Цхиттапон Каевкирииа / Схуттерстоцк.цом

Het gaat nog steeds niet goed met ТҺАИ Аирваис, de nationale luchtvaartmaatschappij van Thailand. De resultaten over 2018 laten een nog groter verlies zien. Dit komt onder andere door stijgende kosten en minder passagiers.

Het verlies liep vorig jaar op tot bijna 324 miljoen euro. Dat is vijf keer meer dan een jaar eerder.

De omzet steeg weliswaar met drie procent naar omgerekend 5,4 miljard euro, maar de kosten gingen met tien procent omhoog naar 5,7 miljoen euro. Vooral het leasen van vliegtuigen en de brandstofrekening zijn verantwoordelijk voor de hoge kosten.

Thai Airways is al jaren verliesgevend, de Thaise moet de tekorten aanvullen. De maatschappij heeft veel last van prijsvechters in de regio. Toch is het management optimistisch en verwacht in 2019 een beter resultaat. Het streven is om in 2022 weer weer winstgevend te zijn.

Извор: Луцһтваартниеувс.нл

17 reacties op “Nog meer verlies voor THAI Airways door oplopende kosten”

  1. Берт каже горе

    hoog tijd dat ze wat goedkoper worden.

    voor de helft van hun ticketprijzen vlieg je van brussel of amsterdam naar hen, met een tussenstopje.
    de rekening is rap gemaakt !!

    ook hun binnenlandse vluchten zijn meestal dubbel zo duur als air asia en consoorten.

    • Луцас каже горе

      Драги,
      Geboekt voor de maand september 3 weken geleden , Manila- Brussel retour op THAI Airways website.
      Was 600 euro, wachttijd Bangkok telkens 1u50.

    • f.e. каже горе

      De prijzen zijn kennelijk toch Te hoog in vergelijking met andere vliegmaatschappijen. Jammer hoor, want de service van Thai airways is heel goed, mede door het vriendelijke en behulpzame personeel.

  2. ГеертП каже горе

    Mischien dat ze het personeel kunnen vragen wat vriendelijker te zijn tegenover landgenoten,dit is voor mij de reden dat ik niet meer met Thai airways vlieg,poeslief tegen mij maar mijn vrouw werd behandeld als oud vuil.

    • РонниЛатИа каже горе

      Mijn vrouw is nog nooit als oud vuil behandeld bij Thai Airways.

      • РонниЛатИа каже горе

        Wel heb ik al gezien hoe sommige Thai het boordpersoneel behandelde en dat is ook niks voor fier op te zijn.

  3. Пат каже горе

    Vreemd want ik dacht dat Thai Airways altijd volledig bezette vluchten had en gezien hun duurdere prijzen dan ook heel solvabel (winstgevend) was!

  4. Ујаквин каже горе

    Nochtans zitten al hun rechtstreekse vluchten naar en van Europa steeds voor 99% vol.

  5. ЈацВ каже горе

    Wij vliegen in mei en in juni terug bij etihad kost de ticket € 482 op de datum dat wij willen vliegen bij thai airways € 745, verschil € 263 x 3 =€ 789.
    Overstap 1.50 uur en terug 2 uur.
    Ben best bereid om iets meer te betalen voor een rechtstreekse vlucht, maar dit verschil is wel erg groot.

  6. Денис каже горе

    De ECHTE reden waarom THAI verlies lijdt, is vriendjespolitiek, wat leidt tot onnodige veel functies en dus personeel, corruptie, een managementstijl die Thais is, teveel routes en wat rand- & gevolgoorzaken.

    Alle airlines hebben last van lowcost carriers (LCC’s),alle airlines hebben last van hogere brandstofprijzen. Het probleem van THAI is allang bekend en zolang de Thaise overheid vasthoudt aan de huidige bedrijfsstructuur én management, zolang zal THAI ook verliesgevend zijn. Er zijn genoeg voorbeelden van airlines die WEL winstgevend zijn (waaronder KLM) die met dezelfde problemen kampen.

    THAI vliegt naar Oslo, Stockholm en Kopenhagen. Is dat nodig? 3 steden in een kleine straal. Ben benieuwd wat de bezettingsgraad is. En dat is eigenlijk wel exemplarisch voor het teveel aan vluchten wat THAI uitvoert. En dan vliegen ze vanuit Brussel, Frankfurt én Parijs. Idem dito… hoe vol zitten die vluchten??

  7. Герард ван Хеисте каже горе

    En toch zitten de vluchten naar Belgie steeds vol ?Waarom goedkoper vliegen dan !
    Mensen hebben geld , en in een ruk naar Brussel en je ontwijkt de douane van Schiphol, Brussel is veel soepeler en dan nogvliegen op geen 11 uur is wel doorslaggevend,

    • Пеер каже горе

      Драги Герард,
      Ik vlieg al 50 jr op Schiphol.
      Op m’n wandeling van m’n gate naar de uitgang kijk ik al naar de treinverbindingen!
      Meestal ben ik vanuit m’n vliegtuigstoel binnen 20/25 min op het ns-perron! Niemand hoeft me meer op te halen, want binnen 1 en 7 min sta ik dan weer in Tilburg op het ns-station.

  8. Мари. каже горе

    Wij hebben afgelooen november met thai airways naar sydney australie gevlogen.Vanaf schiphol met lufhansa naar frankfurt dan via bangkok met een stopover naar sydney.Heen een fijn toestel tot bangkok van bangkok naar syney een herl oud toestel wat echt rammelde aan alle kanten.Het eten aan boord was niet echt geweldig wij hadden eerlijk gezegd ook een hogere verwachting.Zou ze niet voor een tweede keer kiezen.Vaker naar australie gevlogen met verschillende maatschappijen die waren toch beter.

  9. Леон СТИЕНС каже горе

    Dat ze verlies lijden daar sta ik niet verstomd van. Als je aan Thai Airways vraagt waarom ze geen Premium Economy hebben of voorzien dan krijg je als antwoord dat dit niet past in hun businessplan en dat het dan niet nodig achten om het in te voeren.
    Onze laatste reis naar ZO Asie, HongKong en Sydney hebben wij dus wijselijk uitgevoerd met Cathay Pacific vanuit Brussel. Over dit traject heen/terug zat op elke vlucht het Premium compartiment 100% vol… In Economy waren de tickets zelfs goedkoper dan bij Thai en ook de service op Cathay moet zeker niet onderdoen voor onze Siamese vrienden.

  10. Јулијански каже горе

    Ja ik vlieg nu met Ethihad ! Als ik de prijzen vergelijk toch een mooi verschil met Thai airways

  11. Мир каже горе

    Vind dat altijd heel eigenaardig. Maatschappijen die dure tickets hebben en goed volzet zijn maken verlies. Maatschappijen waarmee je omzeggens gratis vliegt (bv Ryanair) en waar het vliegtuig maar half is volzet maken winst.

  12. Роб В. каже горе

    Prijsvechters, brandstof en leasen als de oorzaak? En ik maar denken dat de Thai Ait al jaren rode cijfers schrijft vanwege slecht management, allerlei voordeeltjes zoals gratis vliegen voor mensen met leuke functies plus hun familie (en dan 1ste klas ook), teveel mensen in the organisatie in vergelijking met andere maatschappijen en een vloot dat een mengelmoes is aan verschillende vliegtuigen wat stukken minder efficiënt is dan een vloot met 2-3 type vliegtuigen. Maar zo te lezen moeten het daar dus niet zoeken, de schuld ligt bij externe factoren…


Оставите коментар

Тһаиландблог.нл користи колачиће

Наша веб страница најбоље функционише заһваљујући колачићима. На тај начин можемо да запамтимо ваша подешавања, да вам направимо личну понуду и да нам помогнете да побољшамо квалитет веб странице. Опширније

Да, желим добру веб страницу