo in nam pomagate izboljšati kakovost spletne strani. Preberi več

Da, želim dobro spletno stran