Charly in Udon (9): Thai adók
Szerencsére Charly élete tele van kellemes meglepetésekkel (sajnos néha kevésbé kellemesekkel is). Több éve él thaiföldi feleségével, Teoy-jal egy üdülőhelyen, nem messze Udonthanitól. Charly történeteiben elsősorban Udonra igyekszik felhívni a figyelmet, de sok más dologról is beszél Thaiföldön.
Szerencsére Charly élete tele van kellemes meglepetésekkel (sajnos néha kevésbé kellemesekkel is). Több éve él thaiföldi feleségével, Teoy-jal egy üdülőhelyen, nem messze Udonthanitól. Charly történeteiben elsősorban Udonra igyekszik felhívni a figyelmet, de sok más dologról is beszél Thaiföldön.
A thaiföldi végrendelet készítéséről szóló előző bejegyzésemben előleget vettem fel egy thaiföldi adókkal kapcsolatos bejegyzésre. Sajnos kevés reakció érkezett az általam megkötött végrendeletre, ami a kiküldetés fő témája volt, de annál több reakció az adóeseményben való előlegemről. Néhány hozzászólótól elég merész reakció érkezett. Anélkül, hogy ezeket a reakciókat tényekkel támasztotta volna alá, másként, mint a thaiföldi adóhatóság webhelyére hivatkozva.
Eleinte válaszoltam is erre, de hamar rájöttem, hogy így soha nem tudom a rivaldafénybe hozni az igazságot. Ezért döntöttem két dologban. Először is visszatérek a forrásomhoz, hogy ellenőrizzem. Mert igen, lehet, hogy teljesen tévedek, vagy félreértettem a dolgokat. És a második helyen egy külön bejegyzésben, tehát ez a bejegyzés, hogy határozottabban fogalmazzak. Teszem ezt, nem annyira azért, mert komolyan veszem egyesek válaszait és reakcióit, hanem elsősorban azért, hogy a többi olvasót a megfelelő információkkal láthassam el. Remélem, ki tudják használni ezt.
Ezért ma elmentem a Paragon Legalhez, Mr. Yonghoz, és további magyarázatot kértem tőle a thaiföldi adórendszerrel kapcsolatban. Kifejezetten megkérdezték a 40%-os ítéletről, és arról, hogy ez miért nincs így a thai adóoldalon.
Mr. Yong adószakértő Thaiföldön, évek óta csinálja ezt, tehát nagyon jó gyakorlati tapasztalata van. Yong úr szerint a 40-50%-os döntés a jövedelemadó-rendszerben „szabály”. És azt mondta, a jövedelem típusától függően ez az arány akár 40-ről 50%-ra is emelkedhet. Arra a kérdésemre, hogy a levonások ezen felül levonhatók-e, igennel válaszolt.
Ezen információk alapján ezt lefordítottam az alábbi táblázatba.
A példa természetesen csak egy példa, havi 2.400 eurós holland jövedelem alapján = 80.000 1 baht (33 euró ebben az összefüggésben valamivel több, mint 12 baht). Az éves bevétel ekkor 80.000 x 960.000 XNUMX baht = XNUMX XNUMX baht.
Bruttó éves bevétel | 960.000 baht |
Ebből az éves bevételből 40%-ot vonnak le | -/- 384.000 XNUMX baht |
64 évesnél idősebb? – 65 év | -/- 190.000 XNUMX baht |
Egyedülálló adófizető | -/- 30.000 baht |
Egészségbiztosítási díj, előzetes összeg (maximális önrész 100.000 XNUMX baht) | -/- 70.000 XNUMX baht |
Gyógyszer-, orvosi stb. kiadások ideiglenes | -/- 5.000 baht |
Vegyes, például adományok templomoknak, ideiglenes | -/- pm baht |
Házasságban lenni | -/- pm baht |
gyermektámogatás | -/- pm baht |
Nettó szja (személyes nettó jövedelem) | -/- pm baht |
A nettó személyi jövedelem adókulcsai:
Személyi jövedelem %
1. zárójel 0 – 150.000 0,00 baht = XNUMX
2. sáv 150.000 300.000 – 5,00 XNUMX baht = XNUMX
3. sáv 300.000 500.000 – 10,00 XNUMX baht = XNUMX
4. sáv 500.000 750.000 – 15,00 XNUMX baht = XNUMX
5e zárójel 750.000 1.000.000 -20,00 XNUMX XNUMX baht = XNUMX
A 281.000 XNUMX baht személyes nettó bevétel alapján fizet Thaiföldön
Jövedelemadó:
0 – 150.000 0,00 baht = XNUMX
281.000 150.000 -/- 131.000 5 = 6.550,00 XNUMX baht x XNUMX% = XNUMX XNUMX baht
Vagy nagyjából 200 eurót.
Hollandiában nagyjából 11.000 XNUMX euró adót fizetek ugyanezen jövedelem után évente. Miért nincs szinte semmi különbség Hollandiához képest.
Nem vagyok olyan jómódú, hogy évi 10.000 XNUMX eurós adókedvezményt tudnék futni.
Remélem, az olvasók tanulhatnak ebből. Nézze meg a saját helyzetét, mert természetesen minden helyzet más. Azoknak az olvasóknak, akiknek csak AOW-előnyük van, attól tartok, nem sok haszna lesz ebből. De ha az állami nyugdíj mellett nyugdíjad is van, akkor ezt érdemes egy pillantást vetni és számolgatni.
Kedves Charlie!
Nagy dicséret a világos és világosan bemutatott magyarázatodért, amiből sok ember profitálhat.
Ez most sok alma / tojás lesz.
Köszönjük az odaadást és az erőfeszítést.
Henry Em
Világos és tiszta Charlie. A korábbi hozzászólásaidra adott reakciók olykor nagyon lekezelőek, sőt tudóak voltak, indokolatlanok. Jó tapasztalataim vannak a thai adóval kapcsolatban az elmúlt években. Nagyon tetszett. Az is levonást eredményezett, hogy részben eltartom a honatyámat. Az ezt megelőzően a holland adóhatósággal szerzett tapasztalataim nagyon eltérőek voltak, sőt bosszantóak voltak. Nagyon szépen köszönjük!
Szeretném megnézni, hogy első körben mit mond az Adó- és Vámhivatal, majd másodfokon a könyvelő cégeket. Amit egy ügyvéd ír egyedül, aki a forrás vagy hivatkozás megjelölése nélkül ír, annak nem sok haszna van, főleg, ha azt több könyvelő cég és maga az adóhatóság is cáfolja.
Például az egészségbiztosítási díj 15.000 XNUMX baht-ig levonható az adófizető számára, ha azt egy thai biztosítási irodának fizetik be.
Lásd például: https://sherrings.com/personal-tax-deductions-allowances-thailand.html
Egy másik példa: a jövedelem és a nyugdíj önrésze 50% maximum 100.000 100.000 bahtig, tehát nem több, mint XNUMX XNUMX.
Hogy jön a vőfélynek az ötlet, hogy indoklás nélkül levonja a jövedelem vagy a nyugdíj 40%-át… Szerintem igen, csak rosszul töltöd ki a bevallásodat.
Például itt van egy link a PWC-hez, amiben az is le van írva, amit írok, és ez a válaszom 1. linkjében van:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pwc.com/th/en/publications/assets/thai-tax-2017-18-booklet-en.pdf&ved=2ahUKEwjNxJWn8vDlAhXtyjgGHfNWAeUQFjABegQIDhAG&usg=AOvVaw3y33-OVbjaxl2S6rWxRNRj
Vagy az Ernst & Youngtól, egy olyan neves nemzetközi könyvelő cégtől, mint a PWC.
És hát sok link van, ami alátámasztja, amit erről a 2 pontról írok.
Itt van az Ernst & Young linkje a válaszomon kívül:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/ey-thailand-tax-facts-2018/%24FILE/ey-thailand-tax-facts-august-2018.pdf&ved=2ahUKEwjNxJWn8vDlAhXtyjgGHfNWAeUQFjAOegQICBAB&usg=AOvVaw3v7ajZ_5zcoSWA0lP4r2sG
Szia Ger Korat!
Teljesen egyetértek Önnel, és küldtem egy választ, amikor a válasz még nem volt ott. Tehát tartsa meg ugyanazokat a hivatkozásokat.
Jól gondolom, Charly, hogy ha 960.000 6.550 bahtot keresel Thaiföldön, akkor végül csak XNUMX adót fizetsz? Nem csoda hát, hogy Thaiföldön ilyen szegényes köz- és szociális szolgáltatások vannak, és ilyen rendkívül magas a vagyoni és jövedelmi egyenlőtlenség. Nem gondolja, hogy el kellene mennünk oda Hollandiába is?
@Tino Kuis
Egy kicsit kihívásokkal teli bejegyzés tőled, Tino. Fajszocialistaként természetesen úgy gondolja, hogy egyáltalán nem szabad oda menni Hollandiába. Bár én erre biztatnám. Túl sok embert csak gondoznak, a bölcsőtől a sírig. Több határozottságra, több kezdeményezésre, több akaraterőre, hogy valamit alakíts az életedből. Nem minden kényeztetés. Csak nagyon függővé válik, nem gondolkodó és nem dolgozó, gyenge polgárai.
Hollandiában minden túl egyszerű. Állj le.
Mellesleg egyetértek Önnel abban, hogy Thaiföldön nagyon nagyok a jövedelmi és vagyoni különbségek. De Thaiföldnek tovább kell fejlődnie, akárcsak Hollandiának a múltban. Thaiföldnek ehhez időre van szüksége, akárcsak Európának a múltban.
És akkor ezek a szélsőséges különbségek végül eltűnnek.
Üdvözlettel,
Charly
Idézet:
– Túl sok emberről csak úgy gondoskodnak, a bölcsőtől a sírig.
Orvos voltam, és vitatom, hogy nagyok a számok, legfeljebb itt-ott. A hollandok túlnyomó többsége ésszerűen keményen tanul vagy dolgozik.
Thaiföldön a betegek, fogyatékkal élő és idős emberek gyakran magukra maradnak. Nevezzük a javítási vágyat „fajszocializmusnak”.
Ami azokat az adókat illeti Hollandiában, kedves Charly.
Egyszer beszéltem egy háziorvos kollégával, aki arról panaszkodott, hogy a vizsgálatra kapott 100 euróból 50 euró adót kellett fizetnie. Megkérdeztem tőle, hogy vannak-e állami nyugdíjban részesülő szülei. Természetesen. Tudtam, hogy van két gyermeke, akik mindketten orvost tanulnak. Felhívtam a figyelmét, hogy ez évente 50.000 XNUMX euróba kerül fejenként. Ide mennek a magas adók, kedves Charly.
Thaiföld pedig csak akkor tud megfelelően fejlődni, ha az általad említett szélsőséges jövedelmi és vagyoni különbségek eltűnnek. Ebben minden közgazdász egyetért. És ez nem történik meg automatikusan.
Általában a nő Thaiföldön elég nagy teher a külföldi férfinak, aztán ez egy kicsit kárpótol. Közvetlen adók, kihagyod az adót, és a feleségnek az anyjával egyenlőt fizetsz.
Évek óta itt fizetek adót. Végül is itt élsz. Ráadásul a céges nyugdíjam adómentessége is szép bónusz.
A következő kívánság az is, hogy az állami nyugdíjam után adómentességet kapjak.
Kedves Charlie!
Erőt kívánok a felmentéshez, hogy itt Thaiföldön szeretnéd az adódat fizetni.
Ne felejtse el, hogy ez nem lehetséges az Ön AOW-ja tekintetében. Sokat beszéltek erről a témáról a múltban. (AOW.belasting)
Hollandia és Thaiföld között adóegyezmény kötött, amely szerint az AOW továbbra is Hollandiában adózik. Ezt az adóegyezményt a roermondi SVB-től kérheti.
Erőt kívánok, hogy sikerüljön befizetni az állami nyugdíjad adóját Thaiföldön.
Jochen és mások, itt olvashatja és nyomtathatja ki a szerződést:
https://wetten.overheid.nl/BWBV0003872/1976-06-09
@Jochen Schmitz
Köszönjük, hogy hozzájárult ehhez az érdekes vitához. Nem, nem teszek kísérletet arra, hogy az állami nyugdíjamat megadóztassák Thaiföldön. Ez Hollandiában marad.
Csak a foglalkoztatói nyugdíjam adóztatását szeretném átvinni Thaiföldre. Ez fáj nekem
nagyjából 10.000 XNUMX eurót évente. Itt élek Thaiföldön, így ez is kötelező.
Met vriendelijke Groet,
Charly
Nagyon jó és világos. Megkérdeztem Chiangmai városában, kaphatok-e ott adószámot. De azt mondják, hogy ezt a szülővárosomban (Chiangdao) kell tennem. De ott nincs adóhivatal. Azt hiszem, most már van adószámom a sárga házkönyvemen keresztül.
De Hollandiában ezt nem fogadják el. Van valakinek tanácsa?
Az adószámot fogadják el, nem azt, hogy mit akarsz vele csinálni!
Számomra minden levonás egyértelműnek tűnik, csak az a "40%-os séma" számomra ismeretlen, és nem találok róla semmit sem a neten, sem a thai adózással, sem a Thailandblogon!
Esetleg tudnál erről valami konkrétabb információt adni?
Előre is köszönöm!
Kedves Charlie!
Mindenkit érdekel az a 40-50%-os döntés. A határozatnak okmányszáma is van. Esetleg megkérdezheti kapcsolattartójától, Mr. Yongtól ezt a számot, és megoszthatja a Thailandblog olvasóival. Ez is csak thai nyelven legyen elérhető. Vagy megoszthat velünk egy fotót erről az ítéletről.
A munkából származó jövedelem kategóriában (40 1. és 2. szakasz) 40%-os levonás jár, de ez a levonás legfeljebb 60.000 XNUMX Baht. De nem erre gondolsz. Hát, kíváncsi vagyok.
Elnézést, maximum 100.000 XNUMX Baht
Az általad említett "előny" nem létezik. Ha Ön Thaiföldön él, NL nem vethet ki adót vállalati nyugdíjára; amely Thaiföldnek van fenntartva. A tanácsadója által alkalmazott számítási módszerről már elmondtam a véleményemet.
Szia Charlie,
Természetesen nem akarok makacsnak vagy mindent tudónak tűnni, de 2015 óta teszek bejelentést thaiföldi bűncselekményekről. Szerény véleményem szerint a számításod nem teljesen helyes. A 2019-es adóév alapján (az 2018., 1,2. és 3. pontban említett összegek már XNUMX-ban is érvényesek) a következők:
1. Valóban levonhat 40%-ot, de legfeljebb 100.000 XNUMX Thb-ig.
2. 65 évnél idősebbek esetén vonjon le 190.000 XNUMX THB-t.
3. Egyedülálló adózó nem 30.000 60.000 Thb, hanem XNUMX XNUMX Thb.
4. Egészségbiztosítás thai cégnél max 15.000 Thb.
5. Életbiztosítás thai cégnél max. 100.000 XNUMX Thb.
Felhívjuk figyelmét, hogy a 4. és 5. pont együtt nem haladja meg a 100.000 XNUMX Thb-t.
Ha az Ön összegeiből indulok ki, akkor más számításra jutok.
1. 100.000 XNUMX Thb
2. 190.000 XNUMX Thb
3. 60.000 XNUMX Thb
4. 70.000 15.000 Thb (szerintem XNUMX XNUMX Thb kellene, de a teljes félreértés elkerülése végett megtartom
az Ön összege).
5. 5.000 XNUMX Thb
Az önrész teljes tétele 425.000 960.00 Thb. 535.000 Thb bevételt feltételezve az adóalap ekkor XNUMX XNUMX Thb.
1. sáv 0 – 150.000 0 baht = XNUMX%
2. sáv 150.000 300.000 – 5 7.500 baht = XNUMX% = XNUMX Thb
3. sáv 300.000 500.000 – 10 20.000 baht = XNUMX% = XNUMX XNUMX THB
4. sáv 500.000 750.000 – 15 15 baht = 35.000% az Ön példájában 5.250 XNUMX Thb XNUMX%-a = XNUMX Thb
5. sáv 750.000 1.000.000 -20 XNUMX XNUMX baht = XNUMX% n/a
A fizetendő teljes adó 32.750 6.550 Thb és sajnos nem XNUMX XNUMX Thb.
További információk ezen a weboldalon találhatók:
https://sherrings.com/personal-tax-deductions-allowances-thailand.html
Sajnos jelenleg nem tudom megnyitni a thaiföldi adóhivatal webhelyét, de az összegek és a százalékok helyesek.
@RNO
Köszönjük építő jellegű közreműködését.
Valójában nincs sok nagy különbség közöttünk.
Yong úr nem mondta nekem, hogy a 40%-os határozat felső határa 100.000 XNUMX baht.
Így egyelőre azt feltételezem, hogy nincs sapka (januárban biztosan megtudom).
A 4. és 5. pont együttesen legfeljebb 100.000 70.000 baht levonást eredményezhet. Szóval a XNUMX baht-ommal jóval ez alatt vagyok.
Egyedülálló játékos 30.000 60.000-től XNUMX XNUMX-ig > hát, csak szép.
Januárban ismét kitöltjük és elküldjük a thaiföldi IB 2019-et. Nekem ez az első alkalom.
Szóval nagyon kíváncsi vagyok mi lesz a végeredmény.
Egyébként az Ön számítása nyomán és egy 32.750 1.000 baht, mondjuk 10.000 eurós fizetendő IB-hez érkezve még mindig körülbelül XNUMX XNUMX euróval kevesebb, mint Hollandiában. Vannak hozzászólók, akik azt állítják, hogy alig van különbség. Nos, valóban van.
De RNO, nagyon köszönöm, hogy hozzájárult ehhez a vitához. Nagyon pozitívnak látom ezt a hozzájárulást.
\Egyébként megadtam Yong úr elérhetőségeit Jan Bekkering hozzászólására válaszolva. Azt mondanám, lépjen kapcsolatba a férfival.
Met vriendelijke Groet,
Charlie
Ez a 40% egyfajta általános mentesség, néhány konkrét levonással (Feség, életbiztosítás, egészségbiztosítás stb.), jól értem?
Charlie,
Nem értem, hogyan kell Hollandiában nagyjából 28.800 11.000 euró adót fizetni XNUMX XNUMX eurós jövedelem után.
Nagyon boldogok lesznek veled Heerlenben.
Szerintem thaiföldi lakosként külföldi adófizetőként legfeljebb 9%-ot fizetsz, legalábbis nem.
Kérlek, magyarázd meg, Charlie.
Kedves Charlie!
Az éves bevételből szokásos 40%-os levonás szerintem nem létezik.
Mindazonáltal 40%-os csökkentés érhető el az alábbiak szerint:
– éves RMF-hozzájárulás legfeljebb 15%-kal
– éves LTF hozzájárulás legfeljebb 15%-kal
– éves életbiztosítás 100,000 XNUMX baht értékig
1 milliós éves bevételnél 2 × 150000 1 + 100000 × 600000 XNUMX baht kerül levonásra. Az adózandó összeg ekkor már csak XNUMX XNUMX baht.
Felhívjuk figyelmét, hogy az RMF-járulékot csak 55 éves kortól veheti fel adómentesen, és 5 év után fix.
Az LTF-járulékok csak 7 év után adómentesek.
Különféle költségek esetén valószínűleg még mindig vannak vízumköltségek (beleértve az utazást is).
Kedves Charlie!
Ahogy mondod, egyértelmű. Azt nem értem, hogy 2400 euró adót kell fizetni bruttó 916 eurós jövedelem után. Szerintem rossz dolgokat feltételezel. Hollandiában ez magában foglalja az egészségbiztosítási díjakat és a szociális illetékeket is. Nem Thaiföldön. Tehát magának kell fizetnie az egészségbiztosítást.
kedvesen
tonna
Kedves Charlie!
A történeted világos és világos, de egy dolgot nem értek. 2400 eurós bruttó jövedelem esetén nem kell 916 euró adót fizetni Hollandiában.
Lehetséges, hogy az Ön teljes összege (adó, társadalombiztosítási költségek, orvosi költségek stb.) eléri a 916 eurót. Thaiföldön is biztosítania kell magát, és ezt figyelembe kell vennie.
Üdvözlettel,
tonna
@Jan Bekkering
Mr. Yong, a Paragon Legal munkatársa szerint ez egy „szabály”, amelyet a thaiföldi adóhatóság honlapján nem jelölnek meg, de ez érvényes.
Biztosított arról, hogy 40%-ot kell alkalmazni, plusz minden egyéb levonást, majd a thaiföldi adósávot. Ahogy az itteni bejegyzésben is szerepel.
Januárban Yong úrral együtt kitöltöm a 2019-es thaiföldi jövedelemadómat, és benyújtom a thaiföldi adóhatóságnak.
Egyébként itt vannak Mr. Yong részletei. Ha bármilyen kérdése van a thaiföldi adóbevallásával kapcsolatban, akkor nyugodtan hívja őt és tegye fel kérdéseit.
Paragon Legal, Mr. Tawiyong Srikham (beceneve Mr. Yong), 1/3 Sitthisiri Road (a Srisuk út mellékutcája), Udon Thaniban. Telefon: 098 974 7677, email [e-mail védett].
Met vriendelijke Groet,
Charly
@tooske, TnT és esetleges többi kérdező
A példában 2.400 euró nettó havi nyugdíjátutalást feltételezek Thaiföldre.
Hollandiában ez a bruttó nyugdíj mondjuk 3.400 euró.
Ez közel 1.000 euró béradó és ZVW-járulék.
Idővel, ha a holland adóhatóság rájön, hogy Thaiföldön adót kell fizetnem, a nettó összeg természetesen az lesz a bruttó összeg, amelyet a nyugdíjszolgáltatótól kapok. De ez eltart egy ideig, tekintettel a heerleni ellenzékre.
kedvesen
Charly
Miért feltételez nettó 2400 eurót a számításban? Szerintem a bruttó 3400 eurót kellene feltételezned a helyes összehasonlításhoz. Hollandiából kikerült személyként nekem, akárcsak a Tooskének, a TnT-nek és sok másnak, 9%-os adóm van.
Nemrég elmentem valakivel az adóhatósághoz azzal a céllal, hogy adószámot szerezzek. és ezért ott fizetett adót,
Ott soha nem szóltak a 40%-os ítéletről, sem arról, hogy az egészségbiztosítási díj levonható lesz.
így túl sokat fizettünk utána.
Talán az Ön kapcsolattartója..Mr Yong el tudja magyarázni EZT.
@dekker Péter
Azt mondanám, forduljon Mr. Yonghoz. Az elérhetőségei itt vannak felsorolva, valahol más válaszokkal együtt. Ellenkező esetben keresse a Paragon Legal-t Udon Thaniban.
Met vriendelijke Groet,
Charly
Csak attól függ, hogy ki áll előtted... A thaiföldi adóűrlapomat a falunkban található Amphurban töltöm ki. Mindig nagyon szépen segítenek. Például elmagyaráztam nekik, hogy adót fizetek az AOW-m után Hollandiában. Az emberek ezt elfogadják, és akkor jelzem, hogy a céges nyugdíjam után szeretnék adót fizetni. Aztán az egészet, az összes levonást is beleértve, az Amphur elküldi a bangkoki adóhatóságnak.Néhány nap múlva megkapom az adót, kifizetem az Amphurban és ennyi, Henk. Megkapom az RO22-t is, amivel ismét kielégítem a holland adóhatóságot. Ha ezt nem teszem meg, akkor adót szednek, és tényleg, az sokkal több! Amit igazán nagyra értékelek, az az, hogy Charly vette a fáradságot és megossza velünk kalandjait. Ez nagyon hasznos! Szeretném megkérni a hozzáértőket, hogy kritikáikat tiszteletteljesen fogalmazzák meg. Szóval mindenkinek megvan a maga tapasztalata.
„Hollandiában nagyjából 11.000 XNUMX euró adót fizetek ugyanazon jövedelem után évente. Miért nincs szinte semmi különbség Hollandiához képest.”
félnél vagyok.
2019-es adóév
Jövedelem:
A 12x2.400 az 28.800
Adókulcs:
18,75% 20.384 3.822 felett = XNUMX XNUMX
20,20% 8.416 1.700 felett = XNUMX XNUMX
Összesen: 5.522
Ezen kívül feltételezem, hogy több jövedelemarányos egészségügyi díj nem esedékes (egyébként plusz 1.600 jár hozzá, de akkor jóval a feltüntetett 11.000 XNUMX alatt).
Kedves Charly! Csodálkozva olvastam a történeted. Honnan veszi a hülyeséget az az úgynevezett adószakértő? Amit Ger -Korat ír, az helyes. Adóbevallását a PND91 nyomtatványon nyújthatja be, amely megtalálható a thai vadállat oldalon. Az űrlap A4-es mezőjébe a „költséggel csökkentett”, úgynevezett beszerzési költségeket lehet megadni. Ez 40%, maximum 100.000 60.000. Ez 2017 ezer volt, de 60.000-ben megemelték, valamint 21 ezerre emelték az egyadózót. (Kár, hogy az ön adószakértője ezt nem tudta.) Az adóhivatalban a (segítőkész) hivatali asszonnyal együtt kitöltöttem az űrlapot, és felhívta a figyelmemet ezekre az emelésekre. Az orvosi költségekre vonatkozó levonások ismeretlenek voltak számomra, és nem találtam meg. Az adóűrlapot ezután elküldik a Korat központi irodájába, ahol ismét ellenőrzik. Majd nem sokkal ezután megkapom a Hollandiához szükséges RO22 és ROXNUMX nyomtatványokat. Mindig kiváló segítség az adóhatóságtól.
Érdeklődni szeretnék, hogy szakértője melyik nyomtatványt használja a nyilatkozat benyújtásához. Szerintem sokkal jobb bemenni az adóhivatalba, keresni egy angolul beszélő embert és együtt kitölteni az űrlapot. Önnek sem kerül pénzbe.
@NickSurin
Elég magasra fújsz a toronyból. Ön thaiföldi adószakértő?
Egyelőre nincs okom kételkedni Mr. Yong, az adótanácsadóm ítéletében.
Januárban, a thai IB 2019 összeállításánál meglátom, kinek van igaza.
Azonban nincs okom kételkedni Yong úr ítéletében.
Met vriendelijke Groet,
Charly
Kedves Charlie!
Érdeklődve olvastam az adófizetési történetedet.
Azt is jelezte, hogy mi a különbség aközött, amit az Ön példájában Hollandiában kellene adóként fizetni, és aközött, amit Thaiföldön kellene fizetni.
Szeretném azonban hangsúlyozni, hogy ha valaki a thaiföldi kivándorlást választja, a továbbiakban nem jogosult a béradó-jóváírásra.
Jómagam jövőre, nyugdíjba vonulásom után, 66 évesen szeretnék kivándorolni Thaiföldre.
Ekkor elveszítem az általános bérkedvezményt, az időskorúak adókedvezményét és az egyedülálló idősek adókedvezményét.
Mivel az AOW továbbra is Hollandiában adózik, és a bérszámfejtési adójóváírásokat visszavonják, ezért lényegesen alacsonyabb nettó AOW-juttatásban részesülök, mintha nem emigrálnék. Ez körülbelül
több ezer euróval kevesebbet éves szinten.
Ezt a tényt is figyelembe kell venni a pontosabb számításnál
Üdvözlet,
kimerül
Válaszul a különböző beadványokra, csak a következőket.
Ezt kommentben tettem közzé, de úgy tűnik, elveszett.
A NETTÓ céges nyugdíjjövedelmem nagyjából 2.400 euró, a bruttó jövedelmem pedig nagyjából 3.400 euró havonta.
A thaiföldi adószámításaim során a nettó jövedelmemet alapozom, mert a holland adóhatóságok kétségtelenül sokáig tartanak, amíg engedélyezik a thaiföldi társasági nyugdíjam adóztatását. Amint a holland adóhatóság túl van a kanyaron, a thaiföldi jövedelmem nagyjából havi 3.400 euró lesz.
Itt teljesen figyelmen kívül hagyom az AOW-t.
Met vriendelijke Groet,
Charly
Hollandiából kijelentkezve Thaiföldön él, végső elbírálás 2018, 2019-ről még nem tudok adóbevallást benyújtani, így még nem tudom.
Ezt a végső értékelést a 2018-as adóbevallása alapján határozták meg.
Jövedelemadó 1. rovat: Munkahelyi és otthoni adóköteles jövedelem 28.467 XNUMX €
Első részlet 8,900 20.142 € 1792 € XNUMX%-a
Második sáv 13,200% 8325 € 1098 €-nál
Jövedelemadó rovat 1 2890 €
Kollektív jövedelem 28.467 XNUMX € Kollektív jövedelem
Hans
Van ABP nyugdíja és AOW-ja.
Tehát Hollandiában adózik.
Ne tekints gazdagnak vagy szegénynek
Hans
Kedves Charlie!
Köszönöm ezt a magyarázatot. Én is ástam magam ebbe egy kicsit.
Tisztán látom a magyarázatát, és átlagosan jó qwa számítás.
Én voltam az, és a többi hozzászóló pozitívan nyilatkozott a thai adómagyarázatról.
Amikor Thaiföldön vagyok, hallok és látok olyan embereket, akik dolgoznak ezen, és néha nem tudják, mit tegyenek.
Kedves Charly, minden bejegyzésre vannak negatív és pozitív reakciók, de ez nem „fáj”.
Sokan hálásak ezért a magyarázatért, miért? Pénzbe kerül az információszerzés.
Met vriendelijke Groet,
Erwin
Kedves Charlie!
Minek írsz a thaiföldi adókról, ha (biztos) nem tudod, mi folyik itt. Miért nem bízza ezt a témát a szakértőkre, mint például Lammert de Haan? Sok olvasót ezzel rossz útra tereltél.
Miért ne nézze meg az adóbevallási űrlap angol nyelvű változatát, akkor többek között láthatja, hogy milyen levonások vannak. Nincs 40%-os ítélet, ahogy azt Ger-Korat már említette. Van egy „Kisebb költség (50 százalék, de nem haladja meg a 100,000 XNUMX bahtot)” levonás, így a „gyógyszerköltségek, orvos…” levonás sem létezik, ezek a „Kisebb költség…” levonás alá tartoznak.
Saját adóbevallásomra (a thaiföldi adóhatóság szakértője által kitöltött) és a fenti angol nyelvű változatra hagyatkozom.
Üdvözlettel: Hanso
Kedves Hanso!
Te írod és idézem:
Minek írsz a thaiföldi adókról, ha (biztos) nem tudod, mi folyik itt. Miért nem bízza ezt a témát a szakértőkre, mint például Lammert de Haan? Sok olvasót ezzel rossz útra tereltél.
Nagyon nagyra értékelem, hogy Charly megosztja velünk tapasztalatait a thaiföldi adóhatósággal a Thailandblogon. Mindannyian tanulhatunk ebből. A fenti válaszát nem tartom helyénvalónak, és nem utal semmilyen elismerésre.