Üdvözöljük a Thailandblog.nl oldalon
Havi 275.000 XNUMX látogatásával a Thailandblog a legnagyobb thaiföldi közösség Hollandiában és Belgiumban.
Iratkozzon fel ingyenes e-mailes hírlevelünkre, és tájékozódjon!
hírlevél
Nyelvi beállítás
Rate Thai Baht
Szponzor
Legújabb hozzászólások
- Jack S: Amikor stewardként dolgoztam a Lufthansánál, és rendszeresen repültem Bangkokba, minden járaton két-négy thaiföldi kolléga volt.
- Rob V.: A felső kép a könyvből való, tehát egyszerűen hollandul. Különféle holland kiadók adta ki. ISBN vagy 90
- kimerül: A könyv csak angolul érhető el?
- RonnyLatYa: Igen, a rendszeres elszívás is lehetőség, ha nincs csatorna. Jönnek és kiszívják, majd kiürítik
- Eric Kuypers: És a 'ring pitek' közül három van, időnként a 'szar balek' szembemegy egy p-vel.
- Atlas van Puffelen: Egyszer hallottam, hogy ez erősítés, Rob, más dolgokra erősítünk. Csövek ragasztása a betonba i
- William-korat: Valójában az idézetem benne van az idézetedben, Erik. Valószínűleg a „francia” uralomból származik, kereszt
- RonnyLatYa: "A csatornázáshoz lásd egy szeptikus tartályt, de a thai körkút is." Nálunk is így van. A szeptikusban
- Rabol: Csak attól tartok, hogy a padlók végül megrepednek a könnyű megerősítéstől
- Josh M: 2 kérdésem lenne, látok szennyvíztisztítót, de a thai körkút is. Ráadásul hiányzik a menhely
- Josh M: Amikor látom, mit hozott a katolicizmus a Fülöp-szigeteken, örülök, hogy a Thaiföldet ért károk korlátozottak.
- Josh M: A sógorom, akinek a feleségének van egy zöldséges boltja a boltunk mellett, szintén naponta többször beszélt farangról, amíg én 5 méterre voltam tőle
- Eric Kuypers: Willem, ez túl egyszerű. Ezt mondja a weboldal quora: A hindusztáni Firangee szót (फ़िरंगी, فرنگی) kölcsönözték
- William-korat: 'Mi' származásunkban ismét gazdagnak mondhatjuk magunkat, már nem voltunk olyan fontosak. Pigmentben gazdag embernek
- strici: gyönyörű történet, közel 50 éve élek itt Belgiumban, és 25 év után is szeretem Thaiföldet, sok barátra tettem szert!!
Szponzor
Ismét Bangkok
Menü
feljegyzések
benyújtja
- háttér
- tevékenységek
- Reklámfilmek
- napirend
- Adókérdés
- Belgium kérdés
- Látnivalók
- Bizarr
- buddhizmus
- Könyvismertetők
- Oszlop
- Corona-válság
- kultúra
- Napló
- Ismerkedés
- A hete
- Akta
- Búvárkodni
- Gazdaságok
- Egy nap az életében…
- Szigetek
- Élelmiszer és ital
- Rendezvények és fesztiválok
- Léggömbfesztivál
- Bo Sang Esernyőfesztivál
- Bivalyversenyek
- Chiang Mai Virágfesztivál
- kínai újév
- Full Moon Party
- Karácsony
- Lótuszfesztivál – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireball fesztivál
- Szilveszter ünnepe
- Phi ta khon
- Phuket Vegetáriánus Fesztivál
- Rakétafesztivál – Bun Bang Fai
- Songkran – thai újév
- Pattayai tűzijáték fesztivál
- Expatok és nyugdíjasok
- állami nyugdíj
- Autó biztosítás
- Banki tevékenység
- Adó Hollandiában
- Thaiföldi adó
- belga nagykövetség
- belga adóhatóság
- Életjel
- DigiD
- Emigrál
- Házat bérelni
- Vegyél egy házat
- In memoriam
- Jövedelem kimutatás
- király
- A megélhetési költségek
- holland nagykövetség
- holland kormány
- Holland Szövetség
- Hír
- Elhalálozni
- Útlevél
- Nyugdíj
- Jogsi
- Elosztások
- Választások
- A biztosítás általában
- Vízum
- munka
- Hopital
- Egészségbiztosítás
- Flóra és fauna
- A hét fotója
- Gadgets
- Pénz és pénzügy
- Történelem
- Egészség
- Jótékonysági szervezetek
- Szállodák
- Házakat nézegetve
- Be van kapcsolva
- Péter kán
- Koh Mook
- Bhumibol király
- Thaiföldön él
- Olvasói beküldés
- Olvasói hívás
- Olvasói tippek
- Olvasói kérdés
- Társadalom
- piactér
- Egészségügyi turizmus
- Miliő
- Éjszakai élet
- Hírek Hollandiából és Belgiumból
- Hírek Thaiföldről
- Vállalkozók és cégek
- Oktatás
- Kutatás
- Fedezze fel Thaiföldet
- Opinię
- Figyelemre méltó
- Cselekvésre hívni
- Árvíz 2011
- Árvíz 2012
- Árvíz 2013
- Árvíz 2014
- Hibernálás
- Politika
- Szavazás
- Utazási történetek
- Utazás
- kapcsolatok
- bevásárlás
- a közösségi média
- Spa & wellness
- Sport
- városok
- A hét nyilatkozata
- A strand
- nyelv
- Eladó
- TEV eljárás
- Thaiföldről általában
- Thaiföld gyerekekkel
- thai tippek
- thai masszázs
- Idegenforgalom
- Kimenni
- Pénznem – thai baht
- A szerkesztőktől
- Ingatlan
- Közlekedés és közlekedés
- Visa rövid távú tartózkodás
- Hosszú távú tartózkodásra jogosító vízum
- Vízumkérdés
- Repülőjegyek
- A hét kérdése
- Időjárás és éghajlat
Szponzor
Jogi nyilatkozat fordítások
A Thailandblog több nyelven használ gépi fordításokat. A lefordított információk felhasználása saját felelősségére történik. Nem vállalunk felelősséget a fordítási hibákért.
Olvassa el teljes szövegünket itt lemondás.
royalty
© Copyright Thailandblog 2024. Minden jog fenntartva. Eltérő rendelkezés hiányában az ezen az oldalon található információkhoz (szöveg, kép, hang, videó stb.) kapcsolatos minden jog a Thailandblog.nl-t és szerzőit (bloggereket) illeti meg.
Ezen információk teljes vagy részleges átvétele, más webhelyeken való elhelyezése, más módon történő reprodukálása és/vagy kereskedelmi felhasználása tilos, kivéve, ha a Thailandblog erre kifejezetten írásos engedélyt ad.
A weboldalon található oldalakra való hivatkozás és hivatkozás megengedett.
Kezdőlap » Olvasói kérdés » Olvasói kérdés: A thai baht a dollárhoz van kötve, mit jelent ez a thai gazdaság számára?
Olvasói kérdés: A thai baht a dollárhoz van kötve, mit jelent ez a thai gazdaság számára?
Kedves olvasók!
A thai baht a dollárhoz van kötve, mit jelent ez a thai gazdaság számára? Kevesebb export, például autók és elektronikai cikkek. Még az összes gazda sem keresett semmit, mert az összes termék ára alacsony, mint például a rizs, a gumi és a cukornád. Az ültetés vagy a vetés pedig drágább volt, mint a termés. Kevesebb turista. Kevesebb járat. Kevesebb hazai kiadás, például ház vásárlása egy thai hölgynek. stb stb.
Sok farang, nem csak a holland, többé nem fogja teljesíteni a havi 65.000 XNUMX bahtot. Sokaknak el kell hagyniuk Thaiföldet. Ez tömegesen fog megtörténni. Aminek komoly következményei lesznek azokra az országokra is, ahonnan származnak, mert sok lakost fognak kapni. Tehát egy alacsony baht nagyon rossz Thaiföldnek.
Mit gondolnak erről az olvasók?
Üdvözlettel,
Monte
Kedves Monte, a probléma definíciójában két jelenséget említ, amelyek valójában elkülönülnek egymástól: egy baht-dollár kapcsolatot, és a farang látszólagos visszatérését hazájukba.
Nekem úgy tűnik, hogy a dolgok nem mennek ilyen simán. A thai baht az a pénznem, amely körül a thai gazdaság forog; az Euró az, amivel többek között az NL farangnak is meg kell küzdenie. A thai baht és a thai gazdaság sok éven át úgy működött, ahogyan, beleértve az Ön által említett dollárra mutató hivatkozást is. Nem vagyok tisztában azzal, hogy a thai gazdaság ilyen rosszul áll (ahogyan azt javasolod). Az Ön által felsorolt komponensek olyanok, amilyeneket sok éve bemutatnak. Nincs semmi új, és naponta követhető a thai médián keresztül. Továbbá semmi sem utal arra, hogy a dollár-baht kapcsolat megszűnne. Ha a thai gazdaság gyengén teljesít, annak számos más oka is van.
Az a tény, hogy számos nyugdíjas már nem tud megfelelni a vízumjövedelem követelményeinek, kizárólag egyes farangok elégtelen jövedelmének és/vagy vagyonának köszönhető. Ez most probléma, mert az euró alacsony. Az euró alacsony, nem a baht. Még egyszer: csak akkor sürgős, ha nincs elegendő bevétele és/vagy vagyona. Például azoknak, akiknek 800.000 XNUMX ThB vagyona van egy bankban, bármilyen változatban, nincs mitől tartaniuk.
Ha követte volna az euró irányát, akkor láthatta volna, hogy az euró ma mindössze 3 hónap alatt 40 baht feletti értékről 35 baht alá esett. Az euró 12 és fél százalékos esése. Ne feledje azt is, hogy egy thaiföldi sok eurót vásárolhat kevés bahtért, így olcsón importálhat. Ami azt is jelenti, hogy november végén valakinek a thaiföldi bankszámlája 800.000 20 ThB volt: 23 ezer euró volt, most pedig több mint 16 ezer euró. 2%-os növekedés. Tehát újra látod: az éremnek mindig XNUMX oldala van. Tehát egy érme is.
TH-ban körülbelül 1000 NL nyugdíjas él. Nem hiszem, hogy tömegesen kellene visszatérniük NL-be, ahogy mondod. A többi EU-s nyugdíjasét sem hiszem el. Természetesen vannak, akiket meglep a mostani áresés, de úgy gondolom, hogy sokan tudják, hogy a TH számos alternatívát beépített a jövedelmi követelmények teljesítésére.
Röviden: vajon ennyire drámai lesz-e az egész? Nem hiszem. És azok, akik azt hitték, hogy megtakarítás nélkül alig vagy kevesebb, mint havi 500 euróval itt szabadon gurulhatnak? Át kell nézniük a céljaikat! Semmi köze a thai bahthoz vagy az euróhoz. Valutamozgások: néha magasan, gyakran alacsonyan. Ha túl kevéssel és hiánnyal jössz a TH-hoz, az ellened fog működni!
…és ha 12.5%-kal kevesebb bahtot kap egy euróért, az azt jelenti, hogy 1 euró helyett 40 baht-os szolgáltatásért most 1,143 eurót kell fizetni ugyanazért a szolgáltatásért. Más szóval: az élet nem 12,5%-kal drágult, hanem 14,3%-kal!
Más példa:
ha valaha 30%-kal kevesebb bahtot kapsz, mint 40 baht, tehát 28 baht, akkor a thaiföldi élet nem 30%-kal lesz drágább euróban, hanem 42,9%-kal. Ezután 1.429 bahtért 40 eurót kell fizetni.
Világosabb példa:
ha valaha 50%-kal kevesebb bahtot kapsz, mint 40 baht, tehát 20 baht, akkor Thaiföldön nem 50%-kal lesz drágább az élet, hanem 100%-kal.
De ne add fel: egy gyengébb euró előbb-utóbb erősebb európai gazdasághoz vezet (a közgazdasági könyvek szerint), az erősebb gazdaság pedig végül egy erősebb valutát.
(Hacsak az EKB nem nyomtat még nagyon sokáig pénzt az államadósság felfújására.)
És abban is reménykedni, hogy a thai baht ismét leértékelődik… az előzményeket tekintve nem valószínű.
legjobb Soi.
elfelejted, hogy Hollandiában mindent visszavágtak, nézd meg újra, hogyan vált lehetetlenné minden, 1. 1. 2015. kezdődött.
SOKAN LESZNEK VISSZATÉRNI.
és felejtsd el, a holland kormány már nem segít, még csak nem is,
elvégre nem sok prémiumot fizettek stb
sajnálom,
Még mindig ésszerűen tudok menni Thaiföldre, de csak 66 éves koromban 8 hónap 4 hónap itthon
így biztosítva vagyok a jó rendezésről
a kivándorlás már nem opció.
és az alacsony fürdő is rossz
gr.piet
Kedves Piet, ha mindent lefaragtak és lehetetlenné vált, örülj, hogy ennek ellenére 8 hónapig TH-ban és 4 hónapig NL-ben tudsz maradni, amivel a „jó megállapodás” biztosítva van. Elég jó. Zúgolódni, hogy ez NL-ben, de kihasználva. Még egyszer nagyon helyes.
a nem bevándorló vízumhoz havi 600 euró jövedelem szükséges – ez elég
hogy Thaiföldön éljen állami nyugdíjából
Mi miatt aggódunk, és ha Thaiföld túl drága lesz, csak költözzünk Laoszba vagy Kambodzsába haha
Laosz és Kambodzsa nem szerződéses országok. Itt az AOW juttatás ezért automatikusan 50 százalékra csökken. Az esőtől a csepegtetőben, úgy. Ha, ha.
Nem látok még annyit, hogy elmennek, több probléma a színvonal teljesítésével, de egy kis előrelátással, költségvetési tervezéssel ez megelőzhető lett volna.
személy szerint gondoskodtam arról, hogy a standard teljes mértékben a thai bankon legyen, és akkor is csak a standard nyugdíj + megtakarítás kombinációt használjam.
A Die 800 000-t tartottam másodrendű kockázati biztosításomnak, harmadrendűnek pedig elég ahhoz, hogy visszamenjek Belgiumba, ha kell…, egy kis tervezés és pénzügyi körültekintés elengedhetetlen, ha a földkerekség másik felére emigrál.
PS; és azt is tartsa szem előtt, hogy ez megváltoztathatja az FIn-t. a bevándorlás színvonala… .. szeretnek itt meglepni….
Thaiföld egyre drágább, és esik az euró, valamint a rubel.
Az ezekből az országokból érkező turizmus ezért csökkenni fog.
Az ezekbe az országokba irányuló export is csökkenni fog.
Thaiföldnek Amerikára vagy Ázsiára kell támaszkodnia.
Valószínűleg hamarosan a baht értéke is csökkenni fog.
Kérdés, hogy ez időben vagy sokat segít-e a holland kivándorlóknak.
Az adó kiigazításával Hollandia a bevételek egyre nagyobb részét zabálja le, és a megtakarítások is egyre értéktelenebbé váltak.
Abban nem vagyok biztos, hogy a bevándorlás a bruttó vagy a nettó AOW-t nézi.
Ez természetesen különbséget jelent.
Amennyire én tudom, a nettó fizetést nézik.
Néhány éve már elkérték a nettó fizetést.
Megkérdezhetem, miért nem alkalmazom a szabályt dollárban vagy euróban, pl mínusz 1500 $/€ ha Thaiföldön akarsz élni, még mindig várnom kell mínusz 10 évet {alig 50}, de 1997 óta az az álmom, hogy nyugdíjasként ott éljek. hát álmodjunk.....
1997-ben Thaiföld függetlenítette a Bath árfolyamát az amerikai dollártól. Ekkor kezdődtek az ázsiai válságok, amelyek többek között Thaiföldet is szabad pénzügyi bukásba sodorták.
Tehát a fürdő árfolyama már nem kötődik az amerikai dollár árfolyamához.
A Google Asia válságok, és megkapja a megerősítést.
Üdvözlettel,
Henk
Valójában egy tévhit, amely még mindig túl gyakran felkapja a fejét. A thai-euró árfolyammal kapcsolatos szinte minden vitában van legalább egy ember, aki megemlíti a dollárt. Az olvasó kérdésére tehát egyszerű a válasz:
semmi (mert nincs link). 😀
Elméletileg a baht megszakadhatott.
A gyakorlatban azonban nagyon szorosan követi a dollárt.
Az elmúlt 2 évben több mint 29 és több mint 32 baht között 1 dollárért, az elmúlt 15 hónapban pedig 32 és 33 baht között 1 dollárért.
Igaz, a $ en baht már régen nem kapcsolódik, de ne gondolja, hogy az emberek ide vonzanak bármit is a farangból, kár, hogy az a néhány turista, aki már nem jön, de Thaiföld számára biztosan nem nélkülözhetetlen.
Még mindig nagy tévhit, hogy az Európából érkező turizmus olyan fontos itt, helyette az ázsiaiak a pénzforrások.
Thaiföld sokkal több, mint egy turisztikai ország; az autóexport stb. biztosan fontos, tényleg nem hiszem, hogy az itteniek szomorkodni fognak azért a pár baloonhuter turista miatt, akinek kevés a dolga
Szerintem az író arra gondol, hogy a magas baht rossz Thaiföldnek.
Elvileg ez így van, ahogy a most csökkenő euró is jobb Európának.
Globálisan viszont most nem a baht emelkedik, hanem az euró esik.
A dollárral és sok más valutával szemben a baht többé-kevésbé változatlan marad.
Európa nem olyan fontos Thaiföld számára, mint gondolnánk.
Nem fognak emiatt aludni. Amerikaiak, ausztrálok, japánok, kínaiak, indiaiak, mindegyiknek semmi köze az euróhoz.
Kíváncsi vagyok arra is, hogy a thai gazdaság ilyen jól megy-e a nagy mennyiségű magánhitel mellett, és például 2013-ban 20 milliárd euró értékben exportáltak árut Európába, ami jelenleg az árfolyamok miatt egyre nehezebb. Például az amerikai turistáknál nem sok változott, és továbbra is jönni fognak, de nálunk természetesen az infláció és az árfolyam miatt igen. Nem csak a belgák és a hollandok használják az eurót, így kevesebb turista vagy hosszabb ideig tartózkodó turista indul Thaiföldre, vagy indul a tervezettnél korábban. Sajnos az Allianz (Globális Gazdasági Stratégia) szerint az előrejelzés még kevésbé jó nekünk, mert arra számítanak, hogy a thai Bth körülbelül 14%-kal alulértékelt lesz a dollárral szemben, majd a klub szerint jelenleg az euróval szemben. a hozzávetőlegesen 1% dollár túl magas. A jövő fogja megmondani, hogy ez valósággá válik-e, és milyen következményekkel jár ránk és Thaiföldre nézve.
Sok nyugtalanító üzenetet hallok a Thaiföldön élő hollandoktól is. Igen, igaz, hogy a megélhetés jóval drágább lett, de ne felejtsük el, hogy ez Hollandiában is így van. Itt is annyit esett az euró, mint Thaiföldön. Már több mint 8 euróról lemondtam az alatt a 200 év alatt, amióta nyugdíjas vagyok, és a sok kamatingadozás stb. miatt 6 éve nem volt nyugdíjemelésem. Számolj. Ez csak így van. Nem élek Thaiföldön, de hamarosan újra megyek oda két hónapra, ahogy én (mi) 15 éve, két-három hónapja Thaiföldön.
A thaiföldi tartózkodásom is elég drága számomra. Olvas ; Lakás, motor, élelmiszer stb.
A Thaiföldön élő hollandoknak, akik már régóta dolgoznak anyagi szükségleteiken. kötelezettségeiket teljesítették, így 65000 1650 (akkoriban a legtöbbnek kb. 65000 euró) Fürdőjük van a bankban. Ezt a 1870 XNUMX fürdőt euróra váltották át (XNUMX), és most sokkal inkább igaz, mint amikor letétbe helyezték. És ezért miért menekülne Thaiföldről. Ha Hollandiába jössz, tényleg nem lesz olcsóbb.
Igen, az a holland, aki MOST ott fog élni (Thaiföldön), valóban veszített néhány centtel többet. Ez ellen nem lehet mit tenni.
És ami magamat illeti. Nem küldenek Thaiföldre. Én magam is szívesen járok oda. Ismét beszélnem kell Jeroennel a motordíjamról (hihi) Az alkalmazásom. már elintézték és félig kifizették.
Minden más egy kicsit kevesebb. Lehetséges, és akkor még nem vagyunk rosszul
Szerintem csak így tovább mindenki. Nem is.
| ha az összefoglaló számításaim nem helyesek ( elnézést ) csak a mandzsetta volt.
Összekevered a bevételt és az összeget a bankban.
Nyugdíjkövetelmény 800.000 400.000 Baht, házasság esetén XNUMX XNUMX Baht a bankban.
A hollandok gyorsan áldozatnak tekintik magukat. A jólét normális, a csapások pedig igazságtalanság. Persze savanyú, ha nincs sok tartalékod és közvetlenül érinti a drága baht. Azonban megvan az oka annak, hogy a baht drága, és semmi köze hozzád, és senki sem fog tenni ellene, mert téged érint. A thai kormány nem törődik a pénzügyi mélyponton lévő külföldiekkel. Taksin már akkor kifejezetten azt mondta, hogy inkább megszabadul ezektől a külföldiektől, mintsem meggazdagodjon. Ő is úgynevezett minőségi turistákat akart, nem hátizsákos turistákat, és mindenekelőtt a piros ingeseket képviselte. Személy szerint úgy gondolom, hogy a Bht. A bankban 800.000 indokolt feltétele annak, hogy itt biztonságban lehessen élni, és fedezve legyen a váratlan csapások ellen. Talán még nem sikerült elérni a csúcsot, de a baht előbb-utóbb ismét csökkenni fog, mint tovább emelkedni. Az alacsony euró bármennyire kellemes is az európai gazdaság számára, csak átmeneti lesz. Az USA és Ázsia vissza akarja majd nyerni a versenyképességet, és hosszú távon még a rubel is (sajnos?) helyreáll, mert Európa hanyatlása nem megy olyan gyorsan.
Úgy gondolom, hogy a baht dollárhoz kötése halálos csapás lesz a thai gazdaság számára.
Az alacsonyan képzett munkaerő óriási kínálata (beleértve a mezőgazdaságot is), a turizmus GNP-n belüli nagy részaránya és a már meglévő hatalmas termelő létesítmények miatt az erős baht egyáltalán nem áldás. Egy olcsóbb baht segítő kezet nyújt mindezen ágazatok számára. Ez világos
Thaiföldön nincs tudásalapú gazdaság. A munkaerő bármilyen formában az, amit az ország kínálhat. Logikusan
Ebben az esetben alacsonyabb bahtban részesülne. Ha hosszú távon szeretné elégedetten tartani a (növekvő) lakosságot, néha kellemetlen intézkedéseket kell hoznia. Természetesen az alacsonyabb baht az állam és a vállalati adósságpozíciók számára is problémát jelent, feltételezve, hogy ezek nagyrészt dollárban denomináltak. A világszerte tapasztalható alacsony kamatszint bónusz.
A támogatások odaítélése, mint amilyen korábban az autóvásárlásnál történt, hosszabb távú hatást fejt ki
negatív hatás, olyan bajba kevered az embereket, ami még évekig kísérteni fogja őket.
A devizakereskedelem már figyelembe veszi az euró/dollár paritást (ha az marad), így a probléma csak súlyosbodik, azért is, mert Mario még csak a QE program elején jár.
áll. Erős bahttal is veszélyezteted az expatok helyzetét (lásd máshol a bejegyzést).
Szeretnék januárban újra ellátogatni az országba, és egy thaiföldi mosolyt remélek, de
egy 32 vagy annál kevesebb baht elrontja a szórakozást.
Nem lennék meglepve, ha a kormány idén észhez térne, és leértékelné a bahtot.
Amiről nem hallok senkit beszélni, az az, hogy manapság milyen kevés amerikai turistával találkozik Thaiföldön, annak ellenére, hogy a dollár Bht-hoz viszonyítva nem változott. Ez régen más volt, de szeptember 9-e és az ezzel kapcsolatos okok után még mindig kevés amerikai turista érkezik Thaiföldre. Az évek során különféle váltások történtek. Ma már kevesebb európai, kevesebb orosz, de több indiai és kínai. Az emberek jönnek és mennek. A valuták emelkednek és esnek, minden folyamatosan változik. Összességében Thaiföld nagyon elégedett a Thaiföldre érkező turisták évről évre növekvő számával. Ugye azt olvastuk valahol, az élet olyan, mint egy folyó, minden pillanat más és soha nem marad a régiben.
Kedves Erik,
Az összes történelemkönyvben olvasható, hogy mindig vannak >korszakok során< a népváltások, amelyek jönnek és mennek. Az, hogy kevesebb amerikai érkezik, természetesen összefügg az utóbbi idők gazdasági válságával és a repülőjegyek meredek emelkedésével is (az USA-ból Thaiföldre számottevő). Az USA-nak, és ennek következtében kevesebb az orosz. Most, hogy az euró egyre drágább, kevesebb európai lesz. Thaiföldnek tehát a kínaiakra kell támaszkodnia. Ezek hatalmas fizetési többlettel rendelkeznek, és a kínai kormány ösztönzi a külföldi utazásokat és befektetéseket. De a kínaiak nem amerikaiak, oroszok vagy európaiak, akik pazarul dobálják a pénzt. A kínaiak szó szerint ülnek a pénzükön, gondolják meg 3-szor, mielőtt pénzt költenek (mert elveszíted az összes pénzt, amit odaadsz) Még az éttermekben is alkudoznak, mindent túl dráganak tartanak. szóval, hogy Thaiföldnek örülnie kell-e a kínaiaknak, kétlem. Ekkor a thai kormánynak nincs más dolga, mint leértékelni a thai bhatot, hogy a nagylelkű vásárlók visszatérjenek.
Egy korábbi íróhoz hasonlóan én is úgy gondolom, hogy ez meg fog történni.
Nico
Minden folyamatosan változik, az oroszokról egy időre megfeledkeztem, most ők is távol maradnak. Valóban, a csoportosan utazó kínaiak egy fillért sem költenek. Az egyénileg utazó kínaiak jelenleg a legtöbbet költenek a turisták közül. Az amerikaiak, oroszok és amerikaiak már nem dobnak pénzt sehova. Különböző országok, köztük Anglia az élen, megkönnyítik az egyénileg utazó kínaiak látogatását az országukban, mert olyan nagylelkűek a nagy drága márkák megvásárlásával.
Egy megjegyzés a leértékelésről is. A mai világban a piac nagymértékben meghatározza sok dolog értékét, beleértve a valutákat is. A fő ok, amiért a dollár 2008 óta ilyen alacsonyan van, a monetáris lazítás és a QE volt. Utóbbi Thaiföldön és a környező országokban is sokat szenvedett a hozamot kereső dollárbeáramlás miatt. Ennek már egy éve vége, és sok dollár visszatért Amerikába. Most ugyanez fog történni az EKB QE-jével, és sok euró is ebbe az irányba fog elmozdulni, és felfelé hajtja a valuta értékét Thaiföldön és a környező országokban.
A leértékelés olyan volt, ami lehetséges volt Európában a régi helyzetben, amikor minden országnak saját valutája volt. A jelenlegi kelet-ázsiai helyzetben nincs mit leértékelni, ha a dollár- vagy euróbeáramlás felfelé hajtja az értékeket. Csökkenthetik a kamatlábakat stb., hogy ellensúlyt teremtsenek, de a lehetőségek korlátozottabbak, mint korábban. A piac dönt.
A közelmúltban Svájc jó példa volt arra, hogy az eurót mesterségesen 1,20 CHF-on tartották, ami a leértékelés egy formája, amely milliárdokba került a Svájci Központi Banknak, és ahol nemrégiben kénytelenek voltak abbahagyni. Az olyan országok, mint Thaiföld, soha nem lesznek képesek ilyen, a piaccal szembemenő pénzügyi manipulációkra, mert egyáltalán nincs rá tartalékuk. Tényleg elfelejtheti a leértékelést, ahogyan azt ezen a blogon rendszeresen említik. A piac dönt.
Bocsánat az első bekezdésben úgy értettem, hogy az amerikaiak, oroszok és európaiak már nem dobnak pénzt sehova.
Csak egy kérdés:
Hány euróra vagy fürdőre van szüksége havonta, hogy normálisan élhessen Thaiföldön?
Normál: ház (csendes környéken) 2 felnőtt (50+) részére egy nyüzsgő tengerparti üdülőhely közelében a szárazföldön. Heti 2-3 alkalommal eszik/igyon.
előre is köszönöm és üdv
Kedves John & Mary!
Itt van a havi költségem, 4-en vagyunk és kifizettük a házat.
Bérlésre 10.000 és 20.000 között lehet számolni.
január február
Villany 2414,05 3799,01
Víz 380,68 *
Internet 640,94 640,94
Telefon minimum 970,06 1070,00
Telefon május 1304,33 1041,11
Telefon: Mhaat 1636,57 1966,13
Telefon Nico 1068,93 2254,70
Telefonház 107,00 107,00
* még nem érkezett meg.
Rendszeres élelmiszerek Big-C / Lotas 20.000 XNUMX havonta (a kenyér, a hús és a sajt drága) cigaretta nélkül
Étteremben vacsorázni; 40 Bhat és 600 Bhat között személyenként
üdv Nico
Szia John, megadom Kamala árait Phuketben.
Gyönyörű házikó 20000-25000 Fürdő.
Étkezés egy elegáns étteremben, thai étel 200 Baht körül, európai 300 Bath és 400 között.
Egy pint 80 Bath szóda 40 Bath.
Később, amikor otthon leszel itt, elkezdesz ismerni más alkalmakat, és észre fogod venni
hogy jót is lehet enni féláron.
Természetesen van különbség az előszezonban.
Üdvözlet
Nem írod meg, hogy szeretnél-e itt lakni, vagy (hosszabb) nyaralásra. Ha ide jössz lakni, akkor a drága egészségbiztosítás árát is bele kell számítanod. Szüksége lesz még szállításra, autóra vagy robogóra, ami nagy különbséget jelent az árban.
Kb. 2000 euróból élek a családommal, feleségemmel és 1 gyerekkel, beleértve a 2 robogót (karbantartását), egészségbiztosítás nélkül.
Most, hogy belegondolok: A normális élethez körülbelül ugyanannyit kell költenie, mint Hollandiában. Csak itt jóval magasabb az egészségbiztosítás.
Sokan azt gondolják, hogy a thai baht nincs kötve a dollárhoz. Ha a baht a dollárhoz lenne kötve, akkor a baht nem tudna 29 és 33 baht között ingadozni, mint az elmúlt években. Egy dollár is 35 baht volt korábban.
Az euró árfolyama csökken a dollárral és más valutákkal szemben. Ez az egész történet.
A dollár inkább a világ pénzneme, mint az euró.
Újabb tévedést követ el, az euró most alacsony a bahthoz képest, nem pedig fordítva.
Ez az ingadozás akkor is előfordulhat, ha a dollárt nem KIZÁRÓLAG a dollárhoz kötik, hanem átlagosan számos devizához.
Például az átlagos árfolyam 60% dollár, 20% euró és 20% jen.
Először is, ha az euró esik, senkit nem érint Hollandiában, amíg nem utazik Európán kívülre.
Másodszor, a hollandok körülbelül 15%-a jelenleg visszatér Hollandiába, és nem is fog visszatérni
Thaiföldre, ha az euró nem erősödik.
Harmadszor, ha az euró még gyengül, a hollandok további 15%-a távozik ugyanezen okok miatt.
a fent leírtak szerint.
Keleti szomszédainknál pedig sokkal rosszabb [már kb 20% és még több euró eséssel
20%, mert keleti szomszédainknál kisebb az állami nyugdíj, mint Hollandiában.
Ha az euró olcsóbbá válik, az importáruk is drágulni fognak.
Beleértve az olajat is.
Ez viszont drágítja a szállítást, és így az euróban előállított árukat is.
Így a Hollandiában élők is szenvednek az alacsony eurótól.
A nyilatkozat így hangzott: A thai baht a dollárhoz van kötve, mit jelent ez a thai gazdaság számára?
most sok „expat” válaszol, akik sajnos „visszatartás” nélkül mentek Thaiföldre
olcsó bérlakástól, drága tengerparti üdülőhelytől függ. panaszkodni az üzenetekre
a sörük, hogy már nem ihatnak, nyugi, egy tok Hollandiában is 14 euróba kerül
közel 30 gulden! Mondd
bérelt motor, idegenforgalmi adó, fizetős utak stb. nem, nálunk ilyenek nincsenek
a legtöbben túl későn szálltak fel (euró idő szerint) ebben a gyönyörű álomországban, és most….
a panaszkodás nem segít, várd meg a jobb időket, remélem
bátorság! úgyis minden rendben lesz…
A kezdeti állítás csak részben igaz: a THB-t AND US$ ÉS JPY köti/meghatározza. Lényegében még mindig előnyben vagyunk mi, eurósok, mert a japán új politika miatt a JPY-n is jelentős nyomás nehezedik - különben még nagyobb lett volna az árfolyamveszteség.
Egyáltalán nem így van – ha megnézzük az érkezők/tpuristák statisztikáit, hogy nem jön több USA-tag – még mindig jönnek, de szinte nincs növekedés, miközben a többi országból érkezőké és az összességük emelkedik, így % leesik.
Egyébként a lakosság %-ára átszámítva a skandinávok; Svédek, norvégok, a leggyakoribbak és a leghűségesebbek Thaiföldhöz.
Még egy részlet a skandinávokról. Télen szeretnek Thaiföldre és Floridába jönni, mert szülőföldjükön a nap nagy részében sötét van, és a napfény hiánya miatt tömegesen lesznek depressziósak. Ez nagyon komoly és nem vicc.
A fürdő bukása természetesen komoly következményekkel jár.
1 turistának kevesebbet kell költenie, lásd például az oroszok 50%-át
2 az euró országokból érkező turistáknak már csaknem 15%
A 3 nagy veszteséget jelent a nagymértékben a turizmustól függő Thaiföld számára is
4 Ha magamat állítom példaként, várnom kell az építkezéssel, szerencsére van türelmem
5 Meddig tudja ezt fenntartani Thaiföld?
6 ha itt ilyen rosszul mennek a dolgok, vagy akár válság jön, az megint előny lehet, akkor még több FÜRDŐT kapunk az eurónkért.
Ezek mind olyan kérdések, amelyekre mi, laikusok nem tudunk egyszerűen válaszolni, ahogy sok közgazdász is, akik gyakran tévednek.
Mi lesz Görögországgal vagy nemsokára Olaszországgal és folytathatjuk még egy darabig
Paul követi a napi trendet http://www.wisselkoers csak .euródollár és eurófürdő.
Akkor pontosan ugyanazt a tendenciát látod.
Nagyon szomorú, ha ezt nézzük... A családok adósságai 5 év alatt költségvetésük 64%-áról 85%-ra emelkedtek.
http://www.nationmultimedia.com/national/Household-debt-keeps-Thailand-Southeast-Asias-sick-30253844.html
minden gazdálkodó súlyos veszteségeket szenvedett a rizs, a gumi és a cukornád miatt.
Sok gazda jövőre nem, vagy csak saját fogyasztásra vet rizst.
Sokan abbahagyták a gumi használatát, mert a hozamár az önköltségi ár alatt van.
Reméljük Thaiföldön minden helyreáll. a thaiak számára pedig olcsóbbá válik az euró, így az export ismét javul. A Toyota Thaiföld 33%-os termelési veszteséget mutatott januárban.