Reporter: RonnyLatYa

Sinds gisteren heeft immigratie een nieuw online systeem voor de 90 dagen melding.

  • Je dient je nu eerst te registreren.
  • Je kan de online melding maken vanaf 15 dagen voor de meldingsdatum.
  • Normaal zou je bevestiging moeten krijgen van je melding binnen de 3 dagen via mail.
  • 15 dagen voor de volgende melding zou je hiervan een herinnering moeten krijgen.

De online melding werkt niet indien het een eerste melding betreft of als je een nieuw paspoort hebt. In dat geval dien je eerst de melding in het lokale immigratiekantoor te maken

Makita nimo ang mga detalye dinhi

Bureau sa imigrasyon

 


Mubo nga sulat: "Giabiabi kaayo ang mga reaksyon sa hilisgutan, apan limitahan ang imong kaugalingon dinhi sa hilisgutan niining "Infobrief sa Immigration sa TB. Kung naa kay ubang mga pangutana, kung gusto nimo nga makit-an ang usa ka hilisgutan nga nasakup, o kung adunay ka kasayuran alang sa mga magbabasa, mahimo nimo kini ipadala kanunay sa mga editor. Gamita lamang alang niini www.thailandblog.nl/contact/. Salamat sa inyong pagsabot ug kooperasyon”.

27 reacties op “TB Immigration Infobrief Nr 080/21: Nieuw online systeem voor 90 dagen melding”

  1. Soidog 4 nag-ingon sa

    Hartelijk dank voor deze informatie, heb geprobeerd mij te registreren voor de 90 dagen melding, helaas lukt het mij niet, krijg elke keer de melding “failed to save”, zowel op laptop als tablet, mischien dat er nog enkele fouten in zitten, probeer het volgende week nogmaals, anders weer de lange weg naar Muang Thani

  2. Jan nag-ingon sa

    Minahal nga Ronny,

    Is het nu nog steeds mogelijk persoonlijk in levende lijve voor de 90 dagen melding te verlengen op het kantoor van Immigratie?

    • RonnyLatYa nag-ingon sa

      Natuurlijk. En dat moet je ook doen bij een eerste melding of nieuw paspoort.

  3. Christian nag-ingon sa

    Ik ben benieuwd, of het nieuwe systeem wel werkt. Vele eerdere pogingen naar Immigratie Tha Yang zijn mislukt. Ik moest mij daar maar persoonlijk melden. was de reactie steeds..

  4. Mo nag-ingon sa

    Is het ook nog mogelijk om de Immigration app te gebruiken.

    Heb vorige week deze nog gebruikt en net nogmaals ingelogd maar kan het dus niet proberen omdat ik al een nieuwe 90 dagen heb.

    • RonnyLatYa nag-ingon sa

      Als je de link https://www.immigration.go.th/en/#serviceonline aanklikt en vervolgens op TM47 krijg je de melding met de instructies te zien.
      Als je dan helemaal naar beneden scrolt op die instructies,zie je dat je de keuze hebt tussen de online melding of via de App.
      De App zal dan volgens mij ook gewoon blijven bestaan naast de link via de website.
      Er is ook geen reden om die Immigratie App te annuleren denk ik.

      • Hans Bosch nag-ingon sa

        Krijg de melding System Down. Zoals gebruikelijk is overheid en IT een contradictio in Thailand. Nieuwe mogelijkheid om een internationale Thaise Covid-registratie via Mor Prom te krijgen gaat ook de mist in.

        • RonnyLatYa nag-ingon sa

          Kijk dan nog maar eens want ik krijg de inlogpagina te zien https://tm47.immigration.go.th/tm47/#/login

          • Hans Bosch nag-ingon sa

            Http failure response for submitId=kwrgdc260bymcsmbcsbv: 504 Gateway Time-out

            • RonnyLatYa nag-ingon sa

              Toch geen VPN op staan? want bij mij werkt het perfect….

              https://tm47.immigration.go.th/tm47/#/login

              Meer kan ik er dan ook niet over zeggen

              • Matta nag-ingon sa

                Voor antwoord van immigratie met inlogcode zie ook uw spam map na !!

                • Hans Bosch nag-ingon sa

                  Geen VPN en ook niets in de spambak. Nog andere briljante gedachten?

                • RonnyLatYa nag-ingon sa

                  Neen ik zal mij van verdere briljante gedachten onthouden en zoek het zelf maar uit

                • Hans Bosch nag-ingon sa

                  Mijn irritatie richt zich allerminst op jou, Ronny, maar op die Thaise stoethaspels die een nieuwe website presenteren alsof ze het buskruit hebben uitgevonden. Zowel bij de 90-dagen als bij het aanvragen van een QR-code loop ik vast. En steeds opnieuw gegevens invullen die ze al hebben. Wat is in hemelsnaam de booking date? Alle mogelijke data al geprobeerd.

                • RonnyLatYa nag-ingon sa

                  Momenteel loopt het systeem inderdaad vast.
                  Zag vanmorgen dat ze er ook aan bezig waren omdat er stond in onderhoud en duur tussen de 4-6 uur maar zal waarschijnlijk slecht opgestart zijn.

                  Misschien beter wachten tot morgen of zelfs maandag.

                  De enige bookingdate die mij relevant lijkt bij een 90 dagen melding is deze van de 90ste dag.

                • Hendrik nag-ingon sa

                  Andere browser proberen, de vorige editie werkte alleen met internet explorer.

                • RonnyLatYa nag-ingon sa

                  Ik wist niet dat ik een probleem gemeld had ivm de inlogcode!!!

            • RonnyLatYa nag-ingon sa

              Misschien anders gewoon later nog eens proberen.

          • Hans Bosch nag-ingon sa

            Http failure response for submitId=kwrgmcj53bxlujxwam5: 503 Service Unavailable

        • RonnyLatYa nag-ingon sa

          Ik heb MorProm via Line en kan daar gewoon mijn Thaise COVID-registratienummer invullen en dan werkt prima. Krijd dan mijn COVID vaccinatie digitaal te zien op een Digital Health Pass.

          • Hans Bosch nag-ingon sa

            Ronny, tot zo ver lukt het. Maar ik wil de beloofde QR-code. Dan moet je verder in het systeem totdat de booking date wordt gevraagd. Welke datum ik ook probeerde, deze hobbel was onneembaar.

            • RonnyLatYa nag-ingon sa

              Ik kan me niet herinneren dat ik op Line iets van een bookingsdate heb moeten invullen.
              Ik heb de Moh Prom Line account toegevoegd en dan moest ik enkel mijn Thai COVID registratie nummer toevoegen en de rest werd dan automatisch ingevuld, tot paspoortnummer toe.
              Als je op een van de icoontjes klikt krijg je de vaccinatiecertificaten te zien en daar staat ook een qr code. Als je op een ander icoontje klik krijg je gewoon de melding “vaccinated” voldoende om ergens binnen te kunnen waar het gevraagd wordt

              • RonnyLatYa nag-ingon sa

                Ik denk dat we naast elkaar praten.

                Je wil de QR code van het Internationaal COVID certificaat en daar staat inderdaad booking date. Je heb ook maar de keuze uit een datum tot 30 december zie ik. Nadien is het ook niet meer gratis. Een latere datum kan je daar niet invullen.

                Is ook maar voor de QR code want voor het boekje moet je nog betalen volgens dat ik kan zien, maar daar moet je ook geen booking date invullen. Moet je dan afhalen in een hospitaal in de buurt. Je mag een voorkeur opgeven.

  5. janbeute nag-ingon sa

    Als ik het programma doorloop kom ik net als bij de link op wat ooit eens Thaivisa hete, elke keer weer op het zelfde verhaal service unavailable.
    Mijn stiefzoon ITer van beroep lachte, dat krijg je met ………….
    Gewoon ouderwets een keer in de 3 maanden even langs bij de lokale IMMI club, no problem weet je tenminste 100 % zeker dat je een geldig afgetekend meldings bewijs krijgt.

    Jan Beute.

  6. Chris nag-ingon sa

    hiep hiep hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaa
    Na ongeveer 3 jaar proberen met 1 gelukte poging is het mij gisteren gelukt om de aanvraag 90 dagen online in te vullen en te versturen. (En dat nog wel met mijn nieuwe adres in UdonThani) Heb met veel genoegen en onder het toeziend oog van mijn (niet meer kwade) vrouw een foto gemaakt van de mededeling dat het formulier is verstuurd.
    Nu maar afwachten……

  7. RonnyLatYa nag-ingon sa

    Link werkt nu weer prima en registratie verloopt probleemloos.
    Gebruikte Browser “Edge” Mailadres: Hotmail.
    Binnen enkele seconde een mail met password ontvangen. Password is wel een vreemde combinatie van 14 tekens die ik nog niet dikwijls gezien heb. Copy /past de beste manier om dit in de Log In te zetten want dit kan ik niet onthouden 😉

    • Bert nag-ingon sa

      Mij is het net ook gelukt om een account aan te maken.
      Pas wel op met kopiëren van dat password, ik had dat ook gedaan en werkte niet.
      Nog een goed gekeken en zag dat voor het password een spatie staat en die had ik per ongeluk mee gekopieerd. Nu op 8 december(15 dagen van te voren) kijken of ik mijn 90 dagen melding kan maken. Anders maar weer een dagje naar Chaeng Wattana


Pagbiya sa usa ka komento

Ang Thailandblog.nl naggamit ug cookies

Ang among website labing epektibo salamat sa cookies. Niining paagiha mahinumduman namo ang imong mga setting, himoon ka nga usa ka personal nga tanyag ug tabangan mo kami nga mapausbaw ang kalidad sa website. lalug Meer

Oo, gusto ko usa ka maayong website