Ovosedmična serija profila preduzeća fokusira se na holandsku kompaniju koja je došla na Tajland da prodaje staklenike i sada je jedan od najvećih brendova paradajza: Holandska agrotehnologija i trgovina (DATT).

D.A.T.T. werd opgericht in 2004 in Chiang Mai door Thomas Ruiter en Menno Keppel. Hun doel was om kassen en de daarmee samenhangende technologie te verkopen. Om de lokale boeren te overtuigen om hun vrij dure product te kopen, bouwde D.A.T.T. zelf een kas, kocht lokaal beschikbare zaden en begon als tomatenkweker. Ze nodigden lokale boeren uit om te laten zien hoe makkelijk en toegankelijk hun producten waren. De boeren namen het idee snel over en begonnen met het opbouwen van hun eigen kweekkassen en met succes.

Verhoogde efficiëntie leidde tot overproductie, hetgeen voor D.A.T.T. aanleiding was hun actitiviteiten uit te breiden. Dat werd het begin van het merk “Take Me Home” tomaten. Ze leverden de boeren een hoge kwaliteit aan materialen, zaden en boden gegarandeerde koopcontracten. Daarmee schakelde het bedrijf om naar het runnen van een productiecentrum.

Nu, acht jaar actief met het concept, is “Take Me Home” één van Thailand’s grootste tomaatmerken en is beschikbaar in de meeste supermarktketens.

Pogledajte i web stranicu: http://datt.co.th

Izvor: Facebook stranica holandske ambasade, Bangkok

1 reactie op “Uitgelicht (6): Dutch Agro Technology and Trade (D.A.T.T.), Chiang Mai”

  1. leon1 kaže gore

    Dit is een goede zaak voor Thailand, Rusland heeft een tijd geleden de handels contacten met Thailand aangeknoopt.
    Export van groenten en fruit naar Rusland inverband de EU sancties.
    Goed dat Nedelandse bedrijven nieuwe contacten aanknopen.


Ostavite komentar

Thailandblog.nl koristi kolačiće

Naša web stranica najbolje funkcionira zahvaljujući kolačićima. Na taj način možemo zapamtiti vaša podešavanja, napraviti vam ličnu ponudu i pomoći nam da poboljšamo kvalitetu web stranice. Pročitajte više

Da, želim dobru web stranicu