Human sa pipila ka tuig nga gamay nga pagkunhod ug usa ka pag-stabilize sa gidaghanon sa mga holiday sa miaging tuig, ang mga Dutch nga mga tawo gilauman nga magbakasyon mas kanunay sa 2016. Ang gidaghanon sa mga domestic ug foreign holidays modaghan. Ang paggasto sa mga holiday nagkadaghan usab.

Dit baseert NBTC-NIPO Research op onder andere grootschalig onderzoek naar de vakantie-intentie van Nederlanders. Tijdens de vakdag van de Vakantiebeurs op 12 januari werden de resultaten gepresenteerd.

Zowel groei voor binnen- als buitenlandse vakanties

Het totaal aantal vakanties stijgt met zo’n 2%; Nederlanders ondernemen zowel meer binnen- als buitenlandse vakanties. Voor buitenlandse vakanties wordt een groei van zo’n 3% verwacht. Het aantal buitenlandse vakanties groeit daarmee naar 18,6 miljoen. Voor vakanties in eigen land wordt een meer bescheiden groei van circa 1% verwacht, wat resulteert in 17,2 miljoen binnenlandse vakanties. De totale bestedingen aan vakanties stijgen naar verwachting met zo’n 3% en komen uit op zo’n 16,5 miljard euro.

Positieve economische verwachtingen stimuleren reislust

De belangrijkste verklaring voor het positieve vakantiesentiment vormt de aantrekkende economie. De combinatie van groeiend consumentenvertrouwen en stijgende koopkracht stimuleert de reislust. Geopolitieke spanningen en (angst voor) terreuraanslagen zouden het positieve gevoel nog wat kunnen temperen. “Maar de ervaring leert dat de effecten daarvan veelal tijdelijk en lokaal zijn. De consument wil graag op vakantie en kiest voor bestemmingen die als veilig worden ervaren”, aldus een woordvoerder.

Walay mga komento nga posible.


Pagbiya sa usa ka komento

Ang Thailandblog.nl naggamit ug cookies

Ang among website labing epektibo salamat sa cookies. Niining paagiha mahinumduman namo ang imong mga setting, himoon ka nga usa ka personal nga tanyag ug tabangan mo kami nga mapausbaw ang kalidad sa website. lalug Meer

Oo, gusto ko usa ka maayong website