סעקרעטערי אוו סטעיט פּאַילין איז נישט מסכים מיט דעם פלאן פון דער אפעראטאר פון דער ערפּאָרט באן לינק, די SRT Electric Train Co (SRTET), צו קויפן זיבן נייע באנען. די אַעראָפּאָרט ראַיל לינק איז אַ ליכט רעלס פֿאַרבינדונג אין באַנגקאָק צווישן Phaya Thai און Suvarnabhumi ערפּאָרט.

Het plan om Suvarnabhumi, Don Mueang en U-Tapao met elkaar te verbinden, heeft een hogere prioriteit gekregen. Dat is opmerkelijk omdat hij, na klachten over overvolle treinen en storingen, juist wilde dat de treinen snel aangeschaft werden. Nu zegt hij dat uitstel gewenst is omdat niet duidelijk is wat voor type treinen de SRTET moet kopen gezien de uitbreidingsplannen, naar andere luchthavens.

Om de drukte in de ochtendspits te verminderen, heeft de SRTET opdracht gekregen om eerdere te starten met de dienstregeling. De treinen gaan nu om 5.30 uur rijden in plaats van de huidige 6.00 uur. In wagons met ruimte voor bagage, komen extra zitplaatsen.

מקור: באַנגקאָק פּאָסט

5 reacties op “Geen nieuwe treinen voor de overbelaste Airport Rail Link”

  1. יוחנן זאגט זיך

    “De treinen gaan nu om 5.30 uur rijden in plaats van de huidige 6.00 uur. In bagagewagons komen extra zitplaatsen.”

    Zal dat half uurtje de storingen verminderen?
    En ik heb nog nooit op de Airport Rail Link bagagewagons gezien?
    Een Airport Rail Link dient juist heel betrouwbaar te wezen, want als dit meerdere storingen gaat opleveren, gaan er steeds meer mensen GEEN gebruik meer van maken.
    Dit is weer een typisch een Thaise beleid.

    • כונבראם זאגט זיך

      Ja vaak volle treinen. Logisch.

      Geweldige lijn. Vlot en goedkoop.

      Goed management.

      Soms fouten? Ja, ook dat. Is onderdeel van succes.

      En laat de eerste die nooit iets fout doet opstaan…………

      Ik ga met veel genoegen 20 minuten in deze Airport Link, dan anders in de spits 2 tot 3 uur met alle ergenissen vandien in een taxi.

      Maar ieder zijn smaak.

  2. Puuchai Korat זאגט זיך

    Ja, je kunt je centen maar 1 keer uitgeven, ook in Thailand. Een verbinding van Don Mueang naar Suvarnabhumi lijkt mij ook hoognodig. Infrastructuur in mega steden zal altijd investeringen blijven vergen. Het is inderdaad wel druk in de Airport Rail Link, maar tot nu toe voor mij persoonlijk niet ten koste gaand van de betrouwbaarheid. Op andere verbindingen op sommige tijdstippen moet je wel eens een keertje een paar minuten wachten als er een treinstel vol zit, dat heb ik gelukkig bij de Airport Rail Link nog niet meegemaakt.

    • לעאָ זאגט זיך

      Dan heb je mazzel gehad. Zeker tijdens de spits blijven er hele rijen staan wachten op de volgende trein. En in reaktie op een eerdere andere reaktie, die bagagewagons heb ik wel gezien; dat is een heel treinstel vol lucht.

  3. johan@hua זאגט זיך

    Een paar wagons erbij aankoppelen zou ook geen kwaad kunnen.
    Er staan vaak honderden mensen te wachten en dan hebben ze
    twee of drie wagons achter aangekoppeld.


לאָזן אַ באַמערקונג

Thailandblog.nl ניצט קיכלעך

אונדזער וועבזייטל אַרבעט בעסטער דאַנק צו קיכלעך. דעם וועג מיר קענען געדענקען דיין סעטטינגס, מאַכן איר אַ פערזענלעכע פאָרשלאָג און איר העלפֿן אונדז פֿאַרבעסערן די קוואַליטעט פון די וועבזייטל. לייענען מער

יאָ, איך ווילן אַ גוט וועבזייטל