Tajski gostinski velikan MINT želi prevzeti NH Hotel Group

Avtor uredništva
Objavljeno v Hoteli
Tags: ,
7 junij 2018
William Heinecke – Photograph taken by Nick Gray in 2006

De Thaise horecagigant Manjša mednarodna (MINT) van ondernemer William Heinecke, heeft haar oog laten vallen op het Spaanse concern NH Hotel Group. Als de overname slaagt ontstaat er een wereldwijd netwerk van 540 hotels.

MINT nam al een aandelenpakket van dit hotelketen over ter waarde van 619 miljoen euro. De volgende stap is een overnamebod van 1,64 miljard euro.

William Heinecke, een geboren Amerikaan die de Thaise nationaliteit aannam, ziet NH Hotels als een goede aanvulling van MINT. Het doel van MINT is om na de aankoop 51 tot 55 procent in handen te houden en de rest van de aandelen op de beurs te verhandelen.

NH Hotel Group bestaat uit 379 hotels in dertig landen. Horeca- en vrijetijdsonderneming MINT heeft momenteel 156 hotels en service suites met meer dan 20.000 kamers in portefeuille, daarnaast ook tweeduizend restaurants en vierhonderd winkels in bezit. Het is een van de grootste bedrijven van Thailand.

Komentarji niso možni.


Pustite komentar

Thailandblog.nl uporablja piškotke

Naša spletna stran najbolje deluje zahvaljujoč piškotkom. Tako si lahko zapomnimo vaše nastavitve, vam izdelamo osebno ponudbo in nam pomagate izboljšati kakovost spletne strani. Preberi več

Da, želim dobro spletno stran