ពេលព្រឹកនៅតាមផ្លូវទៅ Nontaburi ប៉ុន្តែដំបូងបានញ៉ាំកាហ្វេនៅ Amazon ។ ខ្ញុំមានបំណងទៅ Chinatown តាមទូក។ មិត្តស្រីរបស់ខ្ញុំទៅធ្វើការបន្ទាប់ពីនាងឈប់ខ្ញុំ។

Kaartje gekocht voor de boot, echter het was erg druk op de boot. Ik had 2 tassen mee en heb 1 geplaatst op het motorcompartiment. Echter om de gehele reis te moeten staan lokt niet dus van de boot af en naar de koffieshop vlakbij de boot. 10 minuten later weer naar de boot. Kom ik tot de ontdekking dat ik 1 tas mis, jawel even nadenken. Deze staat/stond dus op de boot die al vertrokken was.

Even naar de dames van de tickets hoe ik dit probleem kan oplossen. Hoe leg je uit hoe de tas er uitziet, dit in het Thais. Gelukkig kon ik aanwijzen op welke boot het zou staan qua tijd. Nadat ze heen en weer gebeld hadden was er afgesproken dat ik dus naar de pier Wat rajsingkorn moest gaan en daar kon ik mijn tas oppikken. Was benieuwd, maar daar aangekomen stond de tas inderdaad te wachten.

Terug met de boot naar Chinatown.

Snel de spullen gehaald die ik besteld had en dan met de Tuk Tuk naar MBK. De eerste tuk Tuk vroeg 200 baht dus die mocht door. Hij wilde onderhandelen maar die tijd is voorbij. De volgende gewoon 80 baht. Met de bus kan ook maar had vandaag haast. MBK gauw bij de 3 klanten de orders afgeleverd. Met de bus naar Victory monument en vervolgens met de bus 166 naar de BigC chaeng Wattana waar mijn vriendin wacht om terug te gaan naar huis.

We treffen elkaar en rijden met de auto naar huis.

Om 4 uur is het de bedoeling dat ik haar naar Don Mueang breng. Ze gaat naar Surin waar ze opgehaald wordt door haar jongste zus. De oudere zus is gisteren overleden na een kort ziektebed. 51 jaar. Veel te jong maar te laat naar het ziekenhuis gegaan. Op het moment dat ze heen ging was het al te laat.

De tickets had ik gekocht voor de heen en terug reis dus dat was geregeld. Met de taxi naar het vliegveld. De taxi chauffeur had zijn verstand bij zijn mobiele telefoon. Nadat ik hem gevraagd had om hiermee te stoppen en zijn ogen op de weg te houden legde hij de telefoon op zijn been en keek dus steeds hierop. En typte er op los. Nog een aantal keren gevraagd echter geen verandering. Hem gesommeerd om te stoppen, we zijn uitgestapt. Hij wilde geen geld…… Hij had het logo van Grab taxi en heb een foto gemaakt van zijn geel bordje.

De volgende taxi genomen en zonder problemen gearriveerd op Don Mueang. Koffie gedronken en daarna heeft mijn vriendin ingechecked waarna ik met de taxi terug gegaan ben.

Ik heb een mailtje gestuurd naar de support afdeling van Grab taxi. Het antwoord was als volgt: U heeft niet geboekt bij Grab taxi. Er rijden veel gehuurde taxi’s rond met het Grab Logo. Wij nemen uw klacht niet in behandeling. We kunnen alleen klachten in behandeling nemen indien u geboekt heeft en een registratie nummer heeft.

Prima maar ik heb alleen gevraagd om deze chauffeur op de hoogte te stellen dat zijn rijstijl levensgevaarlijk is en erg klant onvriendelijk door alleen maar op de telefoon te kijken. Abrupt remmen enz.

Intussen was het 8 uur geworden en de dag was qua doen en laten voorbij.

Oh nee, de problemen met 3BB. Internet valt steeds uit. Vorige week zijn ze ook al wezen kijken…. Gebeld en jawel de lijn is slecht. Morgen komt er iemand van de service afdeling langs.

We zien wel hoe dit weer afloopt.

បានដាក់ស្នើដោយ Hank

1 reactie op “Lezersinzending: Soms zit het mee en soms zit het tegen – Een dagje met ups en downs”

  1. Henk និយាយឡើង

    Er staat nergens dat ik mij erger.
    Het is een dagje verslagje.
    Een dag met UPS and downs houdt niet in dat ik me er aan erger. Nee het is gewoon een dag uit het dagelijkse leven.
    En dat ik het niet vol zou houden in Thailand?
    Tja ik woon er al 8 jaar.
    En ja aan een taxi chauffeur die constant op zijn telefoon kijkt ben ik van mening dat het ongewenst is en mijn veiligheid in gevaar brengt.
    Dit heeft eveneens niets met ergeren te maken.
    Mijn leven is mij meer waard .
    En uitstappen is onze oplossing.
    Denk dat je kritiek ongegrond is.


ទុកឱ្យសេចក្តីអធិប្បាយ

Thailandblog.nl ប្រើខូឃី

គេហទំព័ររបស់យើងដំណើរការល្អបំផុតដោយសារខូឃី។ វិធីនេះយើងអាចចងចាំការកំណត់របស់អ្នក ធ្វើឱ្យអ្នកមានការផ្តល់ជូនផ្ទាល់ខ្លួន ហើយអ្នកជួយយើងកែលម្អគុណភាពនៃគេហទំព័រ។ អានបន្ថែម

បាទ ខ្ញុំចង់បានគេហទំព័រល្អ។