પ્રિય વાચકો,

કોહ લાર્ન અને જોમટિએન વચ્ચે દરરોજ સફર કરતા બાર્જ્સમાં શું છે તે મને કોણ સમજાવશે? તેઓ ક્યાં જઈ રહ્યા છે?

સદ્ભાવના સાથે,

જાન્યુ

12 reacties op “Lezersvraag: Wat zit er in de trekschuiten die tussen Koh Larn en Jomtien varen?”

  1. કીઝ ઉપર કહે છે

    Je bedoelt: de trekschuiten die je in de verte ziet langsvaren (niet op en neer Koh Larn Jomtien).
    Ik zie ze ook regelmatig en vroeg me hetzelfde af.

  2. બોબ ઉપર કહે છે

    Ik woon aan dongtan beach en zie geen trekschuiten passeren vanaf of naar Koh Larn en Jomtien Beach. Ze zouden moeten opvallen daar ik 13 hoog woon. Wel zie ik soms aan de horizon een lange rij schuiten passeren. Die komen van de Golf van Thailand en ik zie ze verdwijnen aan de horizon bij Laem Chabang.

    • wim ઉપર કહે છે

      Dag Bob, ik woon onder jou op de 7e en zie die dingen wel.
      Het zijn een soort platbodem schuiten zonder motor. Vaak 5 achter elkaar en getrokken op grote afstand door een klein maar sterk sleepbootje.
      Voor Sri Rachi liggen veel schepen buitengaats. Ben daar wel eens wezen kijken en het ligt daar vol met die dingen. Er wordt van alles in die dingen geladen, van zand tot allerlei goederen. Die gaan dan voor ons naar links Thailand verder in.
      De snijden dan een hele omweg via BKK af. Mogelijk, weet niet zeker gaan ze naar Chompon of zoiets.

      • બોબ ઉપર કહે છે

        Hallo WIM,

        Goed de vraag en mijn antwoord lezen aub.

  3. હંસનલ ઉપર કહે છે

    Zou je denken dat er met die barken voedsel e.d. wordt verscheept?
    Of wellicht toch wat anders?

  4. ડેનિયલ ઉપર કહે છે

    Dat zijn schepen die het huisvuil van pattaya bij sattahip in de zee dumpen. Niet erg mileuvriendelijk maar dat is wat mij is verteldt

    ડેનિયલ

    • wim ઉપર કહે છે

      ik ken dat verhaal ook, maar heb mijn twijfels

  5. વિલિયમ ઉપર કહે છે

    Deze grote trekschuiten, je zou ze ook aken kunnen noemen, vervoeren meestal rijst. Ik heb ze gezien in Cha-Am waar ze volgestort met rijst de haven verlieten en naar de Indische Oceaan werden getrokken. En daar, midden op zee, vindt het overslaan plaats in de enorme bulk-carriers die vanwege de diepgang niet in de Golf van Thailand kunnen varen. En zo verscheept naar alle werelddelen.
    Of er ook huisvuil mee wordt vervoerd en gedumpt weet ik niet: ik vermoed en hoop dat dit een indianenverhaal is.

    • ધ્વનિ ઉપર કહે છે

      Dat deze sleepschepen huisvuil storten geloof ik niets van ,want dan kan je niet meer op het strand zitten.
      Dus reken er maar op dat een indianen verhaal is.
      En dat deze rijst vervoeren uit Cha-Am lijkt mij ook onwaarschijnlijk ,wat zoveel rijst wordt er niet verbouwt in deze omgeving ,de schepen worden geladen bij de cementfabriek,dus zou er misschien cement in kunnen zitten?
      En dat je kan zien dat deze van uit Cha-Am naar de Indische Oceaan gaan vind ik knap.
      De golf van Thailand is net zo diep als de zuidelijke Noordzee dus er kunnen flinke schepen komen.
      Deze sleepschepen kunnen alles vervoeren net als binnenvaartschepen en zeeschepen in Nederland.
      Ik heb het eens gezien in Bang-Saphan dat er een paar geladen werden met staal.
      Als je de ogen de kost geeft in de omgeving van Bangkok dan kun je zien dat er allerlei vracht in gaat.
      Vriendelijke groeten van een “Zeebonk”

  6. Norbert De Ridder ઉપર કહે છે

    kwam verleden jaar in AO Udom aan de praat met een sleepbootkapitein die voer geregeld tussen Bangkok en Cambodja met de 400pk cummins motor deed ie der 5 dagen over met gunstig weer maar kon ook uitlopen naar 7 dagen de bemanning bestond uit hem en zijn echtgenote die volcontinu vaarden in het regime van 4uur varen en 4uur rust

  7. કીટો ઉપર કહે છે

    Ik kan iedereen geruststellen: er wordt inderdaad geen (huishoudelijk) afval op georganiseerde wijze gestort in de kustwateren voor Pattaya en omgeving.
    Ik rijd heel vaak in de wijde omgeving rond en ga alles wat me ook maar enigszins daarbij van naderbij bekijken.
    Dat is namelijk nog één van de leuke aspecten van Thailand: niemand maakt er ook maar enig bezwaar tegen wanneer je interesse betoont in hun bezigheden. Integendeel zelfs: mensen voelen zich vaak vereerd (of geven althans de indruk dat te zijn) en nodigen je uit om alles van nabij te komen bekijken.
    En zo stootte ik o.m. op een verwerkingssite voor huishoudelijk afval in de buurt van Huay Yai.
    Hier wordt alle huishoudelijke afval uit de regio verwerkt.
    Er zouden voor zover ik het begrepen heb, meerdere van deze verwerkingscentra in de regio operationeel zijn.
    Vooreerst wordt alles op een betonnen vloer gestort, en hier wordt alle recycleerbare afval (nà de selectie door de mensen die de afvalbakken doorzoeken en die van de huisvuilophalers zelf, blijkt er voorwaar nog een – kleine – fractie recycleerbaar afval te resten!) heel grondig manueel getriëerd.
    Het recycleerbare afval wordt vanzelfsprekend ingezameld en de rest wordt in een viertal verbrandingsovens, die manueel worden gevoed, verbrand (heerlijke job moet dat zijn, bij deze temperaturen…).
    De restfractie (verbrandigsas) wordt dan gestort op de terreinen zelf.
    Er wordt dus – gelukkig maar! – geen afval gestort in zee.
    Vergeet in dat verband vooral ook niet dat heel veel gezinnen in de regio leven van de visvangst.
    કીટો

  8. પીઅર ઉપર કહે છે

    Het zijn eigenlijk stoomboten waar de schoorstenen vanaf gezaagd zijn..
    En ze zijn onderweg naar Nederland met Thaise Pieten, haha, want dat mag wél.
    Ze kunnen met ’n beetje rugwind voor de 5e Dec aanmeren.
    Peer, witte piet


એક ટિપ્પણી મૂકો

Thailandblog.nl કૂકીઝ વાપરે છે

અમારી વેબસાઇટ કૂકીઝ માટે શ્રેષ્ઠ આભાર કાર્ય કરે છે. આ રીતે અમે તમારી સેટિંગ્સને યાદ રાખી શકીએ છીએ, તમને વ્યક્તિગત ઑફર કરી શકીએ છીએ અને તમે અમને વેબસાઇટની ગુણવત્તા સુધારવામાં મદદ કરો છો. વધુ વાંચો

હા, મારે એક સારી વેબસાઈટ જોઈએ છે