Luoxi / Shutterstock.com

Схіпхол хоче заохотити авіакомпанії використовувати тихіші та чистіші літаки через портові збори.

Zo wordt het voor luchtvaartmaatschappijen financieel aantrekkelijker stillere en schonere vliegtuigen in te zetten en onaantrekkelijker om gebruik te maken van lawaaiige vliegtuigen. Dat is onderdeel van de nieuwe haventarieven die Schiphol vandaag heeft vastgesteld voor de periode 1 april 2019 tot en met 31 maart 2022. De tarieven voor luchtvaartmaatschappijen stijgen de komende drie jaar met gemiddeld 7,9%. Schiphol verwacht in vergelijking met andere hubs een gebalanceerde prijs-kwaliteit te behouden.

Met de nieuwe tarieven betalen luchtvaartmaatschappijen in 2021 voor de meest lawaaiige en vervuilende vliegtuigen 180% van het basistarief van de start- en landingsgelden. Voor de meest stille en schone vliegtuigen betalen zij 45% van het basistarief. Tot aan 2021 veranderen de tarieven gefaseerd. Het basistarief is gebaseerd op aankomst of vertrek overdag en op afhandeling aan een passagiersbrug. In de nacht zijn de tarieven hoger. Het stimuleren van stillere en schonere vliegtuigen is onderdeel van het ‘actieplan ‘slim en duurzaam’.

Investeringen in ruimte, kwaliteit en innovatie

Naast het start- en landingstarief brengt Schiphol middels haventarieven ook security en passagiersservices in rekening. De aankomende jaren stijgen de kosten voor deze diensten, vooral door investeringen in ruimte, kwaliteit en innovatie. Schiphol investeert bijvoorbeeld in een nieuwe pier en terminal. Met de nieuwe pier en terminal verbetert Schiphol de dienstverlening aan luchtvaartmaatschappijen en reizigers.

Dat doet Schiphol ook door de herinrichting van Vertrek en Lounge 1. Schiphol gaat de bestaande ruimte verbouwen, vernieuwen en uitbreiden. In Vertrek 1 komt een tussenverdieping die zorgt voor meer ruimte voor security, check-in en wachtgebieden. Ook in de achterliggende Lounge breiden we uit, passen we routes aan en vergroten we het aanbod aan voorzieningen.

Verder richt Schiphol meerdere pieren opnieuw in om reizigers meer comfort te bieden. De pieren D, E, F en G worden opnieuw ingericht met gevarieerde zit- en werkplekken, modern sanitair en meer horeca en winkels. Ook investeert Schiphol in innovaties zoals ‘seamless flow’. Het doel daarvan is dat reizigers de grenspassage passeren door middel van biometrie.

Коментарі неможливі.


Залишити коментар

Thailandblog.nl використовує файли cookie

Наш веб-сайт працює найкраще завдяки файлам cookie. Таким чином ми можемо запам'ятати ваші налаштування, зробити вам персональну пропозицію, а ви допоможете нам покращити якість сайту. Докладніше

Так, я хочу хороший сайт