Pitanje čitaoca: Internet veza filtrirana?

Po poslanoj poruci
Objavljeno u Pitanje čitaoca
Tagovi: ,
Mart 19 2021

Poštovani čitaoci,

Sada sam 3 mjeseca na Tajlandu treću zimu zaredom i imam internet vezu ovdje preko TOT/Cat National Telecom Public Company Limited. 4Mb / 400 bht mjesečno. Ovo na svačije zadovoljstvo, dobre veze i brzo. Mogu da gledam Netflix sa NL i drugih TV kanala preko moje Delta/TV APP. Mogu vidjeti svoj sistem kamera u svom domu u NL.

tot eergisteren … 17 maart 2021

Ik krijg opeens geen verbinding meer met diverse websites in NL en B en met de router in mijn huis in NL. Niet alle websites zijn geblokkeerd, want de nieuwssites kan ik nog openen. Na een tijdje puzzelen kom ik via VPN (via Belgie of Duitsland) wel weer in contact met alles, maar dan veel trager (Max 50 mb).

Ik heb het idee gekregen dat er plotseling gefilterd en geblokkeerd wordt vanuit Thailand.

Via VPN is het dan wel opgelost, maar omdat dit nooit nodig was vind ik het vreemd dat dit plots zo is veranderd.

Heeft iemand anders iets dergelijks meegemaakt ?

Pozdrav,

Ferdinand

Urednici: Imate li pitanje za čitaoce Thailandbloga? Iskoristi ga kontakt formular.

11 reacties op “Lezersvraag: Internetverbinding gefilterd?”

  1. nicky kaže gore

    Je moet Bij TOT zijn. Ik had hetzelfde probleem bij 3BB gezegd dat ik problemen had met de VPN en dat is nu opgelost.

    • Albert kaže gore

      Voor zover ik het lees is er een probleem zonder VPN !

  2. Cornelis kaže gore

    400mb per maand, is dat niet èrg weinig? Die heb je toch zo verbruikt met Netflix etc.?

    • Albert kaže gore

      400Mb is de snelheid en niet het dataverbruik!

      • Cornelis kaže gore

        Sorry, had ik me moeten realiseren, maar dat wordt toch in Mb/s uitgedrukt?

    • Ferdinand kaže gore

      Kornelije,

      Het is inderdaad 400Mb/s
      maar op de nota staat gewoon 400Mb

      Ik denk dat het probleem nu is opgelost.
      die corr. verder naar onderen

      pozdrav

      Ferdinand

  3. Albert kaže gore

    Mogelijk DNS probleem.
    Probeer als administrator eens volgende command: \ipconfig.exe /flushdns

    • Ferdinand kaže gore

      ik krijg als antwoord:

      Predmemorija DNS razrješivača je uspješno isprana.

      Ik heb weer contact met mijn router in NL

      Hvala ti

    • Hubert kaže gore

      zdravo Alberte,

      Ook ik heb sinds 17/03 problemen met internet TOT – en bv de europese banken – verificatie codes …
      Ook naar bepaalde contacten kan ik geen mails meer versturen – komen allemaal terug als onbesteld
      Unknown address error 550-‘SPF: 195.238.22.144 is not allowed to send mail from *****.be:\nPlease see http://www.open-spf.org/Why : Reason: mechanism’.

      Kunt u wat meer uitleg geven ivm DNS …. Wat -waar moet ik uw command ingeven .

      en wat bedoeld u als administrator .

      Sa hvala
      Hubert

      • Ferdinand kaže gore

        Hubert,
        heb je windows 10 ?

        dan de windows toets + X indrukken, dan verschijnt links het oude menu van Windows.
        Kies daar voor uitvoeren…
        typ in de regel CMD en druk op enter
        Er verschijnt een zwart venster met de prompt-regel
        typ daar het commando dat Albert heeft opgegeven: ipconfig.exe /flushdns
        Als het goed is verschijnt dan een melding: Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
        en moet het probleem opgelost zijn.

        uspjeh
        Ferdinand

  4. peter kaže gore

    Als administrator (eigenaar computer) kan je alle commands in geven, in normaal geval soms niet.
    Start knop, rechter muis knop klik, zie je in treklijst opdrachtprompt ( administrator) klik
    windows vraagt om toestemming, ja dus.
    Je krijgt een pop up schermpje met knipperend streepje
    ipconfig.exe /flushdns in de opdrachtprompt (bij streepje)plaatsen en enteren.
    Je kan met copy/paste, de opdracht, vanuit mijn verhaal, naar het pop up schermpje plakken.
    Windows voert opdracht uit.


Ostavite komentar

Thailandblog.nl koristi kolačiće

Naša web stranica najbolje funkcionira zahvaljujući kolačićima. Na taj način možemo zapamtiti vaša podešavanja, napraviti vam ličnu ponudu i pomoći nam da poboljšamo kvalitetu web stranice. Pročitajte više

Da, želim dobru web stranicu