Ik kon mijn vlucht van Chiangmai naar Amsterdam niet meer doorboeken.

I le taimi muamua, sa masani ona ou faatauina se tiketi ese mai Chiangmai i Bangkok ma o laʻu atopau ma aʻu na tusi vave lava i Amsterdam, pe afai e le o se kamupani vaalele paketi. Ae ua le toe manaʻo le Bangkok Airways e faia lena mea ona o le COVID-19. Fa'atoa mafai pe a fa'amauina ose va'alele feso'ota'i.

Dit was een groot probleem omdat ik maar 1 uur en 20 minuten had in Bangkok. Gelukkig had Bangkok Airways EVA Air gecontacteerd en stonden ze op me te wachten om me snel door de hindernisbaan te leiden. Voortaan laat ik dus minimaal 3 uur tussen de twee vluchten.

Er verandert namelijk nog wel eens iets in Thailand.

8 reacties op “Chiangmai – Amsterdam: Doorboeken kon niet meer (lezersinzending)”

  1. Tak fai mai i luga

    Als het twee losse tickets zijn, willen de meeste maatschappijen al 10 jaar niet meer doorboeken.
    Zelfs al vlieg je Business Class met bijvoorbeeld
    KLM dan wordt dit geweigerd. Allerlei drogredenen
    worden genoemd. Ze willen dat je een peper duur aansluitend ticket koopt ipv een goedkoop los ticket.

    • Adriana fai mai i luga

      Bij Thai airways tot nog toe nooit een probleem. Maar nu zijn er voornamelijk Thai Smile vluchten en dat is budget.

  2. Ruud Vorster fai mai i luga

    Ik neem aan dat dit over de baggage gaat .Met 2 losse tickets heb ik nooit gehoord dat dit wel kon !?Lijkt me ook onlogisch.

  3. Emielu fai mai i luga

    Het klopt wat Tak zegt, doorboeken kan al ca 10 jaar niet meer. Je moet de vluchten tegelijkertijd gekocht hebben om doorboeking te krijgen. 10 jaar was mijn echtgenote zeer boos op mij omdat er dus niet doorgeboekt werd op Schiphol, terwijl ik dit als ervaren reiziger dit wel gewend was.

  4. La'u mama fai mai i luga

    Ik vraag me wel af hoe je zou kunnen doorboeken als je geen verdere vlucht hebt. Ze moeten namelijk bij de maatschappij weten met welk vluchtnummer ze de bagage verder moeten sturen. Dat het met lowcost vluchten niet gaat komt door het feit dat die, in hun ticketprijs geen bagage rekenen, enkel handbagage.
    Dat je voortaan 3 uur tussen twee vluchten in acht neemt is teslotte wel iets verstandig. Je mag al van groot geluk spreken dat je nog geen vlucht gemist hebt. Anderhalf uur tussen 2 vluchten is uiterst krap, de minste vertraging en je bet reeds prijs.

    • Louis fai mai i luga

      Pele Addie,

      Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat bij aaneensluitende vluchten er bij een vertraging gewoon gewacht wordt.

      Zo heb ik eens 2 uur bijkomend mogen wachten in Abu Dhabi omdat de vlucht vanuit Parijs op zich liet wachten. Stel je maar eens voor dat de meer dan 100 passagiers van Parijs naar Bangkok vast komen te zitten in Abu Dhabi omdat hun vlucht naar Bangkok reeds vertrokken is. Chaos troef.

  5. JanvanHedel fai mai i luga

    Toen er vanuit savannaket door Lao airlines nog op BKK gevlogen werd kon ik gewoon doorld kon ik gewoon doorlabelen als ik het vluchtnummer van de aansluitende vlucht had. Wel moest ik binnen 24 uur na aankomst in BKK weer vertrekken. Vanaf Amsterdam terug naar Laos ook geen probleem

  6. Cornelis fai mai i luga

    Bangkok Airways, de luchtvaartmaatschappij waar het hier over gaat, is al ver voor de Covid-perikelen gestopt met ‘doorlabelen’ als er sprake is van afzonderlijke tickets. Ik herinner me dat ik in 2017 er al mee geconfronteerd werd bij het inchecken in Chiang Rai (waar ze nu niet meer op vliegen).


Tuua se faamatalaga

Thailandblog.nl fa'aoga kuki

O la matou upega tafa'ilagi e sili ona aoga ona o kuki. O le auala lea e mafai ai ona matou manatua au faʻatulagaga, faia oe o se ofo patino ma e fesoasoani ia i matou e faʻaleleia le tulaga lelei o le upega tafaʻilagi. faitau atili

Ioe, ou te manaʻo i se upega tafaʻilagi lelei