IATA: דערווייַל, קיין נאָרמאַל גרייס פֿאַר האַנט באַגאַזש
פֿאַר דער צייט, עס וועט זיין קיין נאָרמאַל גרייס פֿאַר האַנט באַגאַזש אויף ערפּליינז. די לופטליניע אָרגאַניזאַציע IATA האָט געוואָלט מאַכן אַ סוף צו די צווייפליקייט פון פארשידענע סיזעס וואָס קאָמפּאַניעס נוצן איצט, אָבער קוים אַ וואָך נאָך מעלדן דעם פּלאַן, IATA האט עס ווידער שטעלן אויף האַלטן.
Vooral in Noord-Amerika was er verzet tegen de standaardmaat. Die zou met een afmeting van 55x35x20 cm aanzienlijk kleiner zijn dan de koffermaten die nu bij de meeste maatschappijen zijn toegestaan. Twee van de grootste luchtvaartmaatschappijen ter wereld, American Airlines en Delta, zagen niets in het plan. De nummer drie van de wereld, United, aarzelde nog.
Bij Nederlandse vliegmaatschappijnen werd het IATA-voorstel overwegend positief ontvangen. KLM, dat ook eigenaar is van Transavia, was voor. ArkeFly sprak van een interessante ontwikkeling, maar had er nog geen standpunt over.
IATA zegt nu dat het plan voor veel verwarring heeft gezorgd. “Dit is overduidelijk iets dat de reizigers aan het hart gaat.” De organisatie heeft het plan nu geparkeerd en wil luchtvaartmaatschappijen in het vervolg beter bij de ontwikkeling ervan betrekken.
IATA benadrukt dat de standaardmaat een richtlijn is en dat het luchtvaartmaatschappijen vrij staat om ook grotere koffers toe te laten. “Geen enkele klant wordt gedwongen om een nieuwe koffer te kopen”, schrijft een IATA-bestuurder in een verklaring.
מקור: NOS.nl
HE gelukkig.
Kan ik tenminste al mijn make-up meenemen.
לויז