KLM знову в мінусі

За редакцією
Geplaatst в Авіаквитки
Ключові слова:
30 квітня 2015

AirFrance-KLM зазнала збитків у 559 мільйонів євро в першому кварталі цього року. Збиток трохи менший, ніж за аналогічний період минулого року, коли кінцевий дефіцит становив 608 мільйонів євро.

De omzet van de luchtvaartmaatschappij nam toe met 1,8 procent tot 5,66 miljard euro.

De aanhoudende druk op de prijzen leidt ertoe dat de goedkopere brandstofrekening nauwelijks effect heeft. In de eerste maanden van het jaar was AirFrance-KLM 1,5 miljard euro kwijt aan brandstof, 5 procent minder dan in 2014. Voor heel dit jaar verwacht de luchtvaartmaatschappij een kerosinerekening van 6,6 miljard euro.

Transavia vervoerde 12 procent passagiers meer, maar alles bij elkaar kwam ook deze prijsvechter van AirFrance-KLM in het rood terecht.

Voorspellingen voor dit jaar doet AirFrance-KLM niet. De focus ligt op kostenbesparingen en daarover wordt nog druk onderhandeld met de vakbonden in zowel Frankrijk als Nederland. De nettoschuld moet aan het eind van dit jaar zijn verlaagd van 5,3 miljard naar 4,4 miljard euro.

Джерело: NOS.nl

2 reacties op “KLM weer diep in het rood”

  1. Nico говорить

    Het is jammer, heel jammer voor de KLM om meegesleept te worden met Air France,
    Maar met een negatief eigen vermogen, wat (naar men verwacht) dit jaar oploopt naar 1 miljard = 1000 miljoen, zal toch iemand de stekker eruit trekken.

    Dat betekend dat ze nog maar 8 maanden hebben, om weer positief te gaan “draaien”
    Ik hoop het echt voor ze, maar zolang de salarissen van piloten voor een Airbus A380, B777 en A330 van Air France het hoogste te wereld zijn en de operationele kosten 20% hoger zijn dan Turkiche Airways zal dat niet lukken. Het zal dezelfde kant opgaan als bij Sabena. Piloten zullen niet toegeven en gaan staken.

    Zoals het er nu uitziet en ik hoop van niet, maar de 100 jaar halen ze niet.

    Een verdrietige Nico

  2. Джек Г. говорить

    Zeer slechte cijfers. Ze hadden vorig jaar toch zwarte cijfers voorspelt voor dit jaar? Ik weet niet hoeveel ze hebben opgenomen als extra afschrijvingen en vangnetten voor ontslagen enz. KLM zal waarschijnlijk net als Malysian, Thai en Kenya Airways( KLM is aandeelhouder) moeten gaan snijden in het aantal routes en toestellen. Alleen nog routes vliegen waar ze winst op kunnen maken. Of er komt een overname door Delta. Het wordt nog flink spannend in Amstelveen en in Parijs.


Залишити коментар

Thailandblog.nl використовує файли cookie

Наш веб-сайт працює найкраще завдяки файлам cookie. Таким чином ми можемо запам'ятати ваші налаштування, зробити вам персональну пропозицію, а ви допоможете нам покращити якість сайту. Докладніше

Так, я хочу хороший сайт