O le miti susū lea a le tele o tagata o loʻo i ai se faʻalavelave faʻafuaseʻi: o se Harley-Davidson. O lenei ituaiga Amerika o uila mamafa o le a faʻatūina se fale gaosimea i Rayong o le a gaosia ai uila taʻutaʻua. E tatau ona fa'agaoioia i le fa'ai'uga o le 2017 ma o le a maua ai galuega mo le 100 tagata faigaluega.

De Thaise fabriek gaat uitsluitend voor de Aziatische markt bouwen, Amerika wordt bediend door de fabrieken uit eigen land. Harley Davidson kiest hiervoor vanwege de sterke handelsbarrières. Zuidoost-Azië is een groeimarkt met een stijgend aantal vermogende consumenten. De motoren importeren zou ze te duur maken. Thailand hanteert een importheffing van 60%. Daarmee zijn Harley’s ruim twee keer zo duur dan in de VS.

Indien de motorfietsen in Thailand worden gebouwd kan de prijs aanzienlijk zakken. Wanneer de motor naar andere Aseanlanden wordt geëxporteerd, profiteert het bedrijf van de Asean vrijhandelsovereenkomst.

Punavai: Bangkok Post

5 reacties op “Harley-Davidson gaat motorfietsen in Thailand bouwen voor de Aziatische markt”

  1. l.maualalo tele fai mai i luga

    Als men over de Sukhumvit richting Sattahip rijdt, is er links na de Floating Market , Mimosa en Honda dealer verderop een grote Harley Davidson shop.

  2. Cornelis fai mai i luga

    Of bij export naar de andere ASEAN-landen het bedrijf profiteert van de ASEAN vrijhandelsovereenkomst is nog maar de vraag. Volgens het artikel in de Bangkok Post zal in de fabriek assemblage van geïmporteerde ‘kits’ plaatsvinden en dat is waarschijnlijk niet genoeg om aan de criteria van de betreffende overeenkomst (ASEAN Trade in Goods Agreement) te voldoen want daarin wordt de eis gesteld dat er sprake moet zijn van minstens 40% ‘regional content’.

  3. talatala fai mai i luga

    Nou goed nieuws en hopelijk gaan de prijzen hier in Thailand veel zakken. Ik ben Harley fan maar om zo,n prijs neer te tellen wat er in Thailand gevraagd wordt vind ik ronduit belachelijk.

    Faʻafeiloaʻi,
    Antony

  4. Gerard fai mai i luga

    Grappig, Harley Davidson heeft ook productie in Indie en daar gaat het om een goedkoop opstap model wat naar onze begrippen kwalitatief minder is dan het gebruikelijke voor Harley.(aldus motortesten van motormagazines).
    Zelf rijdt ik in Nederland op een Triumph en ook dit Britse merk heeft een grote fabriek in Thailand al zie je in Thailand zelf weinig Triumph motoren rijden.
    Ook Ducatie en Kawasaki heeft productie in Thailand evenals Michelin motorbanden en vele toeleverings bedrijven voor de auto en motor fabrieken.
    Het is gewoon een kwestie van productiekosten, de kwaliteit in Thailand is hoog, de kosten lager.

    • Henry fai mai i luga

      Ook BMW motoren worden in Thailznd geproduceert


Tuua se faamatalaga

Thailandblog.nl fa'aoga kuki

O la matou upega tafa'ilagi e sili ona aoga ona o kuki. O le auala lea e mafai ai ona matou manatua au faʻatulagaga, faia oe o se ofo patino ma e fesoasoani ia i matou e faʻaleleia le tulaga lelei o le upega tafaʻilagi. faitau atili

Ioe, ou te manaʻo i se upega tafaʻilagi lelei