Charly v Udonu (9): Tajski davki

Avtor Charlie
Objavljeno v Življenje na Tajskem
Tags: , ,
November 17 2019

Na srečo je Charlyjevo življenje polno prijetnih presenečenj (žal včasih tudi manj prijetnih). Že nekaj let živi s tajsko ženo Teoy v letovišču nedaleč od Udonthanija. Charly v svojih zgodbah skuša predvsem ozaveščati o Udonu, razpravlja pa tudi o marsičem drugem na Tajskem.


Na srečo je Charlyjevo življenje polno prijetnih presenečenj (žal včasih tudi manj prijetnih). Že nekaj let živi s tajsko ženo Teoy v letovišču nedaleč od Udonthanija. Charly v svojih zgodbah skuša predvsem ozaveščati o Udonu, razpravlja pa tudi o marsičem drugem na Tajskem.

V prejšnji objavi o oporoki na Tajskem sem vzel predujem za objavo o tajskih davkih. Žal malo odzivov glede oporoke, ki sem jo sklenil, kar je bila glavna tema objave, toliko več pa glede mojih predujmov na davčnem dogodku. Bilo je nekaj precej drznih reakcij nekaj komentatorjev. Brez utemeljitve teh reakcij z dejstvi, drugače kot s sklicevanjem na spletno stran tajskih davčnih organov.

Sprva sem se na to res odzval, a sem kmalu ugotovil, da resnice na ta način nikoli ne morem prenesti v središče pozornosti. Zato sem se odločil za dvoje. Najprej se vrnem k svojemu viru, da še enkrat preverim. Ker ja, lahko se tudi popolnoma motim ali sem stvari narobe razumel. In na drugem mestu v ločeni objavi, torej tej objavi, če povem bolj trdno. To počnem, ne toliko zato, ker resno jemljem odgovore in odzive nekaterih ljudi, ampak predvsem zato, da drugim bralcem posredujem prave informacije. Upam, da bodo to lahko izkoristili.

Zato sem danes šel v Paragon Legal, g. Yong, in ga prosil za nadaljnjo razlago o tajskem davčnem sistemu. Izrecno vprašanje o odločitvi o 40 % in zakaj to ni navedeno na tajskem davčnem spletnem mestu.

G. Yong je davčni strokovnjak na Tajskem, to počne že leta, zato ima zelo dobre praktične izkušnje. Po mnenju g. Yonga je odločitev o 40-50 % "pravilo" v sistemu davka na dohodek. In po njegovih besedah ​​bi lahko ta odstotek, odvisno od vrste dohodka, znašal celo od 40 do 50 %. Na moje vprašanje, ali so odbitki poleg tega še odbitni, je odgovoril pritrdilno.

Na podlagi teh informacij sem to prevedel v spodnjo tabelo.

Primer je seveda samo primer, ki temelji na nizozemskem dohodku 2.400 evrov na mesec = 80.000 bahtov (1 evro je v tem kontekstu nekaj več kot 33 bahtov). Letni dohodek je potem 12 x 80.000 bahtov = 960.000 bahtov.

Bruto letni dohodek 960.000 bahtov
Od tega letnega dohodka se odšteje 40 % -/- 384.000 bahtov
Starejši od 64 let? – 65 let -/- 190.000 bahtov
Enotni davčni zavezanec -/- 30.000 bahtov
Premija zdravstvenega zavarovanja, začasni znesek (največja franšiza je 100.000 bahtov) -/- 70.000 bahtov
Stroški za zdravila, zdravnika itd. začasni -/- 5.000 bahtov
Razno, kot so donacije templjem, začasno -/- pm baht
Biti poročen -/- pm baht
otroški dodatek -/- pm baht
Neto PIT (neto osebni dohodek) -/- pm baht

Davčne stopnje od neto osebnega dohodka:

Osebni dohodek %

1. razred 0 – 150.000 bahtov = 0,00

2. razred 150.000 – 300.000 bahtov = 5,00

3. razred 300.000 – 500.000 bahtov = 10,00

4. razred 500.000 – 750.000 bahtov = 15,00

5e razred 750.000 -1.000.000 bahtov = 20,00

Na podlagi osebnega neto dohodka 281.000 bahtov, ki ga plačate na Tajskem

Davek na prihodek:

0 – 150.000 bahtov = 0,00

281.000 -/- 150.000 = 131.000 bahtov x 5 % = 6.550,00 bahtov

Oziroma okoli 200 evrov.

Na Nizozemskem na ta isti dohodek letno plačam približno 11.000 evrov davka. Zakaj skoraj nobene razlike z Nizozemsko.

Nisem tako bogat, da bi lahko imel 10.000 evrov davčne ugodnosti na leto.

Upam, da se bodo bralci kaj naučili iz tega. Poglejte svojo situacijo, kajti vsaka situacija je seveda drugačna. Bojim se, da bodo bralci, ki imajo le ugodnost AOW, imeli malo koristi od tega. Če pa imate poleg državne pokojnine še pokojnino, se splača tole pogledati in malo izračunati.

Charly www.thailandblog.nl/tag/charly/

44 odgovorov na “Charly v Udonu (9): tajski davki”

  1. Henry Em pravi gor

    Dragi Charlie,

    Velika pohvala za tvojo jasno razlago in jasno predstavljeno, kar bo koristilo marsikomu.
    Zdaj bo za mnoge jabolko / jajce.
    Hvala za vašo predanost in trud.

    Henry Em

  2. Henk pravi gor

    Svetel in jasen Charlie. Odzivi na vaše prejšnje objave so bili včasih zelo prizanesljivi, celo vsevedoče, neupravičeni. Sam imam v zadnjih letih dobre izkušnje s tajskim davkom. Bilo mi je zelo všeč. Dejstvo, da delno preživljam svoje taste, je povzročilo tudi odbitek. Moje izkušnje z nizozemskimi davčnimi organi pred tem so bile zelo različne, celo moteče. Najlepša hvala!

  3. Ger Korat pravi gor

    Rad bi videl, kaj pravita davčna in carinska uprava na prvi stopnji in potem pogledal računovodske hiše na drugi stopnji. Kar piše odvetnik kot edini, ki piše brez navedbe vira ali reference, je malo uporabno, sploh če ga ovrže več računovodskih hiš in sama davkarija.
    Na primer, premija zdravstvenega zavarovanja je odbitna do 15.000 bahtov za davkoplačevalca, če je plačana tajski zavarovalnici

    Glej na primer: https://sherrings.com/personal-tax-deductions-allowances-thailand.html
    Drug primer: odbitek za dohodek in pokojnino je 50 % do največ 100.000 bahtov in torej ne več kot 100.000.
    Kako pride najboljši mož na idejo odtegniti 40% dohodka oz.pokojnine in to brez utemeljitve….mislim da da ampak ti potem narobe izpolniš izjavo.

    Na primer, tukaj je povezava do PWC, kjer je tudi navedeno, kar pišem in je v 1. povezavi v mojem odgovoru:

    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pwc.com/th/en/publications/assets/thai-tax-2017-18-booklet-en.pdf&ved=2ahUKEwjNxJWn8vDlAhXtyjgGHfNWAeUQFjABegQIDhAG&usg=AOvVaw3y33-OVbjaxl2S6rWxRNRj

    Ali eno od Ernst & Young, priznanega mednarodnega računovodskega podjetja, tako kot PWC.
    In tako obstaja veliko povezav, ki utemeljujejo to, kar pišem o teh dveh točkah.

    • Ger Korat pravi gor

      Tukaj je povezava družbe Ernst & Young poleg mojega odgovora:

      https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/ey-thailand-tax-facts-2018/%24FILE/ey-thailand-tax-facts-august-2018.pdf&ved=2ahUKEwjNxJWn8vDlAhXtyjgGHfNWAeUQFjAOegQICBAB&usg=AOvVaw3v7ajZ_5zcoSWA0lP4r2sG

    • RNO pravi gor

      Živjo Ger Korat,

      Popolnoma se strinjam z vami in sem poslal odgovor, ko vašega odgovora še ni bilo. Torej ohranite iste reference.

  4. Tino Kuis pravi gor

    Ali imam prav, Charly, če na Tajskem zaslužiš 960.000 bahtov, na koncu plačaš samo 6.550 bahtov davka? Nič čudnega torej, da ima Tajska tako slabe javne in socialne storitve ter tako izjemno visoko neenakost v bogastvu in dohodku. Se vam ne zdi, da bi morali tja tudi na Nizozemsko?

    • Charly pravi gor

      @Tino Kuis
      Malo zahtevna objava od tebe Tino. Kot rasni socialist seveda mislite, da na Nizozemskem sploh ne bi smeli iti tja. Vendar bi to spodbujal. Preveč ljudi je samo oskrbovanih, od zibelke do groba. Na več odločnosti, več pobud, več volje, da narediš nekaj iz svojega življenja. Ni vse to razvajanje. Dobiš samo zelo odvisne, nerazmišljajoče in nedelujoče, šibke državljane.
      Na Nizozemskem je vse preveč enostavno. Nehaj s tem.

      Mimogrede, strinjam se z vami, da so razlike v prihodkih in bogastvu na Tajskem zelo velike. Toda Tajska se mora razvijati naprej, tako kot se je v preteklosti morala Nizozemska. Tajska za to potrebuje čas, tako kot Evropa v preteklosti.
      In potem bodo te ekstremne razlike sčasoma izginile.

      S spoštovanjem,
      Charly

      • Tino Kuis pravi gor

        Citat:

        "Za preveč ljudi je samo poskrbljeno, od zibelke do groba."

        Bil sem zdravnik in oporekam, da so številke velike, kvečjemu nekaj tu in tam. Velika večina Nizozemcev študira ali dela razumno trdo.

        Na Tajskem so bolni, invalidi in starejši pogosto prepuščeni sami sebi. Željo po izboljšanju imenujemo "rasni socializem".

      • Tino Kuis pravi gor

        Glede tistih davkov na Nizozemskem, dragi Charly.
        Nekoč sem govoril s kolegom osebnim zdravnikom, ki je potožil, da mora od 100 evrov, ki jih dobi za pregled, plačati 50 evrov davka. Vprašal sem ga, ali ima starše, ki prejemajo državno pokojnino. Seveda. Vedela sem, da ima dva otroka, ki sta oba študirala medicino. Opozoril sem ga, da to stane 50.000 evrov na leto na osebo. Tja gredo visoki davki, dragi Charly.

        In Tajska se lahko pravilno razvija le, če izginejo te ekstremne razlike v prihodkih in bogastvu, ki jih omenjate. S tem se strinjajo vsi ekonomisti. In to se ne zgodi samodejno.

    • Ger Korat pravi gor

      Običajno je ženska na Tajskem za tujca precejšnje breme, potem pa se to malo kompenzira. Neposredni davki, davkarijo preskočiš in plačaš ženo enako kot mati.

  5. Gertg pravi gor

    Tu že leta plačujem davke. Navsezadnje živiš tukaj. Poleg tega je oprostitev plačila davka na pokojnino mojega podjetja lep bonus.

    Naslednja želja je tudi oprostitev davka na državno pokojnino.

  6. Jochen Schmitz pravi gor

    Dragi Charlie.
    Želim vam moč s svojo oprostitvijo, da želite plačevati svoje davke tukaj na Tajskem.
    Ne pozabite, da to ni mogoče glede na vaš AOW. O tej temi je bilo v preteklosti že veliko povedanega (AOW.belasting)
    Med Nizozemsko in Tajsko je sklenjena davčna pogodba, po kateri je AOW še vedno obdavčen na Nizozemskem. To davčno pogodbo lahko zaprosite pri SVB v Roermondu.
    Želim vam moč, da vam bo uspelo plačati davek na državno pokojnino na Tajskem.

    • Erik pravi gor

      Jochen in drugi, lahko preberete in natisnete pogodbo tukaj:
      https://wetten.overheid.nl/BWBV0003872/1976-06-09

    • Charly pravi gor

      @Jochen Schmitz
      Hvala, ker ste prispevali k tej zanimivi razpravi. Ne, nikakor ne poskušam obdavčiti svoje državne pokojnine na Tajskem. To bo ostalo na Nizozemskem.
      Želim samo prenesti obdavčitev svoje poklicne pokojnine na Tajsko. To me boli
      približno 10.000 evrov na letni ravni. Živim tukaj na Tajskem, zato je tudi obvezno.

      Met vriendelijke groet,
      Charly

  7. Cees1 pravi gor

    Zelo dobro in jasno. V mestu Chiangmai sem vprašal, ali lahko tam dobim davčno številko. Vendar mi pravijo, da moram to storiti v domačem kraju (Chiangdao). Ampak tam ni nobene davkarije. Mislim, da imam zdaj davčno številko preko rumene hišne knjige.
    Toda na Nizozemskem tega ne sprejemajo. Ima kdo kakšen nasvet?

    • l.majhna velikost pravi gor

      Davčna številka bo sprejeta, ne pa kaj želite z njo!

  8. John Bekkering pravi gor

    Vsi odbitki se mi zdijo jasni, samo "40-odstotna shema" mi ni znana in ne najdem ničesar o tem na internetu, s tajsko obdavčitvijo, niti na Thailandblogu!
    Lahko morda poveš kakšno bolj konkretno informacijo o tem?
    Hvala vnaprej!

  9. Rembrandt pravi gor

    Dragi Charlie,

    Vse zanima tista 40-50-odstotna vladavina. Sklep ima tudi številko dokumenta. Morda lahko za to številko prosite vašega kontakta g. Yonga in jo delite z bralci bloga Thailandblog. Prav tako bi moral biti na voljo samo v tajskem jeziku. Lahko pa z nami delite fotografijo te sodbe.

    Za kategorijo dohodka iz dela (oddelek 40 1 in 2) obstaja 40-odstotni odbitek, vendar je ta odbitek omejen na 60.000 bahtov. Ampak to ni tisto, kar misliš. No, radoveden sem.

    • Rembrandt pravi gor

      Oprostite, omejeno na 100.000 bahtov

  10. Erik pravi gor

    "Prednost", ki jo omenjate, ne obstaja. Če živite na Tajskem, NL ne sme zaračunavati davka na vašo pokojnino podjetja; ki je rezerviran za Tajsko. Svoje mnenje o metodi izračuna, ki jo je uporabil vaš svetovalec, sem že podal.

  11. RNO pravi gor

    Živjo Charlie,

    Vsekakor nočem biti trmast ali vsevedoč, vendar že od leta 2015 poročam o zločinih na Tajskem. Po mojem skromnem mnenju vaš izračun ni povsem pravilen. Na podlagi davčnega leta 2019 (zneski pod 2018, 1,2 in 3 veljajo že v letu XNUMX) so zneski naslednji:

    1. Res lahko odštejete 40 %, vendar do največ 100.000 Thb.
    2. Odštejte 65 THB za starejše od 190.000 let.
    3. Posamezni davkoplačevalec ne 30.000 Thb, ampak 60.000 Thb.
    4. Zdravstveno zavarovanje pri tajskem podjetju največ 15.000 Thb.
    5. Življenjsko zavarovanje pri tajskem podjetju največ 100.000 Thb.

    Upoštevajte, da točki 4 in 5 skupaj ne presegata 100.000 Thb.

    Če izhajam iz vaših zneskov, pridem do drugačnega izračuna.
    1. 100.000 Thb
    2. 190.000 Thb
    3. 60.000 Thb
    4. 70.000 Thb (mislim, da bi moralo biti 15.000 Thb, a da bi se izognili popolni zmedi, obdržim
    vaš znesek).
    5. 5.000 Thb

    Skupna odbitna postavka 425.000 Thb. Ob predpostavki, da dohodek znaša 960.00 Thb, je davčna osnova 535.000 Thb.

    1. razred 0 – 150.000 bahtov = 0 %

    2. razred 150.000 – 300.000 bahtov = 5 % = 7.500 Thb

    3. razred 300.000 – 500.000 bahtov = 10 % = 20.000 THB

    4. razred 500.000 – 750.000 bahtov = 15 % v vašem primeru 15 % od 35.000 Thb = 5.250 Thb

    5. razred 750.000 -1.000.000 bahtov = 20 % n/a

    Skupni davek, ki ga je treba plačati, je 32.750 Thb in na žalost ne 6.550 Thb.

    Več informacij najdete na tej spletni strani:
    https://sherrings.com/personal-tax-deductions-allowances-thailand.html

    Na žalost trenutno ne morem odpreti spletnega mesta tajske davčne uprave, vendar so zneski in odstotki po mojem mnenju pravilni.

    • Charly pravi gor

      @RNO
      Hvala za vaš konstruktiven prispevek.
      Pravzaprav nimamo tako velikih razlik.
      Gospod Yong mi ni povedal, da je odločitev o 40 % omejena na 100.000 bahtov.
      Tako da zaenkrat predvidevam, da kapice ni (točno bom vedel januarja).
      Točki 4 in 5 skupaj ne smeta dati več kot 100.000 bahtov odbitka. Torej sem s svojimi 70.000 bahti precej pod tem.
      Enotni davčni igralec od 30.000 do 60.000 > no, samo lepo.
      Še enkrat, januarja bomo dokončali in poslali Thai IB 2019. Zame je to prvič.
      Zato me zelo zanima, kakšen bo rezultat.

      Mimogrede, po vašem izračunu in prihodu na IB, ki vam bo treba plačati 32.750 bahtov, recimo 1.000 evrov, je še vedno približno 10.000 evrov manj kot na Nizozemskem. Obstajajo komentatorji, ki pravijo, da razlike skorajda ni. No, res obstaja.

      Ampak RNO, najlepša hvala za prispevek k tej razpravi. Ta prispevek vidim kot zelo pozitiven.

      \Mimogrede, kontaktne podatke g. Yonga sem dal v odgovor na objavo Jana Bekkeringa. Rekel bi, da stopite v stik s človekom.

      Met vriendelijke groet,
      Charlie

  12. podporo pravi gor

    Tistih 40 % je neke vrste splošna oprostitev, z nekaterimi posebnimi odbitki (žena, življenjsko zavarovanje, zdravstveno zavarovanje itd.), ali to prav razumem?

  13. tooske pravi gor

    Charlie,
    Ne razumem, kako na Nizozemskem plačaš približno 28.800 € davka na dohodek 11.000 €.
    V Heerlenu vas bodo zelo veseli.
    Mislim, da kot rezident Tajske kot tuji davkoplačevalec ne plačaš več kot 9%, vsaj ne.

    Prosim, razloži, Charlie.

  14. Petervz pravi gor

    Dragi Charlie,

    Standardni 40-odstotni odbitek od letnega dohodka po mojem mnenju ne obstaja.
    Vendar pa je možno doseči skupno 40-odstotno znižanje z:
    – letni prispevek RMF z največ 15 %
    – letni LTF prispevek v višini največ 15 %
    – letna polica življenjskega zavarovanja do 100,000 bahtov

    Z letnim dohodkom v višini 1 milijona se odšteje 2 × 150000 + 1 × 100000 bahtov. Znesek, ki ga je treba obdavčiti, je potem le 600000 bahtov.

    Upoštevajte, da lahko prispevke RMF dvignete neobdavčeno samo od starosti 55 let in več in fiksno po 5 letih.
    Prispevki LTF so neobdavčeni šele po 7 letih.

  15. L. Burger pravi gor

    Za razne stroške verjetno še vedno obstajajo stroški vizuma (vključno s potovanjem).

  16. TNT pravi gor

    Dragi Charlie,
    Kako pravite, je jasno. Ne razumem pa, da plačaš davek 2400 evrov na bruto dohodek 916 evrov. Mislim, da domnevaš napačne stvari. Na Nizozemskem to vključuje tudi premije zdravstvenega zavarovanja in socialne dajatve. Ne na Tajskem. Zdravstveno zavarovanje si boste torej morali plačati sami.
    spoštovani,
    Ton

  17. TNT pravi gor

    Dragi Charlie,
    Tvoja zgodba je jasna in svetla, a ene stvari ne razumem. Z bruto dohodkom 2400 evrov na Nizozemskem ne plačate davka v višini 916 evrov.
    Možno je, da bo vaš skupni znesek (davki, stroški socialne varnosti, zdravstveni stroški itd.) znašal 916 evrov. Tudi na Tajskem se boste morali zavarovati in tudi to boste morali izračunati.
    prijazni pozdravi,
    Ton

  18. Charly pravi gor

    @Jan Bekkering
    Po besedah ​​gospoda Yonga iz Paragon Legala je to "pravilo", ki kot tako ni navedeno na spletni strani tajskih davčnih organov, vendar velja.
    Zagotovil mi je, da velja 40 %, plus uporaba vseh drugih odbitkov in nato uporaba tajskih davčnih razredov. Kot je navedeno v objavi tukaj.
    Januarja bom skupaj z gospodom Yongom izpolnil svojo tajsko dohodnino 2019 in jo oddal tajskim davčnim organom.
    Mimogrede, tukaj so podrobnosti g. Yonga. Če imate kakršna koli vprašanja o vaši davčni napovedi na Tajskem > ga lahko pokličete in postavite svoja vprašanja.
    Paragon Legal, g. Tawiyong Srikham (vzdevek g. Yong), 1/3 Sitthisiri Road (stranska ulica ob cesti Srisuk), v Udon Thaniju. Telefon: 098 974 7677, email [e-pošta zaščitena].
    Met vriendelijke groet,
    Charly

  19. Charly pravi gor

    @tooske, TnT in morebitni drugi spraševalci
    V primeru predvidevam neto mesečno nakazilo pokojnine na Tajsko v višini 2.400 evrov.
    Na Nizozemskem je ta bruto pokojnina recimo 3.400 evrov.
    To je skoraj 1.000 evrov davka na plače in prispevka ZVW.

    Sčasoma, če nizozemski davčni organi ugotovijo, da moram plačati davek na Tajskem, bo neto znesek seveda postal bruto znesek, ki ga prejmem od svojega ponudnika pokojnine. Toda glede na nasprotovanje v Heerlenu bo to trajalo nekaj časa.

    spoštovani,
    Charly

    • Henkwag pravi gor

      Zakaj v izračunu predpostavljate neto znesek 2400 evrov? Mislim, da bi morali za pravilno primerjavo predvideti bruto 3400 evrov. Kot nizozemski odjavnik imam tako kot Tooske, TnT in mnogi drugi davek 9%.

  20. peter decker pravi gor

    Pred kratkim sem bil z nekom na davčni upravi z namenom pridobitve davčne številke. in zato tam plačeval davke,
    Tam ni bilo nikoli nič rečeno o odločitvi o 40 %, niti o tem, da bo premija zdravstvenega zavarovanja odbitna.
    zato smo potem plačali preveč.
    Morda vam lahko vaša kontaktna oseba...gospod Yong razloži TO.

    • Charly pravi gor

      @peter dekker
      Rekel bi, da kontaktirate g. Yonga. Njegovi kontaktni podatki so navedeni tukaj z drugimi odgovori nekje. V nasprotnem primeru poiščite Paragon Legal v Udon Thaniju.
      Met vriendelijke groet,
      Charly

  21. Henk pravi gor

    Čisto odvisno koga imaš pred sabo... Svoj tajski davčni obrazec izpolnim v Amphurju v naši vasi. Vedno mi zelo lepo pomagajo. Na primer, pojasnil sem jim, da plačam davek na svoj AOW na Nizozemskem. Ljudje to sprejmejo, potem pa nakažem, da želim plačati davek na svojo pokojnino podjetja. Celotno zadevo, vključno z vsemi odtegljaji, nato Amphur pošlje davčnim organom v Bangkoku. Nekaj ​​dni kasneje prejmem oceno, jo plačam v Amphurju in to je to, Henk. Dobim tudi RO22, s katerim ponovno zadovoljim nizozemske davčne organe. Če tega ne storim, mi bodo zaračunali davke, in res, to je veliko več! Resnično cenim to, da se je Charly potrudil deliti svoje dogodivščine z nami. To je res koristno! Poznavalce prosim, da svoje kritike podajo na spoštljiv način. Vsak ima torej svoje izkušnje.

  22. Pieter pravi gor

    »Na Nizozemskem plačam približno 11.000 evrov davka od istega dohodka na letni ravni. Zakaj skoraj nobene razlike z Nizozemsko.”

    Jaz sem na polovici.

    Davčno leto 2019
    Dohodek:
    12x 2.400 je 28.800
    Davčna stopnja:
    18,75 % nad 20.384 = 3.822
    20,20 % nad 8.416 = 1.700
    Skupaj: 5.522

    Poleg tega predvidevam, da ni treba več premij za zdravstveno varstvo, vezanih na dohodek (sicer bo prištetih dodatnih 1.600, vendar potem precej pod navedenimi 11.000).

  23. Nick Surin pravi gor

    Dragi Charly. Z začudenjem sem prebral tvojo zgodbo. Od kje tistemu tako imenovanemu davčnemu strokovnjaku te neumnosti? Kar piše Ger -Korat, drži. Svojo davčno napoved lahko vložite z obrazcem PND91, ki ga najdete na spletnem mestu Thai beasting. Pod A4 obrazca lahko vnesete »manj strošek«, tako imenovane stroške nabave. To je 40 % z največ 100.000. Ta je bila 60.000, a se je v letu 2017 zvišala, prav tako se je zvišal enotni davčni zavezanec na 60.000. (Škoda, da vaš davčni strokovnjak tega ni vedel.) Na davčnem uradu sem skupaj z (ustrežljivo) gospo iz urada izpolnila obrazec in me je opozorila na te povišice. Odbitki za zdravstvene stroške mi niso bili znani in jih nisem mogel najti. Davčni obrazec se nato pošlje na sedež Korata, kjer se ponovno preveri. Kmalu zatem prejmem obrazca RO21 in RO22, ki sta potrebna za Nizozemsko. Tukaj vedno odlično pomagajo davčni organi.
    Zanima me, kateri obrazec uporablja vaš strokovnjak za vložitev vaše izjave. Mislim, da je veliko bolje iti na davčni urad, poiskati angleško govorečo osebo in skupaj izpolniti obrazec. Prav tako vas ne stane nič denarja.

    • Charly pravi gor

      @NickSurin
      Pihaš precej visoko s stolpa. Ste tajski davčni strokovnjak?
      Zaenkrat nimam razloga dvomiti v presojo g. Yonga, mojega davčnega svetovalca.
      Januarja, na sestavi Thai IB 2019, bom videl, kdo ima prav.
      Vendar pa nimam razloga dvomiti v presojo g. Yonga.
      Met vriendelijke groet,
      Charly

  24. Peter Spoor pravi gor

    Dragi Charlie,
    Z zanimanjem sem prebral vašo zgodbo o plačilu davka.
    Navedli ste tudi razliko med davki, ki bi jih v vašem primeru morali plačati na Nizozemskem, in tistimi, ki bi jih morali plačati na Tajskem.
    Vendar želim poudariti, da če se nekdo odloči za emigracijo na Tajsko, ni več upravičen do davčne olajšave na izplačane plače.
    Sam želim naslednje leto, po upokojitvi, pri 66 letih emigrirati na Tajsko.
    Tako izgubim pravico do splošne davčne olajšave za plače, davčne olajšave za starejše osebe in davčne olajšave za samske starejše osebe.
    Ker je AOW še vedno obdavčen na Nizozemskem in so davčne olajšave na izplačane plače umaknjene, bom zato prejel precej nižjo neto ugodnost AOW, kot če ne bi emigrirao. To je približno
    tisoč evrov manj na letni ravni.
    To dejstvo je treba upoštevati tudi pri natančnejšem izračunu
    Lep pozdrav,
    Peter

  25. Charly pravi gor

    Kot odgovor na različne prispevke le naslednje.
    To sem objavil v komentarju, vendar se zdi, da se je izgubilo.
    Moj neto pokojninski dohodek v podjetju znaša približno 2.400 evrov, moj bruto dohodek pa približno 3.400 evrov na mesec.
    Svoje davčne izračune na Tajskem bom temeljil na svojem neto dohodku, ker bodo nizozemski davčni organi nedvomno potrebovali veliko časa, da bodo dovolili obračunavanje davka na mojo pokojnino podjetja na Tajskem. Takoj ko bodo nizozemski davčni organi čez ovinek, bo moj dohodek na Tajskem torej približno 3.400 evrov na mesec.
    Tukaj popolnoma zanemarim AOW.
    Met vriendelijke groet,
    Charly

  26. Hans van Mourik pravi gor

    Živi na Tajskem odjavljen iz Nizozemske, končna ocena 2018, za leto 2019 še ne morem oddati napovedi, tako da tudi ne vem.

    Ta končna odmera je bila določena v skladu z vašo davčno napovedjo za leto 2018.

    Dohodninska škatla 1 Obdavčljivi dohodki iz dela in doma 28.467 €
    Prvi obrok 8,900% od 20.142 € 1792 €
    Drugi razred 13,200 % od 8325 € pri 1098 €
    Dohodninska blagajna 1 2890€

    Kolektivni dohodek 28.467 € Kolektivni dohodek
    Hans

  27. Hans van Mourik pravi gor

    Imeti pokojnino ABP in AOW.
    Tako obdavčeno na Nizozemskem.
    Ne štejte me za bogatega ali revnega
    Hans

  28. Erwin Fleur pravi gor

    Dragi Charlie,

    Hvala za to razlago. Sam sem se malo poglobil v to.
    Tvojo razlago vidim jasno in je v povprečju dober izračun qwa.
    Jaz sem bil tisti, drugi komentatorji pa so pozitivno ocenili tajsko davčno razlago.

    Ko sem na Tajskem, slišim in vidim ljudi, ki delajo na tem in včasih ne vedo, kaj bi.
    Dragi Charly, na vse objave so negativni in pozitivni odzivi, a to ne 'boli'.
    Mnogi ljudje so hvaležni za to razlago, zakaj? Pridobivanje informacij stane denar.

    Met vriendelijke groet,

    Erwin

  29. Hanso pravi gor

    Dragi Charlie,

    Zakaj bi pisal o tajskih davkih, če (zagotovo) ne veš, kaj se dogaja. Zakaj ne bi te teme prepustili strokovnjakom, kot je Lammert de Haan? Številne bralce ste na ta način spravili na napačno pot.
    Zakaj si ne ogledate angleške različice obrazca za davčno napoved, kjer lahko med drugim vidite, katere odbitke obstajajo. Ne obstaja pravilo 40 %, kot je že omenil Ger-Korat. Obstaja odbitek "Manj stroškov (50 odstotkov, vendar ne presega 100,000 bahtov)" Torej tudi odbitek za "stroške za zdravila, zdravnik ..." ne obstaja, ti spadajo pod odbitek "Manj stroški ..."
    Zanašam se na svojo davčno napoved (ki jo je izpolnil strokovnjak iz tajskih davčnih organov) in zgornjo angleško različico.

    S spoštovanjem, Hanso

  30. Henk pravi gor

    Dragi Hanso,

    Pišeš in citiram:
    Zakaj bi pisal o tajskih davkih, če (zagotovo) ne veš, kaj se dogaja. Zakaj ne bi te teme prepustili strokovnjakom, kot je Lammert de Haan? Številne bralce ste na ta način spravili na napačno pot.
    Zelo cenim, da Charly svoje izkušnje s tajskimi davčnimi organi deli z nami na blogu Thailandblog. Vsi se lahko naučimo iz tega. Zdi se mi, da je vaš zgornji odgovor neprimeren in ne kaže nobenega spoštovanja.


Pustite komentar

Thailandblog.nl uporablja piškotke

Naša spletna stran najbolje deluje zahvaljujoč piškotkom. Tako si lahko zapomnimo vaše nastavitve, vam izdelamo osebno ponudbo in nam pomagate izboljšati kakovost spletne strani. Preberi več

Da, želim dobro spletno stran