De Phoenix na berging

Có vẻ như có rất nhiều điều không ổn với vụ con tàu thảm họa Phoenix bị lật úp ở Phuket hồi tháng 47, khiến XNUMX du khách Trung Quốc thiệt mạng. Các chuyên gia vận tải biển của Đức và Trung Quốc đã kiểm tra con tàu và kết luận rằng con tàu không đáp ứng yêu cầu bình thường ở nhiều điểm và lẽ ra không bao giờ được phê duyệt.

Zo is de boot niet gebouwd op een scheepswerf maar in een machinewerkplaats. Het schip had maar een waterdicht schot, in plaats van vier. De glazen vensterruiten voldeden niet. De motor van de boot was niet standaard. De romp van de boot was niet op de juiste wijze uitgebalanceerd, daarvoor waren betonblokken gebruikt. Verder had er een bouwtekening van 40 tot 50 pagina’s moeten zijn, maar die bestond uit slechts uit 4 tot 5 pagina’s.

Commissaris Surachate van de Immigration Police zegt dat functionarissen en anderen die bij de bouw betrokken waren, hun baan zullen verliezen. Ook het personeel werkzaam bij het Marine Department van Phuket gaat vervolgd worden wegens nalatigheid.

Na de ramp zakte het toerisme uit China fors in, waardoor Thailand serieuze economische schade opliep.

Nguồn: Bưu điện Bangkok

8 reacties op “Van alles mis met Rampschip Phoenix”

  1. Ruud nói lên

    En nu volgt een onderzoek van alle andere schepen, die in Thailand rondvaren en mogelijk net zo gevaarlijk zijn?
    Ik vermoed van niet.

    • steven nói lên

      “En nu volgt een onderzoek van alle andere schepen, die in Thailand rondvaren en mogelijk net zo gevaarlijk zijn?
      Ik vermoed van niet.”
      Is op Phuket al maanden geleden gedaan, nadat Phoenix was gezonken.

      • Harry La Mã nói lên

        En hoeveel zijn er toch goedgekeurd, m.n. gezien de vele losse inlegvellen met “1000” erop in de documentenmap ?

      • chris nói lên

        En wat waren de resultaten van dat onderzoek? Alleen met de Phoenix was wat mis? Wie heeft het onderzoek uitgevoerd?

        • steven nói lên

          De toegang tot de machineruimte via het duikplatform is op alle boten gesloten.

          Ballast is heel normaal, marine ruiten die niet springen is ook standaard, die ruiten zijn erg sterk om de druk van het water te kunnen weerstaan. En een vrachtautomotor is ook geen enkel probleem, alhoewel dat voor nieuwe boten nu niet meer is toegestaan.

          Naar mijn inschatting is er water in de machinekamer gekomen door de deuren op het duikplatform, die deuren stonden altijd open voor ventilatie, te veel voor de pompen. Daardoor zijn de motoren gestopt, en had de boot geen kans meer in slecht weer.

  2. chris nói lên

    Ik zou willen dat de regering zou besluiten om alle schepen in Phuket aan wal te houden en dezelfde experts al deze schepen te laten beoordelen. Als alles ok is dan kan het schip weer in gebruik worden genomen.
    Kost dat niet een hoop geld? Ja, dat kost geld maar minder dan de schade die het land als geheel lijdt door het slechte imago van de (veiligheid van de) vloot. De Thaise overheid moet laten zien aan de toeristen (van welk land ook) dat men de lessen leert van gruwelijke en vermijdbare ongelukken.

  3. rene23 nói lên

    Als ervaren zeezeiler heb ik mij keer op keer verbaasd om de onwetendheid van het personeel op de diverse ferries, longtails, enz.enz.
    Ze kunnen soms niet eens een behoorlijke knoop leggen!

  4. Tino Kuis nói lên

    Het gaat niet om het imago van Thailand of de financiële schade door afname van het aantal toeristen. Dat moet secundair zijn. Het moet gaan over het vermijden van meer doden. Praten over het imago vind ik beslist een belediging voor de overledenen.


Để lại bình luận

Thaiblog.nl sử dụng cookie

Trang web của chúng tôi hoạt động tốt nhất nhờ cookie. Bằng cách này, chúng tôi có thể ghi nhớ cài đặt của bạn, cung cấp cho bạn một ưu đãi cá nhân và bạn giúp chúng tôi cải thiện chất lượng của trang web. đọc thêm

Vâng, tôi muốn có một trang web tốt