THAI Airways đang xem xét mua 95 máy bay mới

Theo biên tập
Đã đăng trong Vé máy bay
tags:
10 Tháng Chín 2023

Saranya Phu hay còn gọi là Shutterstock.com

THAI Airways voert gesprekken met Boeing en Airbus over een mogelijke bestelling van 95 vliegtuigen. Dit gebeurt in het kader van hun herstructureringsplan en met het oog op de snelgroeiende reismarkten, aldus bronnen binnen de industrie tegen Reuters.

Ondanks dat de Thaise luchtvaartmaatschappij momenteel te midden van een schuldherstructurering onder faillissementsbescherming zit, had ze eerder aangegeven minimaal 30 nieuwe vliegtuigen nodig te hebben. Echter, recente aanvragen voor offertes suggereren dat er plannen zijn om mogelijk tot wel 95 nieuwe vliegtuigen aan te schaffen, zeggen de bronnen.

De mogelijke bestelling zou bestaan uit 15 narrowbody-vliegtuigen en tot 80 widebody-vliegtuigen. Dit zou een van de grootste bestellingen van straalvliegtuigen in Zuidoost-Azië in recente jaren zijn. Experts binnen de sector geven aan dat dergelijke omvangrijke bestellingen gewoonlijk over een periode van tien jaar worden verdeeld.

Zowel Boeing als Airbus hebben ervoor gekozen niet te reageren op mogelijke zakelijke onderhandelingen met hun klanten.

In een verklaring aan Reuters gaf THÁI Airways aan zich nog in een “beginfase” te bevinden wat betreft hun marktonderzoek. Ze voegden toe: “De langetermijnstrategieën voor het netwerk en de vloot van Thai Airways zijn nog niet vastgesteld, en er zijn tot dusver geen definitieve beslissingen genomen.”

10 reacties op “THAI Airways overweegt aankoop van 95 nieuwe vliegtuigen”

  1. một giống én nói lên

    Kopen is wellicht een sterk woord, leasen met het risico voor de lessor.
    Maar uiteraard met een staatsgarantie..

    Ze hebben nog voldoende scheppen om een gat voor zichzelf te graven lijkt het…

  2. họ nói lên

    Dat ze eerst maar eens de mensen hun achterstallige betalingen uitbetalen van geannuleerde vluchten wegens de corona prikkelen, ik wacht al bijna 4 jaar,NEVER vlieg ik nog met deze maatschappij

    • Georges nói lên

      Ik deel je standpunt. Ook ik wacht al 4 jaar.

  3. Chris nói lên

    Ik heb wel eens begrepen dat AirAsia zijn geld verdient met het verleasen van vliegtuigen.
    Ze hebben er vandaag de dag ongeveer 100……en zeker nog wel een paar voor Thai Airways.

    https://www.planespotters.net/airline/AirAsia

    • Ger Korat nói lên

      Zie dat nergens terug in de financiële verslaglegging dat ze vliegtuigen verleasen, wel dat ze tot in detail vertwoorden hoeveel passagiers,opbrengsten, kosten plus de bijbehorende financiele resultaten. Weer een melding van iets zonder onderbouwing, refentie of bron. In plaats van een vermelding van planespotters met alleen de aantallen vliegtuigen beter dan een verwijzing naar de kwartaalcijfers of jaarcijfers geven waarin wordt gemeld dat ze geld verdienen met leasen want ik lees alleen maar over opbrengsten uit het vervoer van passagiers, vracht en wat kleine nevenactiviteiten.

  4. Louvada nói lên

    Begrijpe wie begrijpen kan? Ondanks dat men daar een schuldherstructurering en onder faillissementsbescherming zit gaat men dergelijke plannen op tafel gooien? Het nieuwe bestuur wil al de poen pakken voor ze goed bezig zijn. Dat de vliegtuigbouwers momenteel geen interesse tonen is nogal evident zeker? Wie gaat nu een contract tekenen met een bedrijf dat in feite failliet is.

  5. Eric Kuypers nói lên

    Een gevalletje stand ophouden. Komt meer voor bij de ‘national carrier’. Zoiets ligt politiek gevoelig. ‘Onze nationale trots…’; hebben wij in de polder ook niet zoiets?

    Ik zou eerst maar eens saneren, de rommel opruimen, dan maar wat minder ‘groot’, en langzaam weer opbouwen. En tenslotte, wie zou dit willen financieren zonder degelijke staatsgarantie?

  6. Rolly nói lên

    Wacht ook al meer dan 4 jaar (gekocht voor covid )., gelijk Jos op 2 terugbetalingen van vliegticket van Thaiairways . Never Thaiairways , genoeg maatschappijen in midden oosten .

  7. Patrick nói lên

    Al eens gekeken hoevéél vliegtuigen van Thai Airways ongebruikt op de Tharmac geparkeerd staat ? Motoren afgedicht , schermen neergelaten … zielig vertoon om dan uit te pakken met zulke plannen … net kleine kinderen die nieuw speelgoed wensen !

  8. Dennis nói lên

    THAI Airways moet eerst eens z’n strategie gaan bepalen en kijken welke vliegtuigen daarvoor nodig zijn.

    Een goede en slimme zet zou de zuinige en betrouwbare Airbus A330, maar vooral de A350’s zijn en dat Airbus dan de te koop staande A380’s terugneemt (een niet ongebruikelijke procedure). Dan is THAI daarvan verlost en hebben ze tevens de beste vliegtuigen in de markt.

    Thailand kennende kopen ze dus notoir onbetrouwbare, slecht leverbare Boeing 787…


Để lại bình luận

Thaiblog.nl sử dụng cookie

Trang web của chúng tôi hoạt động tốt nhất nhờ cookie. Bằng cách này, chúng tôi có thể ghi nhớ cài đặt của bạn, cung cấp cho bạn một ưu đãi cá nhân và bạn giúp chúng tôi cải thiện chất lượng của trang web. đọc thêm

Vâng, tôi muốn có một trang web tốt