Уважаемые читатели,

Как и у многих других жителей Таиланда, у меня есть проблемы с нежелательной медицинской страховкой. Однако я слышал по слухам, что есть омбудсмен, которому вы можете передать эти проблемы.

Ik had een telefoonnummer gekregen in Chonburi, maar dat bleek een verkeerd nummer te zijn.

Mijn vraag: Is er een ombudsman hiervoor? In Chonburi? En weet iemand de eventuele contactgegevens.

Dank u voor de medewerking.

С уважением,

Manu

Редакторы: У вас есть вопрос к читателям Thailandblog? Используй это связаться.

4 reacties op “Is er een ombudsman in Thailand voor problemen met de ziekteverzekering?”

  1. Корнелис говорит вверх

    посмотреть http://ombstudies.ombudsman.go.th/download/resources/thai_ombudsman_at_a_glane.pdf

  2. Вакх говорит вверх

    Er is een Consumers Protection Act waarin de rechten van de consumenten wordt geborgd. Je kunt klachten indienen bij de Office of the Consumers Protection Board (OCPB). In de meeste gemeentehuizen zit een bureau van het OCPB. Je kunt nuttige informatie vinden op deze site: https://www.siam-legal.com/litigation/consumer-protection-thailand.php .

  3. Франс Мидделькоп говорит вверх

    U kunt misschien beter eerst bij de Thai Insurance Regulator uw verhaal doen.

    https://www.fsa.go.jp/en/glopac/assets/participants/current3/19th_thailand.pdf

    https://www.oic.or.th/en

  4. Герман говорит вверх

    Beste Manu, ook Thailand kent het instituut Ombudsman. Dit instituut is een Hoog College van Staat, waarvan oprichting en doelstelling in de Grondwet omschreven staat. https://www.ombudsman.go.th/new/en/
    Zo goed als elk (democratisch) land kent een dergelijk instituut. Wat jij bedoelt zal zijn een ombudsman als bemiddelaar in diverse kwesties, zoals in jouw geval inzake jouw ziektekostenverzekering. Die zul je toch echt moeten zoeken bij betreffende maatschappij. Op z’n minst dient er een klachtenprocedure/-regeling voorhanden te zijn. Zonder te zeggen om welke maatschappij het gaat, is moeilijk meer info te geven. Pas nadat je bij jouw eigen maatschappij geen of onvoldoende antwoord krijgt, is een ombudsman/bemiddelaar in te schakelen. Misschien kun je beginnen met ons een betere omschrijving te geven van wat je precies zoekt. Welke verzekeringsmaatschappij betreft het, wat wordt er geweigerd, wat heb je gehoord in welk geruchtencircuit, welk telefoonnummer heb je in handen gespeeld gekregen, hoezo Chonburi, wat verwacht je dat een dergelijk functionaris voor jou kan doen, etc.


Оставить комментарий

Thailandblog.nl использует файлы cookie

Наш сайт работает лучше всего благодаря файлам cookie. Так мы сможем запомнить ваши настройки, сделать вам персональное предложение, а вы поможете нам улучшить качество сайта. подробнее

Да, я хочу хороший сайт