Prispevek bralca: "Na Tajskem postajamo revnejši"
Bilo je leto 2016, ko sem prvič stopil s svojimi nečistimi nogami na tajska tla. V omami nespečnosti in novih vtisov se spomnim, da sem svoje evre zamenjal za nič manj kot 39 bahtov.
Tajska mi je bila všeč in sem se večkrat vračal, vendar je bil z vsako vrnitvijo moj potovalni proračun zaradi podražitve v primerjavi z evrom vreden vedno manj, medtem ko gre na Tajskem z denarjem lahko tudi precej hitro. Prijetna dežela, polna lepih destinacij in mamljive zabave, pa naj bo država še tako poceni, če ne boste previdni, bodo računi leteli iz vašega žepa.
Koncept, ki ga vidimo v uspehu večjih kitajskih platform za e-trgovino, kot je AliExpress, so vse ugodne, a če se tega naučite, se pozneje izkaže, da ste porabili več, kot ste sprva nameravali. Na našo žalost, a zelo lepo za Tajce, ki želijo sami potovati v Evropo, je naš evro dosegel nizko vrednost v primerjavi z bahtom. Medtem ko to pišem, gledam grafikon, ki mi uradno kaže vrednost pod 35 bahtov za 1 evro. Če sem natančen, za vsak evro zdaj dobim 34,9970 bahtov. V praksi je to seveda nižje, saj morajo tudi menjalnice zaslužiti.
Leta 2016 sem prejel neverjetnih 1.000 bahtov za vsakih 39.000 evrov, zdaj manj kot 34.997. Izgubili smo nič manj kot 4000 bahtov na vsakih 1000 evrov, to je celih 114 evrov na 1000. Zdaj to verjetno ne bo odvrnilo povprečnega dopustnika, ampak ali imate tam dekle, ste izseljenec, ali tam živite za kaj razlog? karkoli ali če ste včasih tam več mesecev, boste to pogosto opazili. Vsaj če moraš to narediti z malo manj denarja. Ker vse tajske skušnjave stanejo, se bo moral človek z majhno torbico lotiti bolj ekonomično.
Vrednost pada samo za nas (nizka točka v 4 letih), pustite v komentarjih, če vidite, da se to nadaljuje in kako to znižanje (ali povečanje, samo kako gledate) vpliva na vaše življenje.
Predložil Jatoon
Aprila 2015 je bil evro še vedno nižji od 34,50 THB, tako da so to le posnetki, a dolgoročno lahko rečemo, da vrednost evra v primerjavi s THB res pada. To je predvsem povezano z evrom, ker je ameriški dolar v primerjavi s THB dokaj stabilen in v zadnjih 30 letih niha med 35 in 10 THB. Ali se bo tako nadaljevalo, je odvisno od toliko dejavnikov, da vam nihče ne more dati pametnega odgovora. Če ste glede prihodkov vezani na Evropo, glede izdatkov pa na Tajsko, glede tega preprosto ne morete veliko storiti.
Če razmerje med USD in ThB imenujete stabilno zaradi nihanj med 30 in 35, potem je razmerje med evrom in ThB navsezadnje enako stabilno med 35-39. Glede na vaše sklepanje ni s tem nič narobe.
Moram se strinjati s Keesom ...
Razmerje USD/THB je približno enako kot pred 10 leti ... Bil je padec, bil je vrh ...
Pred 10 leti je bil USD 34 THB, zdaj 31 THB ...
Toda EUR kaže trend padanja: iz 48 THB na 35 THB ...
Med EUR in USD je torej velika razlika!
Leta 2006 sem zamenjal veliko evrov in takrat imam okoli 50 bahtov
dobili za en evro.
2015 Zamenjal sem preostanek svojih evrov in dobil le nekaj več kot 39 bahtov.
Zdaj nimam več evrov in državno pokojnino bom dobil šele leta 2024.
Upajmo, da bo potem evro/baht boljši,
Medtem pa ne skrbim in živim tukaj v Isanu
še vedno lepo in poceni in tista plantaža banan je privlačna
malo dodatnega poslovnega denarja.
Za ostalo pravim – mai pen rai.
Podobna objava je bila objavljena včeraj: https://www.thailandblog.nl/lezersvraag/nu-thaise-baht-kopen-of-beter-even-wachten/
Ne postajaš revnejši. Nimaš več ali manj kot imaš. In ThB je zdaj 35, čez pol leta pa morda spet 40. Kdo ve. Včeraj sem že pojasnil, da se s pametno politiko nič ne porabi.
Na počitnice v Turčijo, Curaçao ali v Miami? Tudi tam dobiš za 1000 eur manj kot pred 10 leti. Kaj je to pomembno? Če pridete kot turist, imate proračun za počitnice in se z njim zadovoljite!
Če prideš kot upokojenec, je odvisno od tebe, ali prideš na osnovi 12 mesecev na leto ali 8 mesecev TH in 4 mesece NL ali npr. kot v mojem/našem primeru število let TH in nazaj. v NL in v nekaj poltrajnih več let. Nihče pa se ni dolžan preseliti v TH in tam zapravljati svojih evrov. Če si tega ne morete privoščiti, nimate posla tukaj.
Odgovoril sem tudi v prej objavljeni objavi; upoštevajte razvoj svetovnega gospodarstva in ciljno pariteto US$/Euro, kjer je dolar zdaj vreden 31.2 Thb, evro pa 35 Thb. Zdi se, da bi evro lahko padel še za 10% ...
@ Kees, kot pravi pregovor: "Ko se brijejo, moraš mirno sedeti".
Kupne moči državljanov EU na Tajskem že leta ne znižuje le razvoj tečajne razlike. Sama EU že leta zmanjšuje našo kupno moč. Navsezadnje je inflacija višja od (umetno nizke) obrestne mere QE. Na ta način ECB bolj ali manj opravlja umazano delo odvračanja politikov pred vetrom. Politiki, ki zaradi hitre osebne časti in slave postavljajo interese države nad interese prebivalstva.
Zaradi tega so manj tvegane naložbe (npr. varčevalni računi, visokokakovostne obveznice) »izgubne«. Iskanje zatočišča v produktih, kot so delnice in bitcoini, na drugi strani pomeni več ali veliko več tveganj. Tveganja, ki lahko z malo varčevanja razbijejo širok srednji razred.
Vodilni ekonomisti medtem predstavljajo scenarije, po katerih bo srednji razred v EU (čez čas?) izginil. Če kot mnogi spadate v ta srednji razred, je to vse prej kot prijeten obet za vašo prihodnjo starost. Objave tukaj o skrajšani pokojnini pišejo na zidu.
Kljub temu pa za obiskovalca Tajske ni vse pogubno, kajne? Tečaj je morda nekoliko upadel, vendar so pogoji trgovanja še vedno v prid državljanom EU. Preberite: za 25 evrov je vaš nakupovalni voziček na Tajskem še do treh četrtin poln, v nižinskih državah pa komaj pokrijete dno. Kot dodatek je tam bolj sonce in izbrana tajska elita še naprej dobro skrbi zase. Še vedno obstajajo gotovosti in ne moremo narediti bolj zabavnega.
Ja pred 10 leti. moj nakupovalni voziček v lotusu na pol poln 3000 bat in sploh ne kupuj uvoženega, tako da kar praviš 25 evrov za 3/4 poln je šala, jedilno za 40 pek. gor
Odvisno kaj kupiš. Če kupujete tajske izdelke, seveda, če pa kupujete npr. sir, meso, pivo ali vino, potem se počutim kar navdušeno nad svojo zvezdo, ker sem na Nizozemskem veliko cenejši.
Ja, enkrat hiša tukaj, ki zmanjša stroške in tudi davke. Zagotovo pa ne vsakodnevna živila zame.
Tako dobiva tajska država svoj dohodek: uvozne dajatve, zlasti na vino.
Zato na Tajskem ne plačate skoraj nič davka.
Ampak PRITOŽBA.. NL-er tega nikoli ne preskoči.
št. Uvozne dajatve so le zelo majhen del dohodka tajske vlade. Okvirno: 30% DDV, 30% davek na dobiček, 20% dohodnina, 10% trošarine (tobak, alkohol, gorivo), preostalih 10% pa razdeljeno na več manjših postavk. Torej vsi na Tajskem prispevajo 60-70% k državnemu dohodku, vključno s tujci.
Okoli leta 2006-7 sem že živel v Kambodži, evro je bil nekaj časa vreden 1,47 dolarja, zdaj okoli 1,12 do 1,13 dolarja. To mi zdaj prihrani na stotine dolarjev.
Leta 2009 je prišel živeti na Tajsko. Takrat ste še lahko zamenjali 50 bahtov za 1 evro.
V letu, ko je naš ljubljeni Gulden postal evro (je bilo to 2002?), sem na bankomatu dobil 500 evrov - 25000 bahtov. Dvigi na bankomatu so brezplačni. Zdaj je to samo 17000 bahtov - za istih 500 evrov - plus tako imenovani stroški.
To je bilo 01.01.1999
Ne Daniel,
Uvedba evra v skoraj vseh državah EU je bila 1. januarja 2002.
Pred tem je bil Th Bth proti B fr: 1 proti 1!
To je bilo Belgijcem enostavno izračunati.
Nizozemci smo dobili približno 18 Th Bth za Fl. 1,=
Leta 2002 z uvedbo 54 evrov kopel za 1 evro.
Zdaj je pa mizerno, sploh če se vrneš v preteklost in primerjaš cene iz leta 2002 na Tajskem s sedanjimi.
Kljub temu ne morem ostati stran. Hodijo od leta 1977 in gredo vsako leto vsaj 2-krat za 8 tednov.
Ni Tajska, ampak naša prekleta Evropska unija tista, ki vse uničuje.
Kdaj se bomo tega znebili.
Srečno potovanje vsem
Evro je bil uveden leta 1999.
Spoštovani Daniel M,
Temu ni tako.
Leta 2001 sem od nizozemske vlade prejel prve evre v mapi.
Takrat vem, da sem to vzel na Tajsko, da bi ga dal tajskemu francoskemu prijatelju
dajati.
Evro je bil uveden leta 2002.
Napačno ste razumeli ali nikoli niste imeli te mape.
Met vriendelijke groet,
Erwin
Evro je bil dejansko uveden 1. januarja 1. Dejansko je bil razdeljen 1999. januarja 1. Vmes so bili popravki smeri. Kar je torej za državljana štelo, je 1-2002-1. Teoretično ima Daniel prav.
V praksi?
Ko smo dobili evre v roke (okoli leta 2002), je bil vreden med 40-45 bahtov. Če pogledamo povprečje od leta 2002 do danes, je stopnja še vedno med 40-45. Objave tukaj, da je bil evro na začetku vreden 50+ THB so neumnosti. Tistih 50+ let je bilo obdobje vrhunca, glejte Erikov graf spodaj. Očitno ljudje radi sanjajo o nečem, česar ni bilo. Vse je bilo bolje v preteklosti. 555
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Euro
https://fxtop.com/en/historical-exchange-rates-graph-zoom.php?C1=EUR&C2=THB&A=1&DD1=01&MM1=01&YYYY1=2002&DD2=16&MM2=06&YYYY2=2019&LARGE=1&LANG=en&CJ=0&MM1Y=0&TR=
Karl, od kje ti to? Vse leto 2002 tečaj evra za baht ni presegel 40 bahtov.
https://fxtop.com/en/historical-exchange-rates-graph-zoom.php?C1=EUR&C2=THB&A=1&DD1=01&MM1=01&YYYY1=2002&DD2=16&MM2=06&YYYY2=2019&LARGE=1&LANG=en&CJ=0&MM1Y=0&TR=
Dragi Eric,
Poskusite googlati zgodovino Eur/Th Bth 'ns. Potem vidite, da je bilo leta 2002 Th Bth 50 za 1 € = dano!
Pear, dal sem ti grafikon. Kaj je potem narobe s tem? Poleg tega sem leta 2002 živel na Tajskem in nisem dobil 50.
Erik, tudi jaz sem živel tukaj in sem celo dobil 52 bahtov na začetku prek bankomata, ki je bil brezplačen, kot sem že omenil.
dragi Cris, potolaži se: živila na Nizozemskem niso tako hitro narasla v desetih letih, 5% v enem letu, samo v mesecu maju so se v povprečju podražila za 3,8% v primerjavi z letom prej
zahvaljujoč povišanju DDV-ja s strani našega kabineta... torej ste še vedno v dobrih rokah v Isaanu!!
Želimo vam veliko zabave in lepih trenutkov....
Raje imam tudi 40 thb ali več za n evrov. Ker pa na to ne morem vplivati, pač ne gledam več na tečaj. Bolje za moje razpoloženje.
V Evropi bi mi bilo veliko slabše. Tudi tam je vsako leto dražje preživeti z eno skromno pokojnino.
Iz nekega razloga vedno bolj dobivam občutek, da imajo ali bodo imeli izseljenci na Tajskem slabo življenje. Na Nizozemskem se draži skoraj vse, na primer energija, gorivo, najemnina itd. Vse to so stvari, pri katerih ne moreš ali komaj delaš rezov. Državna pokojnina in/ali pokojnina se skoraj ne bo povečala. Zagotovo ne dohaja inflacije. Zato se sprašujem, ali je smiselno iti v drugo državo, če tam ne moreš živeti tako, kot bi si želel. Vedno bolj imam vtis, da tajski blog postaja azijski zid objokovanja.
Kako se je spet glasil tisti izraz: »če se Nizozemci nehajo pritoževati in pastorji nehajo spraševati, bo konec sveta«.
No, tukaj je eden, ki se še vedno dobro zabava na Tajskem, še posebej glede stroškov!
Zahvaljujoč dejstvu, da sam ne živim v svoji hiši v NL, ampak imam v njej najemnike, imam približno 900 evrov več za porabiti na mesec (po odbitku box 3 davka)… in to na Tajskem!
Poleg tega ni davka WOZ, ni občinskih davkov, ni visokega računa za energijo (30 evrov na mesec na Tajskem namesto okoli 100 na Nizozemskem). Na Tajskem plačam malo davka za avto, bencin je pol dražji kot na NL. Še več, na Tajskem prevozim samo 3000 km na leto, medtem ko je na NL 20.000 (družinski obisk, rojstni dnevi prijateljev, potni stroški zaradi službe, hobi).
Kupil sem stanovanje na Tajskem in imam zelo nizke življenjske stroške (200 evrov stroškov storitev na leto!). Zdravstveno zavarovanje plačujem 260 evrov na mesec, na NL bi očitno moral plačati več zaradi davčne komponente, ki jo plačaš za zdravstveno zavarovanje.
V letih poceni bahtov sem imel še okoli 1000 evrov na mesec, zdaj je to morda 300-400 manj…. ampak vseeno mi je veliko ceneje živeti na Tajskem kot na NL.
In potem sploh še nimam državne pokojnine...
Zdi se mi, da gre le za navajanje dejstev in tega ne bi označil kot pritoževanje.
Dejstvo je, da izseljenci s skromnimi dohodki vse težje preživijo konec s koncem, inflacija je poleg padanja vrednosti evra.
Predvsem uvoženi izdelki so izjemno dragi. (sir, maslo, vino, rženi kruh itd.)
To je dobro opozorilo za tiste, ki razmišljajo o imigriranju na Tajsko, ne razmišljajte
da imaš vsak mesec manj.
Seveda se ne pritožujem, ampak na srečo imam razumen dohodek.
To ne velja za vse in dražji bahti jim zagotovo predstavljajo vse večjo težavo.
Pravzaprav, kot sem videl včeraj, ko sem videl ceno salame v makrou, bi moralo biti uvoženo blago cenejše, sploh tisto iz Evrope. Konec koncev plačate manj bahtov za evro. Ampak ne, paket narezane salame je pred časom stal 135 bahtov. To je že 195 bahtov. Po trenutnem tečaju bi moralo stati 100 bahtov. To niso natančne številke, ampak približne ocene.
Julija 2008 sem kupil svoje stanovanje z menjalnim tečajem 53 THB/€
Lahko pogledate tudi s svetle strani!
Nizozemska je od januarja 2019 v primerjavi z neindeksiranimi pokojninami postala precej dražja.
Pomislite na primer na dvig nizkih stopenj DDV!
In če boste sedaj KUPILI evre na Tajskem, plačate le 35 bahtov!
Vsakdo, ki zdaj prevzame tako imenovano "izgubo" stanovanja, si jo s to transakcijo zasluži nazaj!
Kakšna kisla nota. Thai Bath je postal veliko močnejši v primerjavi z dolarjem in evrom. Torej ima finančni trg zaupanje v valuto. Če bodo ljudje to res začutili na izvoznem trgu, se bo tajska centralna banka prilagodila
Za izseljenca, ki je pred leti mislil le, da bo z državno pokojnino in morda majhno pokojnino tukaj lahko poceni preživel večer, mora biti zdaj seveda malo bolj previden.
Predvsem dobro zdravstveno zavarovanje in nezmožnost življenja brez zahodnih produktov zdaj vse bolj otežujejo življenje na Tajskem.
A tudi največji pritožniki se morajo zavedati, da še vedno prostovoljno živijo v državi, kjer je marsikaj veliko cenejše, ponudniki storitev pa zaslužijo skoraj nič.
Če bi slednjim res prilagodili plače na raven, ko bi večina izseljencev že kričala krvavi umor, bi se bila večina prisiljena vrniti v domovino.
Vsakemu pritožniku, pa naj se to sliši ostro, še vedno koristi dejstvo, da mnogi Tajci odidejo domov s trdim delom v primerjavi z lačnimi plačami.
Tudi turist, ki misli, da se ne more upreti skušnjavam tajske lepote, bi se moral vprašati, ali bi Evropejka za ta denar sploh naredila korak.
Če spijete manj piva, nekajkrat preskočite vsakodnevne žurerske ture, malo več pomislite na sočloveka, naredi Tajsko, kljub temu da začasno dobimo malo manj za evro, še vedno fantastično turistično destinacijo.
Nekdo z AOW in majhno pokojnino sploh ne more več ostati tu neprekinjeno. 65000 bahtov čistega dohodka. Izračunaj. Pred 2 leti je še tekla razprava o 65000 neto ali bruto. In ob trenutnem tečaju je to AOW in primerna pokojnina.
Dragi Willem, še vedno je dovolj izseljencev, ki so poročeni s Tajko, ki še vedno živijo tukaj na AOW in pokojnino s 400.000 bahti na bančnem računu.
Življenja ne bi dal tistim, ki nimajo niti zdravstvenega zavarovanja ali kvečjemu minimalca, ki v nujnih primerih izplača drobiž.
V povprečju ne porabimo 30.000 Thb na mesec.
Odplačal sem hišo in kupil avto brez posojila.
To ni "zoprnost", ampak samo živimo brez napora in niti ne kadimo, ne pijemo in jemo normalno tajsko in evropsko hrano. Dvakrat na teden običajno jemo v restavraciji, ostale tedne si kuhamo sami ali pa si jih privoščimo na stojnici ob cesti.
Krožnik nasi ali riža z jedjo tukaj stane med 40 in 50 Thb.
Tudi za falange obstaja lokal, kjer prodajajo okusne zrezke od 50-85 THB.
Dodajte nekaj krompirčka in solate, dovolj za obrok.
Letni dopust na NL ni vključen v to.
Da bi pokazali, da je življenje v TH cenejše kot na Nizozemskem, se na primer pogosto reče, da krožnik nasija ali riža stane samo 40 do 50 bahtov. To popači sliko, kajti o čem govorimo. Kdo lahko funkcionira en dan na krožniku nasija ali riža? Samo glede na količino, ki jo damo na krožnik. Bodite iskreni in ne govorite samo o krožniku nasija ali riža, ampak o stroških hrane, porazdeljenih čez dan. Pomnoženo s faktorjem 2, ker je tudi ženina mama. Če je družinskih članov več, bo krožnik ocvrtega riža še dražji. Tudi če potrebujete več zrezkov na dan, še posebej s krompirčkom in zeleno solato.
če se ne motim sem leta 1 dobil 2010bath za 52 evro
Poglejte si grafe.
USD do THB: med 34,5 in 31,5 (z nekaj majhnimi vrhovi) glej https://www.xe.com/currencycharts/?from=USD&to=THB&view=10Y of https://www.poundsterlinglive.com/bank-of-england-spot/historical-spot-exchange-rates/usd/USD-to-THB.
Menjalni tečaj v primerjavi z evrom je derivat tega.
Imejte majhno pokojnino + AOW, kar je v THB 4-krat več kot Tajec v povprečju zasluži za delo 7 dni na teden! Ne boste me slišali pritoževati se, tudi če THB še bolj pade.
'Bogastvo ni v denarnici, ampak med ušesi.'
To je rekel že moj dobri stari dedek. Samo tega noče vsak verjeti..... In kaj pravi Jan danes tukaj?
'Vse bolj se mi zdi, da Thailandblog postaja azijski zid objokovanja.' John, mogoče imaš prav...
Ko je Rooie Rob pred +/- 16 leti prvič stopil na tajska tla, je za evro prejel 52 bahtjejev. Zaradi politike Evropske centralne banke je videl, da se je število Bathjes z leti zmanjšalo na trenutno raven.
Dragi Rooie Rob, če bi Rooie Rob stopil na tajska tla nekaj let prej, bi videl, da pretvorjen v takratni nizozemski gulden zagotovo ne bi prejel več od trenutnega tečaja evro-baht.
52 bahtov je bil enkraten pojav, ki se ne bo vrnil tako kmalu, tako da stalna primerjava tudi z alokacijo dolga ECB ne drži povsem.
No, pred 20 leti se Ned.Gulden in celo tako imenovana trda nemška marka nista izkazala bolje od trenutnega tečaja evro-baht.
Popolnoma se strinjam, evro je bil od uvedbe leta 2002 do recimo leta 2012 precej precenjen, tako da se je to v zadnjih letih kompenziralo.
oprosti, mislil sem 2010 namesto 2012
Še vedno hodim k frizerju na Tajsko za približno 2 evra, s čimer zlahka prihranim okoli 100 evrov na leto v primerjavi z Nizozemsko.
Da in še več kot ceno…tudi če nimaš več kot 3 dlake na glavi, na Tajskem preživiš vsaj pol ure na frizerskem stolu v primerjavi s 5 minutami na Nizozemskem…
Ni res, da baht samo postaja dražji. Evro: tudi tgo. Npr. Singapurski dolar se je močno podražil. Očitno je veliko špekulacij o bahtu v JV Aziji in tajska centralna banka ne ukrene ničesar
THB v primerjavi z evri je morda slab za nas izseljence, ampak če bi napisali, koliko dejansko porabite tukaj na mesec in potem ne preračunali v evre, pa poglejte, kaj lahko še naredite z državno pokojnino in morda pokojnino na Nizozemskem.
Pomislite, da na Nizozemskem ne morete več početi veliko stvari, ki se vam tukaj še vedno zdijo zelo normalne.
Vzemite običajno hišo za najem od 8000 do 15000 thb (280 525 evrov), nato pa živite na Nizozemskem za enak znesek v 1-sobni hiši daleč zunaj mesta ali majhni sobi v mestu.
Ne pozabite plačati plina, vode in elektrike, ker je tudi to na Nizozemskem velik zalogaj iz vašega telesa, potem sem vesel, da živim tukaj in morda bo treba malo znižati stroške, a vseeno imeti bolj prijetno življenje.
Moj prvi obisk Tajske je bil decembra 2007, spomnim se, ko sem včasih dobil 54 bahtov za evro. Zadnjič decembra 2018 sem mislil 36 bahtov za en evro.
Hotel je v tem času šel z 900 bahtov na 1000 bahtov na noč. Preštejte svoj dobiček.
Zdaj se tisti imigranti iz leta 2016 pritožujejo, kaj če bi od leta 2009, ko sem dobil 47.50 bahtov za 1 € celo iz splošno znane škrte borze Kasikorn za svoje požgane ladje ...
Srečo imam, da sem tisto površno preračunal v bahte, zdaj mi ni treba skrbeti za slabo menjavo evra, a ne, da mi je všeč, ker bo moja marža potekla v +/- 4 do 5 letih in potem bom Moral bom vrniti svoje evre.
Čeprav sem potem načrtoval vrnitev v Belgijo. da se vrnem na tamkajšnji naslov, ali lahko tudi obidem zamrznitev 800 bahtov prek vizuma Non OA (lahko na belgijski banki brez zamrznitve po odobritvi)
Pred 38 leti sem dobil 1 gulden za 6 thb, pivo je stalo 25 thb, torej 4 guldne
Ko sem leta 1980 odprl pub na Nizozemskem, me je točeno pivo stalo 1,10 guldna, zdaj točeno pivo tam stane 2,20 evra, tako da cene rastejo povsod in povišanje cen na Tajskem ni tako slabo.
Po dolgih letih, ko sem živel na Tajskem nekaj mesecev pozimi in sem govoril z različnimi izseljenci, še vedno ne vem, ali lahko na Tajskem živiš tako udobno z AOW in majhno pokojnino.
kakšen je razumen mesečni znesek za izseljenca s svojo punco?
30.000, 40.000. 60.000 bahtov.
V preteklosti je bilo vse boljše. Višje ugodnosti Wao. Sheme zgodnjega upokojevanja. Brez vrzeli v Aow.
Čemu se lahko spet pritožujejo predvsem Nizozemci.
Mislim, da se revno bolj nanaša na Tajce, ki jim je tudi življenje dražje.
Zadnji tečaj leta 2001 za gulden glede na baht je bil 17,78 bahta za 1 gulden, tako da ni tako slabo, leta 1990, ko sem bil prvič na Tajskem, smo dobili 13,54 bahta za 1 gulden.
https://fxtop.com/en/historical-exchange-rates.php?A=1&C1=NLG&C2=THB&TR=1&DD1=&MM1=&YYYY1=&B=1&P=&I=1&DD2=15&MM2=06&YYYY2=1990&btnOK=Go%21
Leta 1990 sem prejel 13,54 bata za 1 gulden, leta 2001, zadnje leto za gulden, pa sem prejel 17,78 bata za 1 gulden, tako da ni tako slabo.
Na dopust smo šli že 30-krat in smo se vrnili šele aprila,
Ampak to je bilo prvič, da sem rekel, da se moramo spet spremeniti, to se ne da kar tako, ampak tako pač je, samo poglejte in smo šli tudi jest in imeli taksi in kupili majico itd. .Prvič, ko sem zares začutil, da moramo zapraviti več kot običajno. Skoraj vedno počnemo isto stvar, ko se motamo po Bangkoku, obiščemo tržnico, jemo nekaj ulične hrane in prigrizkov, tu in tam jemo v restavraciji in se sprehajamo naokoli. pred leti sem mislil, da se bomo kdaj toliko kopali, kako je to mogoče, zdaj pa se je zdelo, da ne deluje (50 za evre), zdaj pa je bilo samo na . Tudi hoteli so vedno dražji, ostalo ni tako slabo, ker je dober smoothie in malo sadja in sokov ob cesti še vedno poceni, ampak ja najprej 2 soka za evro, zdaj pa gre ja malo hitreje. a bo spet prišlo tisto 50 kopel se mi čisto zmeša, ha ha
Za tiste, ki želijo zdaj zgraditi hišo, je postalo še dražje. zato sem vesel, da sem se uredil.
Pred 15 leti vrečka blagovne znamke Chang portland cement 93 kopel zdaj 135 kopel.
Pred 15 leti 3 steklenice piva Chang za 90 kopeli, zdaj 2 steklenici za 120 kopeli.
Edina stvar, ki je tukaj še poceni, so stroški dela, pred 15 leti je gradbeni delavec zaslužil okoli 300 bahtov, zdaj okoli 500 bahtov.
Uvoz pločevinke juhe Campels iz ZDA, takrat okoli 40 bahtov, zdaj okoli 70 bahtov. Zelo majhen košček pravega nizozemskega sira v Rimpingmarketu zdaj 240 bath.
Če želite tukaj živeti dlje časa, poskrbite, da boste imeli pri roki dobro napolnjen hranilnik. V nasprotnem primeru se lahko v prihodnosti znajdete v precejšnji finančni stiski.
Ne le zaradi sprememb v vaši državi rojstva, tudi zahteve na Tajskem se hitro spreminjajo.
Samo pomislite na nenehno spreminjajoče se vizumske zahteve.
Za kopalce z vizo 800K ne morete več uporabljati kopeli 400K skozi vse leto.
Naraščajoči zdravstveni stroški, zlasti v zasebnih bolnišnicah, in naraščajoče premije zdravstvenega zavarovanja.
Ko pridete v takšno bolnišnico s kreditno kartico, se vaši prihranki hitro zmanjšajo.
Jan Beute.
Ko sem se pred 63 leti prvič prijavil na Tajsko kot mornar, sem kupil pivo za 15 bahtov. Gulden je bil vreden samo 8 bahtov, tako da nismo izgubili toliko. Barfini so bili tudi relativno tako dragi kot danes.
Danes sem se spet veliko naučil na tem blogu, za 25 € poln nakupovalni voziček. Majhen voziček zagotovo.
In evro je bil uveden leta 1999, jaz spim vsaj 3 leta.
Ja res je Tajska postala veliko dražja! Tja hodim že 15 let za starejše, ki želijo tam preživeti starost, postaja težko! In tudi tam postane vse veliko dražje, vključno s stvarmi, ki jih potrebujete! Konec tega leta se vračam za 2 meseca
Vse države jugovzhodne Azije imajo svoje valute vse močnejše. Vse te države se izboljšujejo in so stabilne. Imajo vse, kar pritegne vlagatelje. Zahodno riganje zadnje okno. Tajska riga naprej. Tam so se zdaj začela zlata šestdeseta. In ASEAN prihaja.
Prihodnost je za nami. Evro in dolar bosta skupaj z našim gospodarstvom še bolj slabela. Z Evropo smo imeli najboljše adute za sodelovanje in rast v svetovno velesilo, a raje verjamemo populistom, ki tulijo, da bo bolje delati drug proti drugemu. Kar seje, človek žanje.
Rast na Tajskem že nekaj časa upada, odprite časopise in poglejte, da so ljudje zaskrbljeni. Tajsko gospodarstvo komajda raste bolj kot nizozemsko. Približno 3 %, NL komaj manj. Revnejše sosede TH hitreje dohitevajo, vendar je Tajska prav tako obtičala na zgornjem srednjem položaju. Poglej še enkrat Bangkok Post, Nation in tako naprej.
To razpravo smo že imeli 🙂 :
https://www.thailandblog.nl/nieuws-uit-thailand/thailand-verkiezingen-2019-prayut-keert-waarschijnlijk-terug-al-premier/#comment-549175
Zato ne vidim razloga, da bi bili tako Tajska kot Nizozemska zelo optimistični ali pesimistični, tako glede menjalnega tečaja kot glede gospodarstva. Prihodnost je po vsem svetu in ne na eni celini. Vendar pa je izzivov veliko. Glej na primer:
"Kljub močnemu fiskalnemu položaju in nizki zunanji ranljivosti, ki predstavljata kreditno moč sredi ponavljajoče se politične negotovosti, bodo starajoča se tajska družba, zmerna konkurenčnost in pomanjkanje delovne sile sčasoma obremenjevali gospodarsko rast in javne finance."
- https://www.bangkokpost.com/business/1694780/moodys-ageing-labour-issues-dog-thailand
” Padec indeksa v zadnjih treh mesecih, od marca do maja, je odraz padajočega trenda tajskega gospodarstva brez jasnega znaka okrevanja. (…) Tajsko gospodarstvo naj bi se v drugem četrtletju tega leta povečalo za 2.8-3.2 odstotka, je dejal Thanavath.
- https://www.nationmultimedia.com/detail/Economy/30370679
Tu živim in delam že 12 let.
Zaslužiti približno 60 % tega, kar sem zaslužil na Nizozemskem, imeti 10 plačanih dni dopusta tukaj v primerjavi z 28 na Nizozemskem, vsako leto oddati 2 % svojega AOW in še nikoli v življenju nisem bil tako bogat.