Március végéig kell benyújtanunk az elmúlt év adóbevallását Thaiföldön. Későbbi bevalláskor bírságra számíthat.

Szerencsére az arányok alacsonyak Hollandiához képest, és jelentős küszöbértékek és levonások is vannak, így az értékelés jobb lehet a vártnál.

Idén extra ösztönzést jelent a bevallás benyújtása, mivel 21. március 2019-től a thai bankok kötelesek átadni a bankszámlák változásait a thaiföldi adóhatóságnak. Most nem számítok arra, hogy a szolgáltatás azonnal intézkedik, de hosszú távon számíthat valamire.

Úgy gondolom, hogy a thai bankok kötelezettsége a mellékelt információkból következtet. De nem vagyok biztos az esetemben. Remélhetőleg az olvasók közül valaki hajlandó lesz ezt megerősíteni vagy esetleg cáfolni.

46 válasz a „Továbbra is szeretne adóbevallást benyújtani Thaiföldön?” kérdésre.

  1. Hendrik mondja fel

    Kedves Hans Pronk, pontosan mit értesz adófizetés alatt és mire? Az AOW-t Hollandiában adóztatják, ezért kérlek fejtsd ki egy kicsit bővebben, mert szerintem mindenkinél más. Erről szeretnék bővebb magyarázatot kérni. Gr.henk

    • Hans Pronk mondja fel

      Kedves Henk, sajnos nem vagyok szakértő ezen a területen, így valaki másnak kell majd részletesebben válaszolnia erre a kérdésre. De Thaiföldön valóban nem adózik az AOW, a nyugdíjjárulék sok esetben igen. És természetesen thaiföldi lakosnak kell lennie (bárki, aki 180 napnál hosszabb ideig tartózkodik Thaiföldön, adózási szempontból rezidensnek minősül).

    • Hans Pronk mondja fel

      A kis nyugdíj nem eredményez elbírálást: az első 150 5 baht mentes, plusz még vannak levonások. Ezt követően 35%-os illetékkel kezdődik (maximum XNUMX%-ra emelkedik).

  2. Maryse mondja fel

    Azt is szeretném tudni, hogyan kell adót fizetni TH-ban. Több mint két éve élek itt, és nem hallottam semmit az adóhatóságtól. Két éve bementem a Pattaya-Jomtien-i adóhivatalba, és ott kaptam egy regisztrációs számot. Amikor megkérdeztem, hogyan kell adót fizetni, egy összefüggéstelen történetet és egy értelmetlen számítást kaptam. Szóval befejezetlen ügyet hagytam.
    Wat nu?
    Hogyan csinálod ezt (akik fizetnek adót)?

    • János mondja fel

      maryse szerint az adóhatóság, különösen a kisebb városokban, nem tudja pontosan, mikor és milyen adót kell fizetni. Nem meglepő, hogy nem hallott az adóhatóságtól. Önnek és nem az adóhivatalnak kell tennie semmit, HA ADÓT KELL FIZETNI. Ez a blog elegendő információt tartalmaz ahhoz, hogy megtudja, kell-e fizetnie vagy sem, és mit kell fizetnie.

  3. Gertg mondja fel

    Ha elolvassa a Hollandia és Thaiföld közötti adóegyezményt, arra a következtetésre jut, hogy Hollandiában adóztatják az AOW-t és a nyugdíjakat, többek között az ABP-t és egyéb juttatásokat.

    A thaiföldi adójog azt is mutatja, hogy külföldiként, aki 180 napnál tovább tartózkodik itt, adóköteles. Persze ez mindenkinél más.

    Ahhoz azonban, hogy Hollandiában adómentességet kaphasson, igazolnia kell, hogy Ön itt adórezidens. Attól függően, hogy melyik adóhivatalt látogatja meg, könnyű vagy nagyon nehéz tudatosan igazolni, hogy Ön itt adórezidens.

    Én személy szerint szívesen fizetek adót a céges nyugdíjam után, amelyet Thaiföldre utalok át. A mindenféle elvonás miatt nagyon alacsony az adóteher.

  4. Lammert de Haan mondja fel

    Elterjedt tévhit, hogy az AOW-juttatás nem adóztatna Thaiföldön. Nemrég mutattam rá erre a Thaiföld Blogban.

    A Thaifölddel kötött kettős adóztatás elkerüléséről szóló egyezmény nem tesz említést a társadalombiztosítási juttatásokról. Szerződési rendelkezés hiányában pedig mindkét ország adót vethet ki az ilyen jövedelmekre. Hollandia és Thaiföld egyaránt alkalmazza a világméretű jövedelem megadóztatásának elvét, kivéve, ha szerződéses védelmet élveznek. Hollandia ezután forrásországként, Thaiföld pedig ugyanazt teszi, mint a lakóhely szerinti ország, feltéve, hogy ezt a bevételt ténylegesen Thaiföldnek fizetik be abban az évben, amikor azt élvezik.

    Ezt követően Hollandiában a 2001. évi kettős adóztatásról szóló rendeletre lehet hivatkozni, amely után Hollandia adókedvezményt nyújt a Thaiföldön esedékes adó maximumáig. Ezenkívül ez a csökkentés természetesen soha nem haladja meg a Hollandiában fizetendő adót.

    • theos mondja fel

      Thaiföld nem vet ki adót az öregségi nyugdíjra. Ez mindenkire vonatkozik, legyen az thai vagy nem thai. Állami nyugdíj vagy céges nyugdíj. Megtapasztaltam már azt az időszakot, amikor Thaiföldről való távozáskor a Don Muang-i Bevándorlási Hivatalnál adómentességet kellett felmutatni. A pénzügyminisztériumtól kellett beszerezni a Sanam Luangon. Felvette a fedélzetre, és ezt már számtalanszor megtette. A Maersk Thailandnál dolgoztam, és a fizetésemet egy thai bankszámlára utalták. Soha nem volt támadás vagy ilyesmi. Túl elfoglalt vagy. Ó, igen, már 42 éve itt lakom.

  5. Ruud mondja fel

    Mindig jó ötletnek tartom, ha rendbe hozod az ügyeidet.
    Hollandiában bajba kerülhet, ha nem fizeti be az esedékes adót.
    Miért akarod azt feltételezni, hogy Thaiföldön ezt mindig gond nélkül megteheted?

    A szabályok egyértelműek, és ha nem fizet adót, amikor kellene, az elméletileg problémákat okozhat a thaiföldi tartózkodása során.

    Az alábbiakban egy újabb angol nyelvű írás olvasható az adózó kötelezettségeiről.

    Az utolsó szabály a google translate szerint: Aki nem tartja be a törvényt, polgári és büntetőjogi felelősségre vonható.

    Az adóalanynak a következő kötelezettségei vannak: Adóbevallást kell benyújtani és megfelelő adót fizetni. Regisztráljon adóazonosító számra. Az adóalanynak értesítenie kell az Adóhivatal tisztviselőit is az adataiban bekövetkezett változásokról. Ez magában foglalja a nyugtát, az eredménykimutatást. Mérleg, különszámla stb. Együttműködjön és segítse az adóhivatal tisztviselőit, és szükség esetén további dokumentumokat vagy információkat biztosítson, valamint teljesítse a felszólítást. Fizesse be időben az adóhivatal tisztviselői által megállapított adót. Ha az adózó a teljes összeget nem fizeti meg, az értékbecslőnek jogában áll az eszközt bírósági határozat nélkül is lefoglalni, lefoglalni és árverés útján értékesíteni. A tranzakcióból befolyt készpénzt az adóhátralékok kifizetésére fordítják. Az adótörvény be nem tartása. Aki nem tartja be a törvényt, az polgári jogi és büntetőjogi felelősségre vonható.
    Utolsó frissítés: 13. március 2014., csütörtök

  6. cor11 mondja fel

    Amikor kijelentkezik Hollandiából, és jelzi a holland adóhatóságnak, hogy Thaiföldön kíván adóbevallást benyújtani, a holland hivatal többé nem adóztatja meg minden bevételét (kivéve az „IN” ingatlanra kivetett tőkenyereség-adót). Hollandia).
    A holland adóhatóság nem hisz a kék szemének, ezért bizonyítania kell, hogy Thaiföldön is tett nyilatkozatot erről a bevételről. Nem tudom, hogy akarnak-e bizonyítékot arra, hogy valóban fizetett érte.
    Sokan élnek itt, de továbbra is regisztrálva maradnak Hollandiában, ezért továbbra is Hollandiában fizetnek adót. Nincs ezzel semmi gond, ráadásul nyugdíjasként Hollandiában alig és legtöbbször egyáltalán nem fizet adót, ráadásul előnye a nagyon jó és viszonylag olcsó egészségbiztosítás.

  7. Kanchanaburi mondja fel

    Tisztelt Pronk úr!
    adóbevallás, de ezt a képet nem tudom megfejteni.
    Esetleg valaki meg tudja mondani, hol találom az úgynevezett TIN-számot? eljuthat Kanchanaburi területére?
    Hasznos lenne egy adótanácsadó?!
    Kérem a tanácsát

    • örvény mondja fel

      Próbáltad már ezt az oldalt: http://www.rd.go.th/publish/38230.0.html. Nem tudom, hogy az információ még mindig helytálló-e (2016-ból származik). A webhely a megfelelő ügynökség tulajdona (bevételi osztály)

  8. janbeute mondja fel

    Az elmúlt 2018-as adóév thaiföldi adója ismét véget ért.
    Minden évben nálam van a nyilatkozat egy jó angolul beszélő és írástudó szakértő női adóhatóságnál Lamphunban.
    Még az idén is visszakapták a pénzt.
    Tegnapelőtt pedig Chiangmaiba mentem a Chatana úti kormányzati központba, a thaiföldi adóhatóság észak-thaiföldi főirodájába, az RO 21-es és Ro 22-es gépemért.
    Ezeket a dokumentumokat később postai úton küldjük el a postacímemre
    Erre szüksége van annak bizonyítékaként, hogy rendben vannak az adóügyei Thaiföldön, ha ezt kérik Öntől Hollandiában Heerlenben.
    Az adóbevallási nyomtatványom csak két hete érkezett meg a postaládámba, de az alkalmazott már korábban elvégezte a munkát, így a Bangkokból küldött bevallási boríték felhasználás nélkül egyenesen a kukába került.

    Jan Beute.

    • kaolam mondja fel

      janbeute: hol találom azt a kormányzati központot? Már kétszer kerestem, többek között a városházán is, de senki nem tud rámutatni az adóhivatalra

      • te mondja fel

        A Pénzügyminisztériumban. Ez közvetlenül a Cityhall/Provinciehuis előtt van.

      • janbeute mondja fel

        Kedves Kaolam, menj a Google Earth és Street View oldalára.
        18 fok 50 perc 23,94 másodperc É - 98 fok 58 perc 17,97 másodperc E.
        És a főbejárat előtt állsz.
        Siker.

        Jan Beute.

  9. örvény mondja fel

    Ha jól értem a személyi jövedelemadóról szóló útmutatót (PIT90) (lásd http://www.rd.go.th/publish/fileadmin/download/english_form/Guide90_260261.pdf), létrehozom a következőket:

    1) Ön adóügyi illetőségű, ha egy évben több mint 180 napot tartózkodik Thaiföldön.

    Ez nem jelenti automatikusan azt, hogy nyilatkozatot kell benyújtania.
    Bevallási kötelezettsége van, ha az Ön „összjövedelme” (thai jövedelme) meghaladja az évi 60.000 XNUMX bahtot. Az útmutató nem tesz említést a világméretű bevételekről

    2) Önnek csak a Thaiföldön szerzett jövedelme után kell adót fizetnie Thaiföldön.

    Esetemben csak kamat és osztalék, ahol a forrásadót már megfizette a bank vagy a bróker. Ezt a 10-15%-os forrásadót adóbevallással visszaigényelheti, ha nincs adótartozása (150.000 XNUMX-nél kevesebb levonás utáni nettó jövedelem)

    A fizetésemet már NL-ben megadóztatják, és mindaddig, amíg nem utalja át a fizetését Thaiföldre abban az évben, amikor megkapja, addig nem kell adót fizetnie az átutalás alapján.

    4) Az adóbevallással normál levonások érvényesek, ebből minimum 60.000 baht/fő a családban, gyerekek 30.000.

    PS. A fenti összegek a 2017. évi adóbevallásra vonatkoztak.

    • winlouis mondja fel

      Kedves Eddie!
      A magyarázatod szerint számomra nagyon világos. Ha Thaiföldön keresett jövedelme TÖBB mint 60.000 XNUMX Thb évente. bevallást kell benyújtani és (talán.) adót fizetni. Köszönöm az egyértelmű tájékoztatást, szerintem ebből a legtöbb Expatnak lesz elég információja.

  10. tonymarony mondja fel

    Tisztelt Uraim, már nem tudom követni, most a 2015-ös új szabályozásról beszélünk, vagy ahogy Lammert de haan mondja, a 2001-esről, mert még mindig van az aktámban a 2001-es, ezért kérem, adjon megértő választ.

    • Lammert de Haan mondja fel

      Kedves Tonymarony!

      Ez a témakör három jogi szabályozást foglal magában, ti.
      – 1964. évi béradó-törvény;
      – 2001. évi jövedelemadó-törvény és
      – 2001. évi kettős adóztatásról szóló rendelet.

      Ön a „2015-ös új szabályozás” alatt az első két, Hollandián kívüli életvitelre vonatkozó adójóváírásra vonatkozó törvény nagy horderejű módosítását jelenti, amely 1. január 2015-jétől hatályos.

  11. alvadt vér mondja fel

    Egyetértek Mr. de Haan, ha sikerül nem utalni minden hónapban a jövedelmét Thaiföldre, és ezért csak egy évvel később utalja át a jövedelmét Thaiföldre, akkor nem kell utána adót fizetnie.
    Hollandiában adót kell fizetnie az AOW és az ABP nyugdíj után, és a szerződés értelmében nem kell adót fizetnie Thaiföldön. De ha hozzám hasonlóan befektetsz egy keveset Thaiföldön és osztalékot kapsz, azt visszakaphatod, mert itt szépek a mentességek!
    Ha más magánnyugdíja is van, NL-ben adómentességet kaphat az úgynevezett RO22-es nyilatkozattal (amelyet a tartományi főváros, így esetemben a Chonburi Adóhivatal állít ki).

    Igaz, hogy az NL adóhatóságai egyre nehezebben kezelik ezt, de kitartanak. Csak próbálkoznak

    • chris mondja fel

      Az utolsó mondat helytelen. Körülbelül 12 éve dolgozom itt, így Thaiföldön fizetek jövedelemadót. Akkor legyen adószámod is. Mivel hivatalosan egy thai nővel élek feleségül, ezért minden évben adó-visszatérítést is kapok.
      Hollandiában 2018 júliusa óta folyósított magánnyugdíjam után kértem mentességet a béradó alól. Visszaküldve kaptam.

    • Kanchanaburi mondja fel

      Kedves Goort!
      azt írod: Egyetértek Mr. de Haan, ha sikerül nem utalni minden hónapban a jövedelmét Thaiföldre, és ezért csak egy évvel később utalja át a jövedelmét Thaiföldre, akkor nem kell utána adót fizetnie.
      Hogyan csinálod, hogy. Pénz kell a megélhetéshez stb????
      Nagyon hálás lennék egy magyarázatért.

  12. Hugo mondja fel

    Fizetik vagy nem?

  13. Arnolds mondja fel

    2018 első hét hónapjában Hollandiában éltünk, 1. szeptember 9-től pedig Thaiföldön fogunk élni.
    Nyugdíjat kapok a thaiföldi ABP-től.
    Most Hollandiában vagy Thaiföldön kell benyújtanom az adóbevallásomat?

    • Lammert de Haan mondja fel

      Kedves Arnolds!

      2018-ban Ön kevesebb, mint 180 napot élt Thaiföldön, és abban az évben még nem vagy Thaiföld adófizetője.

      A holland adóhatóságtól kap egy úgynevezett M-űrlapot a 2018-as adóbevallás benyújtásához. Ez egy olyan „szép” papíralapú adóbevallás, amely 56 oldalt tartalmaz kérdésekkel és 77 oldal magyarázattal.
      Évente kb 20-25-öt töltök ki, de még nem tapasztaltam, hogy az Adó- és Vámhivatal/Külföldön ilyen bevallást egy menetben helyesen dolgozna fel. Nem ritka, hogy kérésemre 2 vagy 3 új ideiglenes értékelés következik. Szóval légy résen.

      Nem tudom felmérni, hogy 2019-ben az Ön ABP-nyugdíja Thaiföldön vagy Hollandiában adózik-e. Ha ezt a nyugdíjat kormányzati beosztásban (azaz a köztisztviselői törvény értelmében köztisztviselőként) halmozta fel, akkor azt Hollandiában adóztatják. Az ABP azonban magánintézmények nyugdíjrendszereit is kezeli. Ide tartoznak például a gyógypedagógiai magánintézmények vagy a magán egészségügyi intézmények. Ezek a nyugdíjak mentesek Hollandiában, mivel a nyugdíjak megadóztatásának jogát a szerződés Thaiföldre ruházta.

  14. János mondja fel

    Kedves Hans, egy kicsit nem világos. Ha az adóhatóság megtekintheti a bankszámlatulajdonosok évente több milliárd átutalását, miből gyanítja, hogy hirtelen adót kell fizetni? Miért akarják a thai adóhatóságok hirtelen látni Hans Pronk banki átutalásait? Azt látja, hogy mindenki csak azt mondja, miért és mi után kell adót fizetnie, de senki nem válaszol a valódi kérdésére: mi változik és mik a következményei.

    • Hans Pronk mondja fel

      Kedves John, valóban nem vagyok tisztában egy kicsit, de ez azért van, mert nekem sem teljesen világos. Számomra azonban valószínűnek tűnik, hogy a thaiföldi adóhatóságok aktívabbak lesznek a farangokkal szemben, és a közeljövőben senki sem kerüli el figyelmüket. Az automatizálás természetesen remek eszköz ebből a szempontból, és egy olyan lépés, mint a banki átutalások és különösen a külföldről történő átutalások kérése, tulajdonképpen megfelel az elvárásoknak. Legalábbis az én elvárásaim szerint.

      • RuudB mondja fel

        Miért gondolja így, kedves Hans? Ezt releváns forrásból, hallomásból kapta, vagy valakitől, aki látta, hogy valaki más beszél erről? Vagy csak egy feltételezés a részedről? Bizonyítsd be, amit állítasz!

        • Hans Pronk mondja fel

          Kedves Ruud, tényleg nem tudom igazzá tenni. De tekintettel arra, hogy az államháztartási hiány Thaiföldön növekszik (https://tradingeconomics.com/thailand/government-budget) számíthat arra, hogy a kormány megvizsgálja a többletbevételt. 2017-ben a hiány 2.7% volt, ami elég sok egy növekvő gazdaságú ország számára. Hogy az adóköteles farangokra vetik-e a szemüket, az persze majd kiderül.

  15. eugene mondja fel

    Ha +180 napot tartózkodik Thaiföldön, akkor Thaiföldön fizethet (kell) adót a külföldről Thaiföldre érkező jövedelem után. Ha ezt szeretné megtenni, TIN-számot (adószámot) kell kérnie a thaiföldi adóhatóságtól. Tájékoztathatja hazája adóhatóságait arról, hogy Ön Thaiföldön adófizető. Ezután minden évben kap egy adólevelet Thaiföldön. Miután befizette az adókat, a thaiföldi adóhatóság két angol nyelvű dokumentumot állít ki. Az elsőben az áll, hogy megállapodás van a két ország között, és Ön Thaiföldön fizetett adót. A második dokumentum a bruttó jövedelmet, a nettó jövedelmet és a befizetett adó összegét mutatja.

  16. Adam van Vliet mondja fel

    Hello barátok,
    Miért nem olvassa el senki az NL és TH közötti adószerződést? Nézz utána a Google segítségével, és mindent tudsz.
    A chiang maierek azt követik, amit jan beute ír, a többieknél pedig szintén csak a helyi adóhivatalnál.

  17. Roel mondja fel

    Megértettem, hogy minden pénz, amit a thaiföldi bankban kap, bevételnek számít, tehát az a pénz, amelyet Európából vagy a nyugdíjszolgáltatók utalnak át.

    Elmondhatja, hogy az Ön által idén megkeresett vagy kifizetett pénz Hollandiában van, és ezt a pénzt csak a következő évben használja fel Thaiföldön, tehát Thaiföld ezt nem látja, és hogyan akarja ezt bizonyítani.

    Körülbelül 5-6 évvel ezelőtt készpénzváltással azonnal meg kellett adni az útlevelét, amiről másolat készült, valamint a telefonszámát, ami engem megkérdőjelezett.
    Abban az időben abbahagytam a pénzátutalást NL-ből Thaiföldre, és csak készpénzt vittem magammal, és a barátnőm minden alkalommal kicserélte (13 éve vagyunk együtt) Most van egy extra bankszámlája, ahol a befizetett pénzem van, és egy kicsit be is fizetek a saját bankomon a fix beszedési megbízásokért, például vízért és villanyért.

    Évente kétszer utazom Hollandiába, így nem probléma, ha készpénzt viszek magammal.

  18. James Post mondja fel

    Azt mondták nekem, hogy egy thaiföldi külföldinek csak a Thaiföldre küldött összeg után kell jövedelemadót fizetnie.

    Változott ez – vagy félretájékoztatás volt?

    Üdvözlettel és köszönettel,
    James

  19. Gertg mondja fel

    Egyre nagyobb csodálkozással olvastam a "szakértők" minden, természetesen jó szándékú hozzászólását. Senki nem ad bizonyítékot vagy betekintést arra, hogy honnan származik a tudás. Természetesen a bevándorlási hivatalokhoz hasonlóan az adóhivatalok is betartják a saját szabályaikat.
    Itt Lamplaimatban az emberek furcsának tartották, hogy egy farang itt akar adót fizetni.
    Ezért több embernek el kellett magyaráznom, hogy itt élek, és szükségem van a holland adóhatósághoz tartozó adószámra, valamint igazolásra, hogy itt lakos vagyok.

    Hosszas keresgélés után az interneten a következő információkat találtam:
    -https://wetten.overheid.nl/BWBV0003872/1976-06-09 az adóegyezmény Hollandia Thaiföld.
    A legfontosabb cikkek innen
    A jelen Megállapodás alkalmazásában az „az egyik állam lakosa” kifejezés azt jelenti
    bármely személy, aki az adott állam törvényei szerint ott adóköteles
    lakóhelye, lakóhelye, ügyvezetési helye vagy más hasonló körülmény miatt.

    által létrehozott alapokból vagy azokból fizetett díjazás, beleértve a nyugdíjakat is
    az egyik állam vagy annak politikai alegysége vagy közjogi helyi szerve
    magánszemélynek az adott államnak vagy az alegységnek nyújtott szolgáltatások tekintetében, vagy annak
    helyi köztestülete a kormányzati feladatok ellátása során, azokban
    állam adózik.

    -https://www.pwc.com/th/en/publications/assets/thai-tax-2017-18-booklet-en.pdf
    A fő cikkek itt találhatók:

    A belföldi illetőségűek és a nem rezidensek a munkaviszonyból származó megállapítható jövedelmük után adóznak, ill
    Thaiföldön folytatott üzleti tevékenység, függetlenül attól, hogy az ilyen jövedelmet Thaiföldön vagy azon kívül folyósítják.
    Azok a lakosok, akik Thaiföldön kívülről szereznek jövedelmet, csak akkor lesznek adókötelesek, ha a
    a bevételt abban az évben utalják át Thaiföldre, amelyben megszerzik. Ezt nehéz bizonyítani!

    PwC ThailandIThaiTax2017/18 füzet7Ezen túlmenően a 65. életévét betöltött thaiföldi lakos, ill.
    az idősebbek személyi jövedelemadó-mentességet élveznek a jövedelem után legfeljebb legfeljebb
    190,000 XNUMX baht.

    Ezen kívül nagyon sok olyan tétel van, amely levonható az adóköteles jövedelemből.

    A következtetés egyszerű! Az állandóan itt élő farang itt jól adóköteles.
    Hogy ez mit jelent, az természetesen mindenkinél más.

    Ha csak AOW-ja van, akkor nem kell adót fizetnie. részben a felmentéseknek köszönhetően.
    Ha Ön legfeljebb 800.000 5000 THB bevétellel rendelkezik, a fizetendő adó összege 10.000 XNUMX THB és XNUMX XNUMX THB között változik, a személyes körülményektől függően.

    • Lammert de Haan mondja fel

      Kedves Gert!

      Hasonló meglepetéssel olvastam március 21-én 14:44-kor írt üzenetét, amellyel kezdi

      "Ha elolvassa a Hollandia és Thaiföld közötti adóegyezményt, arra a következtetésre jut, hogy az AOW-t és az ABP-ből származó nyugdíjat és egyéb juttatásokat Hollandiában megadóztatják."

      A Thaifölddel kötött szerződés nem tesz említést a társadalombiztosítási ellátásokról, beleértve az állami nyugdíjat sem. Ezenkívül nem minden ABP nyugdíj minősíthető állami nyugdíjnak, ezért Hollandiában adóztatják.

      • Gertg mondja fel

        Kedves Lambert!

        Az AOW nincs szó szerint feltüntetve, hanem Hollandia által létrehozott alap, ezért Hollandia adózik. Igazad van az ABP által fizetett nyugdíjakat illetően. A Hdet ABP egyéb nyugdíjakat is kezel.

        • Lammert de Haan mondja fel

          Ez nem igaz, Gert.

          Olvassa el, hogyan szabályozza ezt a Szerződés 19. cikke:

          “” 19. cikk. Kormányzati funkciók
          • 1 Államok, politikai alegységek vagy helyi hatóságok által létrehozott vagy az általa létrehozott alapokból fizetett díjazás, beleértve a nyugdíjakat is, természetes személynek az adott államnak, alegységnek vagy helyi hatóságának nyújtott szolgáltatásokért kormányzati funkciók gyakorlása adóztatható ebben az államban.
          • 2 Mindazonáltal a 15., 16. és 18. cikk rendelkezései alkalmazandók az államok, politikai alegységek vagy helyi közjogi testületek nyereségtermelő vállalkozásával összefüggésben nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatos díjazásra vagy nyugdíjra. tőlük.
          • (3) Az (XNUMX) bekezdés nem alkalmazandó abban a mértékben, ha a szolgáltatást a másik államban egy államnak olyan illetőségű személy nyújtja, aki nem állampolgára vagy állampolgára az elsőként említett államnak.”

          Ez nem azonnal érvényes, ha elolvassa a cikk kezdő sorait. Az állami nyugdíjasok többsége soha nem töltött be kormányzati tisztséget. Még ha a nemzeti kormánynak, tartománynak vagy önkormányzatnak dolgozott is, de nem kormányzati beosztásban, hanem egy állami vállalatnál (NV-nél vagy szolgáltató ágnál, például egy korábbi önkormányzati gáztársaságnál), a nyugdíja nem lesz adóztatva Hollandia. Ezek nem kormányzati pozíciók.

          Ráadásul az AOW-juttatás nem nyugdíj, hanem társadalombiztosítási juttatás. Nem vonatkozik rá a nyugdíjtörvény.

          • te mondja fel

            Kedves Gert!

            Jól tudomásul kell vennem, amit Lammert mond. Sőt, nagyon sok esetben, ha nincs itt adózva az AOW, akkor itt nem kell adót fizetni (részben a nagyszámú mentesség miatt).
            De akkor (ma) Heerlenben már nem lehet felmentést kérni. Mert Thaiföldön nincs adó, NL-ben nincs mentesség.
            Ha adót fizet az állami nyugdíja után Thaiföldön, akkor mentességet kaphat a kiegészítő nyugdíjak alól, és (arányosan) visszaigényelheti a Thaiföldön fizetett adót Hollandiában.

            • Gertg mondja fel

              Azonban ha elolvassa a 18. cikket, egyértelmű.

              18. cikk Nyugdíjak és járadékok

              1 E cikk (19) bekezdésének és a XNUMX. cikk (XNUMX) bekezdésének rendelkezéseire is figyelemmel, az egyik államban belföldi illetőségű személynek fizetett nyugdíj és más hasonló díjazás a múltbeli munkaviszony fejében, valamint az ilyen belföldi illetőségű személynek fizetett járadék, amely csak abban az országban adóztatható. Állapot.

              Adót fizetek a céges nyugdíjam után Thaiföldön. Ennek eredményeként adómentességet élvezek Hollandiában.

              Az állami nyugdíjamra nem adták meg a mentességet azzal a kijelentéssel, hogy azt Hollandiában az adóegyezmény szerint adóztatják.

              Ha igazolni tudom, hogy itt fizetek adót az állami nyugdíjam után, kérhetem, hogy ezt vonják le a Hollandiában az állami nyugdíjam után fizetett adóból.

              • Lammert de Haan mondja fel

                Kedves Gert!

                Az AOW-juttatás nem nyugdíj vagy hasonló díjazás a „korábbi munkaviszony” tekintetében. Még akkor is jogosult AOW-juttatásra, ha soha nem volt munkaviszonya.

                Hollandia ezért ezt a kedvezményt nem az Egyezmény, hanem a nemzeti jogszabályok alapján adóztatja meg. Ha Thaiföld is ezt teszi, akkor valóban megkaphatja a Hollandia által kivetett adócsökkentést a kettős adóztatás elkerüléséről szóló 2001. évi rendelet alapján. Erre már korábban utaltam (lásd március 21-i válaszomat, 15:35-kor). ).

  20. te mondja fel

    Ha manapság mentességet szeretne kapni a „Heerlen” alól, igazolnia kell, hogy itt adófizető. Ha nem tudja/akarja megtenni, a továbbiakban nem kap felmentést. Mert az ingyenes bizonyítékokat (útlevél kilépéssel/visszatérésekkel, sárga házkönyv stb.) már nem fogadják el.

    Itt fizetsz adót a behozott jövedelem után (AOW és kiegészítő nyugdíj). Számos mentesség van a 65 év felettiek számára, beleértve
    1. Az éves bevétel 50%-a legfeljebb TBH 1 tonna
    2. általános mentesség 60.000 120.000 TBH (házas/barátnő esetén XNUMX XNUMX TBH)
    3. 190.000 65 TBH, ha XNUMX évesnél idősebb.

    Ráadásul az első 150.000 XNUMX TBH adómentes.

    Tehát összesen 500.000 XNUMX TBH.

    Tehát most fejeztem be a 2018-as adóbevallásomat, és megkaptam az RO 21-es és RO22-es igazolásokat a thaiföldi adóhatóságoktól (RO 21 az adófizetési igazolás, az RO.22 pedig a tartózkodási igazolás). Ez utóbbi azt jelzi, hogy Ön Thaiföldön adórezidens a thaiföldi adóhatóság számára.).

    Ezzel a két tanúsítvánnyal most megtámadom „Heerlent”, hogy végre kiadja ezt a mentességet.

  21. Hans mondja fel

    És mi a helyzet a belgákkal: nekik is be kell jelentkezniük a thaiföldi adóhatóságnál a kétoldalú megállapodás ellenére. A Belgiumból Thaiföldre utalt pénzt be kell jelenteni vagy adóköteles? Be kell jelenteni a megtakarítási számla kamatait, vagy a forrásadó közvetlen levonása után járulékosan adóztatható? Lehet, hogy erről már volt szó, de számomra még nem, ezért a kérdésem.
    Köszönöm.

    • winlouis mondja fel

      Kedves Hans! Thaiföldi belgaként azt is szeretném tudni, hogy kell-e adót fizetnem Thaiföldön a havi nyugdíjamból a thai bankszámlámra utalt pénz után. Ezért szeretném megtudni, MENNYI thai bahtot tudok átutalni a thai bankszámlámra havonta úgy, hogy Anélkül, hogy Thaiföldön ADÓTALANÍTVA. A havi nyugdíjam még mindig át van utalva a belga bankszámlámra. Még mindig évente egyszer-kétszer utazom Belgiumba. Ha visszatérek Thaiföldre, készpénzt viszek magammal (1 2 euróig megengedett) Így nem kell fizetnem a Belgiumból Thaiföldre történő banki átutalásért. Amikor megérkezem Thaiföldre, az eurómat thai bahtra váltom a „Superrich” repülőtéren, ahol mindig jobb árfolyamot kapok, mint abban a bankban, ahol a thaiföldi bankszámlám van. Van valaki a Blogról, aki tudja, hogy mennyi bevételem lehet havonta vagy évente anélkül, hogy adót kellene fizetnem Thaiföldön? KÉREM. Előre is köszönöm. [e-mail védett].

  22. Ruud mondja fel

    Thaiföld problémája az, hogy nincs külszolgálata, ezért az adóhivataloknak nincs tudomása az összes megkötött szerződésről.

    Fogalmuk sincs arról, mennyi pénzt keresnek Hollandiában, és milyenek az ottani adószabályok.
    Tehát csak csinálnak valamit, ami ésszerűnek tűnik, megadóztatják a behozott pénzt, mi mást kellene tenniük?
    Nem az a tapasztalatom, hogy a füledre akarják húzni a bőrt.
    De ez természetesen irodánként eltérő lehet.

    Általában az adót a Thaiföldre behozott összeg után számítják ki, kivéve, ha bizonyítani tudja, hogy az összeg egy része például egy megtakarítási számláról származik.

    A legtöbb esetben ez valószínűleg nem lesz ésszerűtlen megoldás, kivéve, ha például gyakran utal át nagy összegeket egy megtakarítási számláról.
    Akkor valószínűleg az a legjobb, ha először megbeszéli az adóhivatallal, hogyan teheti ezt meg.

  23. te mondja fel

    Nagyon jó olvasni a thaiföldi adózásról szóló összes elhangzott "igazságot". Sok kereplő van, de kevesen tudják, hol lóg a harang.

    Szépen feljegyeztem a Thaiföldre behozott havi nyugdíjamat 2018-ban. Tudomásul vette az alkalmazandó mentességeket is (lásd az előző üzenetemet), és kiszámolta az adóalapot. Természetesen a vonatkozó banki kivonatok és egyéb igazoló dokumentumok kíséretében. Ezután kiszámítják az első 150.000 XNUMX TBH feletti mentességi/nulla kulcsot és így tovább.

    Bevittem a Chiangmai-i Pénzügyminisztérium Thai Adóhivatalába, ahol egy barátságos hölgy átadta nekem a szükséges nyilatkozati űrlapon. És onnan jött az adótartozás összege.

    Így biztosan tudod, hogy jól megy. Ezért az NL adóhatóságának (Heerlen) is megadhatja a mentességet Hollandiában.


Hagyjon megjegyzést

A Thailandblog.nl cookie-kat használ

Weboldalunk a sütiknek köszönhetően működik a legjobban. Így megjegyezhetjük beállításait, személyre szabott ajánlatot tehetünk, és Ön segít nekünk a weboldal minőségének javításában. Bővebben

Igen, szeretnék egy jó weboldalt