10 najiritantnijih putnika na letu za Tajland

Uredništvo
Geplaatst u Avionske karte
Oznake:
4 siječnja 2015

Wanneer je ongeveer 12 uur op elkaar gepakt in een vliegtuig naar Thailand zit dan hoop je op een fijne, relaxte vlucht naar het prachtige Bangkok. Helaas zijn er mensen in het vliegtuig gestapt die zich blijkbaar hebben voorgenomen om de trip te verpesten voordat deze is überhaupt is begonnen. Deze tien types weten, volgens Skyscanner, de meeste tolerante medepassagiers nog te irriteren.

1. Het bagagevakvarken
Je hebt braaf gewacht tot je het vliegtuig kon boarden en je wil nu alleen nog maar je handbaggage in het bagagevak gooien en gaan zitten. Wanneer je eindelijk bij je stoel aankomt en het bagagevak opent wacht een vervelende verrassing. De jas, de trui en de laptop van je buurman/vrouw liggen verspreid over het bagagevak en zoveel ruimte voor handbagage is er al niet. In plaats van de boosdoener zelf te confronteren met deze zwijnenstal kan je beter de steward(ess) erbij halen, zij weten de beste trucjes om alle bagage zo te verschuiven dat het prima in het bagagevak past.

2. De stinkerd
Het vliegtuig zit vol en je zou nu in relax-modus moeten komen, maar je kan alleen maar denken aan de persoon naast je die niet meer in de buurt van een douche is geweest sinds de Euro is ingevoerd. De lucht is zo penetrant dat je het bijna kan proeven. Net als blauwaderkaas die de hele dag in de auto heeft gelegen, terwijl het buiten 30 graden is. Stewardessen hebben niet voor niks deodorant bij de hand tijdens de vlucht, daar kan je zeker naar vragen. Mocht je voor een minder genante oplossing willen gaan, denk dan eens aan het meenemen van een luchtverfrisser voor je auto, zodat je deze tussen de stoelen kan plaatsen. Zorg wel dat je alleen de onderkant van de verpakking openmaakt, de hele vlucht met je neus boven een luchtverfrisser hangen geeft verschrikkelijke hoofdpijn.

3. De armleuningdictator
Waarom vliegtuigstoeldesigners er nog steeds niet achter zijn dat een set armleuningen per stoel prettiger is, blijft een raadsel. Voorlopig zullen we het met anderhalve of zelfs twee halve armleuningen per stoel moeten doen. Met een buur die werkt volgens het ‘the winner takes it all’-principe kan het gebruiken van de armleuning een ongemakkelijke worsteling worden. Er is eigenlijk geen vriendelijke manier om het armleuningprobleem op te lossen wanneer je met een leuningdictator te maken hebt, dus gooi je elleboog in de strijd om een stukje leuning te veroveren. De meeste mensen snappen de hint als je stug en met lichte druk je elleboog op de leuning blijft positioneren.

4. De spraakwaterval
Veel mensen zullen er geen probleem mee hebben om wat ditjes en datjes uit te wisselen met de directe buren tijdens een vlucht. Het is een ander verhaal als er na 40 minuten nog geen einde lijkt te komen aan het uitwisselen van non-informatie, tijd om actie te ondernemen. Je kan je buur direct zeggen dat je klaar bent met het gesprek, maar daar kan je de rest van de vlucht spijt van hebben. Een makkelijkere manier is om je oren overduidelijk af te dekken met een grote koptelefoon, dat is over het algemeen een duidelijke hint dat het gesprek wel klaar is.

5. De volledig achteroverleuner
Het duurt altijd even voordat je lekker je plek hebt gevonden op je stoel en enigszins Zen de vlucht kan doorstaan. Eindelijk heb je een plekje waar de omgeving precies goed genoeg is om je relaxed te voelen. Juist op dat moment gaat de stoel voor je in ligstand omdat de persoon in die stoel denkt alle ruimte te mogen gebruiken. Je relaxte gevoel is in een klap verdwenen, net als de ruimte om je dienblad zinnig te gebruiken en ruimte om je überhaupt te bewegen. De meeste achteroverleuners reageren oke als je vriendelijk vraagt de stoel weer rechtop te zetten. Mocht je iemand treffen die denkt de koning(in) van die ruimte te zijn, sta je zeker in je recht om de steward(ess) erbij te roepen en te vragen om stoelen te ruilen.

6. De snotteraar
Een vliegtuig is natuurlijk een hemelse plek voor bacteriëen die zich willen verspreiden. Een afgesloten ruimte vol met mensen de gerecyclede zuurstof inademen. De mensen die de bacteriëen meenemen zijn niet eens schuldig, met zoveel mensen aan boord is de kans enorm dat er in elk geval een iemand verkouden is. In plaats van de snotteraars te vragen een mondkapje te dragen tijdens de vlucht is het een beter idee om te zorgen dat je goed je handen wast en antibacteriële handgel te gebruiken.

7. De wc-claimer
Na drie uur in het vliegtuig moet je ontzettend nodig naar de wc. Het enige probleem is dat dezelfde persoon zo vaak in en uit de wc is gelopen, dat je je afvraagt of er een schoteltje voor wc-geld is neergezet. Als je geen zin hebt om je in het strakke wc-schema van deze claimer te proppen, vraag dan bij het boarden aan de steward(ess) waar de toiletten zijn. Dan heb je in elk geval een plan B achter de hand.

8. De nachtelijke spotlightgebruiker
Je hebt een lange vlucht naar Thailand voor de boeg met een flink lokaal tijdverschil waar je zo min mogelijk van wil jetlaggen. Als je een paar uurtjes je ogen dicht kan doen, dan scheelt dat een hoop voor je vermoeidheid en ritme. Helaas heeft de kerel schuin tegenover je besloten dat hij het lampje nodig heeft, middenin de nacht, gericht op jouw gezicht. Het meenemen van een slaapmasker verhelpt dit euvel, maar bij gebrek aan de juiste hulpmiddelen kan je uiteraard de bewuste heer aanspreken om te vragen of het lampje uit mag. Mocht je het ongemakkelijk vinden om het te vragen kan je uiteraard het cabinepersoneel om hulp vragen, maar wanneer het gehele vliegtuig in duisternis gehuld is op een vlucht van 8+ uur is er heus wel begrip voor jouw behoefte aan slaap.

9. De luidruchtige kijker/gamer
Het lijkt me duidelijk dat boeken, tablets en laptops op lange vluchten onze redding zijn, anders hadden er al lang gevechten uitgebroken. Toch zijn er mensen hardnekkig overtuigd dat het luidruchtig betrekken van medepassagiers in hun spel of film meerwaarde heeft. Nee, niemand zit erop te wachten om je spelletjes en films op de iPad te horen. Nu niet, nooit niet. Je kan je eigen oordoppen (of grotere hoofdtelefoon) gebruiken om het geluid uit te bannen, maar je kan ook hulp aan de steward(ess) vragen. De meeste luchtvaartmaatschappijen hebben standaard oordoppen mee op de vlucht die geschikt zijn voor tablets en laptops. Dan kan deze luidruchtige persoon lekker genieten van de herrie zonder andere passagiers lastig te vallen.

10. De telefoonridders
Wat is de reden dat je gelijk naar je telefoon graait op het moment dat het vliegtuig in Amsterdam of Bangkok de grond heeft geraakt? Wat kan er zo belangrijk zijn dat je tijdens het taxiën naar de gate je iemand moét bellen? Er is niet echt een manier om dit te stoppen, dus in plaats van je te ergeren is het beter om blij te zijn dat je bent aangekomen op je bestemming. Relax, het is vakantie!

29 reacties op “De 10 meest irritante passagiers op een vlucht naar Thailand”

  1. Ruud kaže dalje

    De lucht wordt niet gerecycled, maar er wordt continu via de motoren verse lucht de cabine in geblazen.

  2. Marianne H kaže dalje

    Goeie tips en de foto is geweldig.
    Tip: tijdens het serveren van een maaltijd altijd je stoel rechtop zetten zodat de toegang mogelijk is tot het tafelblad en de maaltijd van de achterbuurman/vrouw. en de maaltijd.Fatsoen en verplaats je in dezelfde situatie. Slaapt de pax voor je, vraag dan het cabinepersoneel om hulp die in de neutrale rol de pax wel wakker mag maken zodat de stoel rechtop staat en je kunt eten.

    Tip 2 ivm veiligheid: tijdens start en landing is het van belang dat de stoel rechtop staat. Mocht een noodsituatie zich voordoen, dan kun je sneller uit je stoel komen.

    Tip 3 veiligheid: tijdens start en landing tafeltje omhoog. Zelfde verhaal. Als de gangpad pax het tafeltje naar beneden heeft kan de pax bij het raam of in het midden er niet uit. Meestal let het cabinepersoneel erop. Door de reden te weten, kun je je medepax hierop aanspreken en veiligheid staat voorop.

  3. Marcus kaže dalje

    Een beetje kort door de bocht wat een aantal zaken betreft, maar wel eens met de anderen. Verder heb ik de grootste ergenis gemists, blerrende kinderen.

    1. Bagage inderdaad , maar zorg er voor als een van de eersten in het vliegtuig te komen. Ik ga vooraan staan en als ik business class reis ben ik een van de eersten. Met mijn platina status kan ik met een economie ticket er ook snel in. Wat ik vervelend vindt is dat later komende passagiers met jouw spullen beginnen te rommelen om meer plaats te maken.

    5. Je kan de “knee defender” kopen en als je dit aan je tafletje klem dan kan de voorbuurman zijn stoel niet meer in ligstand. Beter comford seat nemen. Maar moet wel zeggen dat het in KLM 777 het de 150 euro niet waard is.

    8. Ik kan niet slapen en lees dan ook met spotlight aan. Ook ben ik vaak met werk documenten bezig. Ze kunnen vragen wat ze willen maar mijn lampje gaat mooi niet uit. Hetzelfde geldt trouwens voor het flitsende LED scherm van in board entertainment system. Slapen is met de ogen dicht en indien nodig blindklep op.

    10. Er zijn mobile phone blokkers in de market. Alles in een straal van 25 meter of zo kan niet meer bellen. Is ook goed voor in de Thaise bioscoop

    • Jörg kaže dalje

      Marcus, zo te lezen ben jij juist het type reiziger waar dit over gaat. Verder inderdaad allemaal wat kort door de bocht.

      “Probleem 10” begrijp ik al helemaal niet. Hoezo is het ergerlijk als iemand anders direct zijn telefoon pakt na 12 uur niet bereikbaar te zijn geweest? Als je je daar aan ergert dan kan je het beter bij jezelf zoeken.

    • Ruud kaže dalje

      Die “comfort” van de KLM zet de stoelen 7,5 tot 10 centimeter verder uit elkaar.
      Vervolgens kan dan de rugleuning van de stoelen ook verder achteruit.
      Dan blijft er van die “Comfort zone” in de praktijk dus niets over.
      Doordat de rugleuning niet alleen naar achteren gaat, maar dan ook verder naar beneden, wordt het misschien nog wel benauwder zitten in de comfortzone dan in de gewone economyclass.

    • Rob V. kaže dalje

      Beetje kort door de bocht en overdreven allemaal. Alsof vliegen een ramp is en de steward(es) de kleuterbegeleider moet uithangen. Met wat tolerantie, begrip en respect is er weinig aan de hand. Ik heb nauwelijks hinder.

      1) Wat is er mis met de bagage van je medereiziger ietjes verplaatsen als deze meer dan zijn/haar eerlijke deel heeft geclaimt? Ik kom vaak als een van de laatste binnen (minder gedrang in de gangen en de slurf) en mocht het nodig zijn dan schuif je wat opzij als iemand zijn handbage plus plastictasjes en jas gebruikt om een heel ruim voor zich alleen te claimen.

      5) De stoel positie niet tot een gevecht maken. Tijdens de nacht moet die stoel iets naar achter kunnen. De stoel vastszetten is wat sneu niet?

      8) Tijdens de nacht verlichting gewoon zoveelmogelijk dimmen of niet in het gezicht van andere schijnen is toch algemeen fatsoen?

      10) bellen na aankomst dat je er bent zodat men je kan oppikken met de auto is toch handig?

      En kinderen kunnen weinig doen aan het gehuil amar met baby’s zou ik even kan niet gaan vliegen.

    • Lex K. kaže dalje

      Net even de website van “knee-defender” zitten te bekijken, wat een asociaal apparaat is dat, je zorgt er voor dat de passagier voor je niet de stoel naar achter kan zetten, terwijl hij/zij daar wel recht op heeft, maar zelf kan je wel lekker je stoel naar achteren zetten en dan had die man nog de brutaliteit om aanwijzingen van het personeel op te volgen, wat volgens mij toch echt wel verplicht is, ik zou het gebruik van die dingen door de passagier achter mij op elke mogelijke wijze “ontmoedigen” en de crew had wel wat strenger mogen optreden tegen dit asociale heerschap, met de instelling ; leve ikke de rest kan stikke, we zitten allemaal krap hoor.

      Met vriendelijke groet,

      Lex K.

    • gospodine Charles kaže dalje

      Wees dan ook zo sociaal om dan twéé ‘knee defenders’ aan te schaffen, een voor je zelf en een voor degene die achter je zit zodat je zelf ook niet de leuning naar achteren kan zetten, wel zo eerlijk…

    • Danijel kaže dalje

      Bagage inderdaad , maar zorg er voor als een van de eersten in het vliegtuig te komen. Ik ga vooraan staan en als ik business class reis ben ik een van de eersten. Met mijn platina status kan ik met een economie ticket er ook snel in. Wat ik vervelend vindt is dat later komende passagiers met jouw spullen beginnen te rommelen om meer plaats te maken.
      EGOIST zorg er voor dat er ruimte is voor elke passagier, dan moet er ook niet in uw goederen gerommeld worden. Als ik geen ruimte heb gooi ik er een deel uit die mijn deel van de ruimte inneemt. Ik meen dat ik reeds met u daar reeds last van gehad heb. Reis volgende keer maar in business class.

      • Marcus kaže dalje

        🙂 de meeste tijd reis ik business class , voor werk, maar af en toe moet ik wel van al die frequent flier miles af en vlieg economy met mijn vrouw. Maar je hebt denk ik nog nooit een gebroken Ipad gehad door dat gepers in het bagaevak van zwaar beladen mede passagiers? Nou ik wel en kwam er pas laat achter toen de duw vogel gevlogen was.

  4. Peter VanLint kaže dalje

    Jullie zijn nog een belangrijke rustverstoordersgroep vergeten.
    De wenende en krijsende kleine kinderen. Over een ganse vlucht kan dat zeer stresserend zijn. Ik begrijp nog altijd niet wat mensen er toe aanzet om met kleine kinderen en baby’s zo’n lange vluchten te ondernemen.

    • Noa kaže dalje

      Ik begrijp nog steeds niet Peter van Lint dat ik mijn 2 kinderen van 1 en 3 alleen moet thuis laten omdat jij dat niet begrijpt dat ze niet 4 maanden voor zich zelf kunnen zorgen als ik met mijn vrouw naar haar thuisland vlieg. Zal kijken of ik ze een rijbewijs kan bezorgen en een bankpas zodat ze ook geld hebben om boodschappen te kunnen doen! Die 9 plusjes zegt genoeg over het niveau waar we op zitten…..

      Ik stoor me helemaal nergens aan, slecht voor mijn bloeddruk!

    • Stari Gerrit kaže dalje

      Inderdaad word ik ook helemaal gek van. Maar als je met de duurdere nonstop maatschappijen vliegt heb je er nauwelijks last van. Minder kinderen en ouders die hun kinderen wel opvoeden.

      Ben net terug uit thailand. Voor de zevende keer met een tweeling (halfthai) die nu 5 jaar zijn. De eerste keer waren ze 5 maanden oud. Moet zeggen dat ik er toen als een beer tegenop zag. Maar ze hebben nog nooit gejankt. Kwestie van opvoeden. Bij het opstijgen en landen een speentje of een lolly er in. Veel slikken is goed voor de oren. En doe er alles aan dat ze niet verkouden worden als ze moeten vliegen. Neem genoeg speetjes voor ze mee en vlieg snachts met china air.

      Als je achterin gaat zitten en doe oordoppen in heb je nergens last van.

  5. john slatki kaže dalje

    ja Peter
    je zou maar met een mooie Thaise getrouwd zijn en een zoontje hebben gekregen.
    je wilt je familie de nieuwe aanwinst laten zien en een paar dagen vakantie er aanplakken.
    natuurlijk heb je mensen die alleen aan zich zelf denken en die zetten hun kinderen thuis voor drie weken in de ijskast.
    wij namen ons zoontje mee hij is inmiddels 20 jaar en hebben nooit overlast bezorgt en als een kleine eens huilde van andere passagiers hadden wij er begrip voor.
    als je meer luxe wilt en rust tijdens de vlucht neem dar business class de kans dat je daar kinderen tegenkomt is zeer klein

    • Orobiti kaže dalje

      Voor mij is altijd een probleem om normaal te kunnen zitten ,met de te kleine beenruimte.
      Ik ben bijna 2 meter en dan is het een ramp .
      Dan zie je in de exit seat mensen zitten van 160 ,dan baal ik daarvan echt van.
      Ik vloog met de klm en de persoon voor mij ging lang uit achter over zitten .
      Dus ik vroeg aan de stuwardes kan dat niet opgelost worden .
      Weet je wat ze zei ,dat ze niks kon doen want die mensen hadden recht om zo te kunnen zitten .
      En ik antwoorde heb ik dan ook geen recht om normaal te kunnen zitten , ze zei dat is gewoon pech voor u
      Dat was het dan .
      En op john zoet terug te komen .
      Het is belachelijk dat diegene die overlast bezorgd ,zegt als je last hebt van een krijsend kind dan moet je maar een duur ticket moet kopen .
      Diegene die overlast bezorgd ,die moet het probleem oplossen .
      Dat is makkelijk het probleem bij een ander leggen .
      Jij wilt kinderen en een ander moet dat gekrijs aan horen .
      Dan koop jij toch lekker toch die dure tickets .
      Een krijsend kind kan tientallen mensen over de ….. helpen .
      En dat alleen omdat die mensen zo graag ver weg willen ,neem lekker de auto.
      Maar laat mij met rust .

      • bangkoški kaže dalje

        Ik ben met je eens dat ook jij recht hebt om fatsoenlijk te kunnen zitten maar met 2 meter is dat onmogelijk in de economy class, eerlijk is eerlijk. En zoals die stewardess al tegen je gezegd hebt: je hebt gewoon pech! En helaas is dat ook zo.
        Ik ben er een groot voorstander van dat mensen zoals jij een plek bij de nooduitgang toegewezen krijgen of anders gewoon een business class ticket kopen.

    • gospodine Charles kaže dalje

      Dan kan je het ook omdraaien door zelf dan juist met je kind in de businessclass plaats te nemen zodat andere reizigers in de economyclass er eventueel geen last van hebben.
      Aan verdraagzaamheid doe ik graag aan mee en zal me (dikwijls meegemaakt) er verder ook nooit druk om maken doch hoe men het ook wendt of keert, een langdurig krijsend kind is gewoon irritant, daar wordt toch niets verkeerds mee gezegd.

  6. Henk kaže dalje

    Zelf zorg ik ervoor dat als een van de laatste in het vliegtuig kom en heb nog nooit mijn handbagage de hele weg vast moeten houden of achter moeten laten op het vliegveld en ook heb ik het nog altijd teruggevonden als de stewardessen of andere passagiers er mee zijn rommelen .Hierboven kan je al merken hoe moeilijk sommige mensen kunnen zijn want als de stewardess iets komt vragen dan luister ik er naar en de problemen die er zijn bespreek ik ook met de stewardess en ga niet met van allerhande hulpmiddelen zoeken om mijn recht te halen .De meeste mensen ergeren zich ook wel knap snel aan hun medepassagiers maar kijken er niet naar wat ze zelf doen .En inderdaad is het vervelend als je een huilend kind bij je in de buurt hebt zitten maar je kan ook niet verwachten dat alle moeders hun kinderen maar thuis laten .Overigens is dat gehuil van een kind vaak minder irritant als dat je via het midden oosten vliegt en dan vele hoestende boerende rochelende en kotsende volwassen mensen naast je hebt zitten .
    Allemaal een beetje toleranter zijn zou vele problemen wegnemen !!!!

  7. mo kaže dalje

    John, ik snap wel dat mensen hun kinderen meenemen, zou ik ook doen. Hoewel een baby niet, want het lijkt me niet goed voor de oren van een baby. Maar een klein kind moet kunnen. Wat ik alleen niet snap is ze de mensen met kinderen midden in het vliegtuig zetten. Zo heeft iedereen er last van als een kind de hele vlucht huilt. Lijkt mij veel handiger om die mensen achter in het vliegtuig te posteren. Dan zullen ze eventueel wel wat aanpassingen moeten maken. Wandje? Ik heb zelf een keer een hele vlucht voor een moeder met twee kinderen gezeten. Moeder sliep en de kinderen waren de hele tijd tegen de stoelen voor zich aan het schoppen. Enkele keren een stewartdes erbij gehaald maar veel mocht dat niet baten. De Aso-moeder deed er geen fluit aan. Kwam gebroken thuis. Dus snap Peter maar al te goed. Een vriendin van mij krijgt van haar huisarts altijd een slaapmiddel voor kinderen mee. Misschien ook een idee voor gezinnen met kleine (en grote) kinderen. Of voor Peter….

  8. marcow kaže dalje

    Wat een mooi antwoord John! Waarschijnlijk heeft Peter geen kinderen. Ooit was je zelf kind Peter!
    Zit persoonlijk liever naast een paar kleine kinderen dan naast een stinkerd. Worden ze niet rustig gehouden dan kan je proberen de ouderrol over te nemen. Lukt dit niet dan spreek je de ouders aan. 😉

  9. Harrie kaže dalje

    Marcus en Peter, wat zijn jullie eigenheimers, heb ooit mijn kleinzoon mee genomen na Thailand 2 jaar oud, huilde ook veel, erg vervelend, veel boze mensen, we voelde ons diep ongelukkig, maar als er nu een kind huilt hebben we er begrip voor, Marcus en Peter jullie zullen wel zelf nooit overlast veroorzaken, heb gewoon wat begrip,

    • Lex K. kaže dalje

      Wij hebben zelf 2 keer met kleine kinderen ( in de leeftijden van bijna 1 en bijna 2 en de volgende keer 2 jaar later dus bijna 2 en bijna 4) ze hebben ook wel wat gehuild maar wij zijn zelf de hele vlucht wakker gebleven om ze af te leiden en rustig te houden, wat over het algemeen goed gelukt is, waar ik een probleem mee heb is dat de ouders lekker liggen te slapen en hun kinderen de boel op stelten zitten, of ouders die hun kinderen niet tot de orde roepen als ze vervelend zijn, onder het mom van moet kunnen, mijn kinderen moeten zich kunnen ontplooien, kan best zijn maar niet in een vliegtuig met meer dan 400 man op een vlucht van 12 uur, je hebt rekening te houden met je mede passagiers, die ook met duur geld een ticket gekocht hebben en recht hebben op een, enigszins, ongestoorde vlucht.
      En die dooddoener die door veel ouders gebruikt word; “je bent zeker zelf niet jong geweest” krijgen van mij het antwoord dat ben ik wel, maar ik had ouders die zich met mijn opvoeding bemoeiden.

      Met vriendelijke groet,

      Lex K.

  10. janbeute kaže dalje

    Als eerste reaktie wil ik al de bloggers op dit webblog , en de beide aanmodderaars nog een gelukkig en fijn nieuwjaar toe wensen .
    Zo wel voor de in Thailand permanent wonende en lezende bloggers, zo als ik .
    Als degene voor wie het nog steeds een droom is om dit ook eens te kunnen doen in de toekomst .
    Wat mijn reaktie op deze posting , aangaande irritante passagiers .
    Ik herken het uit een ver en grijs verleden ongeveer 10 jaar terug in de tijd , en niet alleen tijdens de vlucht de ellende begint meestal al bij het inchecken op Schiphol of Bangkok .
    Helaas voor de luchtvaartmaatschappijen , vlieg ik niet meer .
    Dus erger ik mij ook niet meer .

    Jan Beute.

  11. RonnyLatPhrao kaže dalje

    1 vergeten…. de hollander die de piloot vertelt hoe en waar hij met vliegen….. maar ik ga beleeft blijven…

    • teos kaže dalje

      En de Belg die aan de stewardes vraagt of het raampje een stukje open kan want hij heeft het zo benauwd.

  12. Velsen1985 kaže dalje

    De belangrijkste irritatie in het vliegtuig is voor mij nog altijd het gezin dat de kinderen niet in bedwang kan houden. Kinderen die gillend door het vliegtuig rennen. Bij Emitates keek het vliegtuigpersoneel ernaar en ze deden vervolgend niets om het te stoppen. Wat een horrorvlucht was dat. Na een lange vlucht vanuit Bangkok kwam er bij de overstap op Dubai een gezellig gezinnetje met 2 jonge kinderen achter me zitten. Die kinderen renden, de gehele vlucht, onafgebroken, rond in het vliegtuig en tot overmaat van ramp liepen ze daarbij te gillen en te schreeuwen. Na een aantal pogingen om in te slapen heb ik gevraagd om een andere stoel ver bij hun vandaan. Ik pleit voor een aparte (geluidsdichte) cabine voor mensen met jonge kinderen. Of kinderloze vluchten.. Ik zou er zelfs een duurdere ticket voor kopen.

  13. Pjesma kaže dalje

    Ik reserveer altijd vooraf een stoel en kies dan altijd een plek tegen de achterwand en aan het raam omdat ik graag naar buiten kijk. Tegen het wandje aan zodat ik niemand stoor als ik de stoel naar achteren zet (ja dat kan bij Emirates, voldoende zitruimte). De laatste keer zaten er twee jonge gesluierde meiden naast mij, de stewardess kwam vragen of ik mijn plaats wilde ruilen met de plek van hun meereizende moeder, midden in het vliegtuig aan het gangpad. Ik zei dat ik speciaal deze plek vooraf had gereserveerd, voor de stewardess geen probleem dat ik bleef zitten, maar ik voelde me er toch heel vervelend bij. Ik pprobeer zoveel mogelijk positief mee te werken en rekening te houden met medepassagiers maar dacht op dat moment aan mijn eigen belang. De jonge grieten hebben de hele vlucht niets gezegd….

  14. Marc Breugelmans kaže dalje

    Kinderen in het vliegtuig hebben het moeilijker dan wij !
    Ik begrijp dat , ik zat ook eens op een vlucht naar BKK en bijna de ganse vlucht had de baby van een Thaise geweend , echt vervelend , ik heb niets kunnen slapen alsmede verschillende anderen , de moeder van de baby was er ook mee verveeld , maar kon er ook niets aan doen , we konden niets anders dan begrip opbrengen voor deze heel vervelende situatie .
    Nu vraag ik me af , misschien noemen ze me nu een slecht mens ,maar een licht slaapmiddel moet toch helemaal niet slecht zijn voor deze baby , hij is dan rustig , heeft rust en zen omgeving ook !
    Ik zelf neem nu een redelijk sterk slaapmiddel mee voor mezelf , maar zo een wenende soms krijsende baby houdt me toch wakker en blijft op men zenuwen werken . En ik kan me inbeelden dat de ouders van zo een baby het ook niet makkelijk hebben , of is hun tolerantie dan zo groot ?
    Volgens mij is zo een slaapmiddel voor baby’s het beste om te doen !

  15. Jack G. kaže dalje

    Ik heb eigenlijk bijna nooit last van kinderen terwijl ik niet een grote kindervriend ben. Veel ouders weten dit heel goed dit op te pakken. Echt complimenten daarvoor. Raar maar waar. Aziatische baby’s beginnen gelijk te lachen als ze mij zien. Aardig zijn voor een ieder is denk ik gewoon de beste oplossing als je vliegt. Ik vind vliegen helemaal niks maar ik beheers me altijd en zit de vlucht uit en denk aan leuke dingen op de eindbestemming. Oordopjes heb ik wel altijd bij me. Dat is ook handig als je ‘sportende buren’ in je hotel hebt.


Ostavite komentar

Thailandblog.nl koristi kolačiće

Naša web stranica radi najbolje zahvaljujući kolačićima. Na taj način možemo zapamtiti vaše postavke, napraviti vam osobnu ponudu, a vi nam pomažete poboljšati kvalitetu web stranice. Opširnije

Da, želim dobru web stranicu