Saranya Phu akat / Shutterstock.com

Biļetes, kas rezervētas 2020. gada janvārī, ceļojumiem 2020. gada maijā (Bkk – Brisele un atpakaļ). Tā kā Covid dēļ lidojumi tika atcelti: tika izsniegti taloni. Kuponu vietā pieprasīja naudas atmaksu, bet no Thai Airways puses bija liels klusums. Šonedēļ pat saņemti jauni kuponi, kas derīgi līdz 30. gada 2022. decembrim.

Op 6 november 2020 claim ingediend bij Worldline om het betaalde bedrag terug te vorderen. Vandaag de volledige (!!!) som terug op mijn creditcard gestort.

Stille wenk…

Ar cieņu,

Plaušu meli (BE)

21 reacties op “Lezersinzending: Terugbetaling tickets THAI Airways”

  1. Fernands Van Trihts saka uz augšu

    Ik had reis geboekt naar Cambodia en reis naar Belgie met Thai…via reisbureau in Pattaya.
    Vouchers gevraagd..nog niks ontvangen.
    Kan ik geld terugvragen????

  2. Patrick saka uz augšu

    Nu, geloof me, in Maart 2020, lieten ze me staan met 2 personen die terug wilden van Hong Kong naar Bangkok, van het een op het andere moment alleen nog toegestaan voor Thai.
    Heb van begin af aan vouchers niet geaccepteerd, en tot op heden nog geen satang ontvangen, en heb niet veel hoop meer ooit nog geld terug te krijgen.
    Toen een vlucht geboekt van HK naar Kuala Lumpur, en de volgende morgen van KL naar Bangkok, dat mocht wel, uiteraard niet met Thai.

  3. Dirks Kvatakers saka uz augšu

    Beste Lung Lie.
    Ik zit in hetzelfde geval,2 tickets naar Bangkok vanuit Brussel met thaiairways, geboekt bij budgetair. be.reeds geboekt in 2019 met ticket service inbegrepen.
    Tot nu nog toe geen geld terug gezien ,ik heb reeds verschillende e-mails gestuurd naar budgetair.be, met de vraag van terugbetaling. Zij wachten op thaiairways wanneer zij het geld bij hen terugstorten. Al mails gestuurd naar thaiairways, hun antwoord is : contact opnemen met met uw boeking agentschap. Wat kan ik doen?
    Mvg Dirks

    • Arie saka uz augšu

      Je kan weinig doen gewoon even geduld hebben Budget air ze doen hun best Budget air kennende (zo gauw ze het geld hebben van Thai Airways) krijgen wij het ook terug.

  4. Emīlija Beikere saka uz augšu

    Beste Lung Lie, van harte gefeliciteerd kan ik wel zeggen. Kan je mij vertellen wat Worldline precies is? Wij hebben namelijk dezelfde situatie, alleen heb ik betaald via mastercard NL, direct bij Thai airways. In de voorwaarden van MasterCard staat, dat als men vouchers heeft geaccepteerd dat dan een verzoek tot terugbetaling niet meer mogelijk is. Wellicht dat het dan misschien handig is om het toch te proberen?

    Paldies jau iepriekš un ar cieņu,

    Emīlija Beikere

    • Ing saka uz augšu

      Beste Emiel, bij Mastercard kan je de transactie betwisten als je kunt aantonen dat je geld terug hebt gevraagd en Thai dat niet geeft. Hebben wij ook gedaan, binnen 2 weken het bedrag terug ontvangen. Eenvoudig via een mail met bijlagen. Succes!

      • Emīlija Beikere saka uz augšu

        Dank je wel, heb je toevallig het e-mailadres waar jullie dat gedaan hebben?

        • Ing saka uz augšu

          Nee, maar als je op de site van je creditcard zoekt op ‘betwisten transactie’ vind je het vanzelf.

      • Džošs Rikens saka uz augšu

        Dat kan alleen maar als je binnen 3 maanden na oorspronkelijke vertrekdatum reageert. Heb ook rechtstreeks geboekt met mastercard voor april. Maar dan wordt het niet in behandeling genomen.

  5. Fernands Van Trihts saka uz augšu

    Worldline..is datin Belgie ook..en gratis???
    Heb mail gestuurd naar reisbureau in Pattaya..ze gaan het melden bij Thaiairways…

    • Nico saka uz augšu

      Worldline beheert de transacties van kredietkaarten. De voorwaarden voorzien in een terugbetaling indien de betaalde dienst niet geleverd werd. Hiervoor kan je een claim indienen, waarop een onderzoek plaatsvindt.
      Indien je klacht gegrond is, krijg je je geld terug. Voor de tussenkomst dient niet betaald te worden.
      De meeste geannuleerde vliegreizen vallen hieronder, je bent niet verplicht om een voucher of een herboeking te aanvaarden. Ik heb zo 2x een terugbetaling ontvangen, telkens van een geannuleerde vlucht van THAI AIRWAYS.

      Dit is de link om een klacht in te dienen;

      https://mijnkaart.be/nl/home/kunnen-we-je-helpen/services/aankoop-betwisten/dispute-travel.html

    • saka uz augšu

      Ook dezelfde procedure gevolgd als Fernand en binnen 2 weken alles teruggekregen van mastercard ING. Klasse.

    • Plaušu meli (BE) saka uz augšu

      Dat is inderdaad in België en gratis.

  6. Dirks Kvatakers saka uz augšu

    Beste Lung Lie.
    U kunt contact opnemen met met mij via emailadres [e-pasts aizsargāts]
    Wij wonen in België maar hebben huis in Khon Kaen.
    Mvg Dirks

  7. Eddy saka uz augšu

    Ik heb januari 2020 tickets met Thai Airways geboekt van Brussel naar BKK. via Mytrip.com voor November 2020.
    Ik heb toen mijn geld teruggevraagd, maar dat duurde zo lang dat ik de tickets via de creditcard maatschappij hebt betwist.
    Binnen 6 weken mijn volledige bedrag (3 tickets) terug.

  8. kees saka uz augšu

    ik zit in hetzelfde schuitje

    in februari 2020 geboekt bij E dreams ,thai air.bruss-bkk in maart 2020 (4 ticktets)
    na vele e-mails voor geld terug gave elke keer ja meneer u moet geduld hebben
    heb betaald met visa world visa card

    nou is mijn vraag
    kan ik het geld ook bij visa cart ICS terug vragen
    ik heb de moed al bijna opgegeven

    Sveiciens Kīsam

  9. Emīlija Beikere saka uz augšu

    Labs vakars

    Ik heb zojuist geprobeerd om bij de MasterCard van de ING bank in Nederland via de website van de ING de “Geldterugservice” creditcard in te vullen. Wij hadden betaald in januari 2020 en de reis zou 01-08-2020 zijn. Na het invullen kreeg ik het bericht dat teruggave niet mogelijk was omdat het al meer dan 120 dagen na de aankoop is, ik heb het op 3 manieren geprobeerd maar helaas steeds hetzelfde bericht. Dus de oplossing via de e-mail zou ik graag horen want wellicht wint de aanhouder.

    Sveicieni,

    Emīls

    • Eddy saka uz augšu

      Sveiks, Emīl,

      Je moet ook een betwisting indienen.
      De luchtvaart maatschappij heeft niet geleverd wat jij hebt gekocht.
      Wel alle documenten sturen die aangeven dat je geprobeerd het geld terug te krijgen.
      Als je belt met de creditcard maatschappij(niet de bank) die leggen het wel uit.

      • Emīlija Beikere saka uz augšu

        Ik zal maandag toch nog eens bellen, ik ben bang dat nu de 120 dagen voorbij zijn het niet meer zal lukken maar met proberen is Rotterdam groot geworden zeggen we dan maar, dus wie weet. Mocht het lukken dan laat ik het hier weten.

  10. Nico saka uz augšu

    Ik vrees dat je te laat bent. Je claim moest ingediend worden uiterlijk 3 maanden na de geplande vlucht, dus voor 30/11/2020.

    Vispārējie karšu nosacījumi ICS (avots https://www.icscards.nl/binaries/content/assets/ics-nl/ics/algemene-voorwaarden/algemene-voorwaarden-algemeen-card.pdf):

    “Piegādes garantija: ja prece, kas apmaksāta ar Karti, netiek piegādāta norunātajā piegādes datumā, mēs atmaksāsim pirkuma cenu, ja būs izpildīti šādi nosacījumi:
    (a) jūs vispirms lūdzāt Tirgotājam piegādāt preci bez rezultāta; un
    (b) U heeft ons binnen drie maanden na de afgesproken leverdatum om terugbetaling van het aankoopbedrag gevraagd;
    ...

  11. Plaušu meli (BE) saka uz augšu

    Aan allen: hierbij de link

    https://mijnkaart.be/nl/home/kunnen-we-je-helpen/vraag-en-antwoord/COVID19_NL.html

    Onderaan links klikken op “Betwisting van je reis of vakantie die niet kan doorgaan omwille van COVID19”
    -> Formulier invullen en versturen
    -> Na een tijdje (in mijn geval 11 dagen) krijg je een mail van Worldline met de vraag meer documenten/bewijzen door de sturen.

    Dan rustig afwachten op het resultaat.

    Laba sveicieni
    Plaušu meli


Atstājiet savu komentāru

Thailandblog.nl izmanto sīkfailus

Mūsu vietne vislabāk darbojas, pateicoties sīkdatnēm. Tādā veidā mēs varam atcerēties jūsu iestatījumus, sniegt jums personisku piedāvājumu un jūs palīdzat mums uzlabot vietnes kvalitāti. Lasīt vairāk

Jā, es vēlos labu vietni