E tusa ma le 2015 tagata tafafao mai fafo na maliliu i Thailand i le 83. O se siitaga lena e 54% pe a faatusatusa i le 2014 ma o le mafuaaga lea o se popolega i le Matagaluega o Turisi.

De cijfers zijn bekend gemaakt door het Bureau of Prevention and Assistance in Tourist Fraud.

De meeste toeristen komen om het leven door verkeersongelukken (34), verdrinking (9), ziektes (6) en zelfmoord (4). Dertig toeristen kwamen om het leven door andere oorzaken.

E tusa ai ma se lipoti a le lala sooupu, o nofoaga sili ona matautia mo le maulu o Tawan Beach (Koh Larn, Pattaya), Chaweng Beach (Koh Samui), Mu Koh Similan (Phangnga) ma Koh Hae (Phuket). O le lipoti o loʻo lisiina ai foi auala sili ona mataʻutia: Chiang Mai-Pai, Chiang Mai-Chiang Rai, lua alatele i Phetchabun ma se alatele i le Mauga o Karon i Phuket.

Op de Travel Tourism Competitiveness Index 2015 van het World Economic Forum staat Thailand op het aspect ‘veiligheid en zekerheid’ op de 132e plaats van een lijst met 141 landen, de laagste plaats van alle Asean-landen.

Dinsdag vergaderde het ministerie van Toerisme met andere ministeries, de TAT, AoT en Tourist Police Division over de kwestie. ‘Van nu af aan gaan we ons met de kwestie bezighouden en er serieus aan werken’, zegt de permanent secretaris van het ministerie van Toerisme. Onderzoekscommissies onder voorzitterschap van de gouverneurs gaan zich verdiepen in de waterongelukken in Krabi en verkeersongelukken in Chiang Mai. Binnen drie maanden worden de resultaten verwacht.

Punavai: Bangkok Post

7 reacties op “Forse stijging aantal omgekomen toeristen in Thailand”

  1. Marco fai mai i luga

    In de statistieken van volgend jaar zijn waarschijnlijk bejaarde bridge spelende toeristen te vinden.
    Ook dit is een gevaarlijke bezigheid in Thailand.

  2. Susuga BP fai mai i luga

    Het voordeel van de 132e plek is, dat het eigenlijk niet slechter kan. Naast de tourist loopt de Thai ook een groot risico een niet natuurlijke dood te sterven. Dus eigenlijk heeft iedereen er last van.

  3. janbeute fai mai i luga

    Het is niet alleen gevaarlijk om van CM naar Pai of naar Changrai te rijden .
    Overal is het even gevaarlijk om bike te rijden waar dan ook in Thailand of waar dan ook in de wereld .
    Je rijd op twee wielen , en je kreukelzones zijn je eigen lichaamsdelen .
    Waar ik mij vooral aan erger is dat ik veel farangs zie rijden op brommers en bikes , ook zonder helm .
    En rijden als idioten in het drukke verkeer , als of ze alles aankunnen .
    Tot het dan eindelijk eens misgaat .
    Gisteren las ik nog een verhaal op Thaivisa over een Engelse jonge dame die voor een paar maanden op vakantie ging in Thailand .
    Ook een brommertje gehuurd met daarna een groot ongeval en zo zei ze , was vergeten een reis verzekering af te sluiten .
    De ziekenhuis kosten liepen torenhoog op , en haar familie thuis konden deze ook niet opbrengen .
    Maar je bent jong en je wilt wat , mij gebeurt niks denken ze dan .
    En Pai is ook zo ener plaats niet ver van CM voor jonge backpackers , leven bij de dag en having fun .
    Velen hebben in eigenland nog nooit op een bike of brommer gereden , en denken dat het in Thailand niet zo n vaart loopt .
    Wij hebben gestudeerd en wat de Thais kunnen kunnen wij westerlingen veel beter . Mijn dagelijkse ervaring is dat de gemiddelde Thai beter bike kan rijden , dan de Farang hier in Thailand denkt te kunnen .
    Velen rijden hier al voor hun 10de levens jaar zelfsstandig al op een Honda Dream of Wave .
    En niet voor de luxe hoor , vader en moeder willen dat hun kinderen snel mobiel zijn .
    Dit oa om naar school te kunnen en te kunnen helpen in de dagelijkse familie beslommeringen .

    Biker Jan Beute .

  4. theos fai mai i luga

    janbeute heeft gelijk. Ook is het zo dat een Thai haast op een motorcycle geboren worden. Ik nam mijn zoon vanaf dat hij kon lopen en nog in de luiers zat overal mee naar toe op de motorcycle met als resultaat dat hij kan lezen en schrijven met zo’n contraptie. Ik heb hem wel wat verkeers regels en verkeersborden bij gebracht. Ik heb zelfs Thais zien slapen achterop een rijdende motor cycle en spelletjes zien spelen op hun iPad gezeten achterop de motor cycle.

  5. RobHH fai mai i luga

    Dat de thai hun voertuig ‘beheersen’ dat geloof ik wel. Maar zaken als zonder kijken de weg op draaien of zonder over de schouder te kijken van rijbaan wisselen zijn nog veel gevaarlijker. En dat is iets typisch thais.

    Wat dat betreft schort er nog heel wat aan de rijstijl hier hoor.

    • Simon fai mai i luga

      In Aziatische landen is het in de regel zo, dat je oog heb voor het verkeer vóór je en wat er zoal links of rechts gebeurt. Voor het achteropkomende verkeer geld dit het zelfde. En voor het daar weer achteropkomende verkeer zijn de regels niet anders. Zucht…….het is zo simpel.

      Hoe ik zelf mijn rijstijl (op de fiets) in Thailand beoordeel? “Enigszins afwijkend” Maar zelf heb ik daar geen hinder van. Belangrijk is, dat je gezien wordt, maar ook daar heb ik geen probleem mee. Echt huftergedrag ben ik in Thailand nog niet tegengekomen. Zelfs als ik tegen het verkeer in rij, op de stoep of over de markt rij, geen onvertogen woord valt mij ten deel. 🙂

  6. faaopoopo mama fai mai i luga

    Cijfers zijn cijfers maar hoe je ze interpreteert is een andere zaak. Dat Thailand meer verkeersslachtoffers onder toeristen optekent is ergens normaal. Als je de vergelijking maakt met het aantal toeristen welke Thailand jaarlijks bezoeken tegenover de andere Aziatische landen dan moet je vaststellen dat het er heel veel meer zijn. Dus ergens normaal dat er meer slachtoffers vallen. Kijk dan ook eens waar en onder welke omstandigheden deze slachtoffers vallen. Als ik, als enige buitenlandse bewoner, hier zou omkomen in het Thaise verkeer, dan scoort deze omgeving 100% buitenslandse slachtoffers in de omgeving. Als er in Pattaya 10 buitenlandse slachtoffers in het verkeer vallen dan scoren ze 0,…. %
    Het aantal slechtoffers is ook hoog doordat vele toeristen niet beseffen dat ze “kwetsbare weggebruikers” zijn. Als je ziet hoeveel er een motorbike huren, dan hierbij veelal nooit vooraf een motorbike bestuurd hebben en dan een rijstijl aanhouden, net of ze wereldkampioen motorracen zijn …… En ja, de Thai heeft een ander rijgedrag dan de Westerling, dat klopt en er vallen enorm veel Thaise slachtoffers op de weg. Dus: steeds voorzichtig en met een aangepaste snelheid rijden is de boodschap.
    Het zou ook eens interessant zijn het aantal doden bij de motorrijders in Belgie en Nederland te vergelijken met deze in Thailand, wetende dat er in deze beide landen enkele duizenden motorrijders zijn en in Thailand vele honderduizenden, mogelijk enkele miljoenen.


Tuua se faamatalaga

Thailandblog.nl fa'aoga kuki

O la matou upega tafa'ilagi e sili ona aoga ona o kuki. O le auala lea e mafai ai ona matou manatua au faʻatulagaga, faia oe o se ofo patino ma e fesoasoani ia i matou e faʻaleleia le tulaga lelei o le upega tafaʻilagi. faitau atili

Ioe, ou te manaʻo i se upega tafaʻilagi lelei