Jeden dzień w roku

Dicka Kogera
Opublikowany w Emigranci i emeryci, Życie w Tajlandii, Visa
tagi:
6 maja 2014

Moja roczna wiza miała wygasnąć i przypadkowo zbiegła się z Songkran. A więc dzisiaj, tydzień wcześniej, akcja. A właściwie zeszłej nocy Pobieram formularz TM7 i wypełniam go. Wykonuję kopie strony głównej (strony z moją głową) paszportu, karty wjazdu i wizy.

Poszukuję czterech listów moich czterech źródeł dochodów, na których widnieją moje roczne dochody w 2013 roku oraz w moim archiwum strony, na której zsumowałem te cztery źródła w zeszłym roku. Teraz muszę tylko zmienić kwoty. Moje fundusze emerytalne mają się dobrze, bo moje dochody w zeszłym roku wzrosły o cztery procent. W euro: w bahcie korzystna równowaga jest oczywiście znacznie wyższa. Wszystko potwierdzam moim podpisem.

Dzisiaj najpierw do Siam Commercial Bank na Beach Road w Pattaya. Wita mnie przystojny młody człowiek. Uderzające, bo podejrzewam, że przekrój na wysokości jego pępka jest większy niż mój. Po tajsku mówię mu, że potrzebuję pisma z banku stwierdzającego, że mam konto i że otrzymuję pieniądze na to konto. Nie ma pojęcia, o czym mówię. Pytam, czy mówi po angielsku. On tego nie robi. Bez tajskiego, bez angielskiego i tak gęsto, gdzie iść. Jedna z dziewczyn za ladą mówi po angielsku, a ja rozmawiam z nią po tajsku. List, o którym mowa, kosztuje 200 bahtów. Zmieniam książeczkę bankową, ponieważ potrzebuję kopii trzech ostatnich stron. Dziesięć minut później mam wszystko, czego potrzebuję.

Teraz udaj się do austriackiego konsulatu na końcu Soi VC po autoryzowane oświadczenie o dochodach. Będziemy tam około dziesiątej. Jest ktoś, ale wskazuje na duży napis na zewnątrz, który mówi, że zaczynają dopiero o jedenastej. Zostawiam paszport i roczne zaświadczenia o dochodach, a teraz mam trochę czasu na zrobienie kopii książeczki bankowej i jej trzech stron w domu. Wrócę do konsulatu o jedenastej. Rachunek zysków i strat jest gotowy. Kosztuje 1.700 bahtów. To lepsze niż wycieczka do ambasady w Bangkoku.

Przyjeżdżam do urzędu imigracyjnego kwadrans po jedenastej. Losuję numer 652. Siadam i słyszę od nadawców, że numer 652 może podejść do lady 6. To jest dogadywanie się. Dziewczyna sprawdza wszystkie moje papiery i bez względu na to, jak bardzo stara się znaleźć coś, co nie jest jeszcze w porządku, musi przyznać, że wszystko jest w porządku. Muszę zapłacić tylko 1.900 bahtów. Dziesięć minut po wejściu znów jestem na zewnątrz. Dziś o trzeciej po południu mogę odebrać paszport z dowodem, że mogę się tu czuć jak w domu przez kolejny rok.

47 odpowiedzi na „Jeden dzień w roku”

  1. Joe mówi

    Ja też muszę to zrobić pod koniec tego roku, mam kilka pytań. Po co iść do austriackiego konsulatu, myślałem, że tylko ambasada twojego kraju jest dozwolona lub może to zrobić? Rachunki dochodów są w języku niderlandzkim i czy zostaną przetłumaczone na język tajski?

  2. Jacek S mówi

    Ciekawe… czy teraz też musisz pokazywać wyciągi z banku w Tajlandii, że do tego dochodzą twoje dochody? A jeśli tego nie masz? Dostałem tę wizę w zeszłym roku i nie miałem takich dokumentów. Otrzymuję dochody z Niemiec i są one przelewane na moje konto w niemieckim banku. To, czego potrzebuję w Tajlandii do życia, rezerwuję sam lub kupuję w bankomacie.
    Ale zawsze otrzymuję moje oświadczenia wysyłane do domu (tu w Tajlandii). W zeszłym roku te dowody wystarczyły, by uzyskać oświadczenie z ambasady. Więc nie teraz??
    Za dwa tygodnie muszę po nią jechać, bo moja wiza roczna kończy się za miesiąc 14 czerwca. Wtedy, o ile rozumiem, mam czas miesiąc przed i miesiąc po. Ten miesiąc później wydaje się zbyt ryzykowny, więc za tydzień zacznę wysyłać moje oświadczenia do ambasady holenderskiej w Bangkoku. Ale kazałeś to podbić w ambasadzie austriackiej. Czy masz dochody z Austrii? Czy muszę iść do ambasady niemieckiej?
    Dziękuję za wyjaśnienie!

    • LOUIZA mówi

      Dzień dobry Jacku,

      Miesiąc przed wygaśnięciem wizy to ok.
      ALE NIE MOŻESZ SPÓŹNIĆ SIĘ 1 DZIEŃ, PONIEWAŻ BĘDZIESZ MIAŁ PROBLEMY.

      LOUIZA

      • LOUIZA mówi

        Jacku, zapomniałeś o czymś.

        Zacznij więc otrzymywać wyciągi już dziś.
        Może będą pomocni i umieścisz to na swoim e-mailu.
        I możesz też iść do tej ambasady.
        Nie ma znaczenia, z jakiego kraju otrzymujesz dochód.

        LOUIZA

    • Dicka Kogera mówi

      Imigracja w Pattaya najwyraźniej ma tu porozumienie z austriackim konsulatem. Konsulat ten składa oświadczenie w języku angielskim na podstawie holenderskich sprawozdań rocznych. To nie mogłoby być prostsze.

      Dicka Kogera

  3. ja mówi

    Ambasada NL nie wymaga wyciągów bankowych. Wystarczy wypełnić zaświadczenie o dochodach. Jesteś odpowiedzialny za to, co wpisujesz. Na dole oświadczenia jest wyraźnie napisane, że Ambasada nie bierze za to żadnej odpowiedzialności. Zobacz łącze. Deklarację można pobrać pod tym linkiem.
    http://thailand.nlambassade.org/producten-en-diensten/consular-services/consulaire-verklaringen

    Oznacza to, że jeśli wpiszesz np., że masz roczny dochód w wysokości 20 tys. euro, nie musisz udowadniać tej kwoty w Ambasadzie wszelkiego rodzaju zaświadczeniami o dochodach. Sjaak S nie musi więc przesyłać wyciągów bankowych do Ambasady.

    Nie wiem, w jakim stopniu tajlandzki urząd imigracyjny sprawdza określoną kwotę. (Zawsze biorę ze sobą książeczkę oszczędnościową ze słynnymi 800 XNUMX bahtów.) Jestem ciekaw doświadczeń emerytów, w jakim stopniu kwota euro podana w Deklaracji jest rzeczywiście sprawdzana przez urzędnika imigracyjnego.
    Kto może powiedzieć coś więcej na ten temat?

    • RobN mówi

      więc ja,

      Używam tego rachunku zysków i strat od lat, ponieważ nie chcę tak dużej kwoty w tajskim banku. W przeszłości rzeczywiście musiałeś udowodnić, że otrzymujesz określoną kwotę emerytury i ambasada wydała oświadczenie. Obecnie rzeczywiście wypełniasz to oświadczenie samodzielnie, przesyłasz je lub udajesz się do ambasady po pieczątkę. Podana kwota zostanie przeliczona na bahty tajskie przez urząd imigracyjny, aby sprawdzić, czy masz wystarczające dochody. Tak to się dzieje tutaj w Nakhon Ratchasima, nie mogę nic powiedzieć o innych urzędach imigracyjnych. Sprawdzanie, czy podana jest prawidłowa kwota, nie ma (jeszcze) miejsca.

  4. Gringo mówi

    Wzmianka Dicka o austriackim konsulacie może wprowadzać ludzi w błąd.
    W Pattaya znajduje się austriacki konsulat, który wystawia zaświadczenie o dochodach w języku angielskim.
    To oświadczenie zostało zaakceptowane przez Urząd Imigracyjny w Pattaya.

    Ludzie w Pattaya i okolicach, tacy jak Dick i ja, nie muszą już niczego uzgadniać z ambasadą.

    • ja mówi

      @Dick K @Gringo: czy wiesz, dlaczego konsulat O'rijks chce zaświadczeń o dochodach? Czy sprawdzają, czy warunek dochodowy w wysokości 65 tys. bahtów miesięcznie rzeczywiście jest spełniony?

  5. Hubrights DR mówi

    Drodzy ludzie, żadnych wielkich historii na temat odnowionej wizy na rok, 1 zaświadczenia lekarskiego, 1 kąpieli,
    zaświadczenie o dochodach w ambasadzie belgijskiej 600 kąpieli, idziesz tam rano o 8,30 i po godzinie jesteś znowu na zewnątrz, w kierunku urzędu imigracyjnego Kanchanaburi płacisz 1 kąpieli i masz dość na rok., cudownie. Pozdrowienia w tej niesławnej Pattaya.

    • Joe mówi

      Musi odnowić pod koniec tego roku. Czy w przypadku ambasady belgijskiej trzeba przedstawić tam zaświadczenie o dochodach, aby otrzymać to zaświadczenie ze stemplem? Czy to stwierdzenie powinno być przetłumaczone na język tajski? Dziękuję

    • janbeute mówi

      Szanowny Panie. Hubrightsena.
      Oświadczenie lekarskie ???.
      Nie jest już potrzebny do przejścia na emeryturę.
      Na początku, a było to już 10 lat temu, trzeba było to zrobić.
      Musiałem pokazać zaświadczenie lekarskie 2 razy w ciągu pierwszych 2 lat, kiedy mieszkałem tutaj na emeryturze.
      Potem NIGDY więcej.

      Jana Beuta.

  6. Hanka ur mówi

    Wczoraj dostałem kolejną wizę na rok, tajską wizę dla żony, ale w tym roku straciłem dużo pieniędzy, ponieważ;
    Trzy miesiące temu wysłałem oświadczenie o dochodach, pieniądze i kopertę zwrotną ze znaczkiem do ambasady w Bangkoku, tak jak to robię od kilku lat, i zwykle otrzymuję to zeznanie w ciągu około dziesięciu dni, teraz, gdy właśnie otrzymałem czekać i w końcu zadzwoniłem do Ambasady, żeby dowiedzieć się jak i co, i powiedziałem, że już dawno odesłano, teraz muszę przedłużyć wizę trzy dni później, był piątek, więc nie mogłem przyjechać to już więcej,
    Pracownik ambasady zrozumiał problem i zażądał kopii tego zaświadczenia o dochodach; wysłali mailem i tak powiedzieli tak zrobili i po pół godzinie przyszło, wydrukowali, a potem w poniedziałek na Emigrację, nie byli zadowoleni z kopii i chcieli oryginału, ale jak to miało być zrobione moja wiza wygasła dwa dni później. teraz udało im się to rozwiązać, dostali wizę na dwa miesiące. kosztował 1900 Bth, więc miałem czas wszystko załatwić.
    Więc teraz miałem czas i pojechałem z żoną do Bangkoku 14 dni temu, ale od razu zrobiłem sobie dwudniową wycieczkę, nie mam już odwagi robić tego pocztą, teraz za dwa dni Hotel 2800 bth, 2x taksówka do i z ambasady, ​​1350 bth za deklarację (absurd, podpis i pieczęć, bez sprawdzania poprawności oświadczenia) i autobus powrotny Korat Bangkok.\
    Teraz wczoraj na emigrację iw dziesięć minut byłem na zewnątrz z wizą i kolejne 1900 bth biedniejszy.

    Teraz w przyszłym roku znowu pojadę do Bangkoku, ale na weekend, co prawda razem to sporo kosztuje, ale coś trzeba zrobić, nie wiem jak inaczej mogę to bezpiecznie zrobić; i bez problemu moja forma dotyczy
    chwycić, ale tra otwarty na dobre rady?

  7. Henk mówi

    Czegoś nie rozumiem, to nadal: Albo 800.000 XNUMX THB w banku, Albo wykazać, że masz wystarczające miesięczne dochody. Nie oba?

    • ja mówi

      @Henk: To prawda. Jest to albo miesięczny dochód w wysokości 65 tys. ThB, albo 800 tys. ThB w banku. Nigdzie nie jest powiedziane coś przeciwnego.
      Ciekawi mnie, czy ludzie mają doświadczenie z tajską imigracją, sprawdzając kwotę, którą wpisują w Deklaracji o dochodach.
      Po prostu ciekawość handlu i chodzenia tajskiej biurokracji tu i tam.
      {Ja sam mam książeczkę bankową, dla której re. 800 tysięcy bahtów. Poza tym (więcej niż wystarczający) dochód, ale książeczka oszczędza mi corocznych obowiązkowych wizyt w ambasadzie NL, plus jeśli umrę niespodziewanie, moja żona ma pierwszy pomost. Ale to inna sprawa.}

      • Jacek S mówi

        Ludzie, tyle razy już to było powiedziane i ciągle ten sam błędny zwrot myśli. To NIE jest LUB LUB. Masz 800.000 235.000 bahtów, dobrze. Na przykład, jeśli masz 65.000 32500 bahtów, Twój dochód powinien wypełnić tę lukę, ale nie powinien wynosić 400.000 40.000 bahtów. Upraszczając: przy dochodzie w wysokości XNUMX XNUMX bahtów musisz mieć na koncie co najmniej XNUMX XNUMX bahtów. Przy dochodach w wysokości XNUMX XNUMX bahtów miesięcznie potrzebujesz mniej pieniędzy w banku, jeśli nie więcej.
        Więc może to być KOMBINACJA!

      • pośpiech mówi

        Lub połączenie pieniędzy w banku i rocznego dochodu.

    • Daniel mówi

      tutaj w CM ludzie mają problem z tymi 800 000. Jest to w mojej książeczce przez cały rok. Następnie pojawia się pytanie, po co żyję? Czy pracuję i coś zarabiam? NIE. To niezrozumiałe, że są bankomaty, w których można wypłacić pieniądze. I że mogę też przywieźć gotówkę z Belgii. Po następnym razem planuję wykorzystać pieniądze i usunąć je z konta po terminie. Nawet planuj zostać hibernatorem i biegać po wizach. Zastanawiam się nawet, co dzieje się jako osoba samotna z kwotami na koncie po śmierci? Spadkobiercy, prawa po testamencie?

  8. db mówi

    Uzyskanie zaświadczenia o dochodach na piśmie za pośrednictwem ambasady to bułka z masłem. Robię to od kilku lat i dlatego mogłem wydać moje 800.000 XNUMX bahtów w inny sposób. Nie mniej niż zalecane.

  9. RobN mówi

    Nawiasem mówiąc, możesz również przelać kwotę do zapłaty na konto w Holandii, nie musisz wkładać pieniędzy do koperty, jeśli ubiegasz się o zaświadczenie o dochodach na piśmie. Dodanie kopii wpłaty też działa, sam to zrobiłem pod koniec 2013 roku.

  10. bob mówi

    Cześć Dick,

    Że osoba poufna tak bardzo sobie to utrudnia. Zanieś swoje roczne oświadczenie(a) i paszport do austriackiego konsula. Wprowadzasz to do jego komputera za pierwszym razem. Następnym razem będzie łatwiej. Ale zawsze zabieraj ze sobą roczne wyciągi i paszport. Po opłaceniu (znów drożej?) otrzymasz podpisane przez niego oświadczenie, że masz wystarczające dochody. Następnie z wymaganymi wymaganymi dokumentami i zdjęciami paszportowymi do imigracji w Soi 1. Nic, dokumenty bankowe itp. Również bez opłat bankowych. Poinformuj w Soi 5, czy i ile chcesz ponownych wpisów. Wiza = Baht. 5 + każde ponowne wejście (do 1,900) Bht. 4, czyli maksymalnie Baht. 500 za wiele ponownych wpisów. Proszę zwrócić uwagę na termin 3.900 dni. To NIE wróci. Tak, że trzeba iść do Soi 90 co najmniej 5 razy w roku.
    Uwaga: dotyczy to tylko Pattaya i okolic.

    • David H. mówi

      Przy każdym ponownym wejściu licznik 90 dni jest resetowany do zera i rozpoczyna się nowy okres 90 dni!!
      Oczywiście zrób to w ciągu pierwotnych 90 dni. I pamiętaj, że ważność wielokrotnego ponownego wjazdu nie wykracza poza pierwotną datę końcową przedłużenia!

  11. db mówi

    Co masz na myśli Bob, mówiąc: Pamiętaj o 90-dniowym terminie. Ten już nie wróci.?

  12. NicoB mówi

    Soi, rozumiem Twoją ciekawość odpowiedzi na Twoje pytanie, czy Urząd Imigracyjny sprawdza na podstawie dokumentów, czy dochody podane w zaświadczeniu o dochodach z Ambasady NL są prawidłowe?
    Sam wpisujesz ten dochód.
    Jeśli tak, to musisz przetłumaczyć te zaświadczenia o dochodach, np. z Twojego funduszu emerytalnego?
    Czy mają to być wyciągi miesięczne, czy wystarczy wyciąg roczny, np. z zeszłego roku?
    Następnie konsul austriacki w Pattaya, przeczytałem, że wydaje oświadczenie, że jest „wystarczający” dochód, czy to wystarczy na imigrację? to nic nie mówi o tym, że minimalny dochód wynosi 65.000 XNUMX THB miesięcznie. Czy konsul prosi również o zaświadczenie o dochodach, które deklarujesz konsulowi?
    Zastanawiam się, czy ktoś może odpowiedzieć na te szczegółowe pytania.
    DB, korzystasz z oświadczenia z Ambasady NL, czy znasz odpowiedzi?
    Czy ktoś ma doświadczenie z Immigration Maptaphut w tych punktach?
    Czytałem też kiedyś na blogu o Tajlandii, że ktoś, kto nie może pokazać książeczki bankowej z 800.000 3 THB w tajskim banku i co najmniej XNUMX miesiące na koncie lub wystarczających dochodów lub kombinacji tych, że powinien rozejrzeć się po Pattaya, a następnie będzie na to rozwiązanie, jakie rozwiązanie? Na co trzeba zwrócić uwagę, kiedy trzeba się rozejrzeć w Pattaya, Pattaya jest dość duża, czy trzeba się rozejrzeć w Urzędzie Imigracyjnym?
    Jak Soi, jestem ciekawy, ktoś odpowie, np. DB? Proszę.
    Dziękuję,
    NicoB

    • RobN mówi

      NicoB,

      krótka odpowiedź ode mnie: w Nakhon Ratchasima do tej pory nie ma sprawdzania poprawności zadeklarowanych dochodów. Ambasada Holandii nie sprawdza, czy dane zostały wprowadzone poprawnie, jest to całkowicie na jej własną odpowiedzialność.

      Jeśli wspomnisz, do którego urzędu imigracyjnego zamierzasz się zgłosić, ktoś może być w stanie konkretnie na to odpowiedzieć.

  13. NicoB mówi

    Dick, wskazujesz, że podajesz roczny dochód za 2013 rok, więc kwoty brutto, więc nie dajesz miesięcznych zeznań netto do Urzędu Imigracyjnego?
    Zeznania roczne zostawiasz u konsula i idziesz do domu skopiować 3 strony książeczki bankowej, po powrocie do konsula zaświadczenie o dochodach jest gotowe, więc konsul nie sprawdza miesięcznych dochodów netto? i otrzymać?
    Dajesz imigracji swoje miesięczne rachunki, 3-stronicową książeczkę bankową, więc imigracja sprawdza miesięczne rachunki?
    Dzięki za uzupełnienie.
    NicoB

  14. pośpiech mówi

    Są sposoby np. 800.000 3 bahtów do pożyczenia na XNUMX miesiące……..
    Albo ktoś zdejmuje okulary za 10.000 XNUMX bahtów. Itd itd.
    Po prostu zapytaj………

  15. Gringo mówi

    Wszystkie osoby z krajów Schengen (lub UE) mogą w razie potrzeby uzyskać zaświadczenie o dochodach w austriackim konsulacie w Pattaya.

    Idę do konsulatu z moimi 7 rocznymi wyciągami (o 2 więcej niż Dick, ha ha), kwoty są sprawdzane i sumowane, a łączna kwota jest wykazywana w rachunku zysków i strat. Kipien zeznań rocznych lub paszportu nie są składane. Skończone!

    Konsul austriacki najwyraźniej jest umówiony z Imigracją w Pattaya, która również przyjmuje to oświadczenie jako wystarczające do uzyskania wizy emerytalnej.

    Emerytów w Pattaya i okolicach obowiązuje stary slogan reklamowy „Nie pytaj, jak to możliwe, ale wykorzystaj to”. Chyba wiem jak to zrobić, lol!

  16. janbeute mówi

    Jedyny problem, jaki mam z przedłużeniem rocznej wizy na emeryturę tutaj w Chiang Mai, jest następujący.
    Wstawaj rano około 5.00:XNUMX, a więc zanim zapieje tajski kogut.
    Potem na motocyklu na emigrację z Pasang.
    Przybył o 6.00:XNUMX już dużo osób obecnych.
    Tak, będziesz zaskoczony, nawet miejsca parkingowe są już pełne
    Stąd silnik.
    Otrzymasz wówczas numer, który po godzinie 07.00:XNUMX będziesz mógł wymienić na inny numer.
    Jeśli będziesz miał szczęście, dostaniesz kolejny numer.
    To mniej więcej w czasie hymnu narodowego, wstań z szacunku.
    Jeśli masz szczęście, będziesz tam przed 12.00:XNUMX.
    W przeciwnym razie po godzinie 12.00:XNUMX.
    W najgorszym przypadku wróć jutro.
    List z banku kosztuje 100 bahtów w większości znanych mi banków i jest ważny przez siedem dni przed wyjazdem.
    Kopie książeczki bankowej tylko na 3 miesiące przed wyjazdem na emigrację.
    Tak więc zasada 800000 XNUMX lub więcej bathjes.
    Dowód zamieszkania w Tajlandii, więc dla mnie to znowu żółta książeczka domowa.
    Jeśli masz tajskiego małżonka, tak jak ja, lub dziewczynę, lepiej towarzyszyć Ci na emigracji.
    Wtedy nie musisz nic robić ani mówić, ona porozmawia z tajskim oficerem.
    I zanim się zorientujesz, mniej niż 10 MIN. sprawa jest rozstrzygnięta ponownie na rok
    O tak , zanim zapomnę .
    Mają też Quequeu online.
    Zrobiłem to w zeszłym roku, wtedy wszystko działało dobrze.
    Ale w tym roku już umów się na luty, wszystko było już zarezerwowane.
    Więc znowu nie działa.
    Stamtąd pobudka o 05.00 i na motocykl z małżonką do Chiangmai.
    Zastanawiam się tylko, jak to będzie za 10-15 lat, kiedy będę na to za stary.
    Może kosztowna konsultacja wizowa załatwi sprawę??
    Ale co do reszty, jeśli dobrze odrobisz swoją pracę domową i wszystkie dokumenty, a na pewno spełnisz wymagania, nie ma problemu.

    Jana Beuta.

    • Johannes mówi

      Kiedy jesteś stary i zmęczony później, robisz wszystko pocztą.
      Możesz to zrobić w urzędzie imigracyjnym w Khon Kaen, słyszałem też szepty w Pattaya.

  17. NicoB mówi

    Daniel, jesteś singlem i najwyraźniej masz spadek.
    Możesz sam sporządzić testament w swoim języku ojczystym, możesz go przetłumaczyć na tajski, a następnie zalegalizować, dzięki czemu spadkobiercy będą mogli wykonywać swoje prawa, twoi spadkobiercy będą musieli udowodnić, że są prawomocnymi spadkobiercami, a następnie zażądać salda bankowego. W testamencie wybierasz tajskie prawo spadkowe. z umowami międzynarodowymi. Jeśli dziedziczy się więcej, zaleca się wezwanie notariusza, który od razu nauczy się tajskiego i pozna tajniki. Możesz również sprawdzić u notariusza w swoim kraju urodzenia, co jest możliwe z testamentem.
    W przeciwnym razie zadaj czytelnikowi pytanie na ten temat, a więcej informacji zostanie ujawnionych.
    powodzenie,
    NicoB

  18. ja mówi

    @allen: Jeśli dobrze odczytałem i połączyłem odpowiedzi i reakcje, to na Deklaracji Dochodowej Ambasady można więc wpisać kwotę np. 20 tys. euro. Więcej niż wystarczające na wymagania dotyczące dochodu. Więc mogę to zrobić, jeśli mój roczny dochód wynosi 15 tysięcy euro. Niewystarczający roczny dochód. Ale Thai Immigration nie sprawdza. Jakieś doświadczenia z tym?

    • janbeute mówi

      Szanowny Panie. Więc ja .
      Tajskie służby emigracyjne nie muszą sprawdzać i myślę, że też nie mogą.
      Każdy kraj ma swoje własne zasady dotyczące zestawień dochodów.
      Ale najważniejsze jest to, że.
      Przyjmują uczciwe oświadczenie za pośrednictwem pisma o dochodach wystawionego przez zagraniczną instytucję rządową.
      U nas jest to Ambasada Holandii w Bangkoku.
      Jeśli ta agencja rządowa utraci kontrolę lub nie podejmie żadnych działań.
      Czego, mam nadzieję, nie mogę przyjąć z naszej własnej ambasady.
      I ślepo przejmuje wysokość dochodu, bez wglądu w zaświadczenie o instytucji, funduszu emerytalnym itp., które zostało określone przez wnioskodawcę, to nie koniec.
      Co w takim razie robimy??

      Jana Beuta.

      • Jacek S mówi

        Witam Jana Beute i wszystkich innych, którzy nadal nie są pewni procedury uzyskania zaświadczenia o dochodach z holenderskiej ambasady w Bangkoku (w tym ja). Oto kopia strony ambasady (OFICJALNA):

        Procedura składania pisemnego wniosku:
        Pisemne wnioski zostaną zwrócone w ciągu 10 dni roboczych od ich otrzymania.
        Na pisemny wniosek należy przesłać następujące dokumenty:
        • List z prośbą o przesłanie oświadczenia na Twój adres domowy.
        • W celu uzyskania oświadczenia o dochodach lub zaświadczenia o zdolności do zawarcia małżeństwa należy pobrać specjalny dokument (znajdujący się po prawej stronie), wypełnić go i przesłać wraz z wymaganymi dokumentami (które są różne dla każdego oświadczenia).
        • Kopia paszportu.
        • 1400 THB w gotówce (otrzymasz resztę i paragon) lub wydruk przelewu w wysokości 30 EURO na konto bankowe w Hadze: konto Royal Bank of Scotland nr 70.99.40.092 na nazwisko HMA Bangkok z podaniem inicjałów i nazwisko oraz za jakie działania podejmujesz się, aby przelać pieniądze. Numer IBAN: NL50RBOS0709940092, kod BIC/SWIFT: RBOSNL2A
        • Zaadresowana koperta zwrotna, na której przyklejasz wymagane znaczki.
        • Twoje dane kontaktowe (telefon/e-mail).
        Niekompletne wnioski nie będą przetwarzane i zwracane.
        Zalecamy skorzystanie z usługi kurierskiej (Thailand Post, UPC, DHL), aby sprawdzić, gdzie znajduje się przesyłka. Ambasada nie ponosi odpowiedzialności za zagubioną pocztę lub spóźnioną dostawę.
        . Rachunek dochodów dla tajlandzkiej imigracji
        Tajskie władze imigracyjne wymagają tak zwanego „zaświadczenia o dochodach” od obcokrajowców, którzy chcą ubiegać się o wizę (roczną) do Tajlandii. Oświadczenia tego można zażądać na piśmie. Dokumenty, które należy złożyć:
        1. Wypełniony formularz zgłoszeniowy, kliknij tutaj (patrz także prawa kolumna),
        2. Kopia paszportu.
        3. Legia (1400 bahtów)
        4. Opłacona z góry koperta z Twoim adresem
        Nie musisz podawać informacji o dochodach, wypełniasz je samodzielnie na zeznaniu.
        Nie zapomnij podać swoich danych kontaktowych na oświadczeniu
        Przeczytaj dokładną procedurę składania wniosku na górze tej strony.

  19. db mówi

    Moje zaświadczenie o dochodach, które jest stemplowane przez ambasadę, jest dokładnym zaświadczeniem o moich rocznych dochodach. W ostatnich latach nikt nigdy nie prosił o oficjalne dokumenty w tej sprawie.

    • janbeute mówi

      Drogi DB.
      To, czego znowu nie rozumiem, to odpowiedź na twoją historię.
      Następujące .
      Masz rację, podaj swoje rzeczywiste dochody na formularzu zaświadczenia o dochodach w holenderskiej ambasadzie.
      To z pewnością twoja zasługa i tak powinno być ,
      Nie uczestniczysz w korupcji.
      Ale nadal nie rozumiem, dlaczego ambasada Holandii nie sprawdza, czy bilans jest zgodny z prawdą.
      To tylko zachęca do korupcji.
      A raczej rachunek zysków i strat z pewnością nie jest wart wartości papieru, na którym został wydrukowany.
      I odwrotnie, jeżeli Twój małżonek chce przyjechać do Holandii ze względu na regularne dochody Holendra mieszkającego w Tajlandii, musi zapoznać się ze wszystkimi dowodami.
      Wygląda mi to na podwójne standardy.
      Nie wyobrażam sobie, aby organizacja rządowa taka jak ambasada holenderska nie SPRAWDZIŁA RACHUNKU ZYSKÓW I ZYSKÓW pod kątem prawdziwości tego oświadczenia.
      W formie emerytury, na przykład emerytury od stowarzyszenia przedsiębiorców lub SVB.
      Gdyby to było takie proste, każdy, kto chce tu mieszkać na emeryturze, może.
      Możliwość uzyskania rachunku zysków i strat w wyniku oszustwa i fałszywych oświadczeń.
      Nie potrzebujesz już nawet tych 800000 XNUMX kąpieli.
      Zastanawiam się, czy te dźwięki rzeczywiście odpowiadają prawdzie.

      Jana Beuta.

      • ja mówi

        Janie Beute, proszę nie bądź taki uparty! Ambasada Holandii zajmuje bardzo jasne stanowisko i nakłada odpowiedzialność na wnioskodawcę. To, że wnioskodawca powinien zostać sprawdzony, jest przestarzałym pomysłem i staroświeckim pomysłem. W poprzedniej odpowiedzi wspomniałem o linku do strony Ambasady. Kliknij tutaj, pobierz Deklarację o dochodach i przeczytaj tekst. Stąd moje pytanie, czy ludzie zawsze wypełniają zgodnie z prawdą? Kolejne pytanie, które przychodzi mi na myśl, to czy rzeczywiście ludzie żądają pełnych dochodów, czy też trzymają się, powiedzmy, 20 tysięcy euro? Po co miałbyś informować Tajski Urząd Imigracyjny, że rzeczywiście Twój dochód wynosi np. 40 tys. euro? Czy masz obowiązek to zgłosić, jeśli dotyczy to równowartości 800 tys. ThB?

  20. Nico mówi

    Drodzy ludzie,

    Oczywiście możesz również ubiegać się o wizę rekolekcyjną w Holandii, ale uważaj; jest to dostępne tylko w Hadze, a nie w Amsterdamie.
    Nico

  21. Janku szczęście mówi

    Prawdą jest, że tajlandzka emigracja sprawdza poprzez dane bankowe itp., czy rachunek zysków i strat za pośrednictwem
    Ambasada NL jest zgodna z podanymi przez Państwa danymi bankowymi. To jest sprawa pomiędzy Emigracją a Państwem. Ambasada jedynie stempluje i umieszcza pod spodem bazgroły.
    To działa doskonale.
    I emigracja też nie jest zaskakująca, bo oni naprawdę wiedzą, jak wysoka jest średnia emerytura państwowa SVB.
    A jeśli chcesz pojechać do Holandii, musisz jej dawać 35 euro dziennie, żeby mogła pojechać do Holandii na miesiąc w celach turystycznych, jeśli udowodni, że jedzie na wakacje i ma wystarczające środki i środki. ubezpieczenie.To działa idealnie i ona to dostaje.szybko zdobądź wizę turystyczną.
    Ponieważ Tajowie mogą również otrzymać wizę na wyjazd do Holandii w celach turystycznych, jeśli mają wystarczające środki na zakwaterowanie, prawda? A turystowi żadna rodzina itp. nie musi niczego gwarantować, ponieważ w Holandii tego nie mają, ja załóżmy, że dla turysty wystarczy tak zwana faktura prodeo na hotel lub pensjonat.

    • ja mówi

      @jan lucky: nie mówimy o Thai ega, który odwiedza Holandię jako turysta, ale o stanie rzeczy wokół rachunku zysków i strat w Thai Immigration. Mówisz bardzo dobitnie, że: „Emigracja Thase poprzez dane bankowe itp. sprawdza, czy rachunek zysków i strat za pośrednictwem ambasady NL jest zgodny z danymi bankowymi, które pokazujesz”. Twoje słowa. Wielu twierdzi, że tak nie jest. Stąd moje dodatkowe pytanie: czy są osoby, które podają kwotę wyższą lub niższą od rzeczywistych dochodów?

      • Jogchum mówi

        Więc ja.
        Ja na pewno nie.
        Saldo w moim tajlandzkim banku prosi tajlandzki urząd imigracyjny o krótką notatkę z banku
        dyrektor+że masz pokazać także księgę bankową.
        Mieć AOW i niewielką emeryturę z marynarki metalowej i handlowej. zawsze biorę
        roczne wyciągi AOW, Metal (PMT) i Emerytury Marynarki Handlowej wraz z Państwem do Urzędu Imigracyjnego.
        Wcześniej każdy musiał przesyłać swoje roczne rozliczenia do ambasady holenderskiej.
        Ale często później całkowicie się mylili. Stamtąd każdy musi teraz sporządzić własne oświadczenie o dochodach
        należy wypełnić i podpisać. Abyś sam był odpowiedzialny za pobieranie próbek

      • Janku szczęście mówi

        Droga Soi. Moja żona ma bardzo dobre relacje z Urzędem ds. Emigracji w UdonThani. I wie, że Urząd Emigracji sprawdza zaświadczenie o dochodach. Ostatnio ktoś stwierdził, że zamiast 40.000 60.000 bahtów miesięcznie ma teraz XNUMX XNUMX bahtów miesięcznie. Ambasada wystarczyło go podpisać i ostemplować.W efekcie emigracja mu nie zaufała i musiał podać dane bankowe, których nie miał.Odmówiono mu wydania wizy i mógł ponownie udać się do Ambasady.
        Teraz wystarczy nacisnąć przycisk PC i mają o tobie wszystkie informacje, nawet w Tajlandii. Ale tak, wielu Farangów tutaj uważa się za bogatych dzięki wszelkiego rodzaju historiom, które czasami słyszą w pubie. Był nawet Holender właściciel pubu w Udonthani, który przepracował ponad 2 lata. Chciał wrócić do Holandii i myślał, że zgłaszam, że zgubiłem paszport. Ambasada pomogła mu z paszportem. Jednak podczas odprawy w Bangkoku został poproszony o przyjdź. Jego dane były w nazwie komputera itp.
        A potem spędził 2 miesiące w hotelu Hilton, bo rodzina z Holandii nie chciała lub nie mogła mu pomóc finansowo. Następnie, ponieważ nie miał pieniędzy na bilet, przewieziono go samolotem do Amsterdamu na koszt Ambasady.W samolocie zakuto go w kajdanki.Mężczyzna złożył wówczas wniosek o pomoc społeczną w Amsterdamie, miał zaledwie 58 lat. zrobił to po 3 miesiącach. otrzymał dochodzenie, ale teraz wstrzymują co miesiąc 200 euro do czasu zwrotu wydatków. Następnie mężczyzna próbował ponownie wjechać do Tajlandii przez Bangkok, ale odmówiono mu wjazdu i mógł natychmiast wyjechać.
        To po raz kolejny udowadnia, że ​​Tajowie są czasami bardzo na bieżąco, jeśli chodzi o wizy itp.

        • janbeute mówi

          Szanowny Panie. szczęście .
          Jestem zadowolony z twojej historii.
          Mam nadzieję, że w przyszłości w Tajlandii będzie więcej kontroli ze strony Służby Emigracyjnej.
          Wielu wtedy upadnie, to pewne.
          To teraz jak loteria fantowa.

          Jana Beuta.

  22. Janku szczęście mówi

    Henk, masz rację. W przeszłości zdarzało mi się, że zaświadczenie o dochodach ze zwrotem pieniędzy nigdy do mnie nie dotarło. Ponieważ nasza córka pracuje w banku w Bangkoku, moja żona i ja co roku spędzamy miło weekend. Bangkok, smaczny posiłek z córką i zakupy, wizyta na dużym targu i Ikei itp. Następnie w poniedziałek rano do ambasady Holandii i o 0915:1900 znów jesteśmy na zewnątrz z podpisanym oświadczeniem o dochodach i wracamy do domu do Udonthani, skąd wyruszymy w poniedziałek wieczorem o XNUMX:XNUMX, wrócimy do domu.
    Koszty to 13.50 Bath za deklarację dla 2 osób.Przejazd autobusem kosztuje 1000 Bath, 2x taksówka kosztuje 450 Bath netto, łącznie z płatną drogą, więc rzeczywisty koszt to niecałe 3 Bath. Następnie dolicz 000 Bath do swojej rocznej wizy. wracasz do domu na rok, mówimy o siatce kąpielowej za 1900 i wszystko jest zorganizowane.I tak, możesz zwiedzać Bangkok drogo lub tanio, w zależności od tego, jak i czego chcesz.

  23. Gringo mówi

    Poszedłem wczoraj do konsulatu Austrii po rachunek zysków i strat. Więc gotowe, bułka z masłem. No nie całkiem od grosza, bo kosztował 1780 bahtów.

    Dlaczego ta cena znowu wzrosła, zapytałem, ale sekretarka powiedziała mi, że cena nadal wynosi 40 euro, a wyższa cena w bahtach wynika z kursu wymiany.

    Ciekawie było usłyszeć od niej, że program nie dotyczy konkretnie Pattaya i okolic. Austria ma ambasadę w Bangkoku i konsulaty w Chiang Mai i Phuket. To oficjalne zestawienie dochodów jest tam również dostępne.

    Dla Państwa wygody podajemy dane adresowe:

    14, Soi Nandha, poza Soi 1, Sathorn Tai Road
    Bangkok 10120
    Telefon: 2.03.6057
    Godziny otwarcia: poniedziałek-piątek od 09:00 do 12:00

    Droga Virathongyok 2, M.4
    Wichit, 8300 Phuket
    Telefon: (0) 76.248.334
    Godziny urzędowania: wtorek, czwartek i piątek od 10:00 do 12:00

    Droga Moo15Huey Kaew 1
    Tambon Chang Puak, Amfor Muang
    Chiang Mai 50300
    Telefon (053) 400.231
    Godziny urzędowania: poniedziałek, środa i piątek od 08.30 do 17.00

  24. janbeute mówi

    Dziękuję za poradę p. Gringo.
    Adres konsulatu austriackiego miałem w planie od dłuższego czasu.
    Może w tym roku nadal potrzebuję empatycznego wyjaśnienia w związku z wygaśnięciem mojego ubezpieczenia na życie (inne wyjaśnienie).
    Lub świadectwo życia.
    Myślę, że w takim razie też pójdę do spraw konsularnych konsula austriackiego w Chiangmai.
    W końcu to Unia Europejska i nadal oferuje pewne korzyści.
    Podobnie jak w przypadku zaświadczenia o dochodach, po co jechać do Bangkoku do holenderskiej ambasady, skoro można to załatwić również bliżej domu.

    Jana Beuta.

  25. Ratować mówi

    Moderator: Prosimy o przesyłanie pytań czytelników do redakcji.


Zostaw komentarz

Tajlandiablog.nl używa plików cookie

Nasz serwis działa najlepiej dzięki plikom cookies. W ten sposób możemy zapamiętać Twoje ustawienia, przedstawić Ci osobistą ofertę i pomóc nam poprawić jakość strony internetowej. Czytaj więcej

Tak, chcę dobrą stronę internetową