Schiphol is dit jaar fors gegroeid en een nieuw record werd neergezet met 52,2 miljoen passagiers. De vraag is, zijn deze passagiers ook op tijd op hun eindbestemming aangekomen? In 2013 waren er 4% minder annuleringen of vertragingen van meer dan 3 uur. Deze verbetering is niet evenredig verdeeld onder de soort vluchten.

Korte afstandsvluchten (< 1500km)

In 2013 waren 67% van de vluchten korte afstandsvluchten. Dit is 2% minder dan in 2012, echter zijn het aantal annuleringen gestegen met 10%. Dit is te verklaren door de vele Air Traffic Controllers stakingen in 2013 in onder meer Frankrijk. Op het gebied van vertragingen hebben de korte afstandsvluchten zich wel verbeterd met 25%.

Middellange afstandsvluchten (1500 km – 3500 km)

Het aantal middellange afstandsvluchten vluchten is met 1,5% gegroeid in 2013, terwijl het aantal annuleringen en vertragingen van meer dan 3 uur met 12% is afgenomen. Deze afname komt voornamelijk door de prestatie verbeteringen van de Nederlandse chartermaatschappijen, zoals bijvoorbeeld Transavia, Arke en Corendon Nederland.

Lange afstandsvluchten (>3500 km)

Ook de lange afstandsvluchten hebben zich met 15% verbeterd ten opzichte van 2012, met 1% groei aan vluchten in 2013.

Niet alleen het aantal passagiers is gegroeid in 2013, maar ook de prestaties van de luchtvaartmaatschappijen zijn verbeterd. Het Europese Hof van Justitie  heeft op  23 oktober 2012 de verordening herbevestigd. Hierdoor werd nogmaals duidelijk dat passagiers recht hebben op financiële compensatie bij vertragingen of annuleringen van hun vlucht. Onze conclusie;  de Verordening werkt en heeft geleid tot betere prestaties van luchtvaartmaatschappijen.

סטאַטיסטיק

 

 

 

 

Bron: EuClaim

קיין באַמערקונגען זענען מעגלעך.


לאָזן אַ באַמערקונג

Thailandblog.nl ניצט קיכלעך

אונדזער וועבזייטל אַרבעט בעסטער דאַנק צו קיכלעך. דעם וועג מיר קענען געדענקען דיין סעטטינגס, מאַכן איר אַ פערזענלעכע פאָרשלאָג און איר העלפֿן אונדז פֿאַרבעסערן די קוואַליטעט פון די וועבזייטל. לייענען מער

יאָ, איך ווילן אַ גוט וועבזייטל