ડબલિનમાં ઇન્ટરનેશનલ એર ટ્રાન્સપોર્ટ એસોસિએશન (IATA) ની વાર્ષિક સમિટમાં, ડાયરેક્ટર-જનરલ ટોની ટેલરે સુવર્ણભૂમિને એરપોર્ટના ઉદાહરણ તરીકે ટાંક્યું કારણ કે તે ન હોવું જોઈએ. થાઈલેન્ડના રાષ્ટ્રીય હવાઈમથકનો વિકાસ હવા ભીડ તરફ દોરી જાય છે.

Tyler zegt daarover: “Sommige regeringen begrijpen dat de luchtvaart een motor is voor de economie, maar te veel vergeten dat. Dat zien we bij knelpunten in steden als New York, Londen, Sao Paulo, Frankfurt en Bangkok. In sommige gevallen hebben we de paradoxale situatie van wereldklasse luchthavens op de grond en verstoppingen in de lucht.”

Suvarnabhumi kampt met een jaarlijkse toename van het luchtverkeer van 10 procent. Vorig jaar arriveerde er 52,9 miljoen passagiers op de luchthaven, 14 procent meer dan in 2014.

Het vliegveld is ontworpen voor een capaciteit van 45 miljoen passagiers per jaar. De Thaise overheid wil de luchthaven gaan uitbreiden. Het ziet er naar uit dat na een vertraging van 10 jaar, dit eindelijk gaat gebeuren.

સ્ત્રોત: બેંગકોક પોસ્ટ

1 reactie op “IATA: Suvarnabhumi raakt verstopt”

  1. ફ્રાન્સમસ્ટરડેમ ઉપર કહે છે

    Suvarnabhumi is geopend in september 2006.
    Als het er nu, juni 2016, naar uitziet dat er gaat worden uitgebreid, is het toch wat vreemd om te stellen dat dat ‘eindelijk’ na een ‘vertraging’ van 10 jaar is.
    Die 52.9 miljoen passagiers zijn overigens niet allemaal arriverende passagiers, maar ook vertrekkende.
    Daarmee heeft Suvarnabhumi bijna net zoveel passagiers als Schiphol. Maar goed, Schiphol verkeert in de luxepositie dat het drie keer zoveel start- en landingsbanen heeft als Suvarnabhumi.


એક ટિપ્પણી મૂકો

Thailandblog.nl કૂકીઝ વાપરે છે

અમારી વેબસાઇટ કૂકીઝ માટે શ્રેષ્ઠ આભાર કાર્ય કરે છે. આ રીતે અમે તમારી સેટિંગ્સને યાદ રાખી શકીએ છીએ, તમને વ્યક્તિગત ઑફર કરી શકીએ છીએ અને તમે અમને વેબસાઇટની ગુણવત્તા સુધારવામાં મદદ કરો છો. વધુ વાંચો

હા, મારે એક સારી વેબસાઈટ જોઈએ છે